View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bye Veteran
|
Posted: 19.10.2015 00:15 Post subject: |
|
|
Slike ting skjer - stadig vekk. Det ser utrolig dumt ut, problemet vårt er at Selnæs er den spilleren som _alltid_ får ballen, og får oppgaven med å fordele videre. Jeg mener indreløperne "slapper av" for mye i enkelte deler av kampen, det vil si, de står ikke og sparker i grusen, men de slipper seg altfor langt inn på motstanders banehalvdel, fordi Selnæs er så utrolig god på det han gjør. Det er dømt til å komme en og annen feilpasning i løpet av en hel sesong, og da er ikke forsvaret/løpinga hjem på resten til å stole på. Det er en kalkulert takling, heldigvis, og jeg tror ikke Selnæs hadde kommet til å klage på gulkortet om han hadde vært i stand til det, gutten lå jo nede med slagskade.
Det er forøvrig det jeg mener Selnæs har blitt best på i løpet av sesongen; det å legge bort den aggressive spillestilen/holdningen som gjør at han pådrar seg unødvendige gulkort. På det punktet er det milevis forskjell, i forhold til en spiller som f.eks. Annan. Jeg elsker typen Annan, men han funker ikke i et lag som tar så stor risiko fremover som det vi gjør. På Sarpsborg hadde han vært en av flere; jeg mener Stabæk gjorde en klar feil ved å hente en type som han, sånn som det laget har utviklet seg. Det er en risiko å ha slike terriere i et lag. Selnæs ligner heldigvis mer på Skammelsrud.
Edit: skriveleif |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.10.2015 00:21 Post subject: |
|
|
Bye wrote: | Solskjær gjorde noe liknende på slutten av 90-tallet en gang, tok "en for laget" og pådro seg direkte rødt kort ved å klippe ned Robert Lee tror jeg det var. Hyllet av fansen, fikk kjeft av sjefen.
|
Rimelig OffTopic, men selv om denne historien er uttalt av alle parter føler jeg meg nær 100% sikker på at Ferguson ikke egentlig var reelt sint og kjeftet på OGS i den situasjonen. Showboating for media og omverden, klart troppen og hærfører egentlig var fornøyd med den involveringen. |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 19.10.2015 00:27 Post subject: |
|
|
Joda, det er godt mulig at det var "all for show", men poenget mitt var stort sett at det går an å bli irritert over at man mister ballen, for så å klippe ned en spiller like utenfor 16-meteren, og ender opp med gulkort samt skade.
Der og da blir man selvfølgelig skuffa over at favorittspilleren "driter seg ut", men i et lengre perspektiv husker man bare at Selnæs var et hakk bedre enn alle andre i høst - også i denne kampen.  |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.10.2015 00:43 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Han har verdens enkleste oppgave med å slippe ballen videre - men bestemmer seg heller for å kjæle med kula. Når det resulterer i farlig brudd imot, gult kort og skade... da har man ikke lykkes. |
Hva tenkte du om laget, enkeltspillere og da spesielt om Selnæs før denne taklingen skjedde, Dew? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3653 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.10.2015 10:39 Post subject: |
|
|
Ordvalget hans tyder på at han fort forsvinner allerede i vinter. Ikke overraskende, men likevel trist.
– Først får vi nå se om det blir EM. To tøffe kamper venter i playoff. Men klubbvalget mitt kommer nok til å handle mest om akkurat det - klubb, og ikke landslag. Så tar det bare som det kommer egentlig, vurderer alle tilbud der og da, sier Selnæs. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 27.10.2015 11:03 Post subject: |
|
|
Hadde gjerne sett han i Serie A. Passer perfekt der. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 27.10.2015 11:11 Post subject: |
|
|
Det at han får dyrket sine usportslige sider ser jeg absolutt ingen hensikt ved, så jeg ser han heller i spansk fotball enn i Serie A.
Jeg håper han blir ut neste sesong, han har vell kontrakt til 2017, så å selge han etter neste sesong burde vell være kurant. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 27.10.2015 11:19 Post subject: |
|
|
Brakkebirger wrote: | Det at han får dyrket sine usportslige sider ser jeg absolutt ingen hensikt ved, så jeg ser han heller i spansk fotball enn i Serie A. |
For en håpløs kommentar. Hva bygger du den på? Kan være en fordel å se litt fotball før man uttaler seg. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 27.10.2015 11:25 Post subject: |
|
|
Quote: | Det kan være mer fornuftig å bli solgt om sommeren, påpeker Bjørnebye. |
For Bjørnebyes arbeidsgiver er det i alle fall ikke fornuftig. Enten må Selnæs selges i vinter, eller så må det gjøres klart for ham at han spiller i Rosenborg til etter at kvalifiseringskampene er ferdige i slutten av august. Det vil være fullstendig meningsløst å bruke oppkjøring og vårsesong på å bygge laget rundt en spiller som ikke skal være med i de avgjørende kampene. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 27.10.2015 11:49 Post subject: |
|
|
På en annen side kan vi oppnå ting med Selnæs på et halvt år som vi kanskje ikke vil klare dersom han ikke spiller. Det blir en interesseavveining, men jeg er ikke sikker på at det vil være bedre å kvitte seg med han nå, selv om han bare skulle bli et halvt år til. Kan feks. bli solgt etter CL-kvalikken (Selv om han da vel ikke kan spille CL for laget han går til?) |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.10.2015 12:15 Post subject: |
|
|
Selnæs er en spiller som faktisk kan nå veldig, veldig langt. I Norge har vi en tendens til sterkt å overvurdere egne talenter (eventuelt undervurdere internasjonalt nivå) når det gjelder teknikk, rykk, skuddbein og slike ting. Mange av de største norske talentene går det imidlertid 13 på dusinet (for å spissformulere) av i klubber og land som er bedre på å utvikle teknikk enn oss.
Selnæs sitter på sin side på en ekstrem spisskompetanse som er sjelden til og med internasjonalt. En god pasningsspiller som leser spillet godt, bruker riktige rom, og vekter pasninger perfekt, vil kunne fungere mot alle lag til alle tider. Jeg ser ikke bort ifra at Selnæs blir den nordmannen som når lengst (og blir størst) på veldig lenge innen fotballen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 27.10.2015 13:52 Post subject: |
|
|
Er Viking plutselig helt ut av bildet? hehe |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 27.10.2015 14:42 Post subject: |
|
|
Selger ikke til rivaler.  |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 27.10.2015 15:43 Post subject: |
|
|
Snedig bildevalg av VG. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 27.10.2015 16:12 Post subject: |
|
|
nieuwlaat wrote: | Quote: | Det kan være mer fornuftig å bli solgt om sommeren, påpeker Bjørnebye. |
For Bjørnebyes arbeidsgiver er det i alle fall ikke fornuftig. Enten må Selnæs selges i vinter, eller så må det gjøres klart for ham at han spiller i Rosenborg til etter at kvalifiseringskampene er ferdige i slutten av august. Det vil være fullstendig meningsløst å bruke oppkjøring og vårsesong på å bygge laget rundt en spiller som ikke skal være med i de avgjørende kampene. |
Rosenborg kan kjøpe inn en potensiell erstatter allerede i vinter, samtidig som Selnæs spiller vårsesongen og eventuelt EM. (Eventuelt at en spiller blir klar tidlig i sommervinduet.) Ideelt sett spiller han også frem til CL-kvaliken er ferdigspilt for Rosenborgs del, men her vil nok også kjøpende klubb stille krav, ikke minst om de også skal spille kvalik og det ligger mye penger på bordet. (Samme spiller kan ikke spille i samme kvalik eller cup for samme klubb, men her tror jeg det ble en endring slik at en spiller kan spille for eksempel CL-kvalik for en klubb og senere CL-gruppespill for en annen klubb.)
Tidligere har Rosenborg beholdt spillere til kvalik er ferdigspilt hvis mulig, og de ønsker nok det samme med Selnæs.
Om en klubb som Lazio er interessert, så kommer summene til å være så store at jeg tror den kjøpende klubbens interesser vil gå først. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 27.10.2015 18:02 Post subject: |
|
|
Ingen spiller med EM - ambisjoner tør ikke å bytte klubb. Å Selnæs er litt midt i mellom U21 og A, så i forhold til EM er det risikofyldt å bytte klubb. Hvis U21 kommer til EM, så har nok et klubb bytte liten betydning. |
|
Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
Posted: 29.10.2015 12:58 Post subject: Re: Ole Kristian Selnæs |
|
|
Sola wrote: | Lager tråd om denne spilleren jeg, en type jeg tror kan få sitt gjennombrudd denne sesongen. Har sett han opptil flere ganger, og jeg er dypt, dypt imponert. 1994-modell, klokskap i alt han gjør, en gudbenådet venstrefot, fantastiske pasningsferdigheter og overblikk, ro med ballen og en herlig nonchalance - Selnæs har alle muligheter til å bli en stor fotballspiller.
Det som har vært kritisk med han er holdningene og egoismen. Han er litt "der oppe", har hatt en tendens til å kjefte på både medspillere, motspillere og dommere. Jeg er ikke så bekymret. Slike personligheter har en tendens til å komme langt, og håper vi lar han være slik han er. Jeg liker at ikke alle spillere er som Winsnes. La Selnæs bli vår drittsekk! Han er en vinner som hater å tape.
Er store ord om han etter nesten hver landskamp. Øyvind Nilsen var helt i skyene etter å ha sett han. Han er nesten alltid blant Norges beste spillere. Han utmerker seg. Han er dominerende i sitt alderstrinn.
Det finnes mange Midtsjø-typer i den internasjonale fotballen, små tekniske, fottrappe offensive midtbanespillere med bra løpskapasitet. Jeg kan ikke se så mange Selnæs-typer. Han er høy, men har en herlig ro i spillet sitt, en fantastisk teknikk. Ikke misforstå, jeg digger Midtsjø og tror han kan komme langt, men Selnæs er litt mer.....spesiell.
Kan ikke vente med å se Selnæs få sine første spilleminutter for RBK.
Selnæs er vår nye Annan. Han kommer til å kapre den defensive midtbaneanker-posisjonen, når han en vakker høst/sommer/vårdag får sjansen av JJ....
|
Fikk veldig mye rett i førsteinnlegget i denne tråden.  |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 29.10.2015 13:08 Post subject: |
|
|
Det innlegget der oser det klasse av ja.
Det eneste jeg er uenig i er at han er en Annan.
Selnæs er langt bedre offensivt og ikke fullt så god defensivt som Annan, men i mine øyne leverer han allerede på høyere nivå. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.10.2015 15:34 Post subject: |
|
|
Bra treff på det innlegget.
Jeg tolker det som at Sola mener Selnæs tar posisjonen fra Annan og ikke rollen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 29.10.2015 23:04 Post subject: |
|
|
Fjordens Pirlo? _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 29.10.2015 23:06 Post subject: |
|
|
Jeg aner ikke hva de sier eller om det er ment i en ironisk tone, men jeg kan ikke skjønne annet enn at det betyr det? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.10.2015 01:09 Post subject: |
|
|
Uansett noen hakk hvassere navn enn "Mjøsas Beckham". _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 30.10.2015 01:53 Post subject: |
|
|
Jeg er ganske sikker på at det betyr det. Og så er jeg også ganske sikker på at de lot seg imponere kraftig av det han leverte. 73 av 80 pasninger traff medspiller, til tross for at Lazio tidvis kjørte et slags frimerke på ham i 2. Omgang. Mange av pasningene var i tillegg meget konstruktive. Gud for en spiller han har utviklet seg til å bli! (Vi visste vel alltid at han kom til å bli god) _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
|