View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 27.10.2015 23:26 Post subject: Ungarn - Norge |
|
|
 | VS. |  |
EM-kvalifisering - playoff: Søndag 15.11.2015 kl. 20.45
Ferenc Puskás Stadion
Kampen vises på MAX/TVNorge _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.11.2015 20:39 Post subject: |
|
|
[Norge] skal gjøre noe ingen europeiske fotballandslag har klart gjennom 32 playoff-oppgjør til EM og VM siden 1986:
Nemlig å kvalifisere seg til et mesterskap etter å tapt den første kampen hjemme. Det har i praksis vist seg umulig for de syv nasjonene som har tapt den første kampen hjemme. Norge opplevde det selv i 2005 da 0-1-tapet for Tsjekkia i VM-playoffet gjentok seg i bortekampen.
Les mer: Høgmo mener å ha et hemmelig våpen
Dagbladet ga Alexander Søderlund tre på spillerbørsen etter kampen. VG trillet en toer. Mens Aftenposten skriver at Søderlund bør avskiltes.
Men der blir Eggen engasjert og vil gjerne si noe om Søderlund:
- Han spilte jo en kjempekamp. Han var veldig god i den første omgangen og fordelte baller og løp og løp.
Les mer: Eggen er uenig i slakten av Søderlund
Ødegaard eller ingen Ødegaard; en ny konstellasjon på topp må nå til, mener Mini, om vi skal snu 0-1 til avansement om bare litt over 48 timer.
– Vi tapte så å si alle duellene i lufta. I sin tid lurte man i Rosenborg på hvordan det skulle gå da man fikk en liten og spinkel Harald Martin Brattbakk inn på topp, men man kan spille midtspiss selv om man ikke er stor eller sterk. Jeg vil kaste «Moi» som midtspiss fra start inn i diskusjonen. Det vil bli et bytte på topp. Per-Mathias Høgmo kommer garantert til å bytte spiss.
– Men tror du han våger å bruke «Moi» i midten fra start?
– Jeg tror han velger Pedersen, men jeg håper på Elyounoussi. Men jeg skjønner at det er liten sjanse for at det skjer. Alexander Søderlund får nok hvile, og Pedersen er jo en formspiller. Men «Moi» scoret tre mål i Europaligen, og etter det jeg har forstått, uten å ha fått sett treningene, er at Pedersen ikke har imponert på trening.
Les mer: – Det blir garantert spissbytte. Jeg tror det blir Pedersen, men håper på «Moi» |
|
Back to top |
|
 |
JW Rutinert
|
Posted: 13.11.2015 23:15 Post subject: |
|
|
Det virker meget sannsynlig at Pedersen og Moi spiller fra start. Begge hadde gode innhopp på Ullevål. Men et av spørsmålene er vel om Moi har en bedre innleggsfot enn Berget? Den manglende innleggskvaliteten var kanskje den største norske svakheten på torsdag. Beste innleggsfot har selvsagt Helland, så en mulig forbedring kan være at Ciljan tar venstre kant og Helland høyre. Tviler likevel på at radarparet Ciljan / Omar blir splittet, de var kanskje Norges beste offensivt torsdag. En god venstre innleggsfot fra Alesaami i stedet for en rusten Høgli kan også være en forbedring. Hadde gjerne sett Selnæs i stedet for en formsvak Johansen, men her ser klippekortfaktoren til å være avgjørende. Tviler på at det blir mer enn to forandringer fra start. Regner med at plan B og C innebærer innhopp fra Helland og Ødegaard. Norge er et bedre lag enn Ungarn, tipper 1 -2 og avansement! |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 13.11.2015 23:50 Post subject: |
|
|
Vet ikke hvor mye man skal legge i at noen har hadd et godt innhopp når det gjelder Høgmo. Jeg har mer trua på vi stiller 4-5-1 med 5 sentrale midtbanespillere der de to som blir plassert på sidene knapt klarer å ta seg forbi en kjegle og hvor begge har finstudert Basma-teknikken når det gjelder innlegg.
Vi får håpe vi trekker Gibraltar i playoff en gang innen vi alle har gått av med pensjon. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 14.11.2015 01:11 Post subject: |
|
|
Med tanke på de grusomme hendelsene som utspiller seg i Paris nå, blant annet utenfor Stade de France, vil man tro at sikkerheten for det norske landslaget burde være et tema foran returoppgjøret på søndag? |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 14.11.2015 03:07 Post subject: |
|
|
Ungarn er nok Europas tryggeste land for øyeblikket. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.11.2015 14:13 Post subject: |
|
|
Semb bekreftet på Max i går kveld at det blir forandringer på laget. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 15.11.2015 15:03 Post subject: |
|
|
Med Forren syk bør Strandberg komme inn. Trenger en fyr med ordentlig vinnervilje og offensive egenskaper. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.11.2015 15:06 Post subject: |
|
|
Tipper de velger Nordtveit foran Strandberg. Må huske på at det er viktigst å være best uten ball. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 15.11.2015 16:18 Post subject: |
|
|
Håper man ikke bukker under for presset og bruker Ødegaard fra start. Han spiller så altfor mange støttepasninger. La han heller komme innpå i 2.omgang når motstanderne har fått kjørt seg litt.
Selnæs inn for Johansen
Aleesami inn for Høgli
Strandberg inn for Forren
Helland inn for Skjelbred
Og eventuelt Pedersen inn for Søderlund selv om jeg tror Søder er riktig medisin fortsatt. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.11.2015 17:54 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Håper man ikke bukker under for presset og bruker Ødegaard fra start. Han spiller så altfor mange støttepasninger. La han heller komme innpå i 2.omgang når motstanderne har fått kjørt seg litt.
Selnæs inn for Johansen
Aleesami inn for Høgli
Strandberg inn for Forren
Helland inn for Skjelbred
Og eventuelt Pedersen inn for Søderlund selv om jeg tror Søder er riktig medisin fortsatt. |
Helt enig i dette, men kommer aldri til å skje. Gråsteinen Høgli kommer til å spille, antimål Skjelbred kommer til å spille og "dorsininnleggspesialist" Joahnsen spiller uansett. Søderlund går ut og kanskje moi kommer inn, tviler på at vi får se noe særlig bytter før i det 85 min, da det er for sent. |
|
Back to top |
|
 |
kristoffer99 Senior
|
Posted: 15.11.2015 18:11 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Tipper de velger Nordtveit foran Strandberg. Må huske på at det er viktigst å være best uten ball. |
Det var en grunn til at de fant Forren og Hovland som det beste stopperparet, jeg synes ikke Nordtveit spilte bra som stopper i starten av kvalliken. Man bør velge spillere på sine beste plasser i stedet for å velge gode spillere man liker i plasser som ikke er deres optimale. Strandberg bør inn.
MOI bør inn for Berget, ellers tror jeg ikke det blir noen endringer.
Pedersen og Helland kommer inn etter 60. |
|
Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 15.11.2015 18:18 Post subject: |
|
|
Tror dere virkelig at det gjøres 4 bytter i en førsteellever, fra en kvalikkamp til den neste? Neppe. Spissbytte tenker jeg, that´s it. Evt noe på midten om PCS har fot-vondt etter skaden sist? |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.11.2015 18:24 Post subject: |
|
|
Det var sarkasme, om det ikke fremgikk tydelig.
Jeg tror dog Nordtveit står foran i køen hos Høgmo, selv om Strandberg er betydelig bedre, spesielt når man må føre kamper. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 15.11.2015 20:15 Post subject: |
|
|
Jeg våger meg frampå med et aldri så lite tips foran kampen:
Ungarn-Norge 2-1
M Pedersen |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.11.2015 20:29 Post subject: |
|
|
Henriksen som spiss! Ødegaard bak og også Moi og Aleesami inn på laget.
Spennende, var noe slikt jeg håpet på (med unntak av spissplassen selvfølgelig som er veldig overraskende). |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 15.11.2015 20:31 Post subject: |
|
|
Kongelag!
Herlig mistillit til spissene våre : p Bære eller briste.
Last edited by abjoern on 15.11.2015 20:32; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.11.2015 20:32 Post subject: |
|
|
Heh..Henriksen som spiss. Godfotteori i praksis der altså... |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
|
Er selnæs på benken? |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
|
|
Jau. Nå får vi inn en ving å da er det bra å ta ut de to spissene som er avhengige av innlegg fra kant og heller sette en midtbanespiller som spiss.
Det er bare å forberede seg på en ny nedtur. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.11.2015 20:33 Post subject: |
|
|
Lus wrote: | Er selnæs på benken? |
Vil tro det, om han er frisk igjen riktignok. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.11.2015 20:37 Post subject: |
|
|
Liten fun fact mtp Henriksen som spiss, han har scoret flere mål enn Pedersen (11) og like mange mål som Søderlund (13) i alle turneringer fra juli og til nå på klubblaget.
Riktignok ikke som spiss men verdt å nevne for det. |
|
Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 15.11.2015 20:40 Post subject: |
|
|
Nyland
Omar - Forren - Hovland - El Salami
Helland - Skjelbred - Tettey - Moi?
Henriksen
Pedersen
Tanker om dette laget? Ser aldri moldekamper, men berget har ihvertfall bevist at han ikke bør spille på venstrekanten.. Kan moi spille kant? |
|
Back to top |
|
 |
|