View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 09.01.2016 19:56 Post subject: Estland - Norge |
|
|
 | VS. |  |
Privatlandskamp: Torsdag 24.03.2016
A. Le Coq Arena
Nok en privatlandskamp er på plass - herrelandslaget sesongåpner mot Estland i Tallin torsdag 24. mars.
- Estland er et lag som er veldig godt organisert. Sist vi møtte dem slet vi med å få uttelling, selv om vi periodevis hadde et spillemessig overtak. Estland har hatt en bra utvikling og gjennomførte en ok kvalik. De blir en god øvelsesmotstander for oss i mars. Det er viktig for oss å møte ulik type motstand for å være best mulig forberedt til VM-kvaliken til høsten, sier landslagssjef Per-Mathias Høgmo.
Norge har møtt Estland seks ganger, og det har gitt fire seiere, én uavgjort og ett tap. Tapet kom sist lagene møttes, på Ullevaal i november 2014.
Norge møter Estland |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.01.2016 20:34 Post subject: |
|
|
Vi starter opp med kamper mot Finland og Estland. Høgmo har virkelig gjort landslaget attraktivt for det store utland......
Tror neppe det blir to seire for Høgmo her. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 12.01.2016 21:26 Post subject: |
|
|
Lett match. Bare få inn Bjørn Helge Riise og Christian Grindheim så ordner det seg nok. |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 12.01.2016 23:34 Post subject: |
|
|
Nyland
Riise - Wæhler/Han andre Molde/tidligere Molde-spilleren - Forren - Høgli
Skjelbred - Christian Grindheim - Tettey/Henriksen - Martinho
King - Nilsen |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.01.2016 23:55 Post subject: |
|
|
O.o Synsk? innsideinfo? tidenes norske landslag! Mangler bare Hoseth in sammen med Grindheim så lukter d fugl! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.03.2016 19:40 Post subject: |
|
|
Uttak tirsdag om ei uke klokka 12. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.03.2016 13:13 Post subject: |
|
|
Midtsjø og Svensson med i troppen! Hansen også. Pluss Selnæs og Søder. Tre unge trøndere debuterer på A-landslaget Per, Rune AJ og Stefan er også med.
Høgmo tok ut disse 22 spillerne:
Rune Almenning Jarstein, André Hansen, Ørjan Nyland, HAitam Alesaami, Jo Inge Berget, Valon Berisha, Adama Diomande, Omaer Elabdellaoui, Vegard Forren, Even Hovland, Ruben Yttergård Jenssen, Stefan Johansen, Joshua King, Martin Linnes, Fredrik Midtsjø, Håvard Nordtveit, Ole Kristian Selnæs, Per Ciljan Skjelbred, Stefan Strandberg, Jonas Svensson, Aleksander Søderlund, Martin Ødegaard. En spiller til taes ut senere.
Iver Fossum er ikke med....., men selveste Ruben YJ er jo med da 
Last edited by josinho on 15.03.2016 13:23; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.03.2016 13:17 Post subject: |
|
|
Fire RBK-produkter i troppen og da er ikke Tettey med. Klapp på skuldra til Nordsteien og co, og hans etterfølgere! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 15.03.2016 13:19 Post subject: |
|
|
Synes Jarstein helt klart fortjener keeperplassen. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.03.2016 13:19 Post subject: |
|
|
Ikke glem Henriksen, som også er skadet og utelatt.
Og Helland, som jeg vil påstå er et RBK-produkt. Så kan man godt ta æren for Strandberg også, som tok enorme steg i karrieren etter å ha byttet ut ekle VIF-farger med sort/hvit.
Last edited by Harceïde on 15.03.2016 14:09; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.03.2016 13:32 Post subject: |
|
|
Fossum satt vel en slags årsrekord i BL når det gjelder antall meter i løping i en enkelt kamp, leste jeg en aller annen plass. Moi burde også ha vært med. Gjerne på bekostning av Martin Ø. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.03.2016 13:37 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Ikke glem Henriksen, som også er skadet og utelatt. |
Stemmer. Da har vi potensielt seks spillere på landslaget som er utviklet i RBK-systemet de siste årene. Alle disse blir kanskje ikke tatt ut samtidig da flere konkurrerer om samme plasser, men det er en god bekreftelse lell. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.03.2016 14:00 Post subject: |
|
|
Synes både Ødegaard og Moi hører hjemme på U21. Ikke fordi de ikke er gode nok A-lagsspill, men fordi U21 er et nivå de fortsatt kan lære mye på. Ødegaard må da få mye mer selvtillit av å dominere mot 'jevnaldrende' slik han har gjort for U21, enn å bare glimtvis være god på A-landslaget.
Virker forøvrig som Høgmo ser for seg Midtsjø i en kantrolle, og at oppstillingen i forsvar blir det samme til den dagen han ligger i grava. Gir offisielt opp landslaget om vi må se Johansen sentralt og Skjelbred på kant igjen. Eller at Nordtveit blir vraket. Vi trenger dessuten en klippe som Strandberg baki der. Landsaget har manglet vinnerskaller.
Og ja, Jarstein skal selvsagt spille. Nyland bør være soleklart bak både Jarstein og Hansen i køen. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.03.2016 14:15 Post subject: |
|
|
Noen som vet hvem som er aktuelle som 23. mann i troppen? Har tåkefyrsten røpet noe? |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 15.03.2016 14:44 Post subject: |
|
|
Samuelsen på U21, mens Ødegaard tas ut på A-landslaget. Forstå det den som kan. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.03.2016 14:47 Post subject: |
|
|
Tja, er vel ingen grunn til at Samuelsen skal bli tatt ut på A-laget heller. begge hører hjemme på U-21. |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 15.03.2016 16:42 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Tja, er vel ingen grunn til at Samuelsen skal bli tatt ut på A-laget heller. begge hører hjemme på U-21. |
Er i grunn enig med deg der. Likevel vil jeg påstå at Samuelsen har vist mye mer i England det siste året, enn det medieyndlingen Ødegaard har vist i spansk tredjedivisjon siden han forlot Drammen. I mine øyne er Samuelsen rett og slett en bedre spiller enn Ødegaard. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 15.03.2016 17:27 Post subject: |
|
|
Enig, Samuelsen er en mye bedre spiller en Ødegaard.
Ødegaard tok tippeligaen med storm pga ett godt driv og god teknikk til å være så ung.
Jeg vil nesten påstå at han var bedre da, enn hva han er nå.
Han var uredd, men nå virker det som at han må gjøre alt enkelt. En slik type spiller trenger å få litt "frihet". Hadde han spilt i en annen liga og ikke minst på ett annet lagmed bare stjerner og divaer, så hadde han nok vært på ett helt annet nivå nå.
Ruben YJ, hvorfor er han på landslaget?
Noen ganger må manbare spørre seg selv hva det er Høgmo og teamet ser og gjør.
Ville heller ha tatt opp Selnæs enn RYJ. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.03.2016 17:41 Post subject: |
|
|
Samuelsen har på ingen måte vært noen åpenbaring for Peterboro foruten den FA-cupkampen mot West Brom og ei matchvinnerscoring i League 1. Kan jo ha med motivasjon å gjøre - men de som tror han banker inn mål på løpende bånd har ikke fulgt med. Tviler på at han har startet så mye som halvparten av kampene, uten at jeg har prøvd å finne tall på det.
Å påstå at han er mye bedre enn Ødegaard er rimelig søkt i mine øyne. Lett å tråkke på medieyndlingen Ødegaard når han møter litt motgang, men det skulle ikke være noen grunn til det. Han skinner i de rette omstendelighetene - jeg var neppe den eneste som så han kle av Dele Alli og de andre PL-yndlingene på Marienlyst for noen måneder siden. Et helt annet nivå enn resten.
Selnæs er i troppen, kis. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 15.03.2016 18:26 Post subject: |
|
|
Stemmer det, Dew. 7 starter og 7 innhopp ila 17 runder i L1.
Skjønner dere ikke hvor dumme de bastante påstandene deres høres ut? Som om dere sitter og ser på spansk og engelsk tredjedivisjon dag ut og dag inn. He-he. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.03.2016 23:18 Post subject: |
|
|
Mulig noen ikke har vært innom Stjørdalens Blad i dag:
– Jeg håper selvsagt jeg får spilletid, men det er ikke noe jeg kan forvente. Det er min første landslagssamling, og jeg må ta til meg så mye læring som mulig. Det er mange gode fotballspillere på landslaget, sier Fredrik Midtsjø.
Les mer: – En drøm som går i oppfyllelse
– Jeg hadde en god sesong i fjor, og de (landslagsledelsen) så meg sikkert i noen kamper da, sier Midtsjø, som sier han ikke har rukket å snakke med Høgmo ennå.
– Men det får jeg nok god tid til å gjøre på samling, poengterer han.
Les mer: Midtsjø på landslaget: – Hadde ikke forventet dette
Blir veldig skuffet om Midtsjø og Svensson ikke begge får spilletid i løpet av påska. Bør være en selvfølge når det er privatlandskamper.
Her er forresten påskeprogrammet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.03.2016 23:42 Post subject: |
|
|
Sist Rune Almenning Jarstein hadde Per-Mathias Høgmos tillit var i 1-1 kampen mot Russland 31. mai 2014 (ligalandslagets kamp mot Emiratene i Stavanger teller ikke i denne sammenhengen). Torsdag kveld får han det igjen. For sjelden, selv om Høgmo sier keepersituasjonen aldri har vært bedre i norsk fotball, har et comeback vært mer forutsigbart.
Det er ikke mulig å unnlate Rune Almenning Jarstein denne gangen.
- Jeg fortjener sjansen, sier han. - Og så er det opp til meg å ta den. For det er ingen selvfølgelig sammenheng mellom å være god på klubblaget og å få plassen på landslaget.
Les mer: Høgmo bruker Jarstein som eksempel på tålmodighet - det er viktigere at han bruker Hertha-keeperen i mål
Basert på dagens trening vil en sannsynlig norsk oppstilling være (4-4-2): Rune A. Jarstein – Martin Linnes, Even Hovland, Vegard Forren, Haitam Aleesami – Per Ciljan Skjelbred, Håvard Nordtveit, Stefan Johansen, Valon Berisha – Adama Diomande, Jo Inge Berget.
Les mer: – Vi har kanskje aldri vært bedre stilt på keeperfronten |
|
Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 23.03.2016 04:23 Post subject: |
|
|
Latterlig at Stefan Johansen fortsatt ser ut til å være den første spilleren som er sikret start i hver eneste landslagskamp. Fyren har ikke vist seg fram på landslaget på flere kamper og sitter på benken for et Celtic som aldri har vært dårligere. Han dytter vel i tillegg Ciljan ut på kant. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 23.03.2016 09:21 Post subject: |
|
|
Det laget var så forutsigbart at det er ikke gøy en gang. Når vi spiller privatlandskamp burde vi prøve ut litt nytt og ikke bare gammal dritt i ny innpakning. Det skal sies at hovedproblemet med landslagskamper er at privatkampene teller like mye på rankingen som en kvalifiseringskamp. Dette gjør at lag som Norge ikke tørr satse på å prøve noe nytt i de kampene heller fordi det kan skade sjansene for å få en god trekning ved neste mesterskap, men siden Norge mest sannsynlig aldri kvalifiserer seg til et stort mesterskap under Peg så burde det gå ann å prøve noe mer enn den samme oppstillinga mot alle motstandere uansett om det er San Marino eller Belgia _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Bjorn Proff
|
Posted: 23.03.2016 10:54 Post subject: |
|
|
Det er jo forsåvidt ufattelig at høgmo fortsatt er landslags trener I heletatt.
Johansen starter istede for Selnæs, det er tragisk det.
Så skal det vel sies at Svensson, selv på venstre kant er "noen" hakk over Aleesami.
Kan vel forsiktig antyde at det skal vel være en kvote "minoriteter" i start 11'ern for å være mest progressiv og politisk korrekt.
Blir lite fifa ranking poeng av det når de møter spillere som faktisk har følelser for landet og folket sitt. (Les Ungarn) Tihi  |
|
Back to top |
|
 |
|