| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kjetil Rekdal Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 21.12.2015 17:03 Post subject: |
|
|
Spent på hva som kommer.
Eneste ønske akkurat nå er at ingen skriver kontrakt med Riise. Det hadde vært fryktelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 21.12.2015 18:55 Post subject: |
|
|
Liker ikke Gytkjær ryktene.....
han er ok i norsk målestokk, men ikke en e.cup spiss. lite fart, begrenset.
men dyktigere avslutter enn søder kanskje... |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 21.12.2015 19:12 Post subject: |
|
|
Ser veldig få fysiske forskjeller på Søder og Gytkjær. Søder er kanskje hakket råere i kroppen, men Gytkjær har det mer i hodet etter min mening. Slik jeg oppfatter det har han et mer naturlig killerinstinkt, og klarer å være på rett plass til rett tid, og samtidig også ofte få ballen i mål. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 21.12.2015 19:54 Post subject: |
|
|
Hva blir egentlig planen med Vilhjalmsson? Synes kanskje man kunne dyrket ham i spissrollen nå som den blir ledig, Gytkjær vil vel neppe være stallfyll.
Edit: Hvor langt unna er evt Helmersen å være backup dere som kanskje har sett ham i kampsituasjoner for 2-laget? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.12.2015 20:22 Post subject: |
|
|
| Planen er nok at han fortsatt skal være backup. Han er naturligvis altfor dårlig til å være et førstevalg på Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 21.12.2015 20:36 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/sport/fo.../23584201/
Liker ikke disse ryktene. Og i samme åndedrag så nevnes Ondrasek (Tromsø) og James (Ålesund).
Trodde vi skulle bygge laget opp?? Dette er særdeles skuffende. Man blir ikke bedre av å hente spillere fra dårlige lag i Tippeligaen. Her feiler vi stort hvis vi er såpass navlebeskuende at vi ser kun i Norge etter en ny spiss!!! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.12.2015 21:19 Post subject: |
|
|
Det var jo spillere fra dårlige lag i eliteserien vi hentet på 90-tallet også
De siste årene har vist at det å hente svært gode enkeltspillere fra utlandet ikke er løsningen for å bygge et godt Rosenborg-lag. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.12.2015 21:28 Post subject: |
|
|
Verken 90-tallet under en av Europas beste trenere gjennom tidene eller 2000-tallet under diverse ræl som burde holdt seg til i breddeidretten kan stå for noe som helst bevis for passet spillere bør ha. Det er rett og slett en veldig fæl måte å fremstille fakta på
Jeg ønsker meg fokus på både å hente type-spiller, altså en som passer i vårt spillmønster, men som også innehar ferdigheter som overgår den vanlige TL-spillers ferdighetsregister fra en midt/bunnklubb. |
|
| Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 21.12.2015 21:37 Post subject: |
|
|
Hvis nå Søder blir solgt er det ikke hvem som helst som må hentes inn som erstatter.. Her må vi nok ha inn er kar i sin beste alder (25-29) som er god på det samme som Søder, men som helst (eller må) behersker flere aspekter av spissrollen. Evnen til å ta ned og spille ball, samt avlutningsegenskaper er vel øverst på lista.. Ingen enkel eller billig løsning med andre ord.
Om nå Mikkelsen går og Rashani kommer inn er vi, forutsatt at det ikke kommer inn flere vinger, avhengige av at De Lanlay og rashani har en kanonbra førsesong.
Makter vi dette er det jo bare forsvarsrekka det skorter på.. |
|
| Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 21.12.2015 21:48 Post subject: |
|
|
| I sterk kontrast til mitt siste innlegg kommer jeg med en morsom men også usannsynlig og skremmende tanke.. Retur for Nicki Bille? |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 21.12.2015 21:50 Post subject: |
|
|
Strandfot, det er Jul. Skrem oss nå ikke ut på glattisen
Kenny Cooper tipper nå jeg! Hestetips! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 21.12.2015 21:59 Post subject: |
|
|
Nå, det kan da vel være greit å ha en liten oversikt over spillere vi ikke vil ha også vel?
På den lista er det flere spillere som kan gjøre et fryktet comeback, bl.a. Bakenga, selv om han nok sitter fast i Molde en stund til(og godt er det).
Nei, om Mikkelsen drar får vi en ledig plass i utenlendingskvota, bruk nå denne(da mener jeg ikke Ondrasek!). |
|
| Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 21.12.2015 22:18 Post subject: |
|
|
Hvis vi søker på spisser med utgående kontrakter på transfermarkt kommer det opp noen kule navn, Zlatan, Charlie Austin og Kokorin er på utgående kontrakt, men har sprenger vi vel lønningsposen
Men vet vi av noen aktuelle spillere på utgående eller uten kontrakt? |
|
| Back to top |
|
 |
100% JESUS Junior
|
Posted: 21.12.2015 23:30 Post subject: |
|
|
| Nicolai Næss sin kontrakt med Stabæk går ut til nyttår, men det har ikke vært så mye snakk om at han kan være aktuell for oss, ihvertfall ikke nylig. |
|
| Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 21.12.2015 23:38 Post subject: |
|
|
| Næss hadde vært en bra signering tror jeg, har desverre liten tro på at det blir noe av da vi har tre stoppere(kvalitet kan diskuteres) og en nok må vike om det kommer nye inn. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.12.2015 23:50 Post subject: |
|
|
| T0RJU5 wrote: | | Nicolai Næss sin kontrakt med Stabæk går ut til nyttår, men det har ikke vært så mye snakk om at han kan være aktuell for oss, ihvertfall ikke nylig. |
Han har kontrakt ut 2016. |
|
| Back to top |
|
 |
100% JESUS Junior
|
Posted: 22.12.2015 02:06 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | T0RJU5 wrote: | | Nicolai Næss sin kontrakt med Stabæk går ut til nyttår, men det har ikke vært så mye snakk om at han kan være aktuell for oss, ihvertfall ikke nylig. |
Han har kontrakt ut 2016. |
Står på Transfermarkt at den går ut i år, men mulig det ikke er oppdatert. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.12.2015 02:16 Post subject: |
|
|
| Nei, den er nok ikke det. Han er såpass god at han neppe ville vært ei drøy uke unna kontraktsløs og fortsatt helt stille rundt han. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 22.12.2015 08:42 Post subject: |
|
|
| Nei, ut 2016. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 22.12.2015 08:48 Post subject: |
|
|
| Hehe, da blei det ut 2016. |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 22.12.2015 09:29 Post subject: |
|
|
Ondrasek og James er nok spisser som kunne gjort det OK for oss. Intet mer, intet mindre. Søderlund er ikke en veldig god spiss heller. Men når man får de mulighetene han har fått igjennom årets sesong i Tippeligaen blir det mye mål.
Vi må se litt i sakens kjerne og det er at veien fra å spille Champions League kvalikk til å faktisk spille Champions League er lang, det å tro eller og håpe at vi kommer til å hente en spiss som har kvaliteter til å skyte oss dit er svært naivt.
Det er mulig og anta at vi kommer til å møte lag av samme kvalitet som det vi møtte i Europa League gruppa vår i kvalikken, det endte som kjent ikke spesielt bra. Heller langt derifra også.
Folk her inne etterlyser en spiss av ett kaliber som per idag ikke finnes i Norge, ei heller med norsk pass. Skal vi hente en spiller i fra utlandet som ikke allerede er etablert, oppdaget og derav for dyr (vi for lite lukrative) så er vi tilbake til lotteritiden der vi kjøpte mye spillere i fra fjerne kontinenter som knapt nok fikk en offesiell kamp.
Leke James er en bedre spiss enn Søderlund, han spiller for ett begredelig tafatt lag. Ondrasek har noe i seg, men han har mistet det litt. Jeg ville valgt Leke James forann både Søderlund og Ondrasek.
Det å tro at vi skal kunne hente kvalitetsspisser i fra Danmark eller Sverige i dette overgangsvinduet er naivt. Beklager dersom noen føler det blir for negativt, men vi må se oss selv litt i den situasjonen vi er. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
| Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 22.12.2015 10:20 Post subject: |
|
|
| Det å satse på ok spisser blir desverre for dårlig om vi ønsker oss til CL gruppe.. Vi kan jo selvfølgelig bli enige om at vi ikke satser på det i år for så å gå for eksempelvis Leke James, men det tror jeg hverken vi eller klubben ønsker. Derfor MÅ vi bruke penger på et mer eller mindre ubeskrevet blad, men det er forskjell å hente spille man vet LITE om, og å hente spillere man vet NOE om. Det er vel her vi er avhengige av en god speider, nå har vi nylig fått ny speider, så hva han klarer å finne for oss blir vel en slags ilddåp for hans del. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 22.12.2015 10:21 Post subject: |
|
|
| Tror også Leke James er den som bør hentes hvis vi ser i egen liga. Nå synser jeg på et svært tynt grunnlag, men tror han kan bli god hos oss. |
|
| Back to top |
|
 |
|