View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.10.2015 19:03 Post subject: |
|
|
Eneste akseptable av dette er Sugar Louise sin. Så får det helle gå at den ikke handler om cupfinalen direkte. Resten er jo bare røl. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 27.10.2015 20:23 Post subject: |
|
|
Se for deg at du går inn på Ullevaal, du har manet opp til kamp i et par dager nå og er i fyr og flamme, så kommer "Mitt Rosenborg" som vårt kamprop får kampen starter. Nydelig sang, for all del, men den gir ikke cupfinalestemning i det hele tatt. Den eneste sangen for meg som kan være rolig og fin og i tillegg mane til kamp er Et Bilde Tå'n Ivers.
Som sløvsekken skriver, det at Sugar Louises bidrag ikke er til cupfinalen får bare være, den pumper meg opp mer enn de andre.
Kanskje i verste fall Ingebrigtsen burde pusset opp 10000 Troll med litt nyere tekst, det hadde vært mer akseptabelt enn det meste som er levert i år. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 27.10.2015 23:57 Post subject: |
|
|
fett om derre korpset på ullevaal må lære seg ei gods-låt. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.10.2015 00:28 Post subject: |
|
|
Det blir nok fort sånn. Selv min ganske alminnelige mor på snart 70 hevder hun har stemt på dem. Folk flest ser nok at det er den eneste låten som kan få opp cupfinalestemningen. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 28.10.2015 01:20 Post subject: |
|
|
Synes egentlig at konseptet cupfinalesanger er ganske døvt, men må innrømme at jeg har fått No sparke vi ballja (sic) på hjernen. Utrolig fengende refreng, og småartig tekst, sjøl om jeg synes de første versene var bedre enn de siste. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 28.10.2015 12:42 Post subject: |
|
|
Spesielt at et gjennomført plagiat nådde finalen. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 28.10.2015 17:39 Post subject: |
|
|
Hvilken? Ser Ingebrigtsens bidrag er fjernet, er det den? Husker ikke hvordan den gikk engang. |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 28.10.2015 19:17 Post subject: |
|
|
Det var vel snakk om "Loke og indreløperan". Ligner på Sugar Louise. Har ikke giddet å høre etter selv. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 28.10.2015 20:52 Post subject: |
|
|
Refrenget til Dag I er tatt fra Gabrielle(?), "Trøndersk tradisjon" ligner på "Ikke engang Robin Hood" og Sie Gubbas låt er fra 2013. Så man kan vel si at flertallet av finalebidragene er noe man har hørt før.
Edit: Eller nå var visst ikke Dag I i denne finalen. Pytt pytt. |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 28.10.2015 21:30 Post subject: |
|
|
Skandale. Juryen må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Cashew Junior

|
Posted: 28.10.2015 21:39 Post subject: |
|
|
Hvor hører dere Dag Ingebrigtsen sin? |
|
Back to top |
|
 |
ZIMMA Junior
|
Posted: 28.10.2015 21:47 Post subject: |
|
|
Koffor spurt ingen Diddaboy om å lag sang? _________________ Snakkes på Lerkendal |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.10.2015 22:04 Post subject: |
|
|
NRK inviterte vel alle som ville? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 28.10.2015 23:22 Post subject: |
|
|
Cashew wrote: | Hvor hører dere Dag Ingebrigtsen sin? |
Skulle også gjerne hørt den. Ellers er jeg rimelig sikker på at jeg har hørt melodien på "Mitt Rosenborg" før en plass. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 29.10.2015 04:14 Post subject: |
|
|
Nitrist! Dag I. tatt for plagiat og dermed disket og fjernet fra offentligheten. Hvordan er det mulig? At han ble tatt for å plagiere tekstlinjen «Gullet ska' hem» (noe han påstod å aldri ha hørt om før (toillprat!)) er én ting, men at han stjeler melodier fra andre artister, er vel så langt under pari som det går an å komme. For han, som lever og ånder for musikken og antakeligvis følger norsk musikk tettere enn oss dødelige, kan umulig ha gått glipp av låta til Gabrielle. Dette var et skikkelig skudd for baugen for Ingebrigtsen, og man kan jo spørre seg om både karriere og ideer er over for hans del? Hørte forresten låta før den ble tatt av plakaten, og det var noe av det mest sørgelige jeg har hørt av duoen Ingebrigtsen/Flakne. Null allsangfaktor og ingen kule riff - altså forferdelig dårlig skrevet både melodisk, musikalsk og tekstmessig.
Nitrist/søppel er dessverre resten av bidragene vi har fått servert, også. Bare låta «Ikke engang Robin Hood kan ta gull fra RBK» av Sugar Louise, som ikke engang er en cupfinalelåt, er tålig brukbar.
Var det forresten ikke mindre enn 28 bidrag juryen hadde å velge mellom? Skal jaggu være mye ræl blant disse alternativene når Ingebrigtsens plagiat og Sie Gubbas 2013-låt er/ble to av finalelåtene. Dette er rene parodien, og jeg skjemmes på både artistene og juryens vegne. SKJEMMES! |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 29.10.2015 12:04 Post subject: |
|
|
Hvor har du det fra at Dag I er disket pga plagiat? _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
denyngstelillebroren Senior

|
Posted: 29.10.2015 13:51 Post subject: |
|
|
- facebook.com/groups: Vi som vil ha "Ikke engang Robin Hood" som cupfinalelåt uansett hva NRK, RBK eller Sugar Louise sier!
Beskrivelse av FB-gruppa wrote: | Javel, så sier visst Sugar Louise at de ikke har skrevet denne låta som noen cupfinalelåt. Javel, så er de ikke med på konkurransen til NRK og RBK. Men av alle de låtene som er sluppet i høst er "Ikke engang Robin Hood (kan ta gull fra RBK)" den eneste som lukter fest og cupfinale. Dette kan jo ende i musikalsk tragedie...
Bli med i gruppa og vis de som bestemmer at vi VIL ha dette som cupfinalelåt, uansett. Skal vi ta gull må vi ha en låt som lukter gull.
DEL DENNE GRUPPA SÅNN AT FOLK SKJØNNER AT VI TRENGER EN DRITBRA LÅT MED TRØKK PÅ EN CUPFINALE! |
FB-gruppa har i skrivende stund 343 medlemmer. |
|
Back to top |
|
 |
Cashew Junior

|
Posted: 29.10.2015 14:34 Post subject: |
|
|
Steike, isåfall burde Hardware with friends også være disket. Prikk lik Thin Lizzys - Don't believe a Word. Makan, all musikalsk integritet blir visst satt til side når cupfinalelåter skal lages. |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 30.10.2015 00:18 Post subject: |
|
|
Kan en få oppdatert førsteposten med alle sangene som hittil er kommet ut?
Det har kommet mange sanger i høst, finnes det noen komplett liste over alle Rosenborg-relaterte sanger som er spilt inn noenlunde ordentlig?
Denne her hadde jeg ikke hørt før i går:
https://www.youtube.com/w...Ja-BNHWKts*
* Kom tilfeldigvis over den i går, mye rart på youtube. I forbindelse med den forrige landskampen søkte jeg etter "alt for Norge", og klarte etter hvert å finne fram til det som må være tidenes verste landslagsang; samme melodi som molde-sangen, men med noe forskjellig tekst.
https://www.youtube.com/w...ceQZ0tpCv8 _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 30.10.2015 00:32 Post subject: |
|
|
Fikk høre det av en kamerat (musiker) av meg som jeg tror har peiling, shadwell. Har sjøl prøvd å finne ut mer, men finner ikke så mye opplysninger. Finner heller ikke lengre noen steder hvor man kan høre låta, så da kan det vel stemme at den har blitt tatt vekk fra offentligheten og dermed ikke lenger er med i vurderingen av årets cup-låt?
@toki: Skal prøve å få oppdatert post 1, men håper på litt hjelp hva gjelder linker til de forskjellige låtene. |
|
Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 30.10.2015 01:50 Post subject: |
|
|
BanensVerste wrote: | Enig. Mølsang er det også. Nei til SieGubba.
Edit: HVILKEN MELODI ER TRØNDERSK TRADISJON BASERT PÅ? Blir gal...
Edit2: Den er jo prikk lik «Ikke engang Robin Hood kan ta gull fra RBK».....i allefall refrenget. Er det mulig.. |
Hahaha dette! Holdt på å le meg skakk da jeg hørte den. Freskt å kjøre reinspikka cover på en to uker gammel rbk låt!  |
|
Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 30.10.2015 13:37 Post subject: |
|
|
Rbkweb burde i samråd laget sin egen sang. Det er jo nok av ordsmeder her inne.  _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 30.10.2015 16:07 Post subject: |
|
|
Det kan da ikke gå an at sangen til Dag I var plagiat? Den var så gjennfomført ræva at det er utenkelig at noen andre enn han selv kan ha laget den. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 30.10.2015 17:21 Post subject: |
|
|
Den var et... uh, hva skal man si... kreativt forsøk på å fornye seg!?
Jeg skjønte ihvertfall ingenting av hva som skjedde.
Nei, SvenO sin blir "min" cupfinalesang. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
|