View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 26.10.2015 14:57 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Quote: | - I gruppespillene i 2010 og 2012 ble vi feid av banen både i Leverkusen, mot Atletico Madrid og i Ukraina mot Metalist. Nå er vi like bra som Lazio og St. Etienne, og sitter inne i garderoben og er kjempeskuffet over at vi taper. Det er et godt tegn. |
Greit å gjenta denne et par ganger. Så får vi håpe folk som tror det er en naturlov at RBK vinner bortekamper mot lag fra topp europeiske ligaer leser. |
Det er nok måten tapene skjer på som er irriterende og bekymringsverdig. Man slipper ikke inn 3 mål med 1 mann mer på banen. Det gjør man ikke når man spiller mot Lazio, et ordinært lag i europeisk sammenheng. Vi er ikke i nærheten av å møte noe fantastiske lag for tiden, det skal vi huske på. Vi har ikke møtt real Madrid eller andre kanoner. Og hva skapte vi mot Dnipro? 1 sjanse på Lerkendal. Dnipro som ikke er i nærheten av sitt fjorår. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 26.10.2015 15:43 Post subject: |
|
|
Dette er fotball. Seks tap på rad neste år og han ryker, sånn er det bare. Se på Mourinho i Chelsea, ny fireårskontrakt i sommer og nå kan han fort være på vei ut. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 26.10.2015 15:54 Post subject: |
|
|
Strand wrote: |
Dette er fotball. Seks tap på rad neste år og han ryker, sånn er det bare. Se på Mourinho i Chelsea, ny fireårskontrakt i sommer og nå kan han fort være på vei ut. |
Vi får se. Tipper vi tåler en '91 sesong for å være helt ærlig. Tror ikke vi skal modellere styret av RBK etter hvordan en russisk gjengleder styrer Chelsea. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 26.10.2015 16:13 Post subject: |
|
|
- Jeg ser ikke for meg at han går til Chelsea eller noen andre bakgårdsklubber i Europa, sier styreleder Ivar Koteng og gliser. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 26.10.2015 16:25 Post subject: |
|
|
@ Senador, det blir feil å si at Lazio er et ordinært lag i europeisk sammenheng.
De hadde nok hatt en grei sjangse på hjemmebane mot alle bortsett fra de helt største.
Ja det er klart det er irriterende å slippe St.Etienne til et unødvendig straffespark, men 2-2 borte er et sterkt resultat.
Hjemme mot Dnipro så er det ikke noe å hyle om at vi taper 0-1, vi var det beste laget mot et lag som både er og skal være bedre enn oss per dags dato. De har blant annet slått Shaktar, Metalist og Metalurg. Og ligger på 3dje plass i ligaen, 5 bak Shaktar og Dynamo, som de forøvrig spilte svært jevnt og tapte knepent mot.
I Laziokampen så har vi da altså nye rokkeringer på laget, og vi kan bare drømme om å ha bredden til de andre klubbene i gruppa.
Vi fighter og slåss og er det beste laget, ja vi taper 3-1 og det kan man si er for dårlig mot et lag som spiller omtrent hele kampen med 1 mindre.
MEN vi angriper og de kontrer.
At ikke taktikken sitter 100% både hos spillere og trenere første (!) sesongen vi er ute i Europa igjen, er ingenting jeg mister nattesøvnen over iallefall.
Vi holder på å bygge et lag med det for øyet å gjenreise oss som dominerende klubb i vår egen hjemlige liga.
Dette vil gi oss bedre muligheter på sikt til å bli med jevnlig i det gjeveste selskapet i Europa, eller det nest gjeveste.
Jeg tror fortsatt vi tar 4 poeng til i denne gruppa, vi lander på 5 poeng og sikkert nok sist.
Dette da med en uerfaren gjeng utenlands, både trenere og spillere.
Og jeg er blant de som er fornøyd med dette, selv om vi har vært bedre enn de vi har spilt mot i banespillet så langt.
Resultatene vil komme når erfaringen er bedre, og vi har fortsatt å bygge laget vårt fram mot neste sesongs CL kvalifisering:D
 |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 26.10.2015 16:55 Post subject: |
|
|
Nå har vi vel strengt tatt gjennomført vår beste sesong siden 2004. Da er det litt paradoksalt å lese et par av de foregående sidene for å si det forsiktig. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.10.2015 17:01 Post subject: |
|
|
Greit å bli minnet på at lista ikke ligger ved et usselt seriegull der det ikke en gang er snakk om poengrekord. Vi må tenke større. Europa e' vår slagmark! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 26.10.2015 17:04 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Greit å bli minnet på at lista ikke ligger ved et usselt seriegull der det ikke en gang er snakk om poengrekord. Vi må tenke større. Europa e' vår slagmark! |
Klart vi må, men det er greit å tenke over hvor vi kommer fra også. I følge de fleste her inne spiller vi i en bakgårdsliga med lite penger og dårlige spillere. Jeg ser ikke helt at det er en naturlov at vi skal dominere øvre middelklasse i europeisk fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.10.2015 18:04 Post subject: |
|
|
Tar vi et steg tilbake, er det tydelig at det er gjort enorme steg.
For halvannet år siden var vi i sportslig såvel som økonomisk limbo, hvor fremtidsutsiktene så svært mørke ut. Da Ingebrigtsen kom på plass som vikar, og ble en av svært få "permanente vikarer" som har lykkes, skjedde ting fort, og vi har egentlig aldri sett oss tilbake.
Nå har han loset oss inn til seriegull, cupfinale (som mest sannsynlig sikrer the double), og vi er kommet til Europa etter en kvalik med motstand de færreste levnet oss særlig sjanser til avansement mot. Dette fører også til at budsjettet for første gang på årevis går godt i pluss, vi har omsider beholdt en stamme i laget til tross for solide bud, og alle virker å trives.
Visst har vi levert svakere i høst. Det begynner å bli lenge siden vi leverte en skikkelig god kamp i serien, vi hanglet oss til cupfinale, og vi har levert noe svakere enn vi hadde håpet i Europa League. Men vi er der. Vi har etter alle solemerker lykkes i samtlige turneringer vi har deltatt i, og det Ingebrigtsen har fått til er egentlig langt mer enn vi kunne forvente.
Nå gjelder det bare å følge opp. Alle kan vinne et seriegull, det vanskelige er å gjenskape det, sånn halvveis fritt etter Eggen.
Vi heier på deg Kåre! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 26.10.2015 18:14 Post subject: |
|
|
Men han må slutte med disse tøyseuttakene.
Skjelvik&Mikkelsen er natt og dag kontra Dorsin&Skjelvik.
Itjsjø kan-ikke-spille-back. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.10.2015 18:30 Post subject: |
|
|
Shaktar er rekord dårlig for tida, så ingen vits i å skryte opp Dnipro i skyene.
Vi spiller i EL og vi møter ikke kanoner. Likevel har vi ett poeng. Ja da, ja da, vi er bedre enn i fjor, men det skal f... Ikke mye til.
Flott å vinne serien! 1 poeng i EL er altfor dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.10.2015 18:40 Post subject: |
|
|
Sutreunge  |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 28.10.2015 08:07 Post subject: |
|
|
Du kan jo for moro skyld sjekke opp hva RBK klarte i europacupen i 1994, S. Da snakker vi om 6 års drilling av Eggenfotball - dette laget er opplagt relativt sett bedre enn det Eggenlaget som spilte i 94. Året etter ble det moro.
Har naturligvis ingen garanti for at det skjer igjen, men ja det er moro å se at laget og spillerne tar nye steg og det er moro at stemningen på tribunen og forumet er god.
Du skjønner sikkert ikke hvor jeg vil hen, så for ordens skyld:
"Moro" handler om glade følelser, latter og positivitet - dette er det motsatte av surmaget negativisme - omattogomattogomatt.
Første seriegull på 5 år, og fortsatt like negativ
(Lover at dette er siste gangen jeg kommenterer oppstøtene dine, men vit at hver gang jeg gleder meg over RBK, kommer du, og det blir litt mindre moro) |
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 28.10.2015 11:05 Post subject: |
|
|
Det gikk sannelig fort gitt; fra et RBK som var middelhavsfarer i en av Europas dårligere ligaer, til raseri over at vi ikke valser over lag som befinner seg et hav foran oss hva ressurser og spillerstall angår. Tror de fleste Laziospillerne vi tapte mot hadde spilt seg greit inn på laget vårt f.eks.
Det er temmelig historieløst (jfr Eggens Rosenborg) å tro at vi ikke trenger noen sesonger for å ta nivået. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.10.2015 13:22 Post subject: |
|
|
Ja, det er festlig det der: kort tid etter et uavgjortresultat i Frankrike som vi hadde vært strålende fornøyde med selv i mester Eggens dager så er det krisestemning hos enkelte fordi vi er for urutinerte til å spille ned italienske og ukrainske lag som legger seg lavt.
Selvsagt vil Rosenborg ha en læringskurve, men jeg for min del er svært positivt overrasket over hvor langt vi allerede har kommet. Debrecen tok vi oss etter hvert ganske greit av, og det var ingen drømmetrekning. Steaua er et tøft og godt lag det ikke hadde vært skam å ryke for i CL-kvalik, men spisskompetansene våre tok oss forbi det hinderet også. Så har vi hatt litt stang ut i gruppespillet der vi hadde stang inn i kvalifiseringen, men vi viser jo i hver kamp at vi hører hjemme på nivået. Nå må frekvensen av kamper mot internasjonal motstand bare økes, sånn at spillerne får den nødvendige erfaringen mot balltempo og ferdigheter over Lillestrøm-nivå, og selvtilliten og rutinen på at de også holder mål mot slike motstandere. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 28.10.2015 13:54 Post subject: |
|
|
Europa er bonus og læringsarena i år. Klart vi kunne fått mer ut av kampene til nå, men shit happens. Verdt å huske at Eggen sitt RBK også slet godt før det løsnet internasjonalt.
Det jeg dog IKKE er særlig glad for, er at vi ikke tør å bruke ballen mot gode lag. Det er ferdigheter nok i laget til å gi langt større problemer for motstanderen. Vil se et RBK som sjanser mer, og som utvikler seg på den måten. |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 28.10.2015 15:21 Post subject: |
|
|
Enig i at EL er litt bonus og læringsarea i år. Men, samtidig kan vi ikke ta det som en selvfølge at vi kommer til CL eller EL neste år. Vi må ta muligheten når vi har den.
Så ja, vi må ta mere sjanser. Vi må være agressive og tørre å presse på motstanderenes banehalvdel. Synes sånn sett at Lazio-kampen var mere oppløftende enn Dnipro-kampen der vi var utrolig feige og forsiktige. Mot Lazio hadde vi ganske mange gunstige ballvinninger. Desverre mistet vi ballen litt for lett etter at vi hadde vunnet den. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 28.10.2015 15:53 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Tar vi et steg tilbake, er det tydelig at det er gjort enorme steg. |
Enorme tilbakesteg?!?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 02.11.2015 10:46 Post subject: |
|
|
Noen av spillerne var misfornøyde med å slippe inn 3 både mot Godset og mot Haugesund, lurer på hva Kåre tenker om det.
Jeg forstår jo at han nok ikke er veldig fornøyd selv, men om hvordan han ser situasjonen.. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 02.11.2015 12:44 Post subject: |
|
|
Kåre har alt under ett gjort en god jobb siden han tok over. Vi har ikke holdt hele veien inn og vært litt svake i høst, men treningsbelastning har også vært høy. Vi har hatt skader og mye stolpe ut (mer enn bare figurativt, dessverre)
Hadde noen fortalt meg i Januar at vi skulle vinne serien, spille cupfinale og faktisk til tider rundspille Lazio i Roma hadde jeg sukket litt tungt og fortalt meg selv at den tid dessverre er forbi. Men det deilige med å være Rosenborgsupportere og det å være aktiv her inne er at uansett hva klubben gjør er vi alltid sultne på mer, vi har en klubb med en kultur at ingenting er godt nok. Vi har spillere i stallen som alltid er sultne på mer, vi har kultur for å vinne, vi har kultur for å være best. Det er derfor vi også er det.
Kåre har gjort mye riktig, noe galt. Men det å tilfredsstille oss som elsker Rosenborg lar seg ikke gjøre, det er umulig. Vi får aldri nok, det vet Kåre og det er vår oppgave å sørge for at det er noe dem aldri glemmer. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.11.2015 12:47 Post subject: |
|
|
Standfot wrote: | Noen av spillerne var misfornøyde med å slippe inn 3 både mot Godset og mot Haugesund, lurer på hva Kåre tenker om det. |
Handler naturligvis mye om kvaliteten på midtstopperne og hvor godt samspilte de er. Hadde vi hatt Reginiussen og Strandberg hele sesongen ville mange kamper forløpt noe annerledes, det burde være trygt å tenke seg. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 02.11.2015 17:51 Post subject: |
|
|
Beste bildet fra i går
 |
|
Back to top |
|
 |
Toren Junior
|
Posted: 03.11.2015 19:35 Post subject: |
|
|
Årets trønder?
På tide at jeg skriver mitt første innlegg, etter mange år med opp og nedturer. Hadde sett for meg at jomfru innlegget mitt skulle vært mer omfattende, men det får så være. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 03.11.2015 19:49 Post subject: |
|
|
Ville heller tatt en "Time" og sagt årets trønder er Kjernen. Uansett, gratulerer med første post! Før du vet ordet av det driver du og poster trøndertabeller opp og ned i mente  |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.11.2015 21:44 Post subject: |
|
|
Velkommen til forumet!
Støtter Kjernen som årets trønder. |
|