| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Hansen |
|
87% |
[ 153 ] |
| Svensson |
|
1% |
[ 3 ] |
| Lædre Bjørdal |
|
0% |
[ 1 ] |
| Eyjolfsson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Selnæs |
|
4% |
[ 8 ] |
| Midtsjø |
|
0% |
[ 1 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Søderlund |
|
1% |
[ 2 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| De Lanlay |
|
1% |
[ 3 ] |
| Vilhjalmsson |
|
1% |
[ 2 ] |
| Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 175 |
|
| Author |
Message |
Vollrik Veteran

|
Posted: 24.09.2015 12:07 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | Samme historien hver gang dette, folk er fascinerende flinke til å tolke alle situasjoner i vår favør. Asante filmer, soleklar straffe til oss og Annan burde blitt utvist. Og så er man helt uforståelige til at Stabæk-folk tolker tvilsomme situasjoner i sin favør.  |
Kunsten å være menneske _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 24.09.2015 12:08 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | Samme historien hver gang dette, folk er fascinerende flinke til å tolke alle situasjoner i vår favør. Asante filmer, soleklar straffe til oss og Annan burde blitt utvist. Og så er man helt uforståelige til at Stabæk-folk tolker tvilsomme situasjoner i sin favør.  |
Kognetive filtrene mine jobber på høygir under RBK-kamper  |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 24.09.2015 12:42 Post subject: |
|
|
Dommeren i VG:
– Slik jeg oppfattet det i går, var at Svensson var først på ballen og at Stabæk-spilleren gikk i kroppen på ham. Jeg oppfattet det som frispark og dermed straffe innenfor 16-meteren, sier Tom Harald Hagen.
– Jeg ser i ettertid at det er et diskuterbart straffespark. Det er fortsatt sånn at Svensson er først på ballen. Så er spørsmålet hvor mye Stabæk-spilleren hopper inn i Svensson, eller hvor naturlig det er at de går inn i hverandre som en duell, forklarer dommeren, som også påpeker at Stabæks straffespark ti minutter i forveien heller ikke var opplagt.
Han innrømmer også at Annan skulle vært vist ut om han hadde sett klypinga.
Dette burde roe Stabæk fansen og visse sportsjournalister noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.09.2015 12:43 Post subject: |
|
|
Hadde Annan hatt RBK-drakt og kløpet noen i rumpa....
Synes absolutt ikke at vi er subjektive. Har sett begge straffeepisodene flere ganger. Deres var billig, vårt var grei dømming. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 24.09.2015 12:54 Post subject: |
|
|
Vi er nok ganske subjektive, men vi er ikke værre enn noen andre, kanskje litt bedre med tanke på at det er flere her som er uenige i at vi skulle hatt straffe også. Hadde Annan vært RBK spiller og kløpet noen igår så hadde han nok hatt en del som ville forsvart han, men jeg er rimelig sikker på at han hadde fått passet sitt påskrevet av en del her også. For min del så syns jeg Hagen var alt for feig igår, både med kort og det at halve første omgang gikk bort i frispark hver gang noen snubla i sin egen skygge. Andre omgang ble litt bedre, men fortsatt for svakt i en semifinale i cupen. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 24.09.2015 14:13 Post subject: |
|
|
Til tross for klyping og andre ufinheter greier jeg ikke å mislike Annan på samme måte som jeg ikke greier å mislike Eggen uansett hvor overbærende han måtte være. Er overbevist om at begge er godgutter som utenfor fotballen ikke ville gjort en flue fortred _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 24.09.2015 14:21 Post subject: |
|
|
Sportslig leder i Stabæk kvinnefotball aka "Chixa", Richard Jansen, er en fresk type.
| Richard Jansen @rich_jansen wrote: | | Tom Harald Hagen fremstår som korrupt. Pinlig #rbk #stabæk #2fx |
| Kjetil Solhaug @Toeffetom wrote: | | @rich_jansen greit å være misfornøyd, men å antyde korrupsjon burde kanskje en leder i Stabæk unngå/holde seg for god for? |
| Richard Jansen @rich_jansen wrote: | | @Toeffetom jeg sier "fremstår som" jeg sier ikke "er" |
Richard Jansen er for øvrig han som fremstår som en som glatter over seksuell trakassering i sin egen klubb: http://www.vg.no/sport/fo.../10120710/
Han er også ganske klar på hvor Annan har lært seg å klype:
| Tom Nordlie @TomNordlie wrote: | | Jeg regner med at Stabæk tar avstand fra Annans adferd også |
| Richard Jansen @rich_jansen wrote: | | @TomNordlie regner med det, må plukke bort unotene ha la seg til i RBK. Hører ikke hjemme på en fotballbane |
_________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.09.2015 14:26 Post subject: |
|
|
| Dette må da være en sak for NFF? |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 24.09.2015 14:33 Post subject: |
|
|
| skrukken wrote: | | Lurer på hvordan i helvete NRK presterer å sette en stabækspiller som kommentator. Det skinner så jævlig igjennom i alt hun ytrer |
Uenig. Synes Klaveness gjør en meget god figur og ikke prater ned RBK. Tvert i mot synes jeg hun av og til blir litt for nesegrus beundrende til Helland og Sælnes.
Det eneste jeg tenker man kan være uenig med henne i, er at hun anser RBKs straffe som billig.
Selv tenker jeg ikke at noen av straffene var dramatiske. Begge ville vel av de aller fleste dommere ha blitt blåst for som frispark ute på banen, og er dermed helt greie straffer. _________________ "At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast |
|
| Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 24.09.2015 15:02 Post subject: |
|
|
Klaveness klarer seg fint hun. Nøytral og kompetent, eneste minus er dialekten.
Ang. tweetingen til Jansen, så bør han ha et forklaringsproblem |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.09.2015 15:32 Post subject: |
|
|
| Kjedelig at avisene skal kjøre sånn på denne Annan-saken. Det holder nå. Vi skal være glad det ikke er oss, for da hadde saken selvsagt vært vinklet som et holdningsproblem i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 24.09.2015 15:32 Post subject: |
|
|
| Jeg synes også Klaveness var bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 24.09.2015 15:39 Post subject: |
|
|
| Klaveness er stort sett veldig bra. Jeg tar henne over mange av kålhuene i TV2 any day. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 24.09.2015 15:44 Post subject: |
|
|
En av de soleklart dårligste kampene jeg har sett av RBK i år.
Faen så nervøs jge var til tider, fy for en spenning.
Slik fotball og spenning kan umulig være bra for hjerte, faen jeg valgte faktisk å skifte kanal ved flere av dødballene imot samt når Søderlund skulle ta straffen.
UFATTELIG deilig seier, det dårlgie spille skylder jeg på korruptorganisasjonen Nøff og deres oppsett av terminlisten.
Litt overrasket over det lave tilskuertallet, det er tross alt semifinale vi spilte i går.
André skal ha for spillet de siste par kampene, langt mer imponerende enn vårsesongen.
Annan akkurat så jævlig som jeg husker ham, snakk om en vinnerskalle som aldri gir seg selv om kanskje kroppen ikke følger helt etter..  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.09.2015 16:30 Post subject: |
|
|
| Krokodil Dundee wrote: | | Klaveness er stort sett veldig bra. Jeg tar henne over mange av kålhuene i TV2 any day. |
Hun vet å sitte ved rett side av bordet ved dommeravgjørelser. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.09.2015 16:32 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | Sportslig leder i Stabæk kvinnefotball aka "Chixa", Richard Jansen, er en fresk type.
| Richard Jansen @rich_jansen wrote: | | Tom Harald Hagen fremstår som korrupt. Pinlig #rbk #stabæk #2fx |
|
Gjennom seg selv kjenner man andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 24.09.2015 16:36 Post subject: |
|
|
Angående taklinga til Andre Hansen _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.09.2015 16:42 Post subject: |
|
|
Har sett begge episodene nok en gang.
1. Stabæk-Straffe (feildømming, veldig tydelig på reprisen)
2. Rosenborg-Straffe (korrekt, veldig tydelig på reprisen). Går rett i kroppen uten interesse eller snøring på hvor ballen befinner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 24.09.2015 17:00 Post subject: |
|
|
Greit nok det konesseur, men hadde det kvalifisert til frispark? Isåfall er det straffe på fellinga til Skjelvik også. Jeg har ikke sett situasjonen i ettertid  _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 24.09.2015 17:04 Post subject: |
|
|
Børs:
Hansen 8 (BB) Suvurent best.
Svensson 6
Bjørdal 5
Eyolf 5
Skjelvik 3 I dag satt ikke pasningene.
Jensen 5
Selnæs 5 Uvant mye feil
Midtsjø 3 Langt under pari
Helland 5
Sødelund 3
Mikkelsen 3
Lanlay 5
Konradsen 5
Vilhjalmson 6 Skaffet oss cupfinale. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.09.2015 17:08 Post subject: |
|
|
| Indreløper wrote: | | Greit nok det konesseur, men hadde det kvalifisert til frispark? |
Ikke i favør Stabøk i hvert fall. Det er vanskelig å si om Assante bare faller eller om han filmefaller. Jeg synes det er strengt å dømme for filming så lenge det er mulig at personen bare faller og årsaken er usikker. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 24.09.2015 17:50 Post subject: |
|
|
VG hiver seg på.
Disse tre situasjonene kan ha fratatt Stabæk gullmulighetene
| Quote: | | Tre kamper. Tre tvilsomme dommeravgjørelser i Stabæks disfavør. Tre ettmålsseire til Rosenborg – som dundrer mot seriegull og cupfinalen. |
| Quote: | | VG har gått gjennom de tre situasjonene (se video) som alle har vært høyst avgjørende for kamputfallet i de tre matchene mellom Norges to beste fotballag i 2015. |
De tar for seg tre isolerte avgjørelser her og konkluderer med at alle gikk i fordel Rosenborg. De nevner ikke noen andre hendelser som eventuelt gikk i Stabæk sin favør, unntatt å såvidt nevne denne(fra første seriekamp) i en bisetning:
| Quote: | | RBK ble for øvrig redusert til ti mann da Pål André Helland fikk to gule, det andre for filming etter 73 minutter, i samme match. |
Til og med IAO biter ikke på den ufattelig gode analysen til VG
| Quote: | | – Jeg kommer ikke til å kritisere et menneske for at han tar en avgjørelse som kan tolkes som feil. Dette er situasjoner hvor de må bestemme seg i løpet av et brøkdels sekund. Jeg er enig i at flere av dem kan diskuteres, men jeg respekterer at folk gjør feil, sier Stabæks sportssjef. |
Godt å være på topp igjen så man kan få fornøyelsen av å lese slike artikler |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 24.09.2015 17:54 Post subject: |
|
|
Straffepisodene i går er diffuse begge to.
Stabæk-spiller løper etter ball, Skjelvik gjør det ikke, og er oppe med handa. Så kan det kanskje diskuteres om situasjonen starter utenfor sekstenmeter, og kanskje et frispark til Stabæk hadde vært mer riktig.
Det har vel egentlig ingen betydning, men ballen er på vei bort fra mål. Straffe er uansett alt for strengt, blåser dommer for armbruken er det forsåvidt greit.
Rosenborgs situasjon er et "uheldig overfall". Vi tar ball, Stabæk-spilleren løper rett i uten å se seg for. Klar felling innenfor. Straffe, fordi det er en felling innenfor sekstenmeter.
Forsvarsjobbinga vi gjør på 1-1 er det rett og slett juniorklasse over. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 24.09.2015 17:59 Post subject: |
|
|
Norske klubbledere og trenere har sutret over dommeravgjørelser i favør RBK siden tidlig 90-tall, og de er like malplassert og patetisk i dag som den gang. Slutt å syt på alt mulig annet piss, og heller tren for å bli bedre.
Hva med at Annan burde vært utvist 2-3 ganger i løpet av kampen ? Knapt en artikkel om den saken. Det hadde vært skandaleoppslag i TV2-sporten hele uka om han hadde hatt RBK-drakt og gjort det der. De har jo ikke engang greid å legge Pelu episoden fra 1814 bak seg ennå. Hva om den "magefølelsen" oppi Tromsø hadde gått vår vei ? Gud bedre for et helvette det hadde blitt.
Nivået og nøytraliteten på journalistikken er så tragikomisk lavt at ord blir fattige. Hadde en annen arbeider gjort like elendig arbeid hadde han fått fyken. |
|
| Back to top |
|
 |
Alex83 Junior
|
Posted: 24.09.2015 18:12 Post subject: |
|
|
Irriterer meg over at jeg lar meg provosere av den veggen av støy som kommer mot klubben nå, igjen, for det er jo på ingen måte første gang. Jeg tror det er et greit å tidspunkt å minne seg selv på at misunnelsen er sterkere enn seksualdrifta her til lands, og vi har aldri vunnet noe fortjent etter andres standard uansett hvordan det skjer. Hva som gjør Stabæk til et så skinnhellig lag aner jeg ikke. Var det 24 gule på 4 kamper og kurs i profesjonalitet hos dem som ble foreslått?
Faktum tror jeg er at alle andre generelt er pissredde for at avstanden skal øke igjen. Stabiliteten til andre lag er snart kun begrenset til at Start gjør det temmelig dårlig år etter år, og det er jo tross alt fordi vi har svekket alle andre lag ved å rane fra dem deres juveler. Jeg gir meg ende over og kjører på med sportsnyhetsboikott.  |
|
| Back to top |
|
 |
|