View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 29.11.2015 21:51 Post subject: |
|
|
Stjørdalens Blad, 26.11.15:
Jakob Talmo Tromsdal har vært god for Rosenborgs gutter 19-lag og seniorlagets andrelag i 3. divisjon i hele høst. Nå mener trener Roger Naustan at det er på tide at han får prøve seg på landslaget.
- Jeg kan ikke forstå annet enn at Jakob må være veldig nær en landslagsplass slik han spiller og fremstår om dagen. Han har levert solide prestasjoner gjennom det meste av sesongen. Jeg mener at han er fullt på høyde med de midtbanespillerne som nylig var i aksjon for Norge i EM-kvalifiseringen, sa Rosenborg-trener Roger Naustan etter at Rosenborg-juniorene hadde slått de jevngamle Strømsgodset-guttene hele 6-0 i NM-finalen.
(...)
- Jakobs styrke er overblikket og den gode spilleforståelsen. Han har det vi kaller et godt fotballhode. Han har trent med alaget og er en spiller som mange i klubben følger med stor interesse, sier Roger Naustan.
- Han er en av våre gode 18-åringer som har løftet seg mest. Det forteller ganske mye ettersom flere av de beste i denne årgangen er landslagsspillere, sier treneren.
(...)
- Tromsdal har i likhet med de andre forbedringspotensial på de fleste områder. Mest å hente har han nok å hente på å være tøffere og frekkere. Jeg har sagt at han med fordel kan ta for seg litt mer. Men han er godt oppdratt og det er ikke så lett å snu på det, sier han. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.12.2015 19:42 Post subject: |
|
|
Christer Johansen (16) og Markus Nesje Johnsson (16) kan ta overgang fra Rosenborg til Tromsø.
Trønderduoen er i Tromsø på et slags prøvespill og vil gjerne ha et tilbud fra TIL og Norges Toppidrettsgymnas (NTG).
(...)
– De har en god del spillere som var suverene i NM i år, så de fant ikke plass til oss nå og ville helst sende oss til en 3.-divisjonsklubb i Trondheim. Men hvis vi får muligheten i en annen eliteserieklubb frister det litt mer, sier Johansen.
Les mer: RBK-spillere aktuelle for Tromsø |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 04.12.2015 13:13 Post subject: |
|
|
Utrolig dårlig med nyheter og oppdateringer på rbk.no angående g-19 og g-16. Mange spillere som er forsvunnet står der ennå.
Hadde også vært artig med noen oppdateringer/spekulasjoner angående spillere ut/inn. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.12.2015 23:13 Post subject: |
|
|
Harstad Tidende:

Robin Lorentzen kan i løpet av få dager bli Rosenborg-spiller. Unggutten fra Harstad IL var mandag i møter med Rosenborg i Trondheim. Utfallet var positivt overraskende både for Lorentzen og hans far Odd Gunnar, som fører samtalene på vegne av sin 16-årige sønn.
HIL-spilleren er tilbudt en treårig proffkontrakt med Rosenborg-akademiet. Han har fått tilbud om hybel, og alt er tilrettelagt for overføring mellom videregående skole i Harstad og Trondheim, ifølge Odd Gunnar Lorentzen.
Det vil i så fall gjøre midtstopperen til spiller på klubbens juniorlag, som også utgjør b-laget i 2.-divisjon sammen med førstelagsresever.
(...)
– I utgangspunktet har vi kun trøndere på akademiet, men noen få ganger henter vi inn såkalte enere. Det forsøker vi nå å få til med Robin. Nå skal vi alle være klar over at Robin ikke har prestert noe som helst fram til nå, men er kommet til et punkt hvor han skal vise hva han er god for. Det ønsker vi å være behjelpelig med, sier [Tore] Grønning.
Lorentzen er guttelandslagsspiller, og følges av mange. Han har tidligere i høst trent med akademiet til Middlesbrough og eliteserielaget til Stabæk. Nå er det Rosenborg som vurderes.
– Robin har et tilbud om å komme tilbake for å trene og spille treningskamp med Stabæk, men per i dag er kun Rosenborg aktuelt. Vi er blitt skissert et godt opplegg hos Norges beste klubb, og er fristet, sier Odd GunnarLorentzen.
(...)
Rosenborg kommer med formell henvendelse til HIL tirsdag. Det er en beskjed HILs sportslige leder Dag-Jøran Olsen bekrefter å ha mottatt.
– Først og fremst synes jeg dette er noe Robin fortjener. Dette er stort. Ikke mange får slike tilbud, sier Olsen.
– Jeg har hatt en dialog med Rosenborg om Robin i høst, og nå kommer en formell henveldelse. Dersom Robin skriver under, har vi krav på en utdanningskompensasjon. Vi kommer også til å ta en dialog med Rosenborg om de kan dele av sin kompetanse med oss. Det kan være at de kommer til oss på et seminar eller at vi får dra på klubbbesøk. Her er mye kunnskap å hente, og det synes jeg vi fortjener å få tilgang til når de får en landslagsspiller fra oss, sier Olsen. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 23.12.2015 01:22 Post subject: |
|
|
Dersom vi får en lovende spiller på langsiktig mål for glansbilder, knapper og en trommesirkel på treningsbanen er jeg ikke misfornøyd. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 23.12.2015 11:04 Post subject: |
|
|
Positivt at vi henter inn eksterne talenter. Men ingen av disse har vel egentlig slått til ( Halstensen, Langås, Davidsen +++). _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 23.12.2015 17:35 Post subject: |
|
|
Dette liker jeg! _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.12.2015 16:51 Post subject: |
|
|
Harstad Tidende i går:
– Klubben og jeg er enige. De kom med et tilbud jeg ikke kunne si nei til. Ingen andre kan matche den avtalen jeg har fått og det opplegget som er blitt skissert, sier Robin Lorentzen.
16-åringen var i Trondheim sammen med pappa Odd Gunnar mandag. Tirsdag fikk HIL en formell overgangshenvendelse fra Rosenborg, som tidligere hadde kontaktet klubben for å få lov til å inngå samtaler med Lorentzen og hans foreldre. Egentlig hadde spilleren tenkt å bruke noen dager sammen med familien på å ta beslutningen, men det var ikke stort å tenke på.
– Dette er stort for meg. Jeg har heiet på Rosenborg siden jeg var en guttunge. Det er en stor drøm som går i oppfyllelse. Jeg skal faktisk til den største og beste klubben i Norge, sier HIL-spilleren.
– Hvorfor ble du Rosenborg-tilhenger som barn?
– Stefaren min påvirket nok klubbvalget, akkurat som han påvirket beslutningen da jeg etter bare ett år i Medkila meldte overgang til Brage Trondenes. Jeg hadde vel egentlig ikke noe valg noen av gangene, humrer Lorentzen.
(...)
Lorentzen skal ha fotballhverdagen på Salmar-akademiet til Rosenborg. Akademiet er for juniorspillere, som også utgjør b-laget 2.-divisjon.
– Dagen starter med to skoletimer på Lerkendal. Deretter halvannen time med trening etterfulgt av lunsj, før vi sendes i taxi til videregående skole for mer undervisning. Fra klokka 16 og ut kvelden har vi fri, sier Lorentzen om hva som venter. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 25.12.2015 20:29 Post subject: |
|
|
Gjentagelse, noen som vet noe mer om avganger/tilgangen jr avd og g avd? _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.12.2015 19:23 Post subject: |
|
|
Thomas Kind Bendiksen er også fra Harstad, og gikk til Glasgow i Skottland i ung alder. Per nå er han Molde-spiller.
- Håper jeg kan nå litt enda lenger enn Thomas, sier [Lorentzen] med et glimt i øyet.
Forsvarsspilleren håper å trene med A-laget så snart som mulig.
- Målet er å få spille for A-laget, og gå den veien. Så er det utlandet, å få spille i Europa er jo drømmen.
Les mer: Harstad-gutt til Rosenborg: - Håper å nå enda litt lenger enn Thomas |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 30.12.2015 19:54 Post subject: |
|
|
RBK-talent viste seg frem for italiensk storklubb
Ola Solbakken har vært å trent med Lazio sin ungdomsavdeling og nå står de klare til å gi han kontraktstilbud.
Synd om vi skulle miste en av de bedre unge talentene vi har, for han er vel det? Synes nesten det er litt rart klubben slipper han også, disse gutta har vel proffkontrakter så skulle tro det var i klubbens interesse å holde på de ut junioralderen om man mener det er håp for fremtidig A-lagsspill. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.12.2015 21:54 Post subject: |
|
|
Synd om de skulle miste han, har jo vært veldig god i år og er vel kanskje den mest lovende offensive spilleren på juniorlaget.
Han har vel prestert så bra og utviklet seg slik at mulighetene vil være til stedet for å få spilletid på A-laget i løpet av neste år om han blir i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 30.12.2015 22:54 Post subject: |
|
|
Svært spennende spiller, håper virkelig ikke vi mister ham. Imidlertid henter vi unggutter selv.
Ser at solbakken er født i 98, tviler på at det blir noe av dette. Da må vel lazio tilby en familiepakke?. Det har det vel ikke råd til/ønske om. Kan vel fort resultere i at a-kontrakten med rbk rykker nærmere? _________________ Willoch
Last edited by Willoch on 30.12.2015 23:05; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 30.12.2015 22:55 Post subject: |
|
|
Hvis vi vil beholde han, og vi har proffkontrakt så bør det jo koste mer enn det Lazio sitt ungdomsakademi har råd til vel? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 31.12.2015 20:58 Post subject: |
|
|
Dette er bedritent. Det hjelper ikke hvor mange talenter vi henter inn eller spillere vi kjøper når vi mister våre egne før de i heletatt har prøvd seg på en a-lags trening. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.01.2016 23:00 Post subject: |
|
|
Fra artikkelen i Trønderbladet: "Kontrakten med Rosenborg har gått ut, men trener Roger Naustan ønsker å ha med unggutten videre."
Så også i en artikkel tidligere i høst at de skulle snakkes om fremtiden i Rosenborg "etter sesongslutt".
Med forbehold om at dette stemmer kan det se ut som at vi har et naivt slakk på det å ha kontrakter på unge lovende spillere.
Har vært et par tilfeller med gratis utreise og "tvungent salg" (pga kort gjenstående kontrakt) før ungene har utviklet bartevekst.
Det finnes mange mellomting mellom ingen kontrakt og for lang kontrakt. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 02.01.2016 10:06 Post subject: |
|
|
Neste års jr lag må vel være tidenes beste?
Faye lund
Dahl reitan-steiring-lorentzen-jacobsen
Solli-Tromsdal-sæter
Solbakken-helmersen-nordengen _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 02.01.2016 13:02 Post subject: |
|
|
Hovedvik
Svensson, Bjørnstad, Kvande, Aasbakk
Midtsjø, Selnæs, Henriksen
Riksvold, Bakenga, Langås.
92-94 (med 1 fra 95). Bedre enn dette? _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 02.01.2016 13:56 Post subject: |
|
|
Svensson spilte ikke back. Hovdevik var ikke akkurat noe keeper-fenomen, og Selnæs var LANGT å dominere kamper slik han gjør nå. Tror ikke Henriksen og Selnæs bekldde noen midtbane sammen heller. |
|
Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 02.01.2016 15:37 Post subject: |
|
|
Okei. Da så du ingen av kampene i next gen eller g19-nm med andre ord. _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 02.01.2016 22:11 Post subject: |
|
|
Willoch wrote: | Neste års jr lag må vel være tidenes beste?
Faye lund
Dahl reitan-steiring-lorentzen-jacobsen
Solli-Tromsdal-sæter
Solbakken-helmersen-nordengen |
Det er hvertfall mange her jeg gleder meg til og se mer av, men Solbakken forsvinner vel, og burde ikke Sæter lånes ut? Eller? |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 02.01.2016 22:47 Post subject: |
|
|
seler wrote: | Okei. Da så du ingen av kampene i next gen eller g19-nm med andre ord. |
SÃ¥ alt av NextGen, og det jeg kunne av G19. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.01.2016 23:50 Post subject: |
|
|
Rosenborg-trenerne trakk frem Olaus Skarsem da de skulle ha en intern kåring over årets beste spillere på U18-laget.
(...)
– Jeg har jobbet hardt på feltet og bare fulgt instruksene mine. Det har betalt seg selv. Jeg hadde ikke forventet så mye spilletid som jeg har fått. Jeg har blitt en mer voksen fotballspiller og 2015 var helt klart det året jeg forbedret meg mest, sier Skarsem om utnevnelsen.
Les mer: Skarsem ble årets spiller i Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
|