English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tobias Mikkelsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
BalleK
Veteran

PostPosted: 08.01.2016 18:24    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Virker som de fleste tar det for gitt at Mikkelsen gjerne ville bli værende, hvorfor tror dere det?

Skulle til å nevne det samme - han kommenterer at han hadde lyst til å dra hjem. Beste løsningen når ting er som de er.

Takk for innsatsen og lykke til på neste etappe.
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.01.2016 18:44    Post subject: Reply with quote

Kunne kanskje presset ut noen kroner ekstra, men det er begrenset hva vi kan få for en spiller som nærmer seg 30 og har under 12mnd igjen på kontrakten. Mistenker at ønsket hans om å flytte hjem har vært kjent hos RBK-ledelsen siden i høst, og at det kanskje også har vært medvirkende til at de Lanlay som regel ble foretrukket (det gikk vel også noen rykter om det samme her i høst).

Takker Mikkelsen for bidraget og ønsker lykke til vidre!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.01.2016 19:00    Post subject: Reply with quote

Enig med sløvsekken, synes det har vært tydelig siden tidlig i høst at Mikkelsen kom til å dra i vinter. Kan til og med være at han ga beskjed om det før vi kjøpte De Lanlay.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 08.01.2016 19:11    Post subject: Reply with quote

Greit det, ville ikke hatt han her for 4,2 mill for en sesong (2,5 i lønn + 1,7 i overgang)
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2016 19:18    Post subject: Reply with quote

Ja, ingenting tydet på at han ville forlenge:

- Jeg er glad for at være tilbage i dette nye projekt, som ser virkelig spændende ud. Det er et ønske jeg har haft i et stykke tid, og jeg sætter pris på at det har kunnet lade sig gøre. Jeg tror stadig på at jeg kan udvikle mig som spiller og menneske. Jeg skal dele ud af min erfaring til de unge spillere, og på den måde udvikle mig på den front, siger Tobias Mikkelsen.

Læs mere: FCN køber Tobias Mikkelsen ”hjem”

Vil nok tro dette har ligget i kortene lenge, og at kjøpet av de Lanlay var for å sørge for overlapp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran

PostPosted: 08.01.2016 19:20    Post subject: Reply with quote

Veldig fornuft salg!

Mikkelsen har absolutt ingen kvaliteter å bidra med i TL, som RBK ikke allerede har i stallen fra før. YdL har også et langt større potensiale - alder tatt i betraktning.

Har veldig sans for måten RBK nå er i forkant på alle overganger. Alt virker veldig planlagt, kontrollert og fornuftig!

Gytkjær>Søderlund
YdL = Mikkelsen
(Rashani? Har hørt VELDIG mye positivt, har ikke noen kjennskap selv)

Totalt er RBK med dette litt styrket sportslig og antaklig en del styrket økonomisk. Veldig bra - så langt.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 08.01.2016 20:18    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Mikkelsen har absolutt ingen kvaliteter å bidra med i TL, som RBK ikke allerede har i stallen fra før. YdL har også et langt større potensiale - alder tatt i betraktning.

Forsåvidt enig med kvaliteter angående TL, men Mikkelsen var da vitterlig ekstremt viktig for oss i årets EL-kvalik. Ser for meg at han kunne blitt minst like viktig i årets CL-kvalik. Men om gutten selv ville dra er det selvsagt greit.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2016 20:21    Post subject: Reply with quote

Vil dessuten tro at Mikkelsen følte at han ga seg på topp i RBK med tanke på at 2015 ble både hans egen og lagets klart beste sesong.
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 08.01.2016 20:42    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde nok også ønsket å dra hjem til Danmark, dersom jeg ble benka til fordel for en dårligere spiller (som attpåtil var helt ute av form) i store deler av høstsesongen, bare fordi førstevalget er en gammel favoritt av treneren.

Minner meg litt om Moyes i Everton, hvor han var fast bestemt på å skryte spillere som Phil Neville og Leon Osman opp i skyene etter hver bidige kamp, samme hvor dårlige de var, mens spillere Moyes ikke foretrakk, som f.eks John Heitinga og Royston Drenthe, til nød ble kalt "ok" til tross for at alle kunne se at de var blant de beste på banen. Har aldri likt at trenernes personlige favoritter prioriteres over spillere som faktisk presterer.

Synes ikke det er noe rart dersom Mikkelsen eventuelt var misfornøyd med mangel på spilletid i sitt siste halvår som Rosenborg-spiller. Han er en klasse over de Lanlay, noe jeg har inntrykk av at de fleste er enige i - etter å ha lest en rekke kamptråder her inne.

Har aldri vært god til å formulere meg i lange forum-innlegg, men jeg satser på at dere forstår hva jeg mener.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 08.01.2016 21:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det var andre veien. Mikkelsen ga tidlig beskjed om at han ikke ville forlenge og kunne tenkt seg å dra hjem til Danmark. Dermed fikk de Lanlay og Helland flere sjanser siden de var i fremtidsplanene.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 08.01.2016 21:28    Post subject: Reply with quote

Det har nok med at Mikkelsens dame og sønn dro tilbake til danmark forrige sommer (2015). Det har ligget i kortene med denne overgangen ganske lenge.
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 08.01.2016 21:29    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Jeg tror det var andre veien. Mikkelsen ga tidlig beskjed om at han ikke ville forlenge og kunne tenkt seg å dra hjem til Danmark. Dermed fikk de Lanlay og Helland flere sjanser siden de var i fremtidsplanene.

Jeg håper du har rett!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2016 21:33    Post subject: Reply with quote

Som skrevet over, tror også jeg at Mikkelsen vraket seg sjøl.

Tanken var nok at de Lanlay og Konradsen skulle få spille såpass mye i høst at de enklere kan blomstre mer i år.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 08.01.2016 22:28    Post subject: Reply with quote

Grusomt dårlig under Perry og en viktig bidragsyter under Kåre. Takk for innsatsen og lykke til i Danmark.
Back to top
seler
Senior

PostPosted: 08.01.2016 22:48    Post subject: Reply with quote

Har virkelig ingen forståelse for folk her inne som mener at YEDL er like god eller bedre enn Mikkelsen. Vår desidert beste ving i hele høst. Skuffende at han forsvinner. Ser det øknomiske aspektet mtp høy lønn, men rent sportslig veldig skuffende. 3 hakk bedre enn YEDL foreløpig.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 09.01.2016 00:07    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at Mikkelsen har vært bedre enn YEDL i høst. Det er ikke vanskelig engang.

Det var dog tidenes minste overraskelse at Mikkelsen forsvant i vinter. Alt pekte på det.

Det vi får håpe på er at en oppkjøring med laget vil la oss se det Kåre ser i Dølle. Ingen tvil om at det er potensiale der, men spillere som ikke har fått ut potensialet sitt i RBK er vel diskutert i andre tråder.

Takk, Tobias! Det du fikk til post-Perry får meg til å tenke hva vi kunne fått til med andre spillere som aldri holdt ut til Kåre fikk skikk på sakene. Ja, det evinnelige maset om Dockal og Chibbe. Kanskje ikke født i 4-3-3, men kanskje ikke så håpløse som Mr. Rakrygg fikk dem til å fremstå heller.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 09.01.2016 00:10    Post subject: Reply with quote

Lykke til videre, TM!

Takk for alt, spesielt 2015-sesongen.
Tror du kunne bidratt fremover også men den gang ei.
Veldig synd, fordi du blir vanskelig å erstatte.

- Rune var forut for sin tid.

Last edited by Ballahl on 09.01.2016 00:49; edited 1 time in total
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 09.01.2016 00:37    Post subject: Reply with quote

Tusen takk for innsatsen, Tobias. Du har gitt oss noen svært viktige scoringer som snudde fjoråret på hodet, det takker jeg deg for Smile
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 09.01.2016 01:02    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Veldig fornuft salg!

Mikkelsen har absolutt ingen kvaliteter å bidra med i TL, som RBK ikke allerede har i stallen fra før. YdL har også et langt større potensiale - alder tatt i betraktning

For noe vrøvl.

Dette er er stort tap for klubben. Med mindre det dras opp et par nye godbiter vil vi gå svekket ut av vinduet.
moomoo
Veteran

PostPosted: 09.01.2016 01:36    Post subject: Reply with quote

noe tips om overgangssum?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.01.2016 01:43    Post subject: Reply with quote

1,7
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 09.01.2016 03:19    Post subject: Reply with quote

1.7???? det kan da ikke stemme.....
snillisme??
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.01.2016 03:30    Post subject: Reply with quote

29 år og under 12mnd igjen på kontrakten. Skal godt gjøres å få veldig mye mer. I tillegg har han nok hatt rimelig bra lønn.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.01.2016 03:47    Post subject: Reply with quote

Mikkelsens overgang etter hans eget ønske blir på et bisart vis en slags lettelse for meg.

Jeg har et ganske komplekst forhold til den vesle dansken. Han var utslagsgivende for suksess i Europa, samtidig som han frustrere meg som få andre i flere Tippeliga-kamper. Han er en spiller som trenger rom og plass for å skinne, og slike lag møter vi ikke så mange ganger i året. Han vil muligens bli et savn i Europa, samtidig som han gir plass for en ving som er bedre mot etablert, hvor han ofte var nærmest hjelpeløs.

Tippeligaen er tross alt "vårt daglige brød", og vi trenger spillere som leverer i disse kampene i alle posisjoner. Stabilitet er et viktig kriterium.

Jeg takker Mikkelsen for innsatsen og ønsker lykke til videre. Så gjenstår det å se om vi kan få igang de Lanlay eller en annen som i større grad kan prege laget og spillet mot motstandere som ligger lavt, som vi tross alt møter +/- 25 ganger per sesong.

At Mikkelsen selv ønsket overgang dreper vel egentlig diskusjonen, og for meg er det relativt greit å si farvel.
TomH
Veteran

PostPosted: 09.01.2016 04:22    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:

For noe vrøvl.

Eksil,
for noe vrøvl.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55  Next
Page 53 of 55

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb