View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
WT62 Veteran
|
Posted: 24.10.2015 11:57 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | http://www.dagbladet.no/2015/10/24/sport/fotball/tippeligaen/mjondalen/start/41648674/
Er vel sannsynlig at Ajer blir snappet av Solskjær nå da. Hadde håpet at vi prøvde oss på dette talentet. |
Så den, for de av dere som har bedre hukommelse enn meg, hvilke unge talenter var OGS så flink med sist han var der ? Møller Dæhli/Eikrem ?
Ellers var det vel innkjøpte,erfarne spillere ?
Vi bør gå for Ajer selv om DB hyper OGS/Molde som det eneste riktige stedet for norske talenter,snart blir vel Iver Fossum linket dit også sammen med Hou Sæther.
Det er tross alt noe annet å by i en by og spille på en stadion med skikkelige fans.. |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 24.10.2015 12:09 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det lettere aa komme seg ut som ung spiller under Solskjaer som trener?  |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 24.10.2015 13:39 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | eksil wrote: | http://www.dagbladet.no/2015/10/24/sport/fotball/tippeligaen/mjondalen/start/41648674/
Er vel sannsynlig at Ajer blir snappet av Solskjær nå da. Hadde håpet at vi prøvde oss på dette talentet. |
Så den, for de av dere som har bedre hukommelse enn meg, hvilke unge talenter var OGS så flink med sist han var der ? Møller Dæhli/Eikrem ?
Ellers var det vel innkjøpte,erfarne spillere ?
Vi bør gå for Ajer selv om DB hyper OGS/Molde som det eneste riktige stedet for norske talenter,snart blir vel Iver Fossum linket dit også sammen med Hou Sæther.
Det er tross alt noe annet å by i en by og spille på en stadion med skikkelige fans.. |
Frykter at du kan få rett, men heldigvis er har vi fått Kåre som nok mer attraktiv å komme til for en ung spiller, utenfra enn for eksempel Perry, Janne mfl.
PS! Har i det siste fått høre noen skikkelige håpløse historier fra Perry/Wiggen-tida, fra hhv spillerfar og journalist. Håper aldri at noen finner på ansatte disse to typene. Håpløse menneskebehandlere!
Føler at vi trenger en ny ving. Lanlay kan kanskje bli noe, men ikke sikker på det, og Helland virker skadeutsatt. Mikkelsen har bare ett år igjen av kontrakten og har nådd toppen? |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.10.2015 16:41 Post subject: |
|
|
Selges Mike og Ole bør vi ha følere ute etter både Fossum og Ajer om vi skal "bygge" en solid tropp for fremtiden. Hou et et megatalent og tipper han tar steg mot neste sesong også. Trio på midten Midtsjø - Ajer - Hou med Konradsen i bakhånd aswell ville vært fantastisk mens vi venter på Per og Alex! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.10.2015 18:00 Post subject: |
|
|
Ajer har en meeget lang vei å gå før han er bra nok for oss. Ikke ser han ut til å ha den farten eller teknikken som kreves i dagens fotball heller.
Last edited by attach on 24.10.2015 18:02; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 24.10.2015 18:01 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Ajer har en meeget lang vei å gå før han er bra nok for oss. |
Har ikke sett så mye av Ajer, men husker at tilsvarende ble sagt om Moi Elyounoussi her inne også før han gikk til Molde. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.10.2015 16:24 Post subject: |
|
|
Telemarksavisa 24.10.15 wrote: | Fredrik Semb (25) er åpen for en overgang til Odd etter sesongen.
Midtstopperen har vært på utlån fra Brøndby til Molde denne sesongen. Om kort tid går låneavtalen ut, men Semb - som har to og et halvt år igjen av kontrakten i Brøndby - kan ikke se for seg at han returnerer til den danske hovedstadsklubben.
- Det gikk ikke så bra da jeg var der sist, og jeg tror ikke de er så interessert i å ha meg der heller. Jeg har ikke hørt fra dem på ett år. Jeg kan ikke se for meg at jeg spiller for Brøndby igjen, sier Semb til TA.
- Er det ikke rart at Brøndby ikke har tatt kontakt for å høre hvordan du har det?
- Nei, for meg er jo det helt normalt. Jeg har ikke opplevd noe annet, ler Semb.
- Jeg vet ikke hva de pleier å gjøre, men det hadde vært hyggelig med en melding. At de ikke har tatt kontakt, sender ut noen signaler, fortsetter skiensgutten.
- Så du og agenten jobber med å finne andre alternativer enn Brøndby? - Ja, man kan si det sånn. Det ligger vel i kortene, sier Semb. |
|
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.10.2015 16:32 Post subject: |
|
|
Jeg hadde ikke sagt nei takk til Semb Berge. Tror han er bedre enn både Eyjolfsson og Bjørdal. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 25.10.2015 17:06 Post subject: |
|
|
Alt er vel bedre enn Bjørdal. Håper virkelig vi erstatter han med en bedre spiller. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.10.2015 17:37 Post subject: |
|
|
Ikke overdriv da. Bjørdal har gjort en brukbar jobb for oss, men vi må nok ha bedre om vi skal kvalle til CL neste sommer. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 25.10.2015 18:17 Post subject: |
|
|
Det har vi da også. Han spiller i dag
Bjørdal har totalt sett vært ok, men har i likhet med Dorsin et tempoproblem (dog ikke fullt så ille) som lett blir eksponert når vi står høyt mot gode lag. Han fugerer greit, også i ecup, i et kampbilde hvor vi ligger kompakt og motstander styrer kampen, men når vi blir mer offensiv, slik som når Lazio fikk en mann utvist, blir det problemer. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.10.2015 21:08 Post subject: |
|
|
Tror nok Bjørdal også hever bunnivået til neste sesong, må ikke glemme at han ikek har spilt særlig mye fotball over tid da han kom til oss. Rusten (jeg HÅPER iallefall). Var jo bra i Viking da han var innom landslaget. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
Posted: 26.10.2015 01:14 Post subject: |
|
|
Interessant spiller. Vi bør se nærmere på ham: https://no.wikipedia.org/...er_Vicente
Last edited by Pillen on 26.10.2015 01:16; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
vikingfan_99 Junior
|
Posted: 26.10.2015 05:49 Post subject: |
|
|
Gralla med seriegoll!
Eg såg tilfeldigvis PAOK-Krasnodar i Athen på torsdag. Stefan Strandberg va enorme, såg at den gamle Køben kjempen Ragnar Sigurdsson he blitt benka, sterkt |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 26.10.2015 08:09 Post subject: |
|
|
Hei vikingfan,
Takk for at du tar deg tid til å nevne det. Jo, jeg tror det etterhvert synker inn hvor god og viktig Strandberg er/var. Våre formproblemer startet da Strandberg dro. Han var litt av og på med skader før han dro også, og betydningen av å ha han på banen var åpenbar.
Eyolf har vokst markant og reist seg i år, men vi må jo ikke late som om det ikke har betydd noe at Strandberg/Reginiussen har blitt til Bjørdal/Eyolf...
- Vi burde fortsette å lete etter en ny Strandberg, også nå som Reginiussen er tilbake og til tross for at vi har Bjørdal her.
At vi faktisk har kvalifisert oss til Europa Leauge og avgjort serien uten Strandberg/Reginiussen er ganske overraskende og spesielt, spør du meg. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 26.10.2015 10:51 Post subject: |
|
|
Jeg regner danskene som tapt for klubben i vinter, de ønsker seg nok vekk. Videre er nok Dorsin på randen av pensjon. Med andre ord er det behov for i alle fall tre nye spillere i vinter:
Bankers:
- venstreback
- venstreving
som begge bør være forsterkninger av 11'eren.
Spørsmålet er kanskje hva som er lurt på indreløper. Mener vi at Gamst, Hou og Stamnestrø er dekning god nok for Konradsen og Midtsjø - eller mener vi det er nødvendig å hente en spiller som er 'like god' som Mike? _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 26.10.2015 10:53 Post subject: |
|
|
Jobben vi har foran oss i transfervinduet:
Midtstopper
Indreløper
Venstreback
I den rekkefølgen. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.10.2015 11:41 Post subject: |
|
|
Kudos til Søder for at "ny spiss" ikke er det første som skrives av folk flest lenger. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 26.10.2015 12:30 Post subject: |
|
|
Ønsker meg:
Ut:
Dorsin
Tobias Mikkelsen
Stamnestrø
Gamst Pedersen
Inn:
Tarik Elyonuossi, HÃ¥vard Nielsen (ving)
Ragnar Siguardsson, Thomas Rogne, Fredrik Semb Berg (midtstopper)
Aleesami (vet ikke så mye om spilleren) (?) (venstreback)
Backup til høyreback
Usikker:
Vilhjalmsson. Kan spille flere posisjon, men håper ikke RBK gjør seg nødt til å trenge han i andre posisjoner enn spiss. Og når det kommer til spiss rollen, har han ikke sett ut som en som kan gjøre en forskjell på kampbildet. Er redd Alexander Søderlund blir skadet i CL-playoff, ligger under med ett mål og må ett eller flere hakk ned med Vilhjalmsson.
Last edited by Mikkelsen on 26.10.2015 17:07; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 26.10.2015 13:10 Post subject: |
|
|
Jeg håper vi er offensive på overgangsmarkedet, men jeg mener vi har god oppdekning bortsett fra på backene.
Dorsin kan fort legge opp/gå inn i trenerteam/spille 2. div.
Svensson trenger avlastning. Vi trenger uansett å tenke noe nytt her.
Skjelvik synes jeg vi skal beholde i og med at han faktisk ikler 3 roller på banen på OK TL-nivå. (Kanskje det er derfor han mangler det siste lille - trenger kanskje å bli spisset for å være et soleklart førstevalg).
Så får vi se hvilke spillere som det kommer "for gode til å si nei"- bud på. Håper vi beholder hele troppen sådan.
Hvilke B-lag/U-spillere er det som kan ta steget opp neste år.
Finnes det gode leieavtaler vi kan få til.
Spillerne fra TL som jeg ønsker meg inn blir nok for vanskelig å få tak i. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.10.2015 13:19 Post subject: |
|
|
Fordelen med Villmannsson er at han er fleksibel og kan gjøre en brukbar jobb i mange posisjoner. Samme som med Skjelvik. Stor styrke for stallen å ha et par sånne spillere, det gir oss flere valg og gjør oss mindre utsatt for skader. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 26.10.2015 21:19 Post subject: |
|
|
Mike forsvinner nok. Da må vi ha inn en som er vel så god som Midtsjø og Konradsen og som aller helst kan dekke opp for Ole også. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 26.10.2015 21:57 Post subject: |
|
|
EGA wrote: | en som er vel så god som Midtsjø og Konradsen og som aller helst kan dekke opp for Ole også. |
Tall order...
Hmm, Pirlo på speed? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.10.2015 22:57 Post subject: |
|
|
Skal vi først hente enda en ungdom til midtbanen, så går jeg heller for Levangers Adria Mateo Lopez. Fyr'n var tidvis fullstendig overlegen mens Leanger var i flytsonen tidlig i sesongen (Blant annet var han meget toneangvedne da Levanger slo Brann 4-1 på Moan), og er egentlig alt for god for OBOSligaen.
Ble litt mindre dominerende i takt med at midstopper-kompisen Diaz ble skadet for resten av sesongen i sommer, og Levanger natrulig nok begynte å slite mer utover i sesongen. Før han igjen har glimtet til nå år Levanger har trengt han som mest de siste kampenen.
Han er en uslepen diamant, og for en klubb som oss har han en helt vill "up-side" både sportslig og økonomisk.
Men, om han er det beste alternativet som f.eks. Mike-ersatter, det skal jeg ikke være bastant p. Men at han bør følges med på - ja, så absolutt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 27.10.2015 08:12 Post subject: |
|
|
Ok, Ajer kan vi diskutere - men Fossum? Virkelig?
Strømsgodsets siste tabellplasseringer er 2-1-4-2, og den siste spilleren som forlot klubben gikk til Real Madrid. Tror dere virkelig at de dominerende unge spillerne i Godset anno 2015 opplever det som naturlig å gå til Rosenborg? Jeg tror vi må dominere et par sesonger til før vi har fått Godset tilstrekkelig ned på bakken. Akkurat nå virker Fossum o.l. totalt usannsynlig. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
|