English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 32, 33, 34  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best på Rosenborg?
André Hansen
76%
 76%  [ 114 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 4 ]
Matthias Vilhjalmsson
9%
 9%  [ 14 ]
Holmar Eyjolfsson
5%
 5%  [ 8 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 1 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 1 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Magnus Stamnestrø
0%
 0%  [ 1 ]
Yann-Erik de Lanlay
1%
 1%  [ 2 ]
Alexander Søderlund
2%
 2%  [ 3 ]
Tobias Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 149

Author Message
Pokie
Veteran

PostPosted: 18.09.2015 23:04    Post subject: Reply with quote

Tar da 11 smurfa lett læll

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Juch
Veteran

PostPosted: 19.09.2015 07:41    Post subject: Reply with quote

Selv håper jeg på følgende:

Hansen
Svensson - Eyolfsson - Steiring - Skjelvik
Jensen - Villmannson - Konradsen
Mikkelsen - Søder - de Lanlay

- Steiring er selvfølgelig bedre enn Gamsten, Hansen og fysioen som midtstopper. Så kan vi bruke godføtter ved å ha Skjelvik på backen og vingene på vingen.
- Helland kan få prøve seg som supersub mot slitne backer igjen og få seg litt selvtillit, tror han gjør mest impact nå på den måten.
- Jeg setter Mikkelsen på høyre fordi han pleier å samarbeide veldig bra med Jensen.
Back to top
View user's profile Send private message
Standfot
Proff

PostPosted: 19.09.2015 08:06    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Steiring får noen ilddåp i Molde, jeg tipper Mikkelsen blir den manglende backen å Skjelvik blir stopper. Men om Steiring skulle få sjangsen, ville jeg blitt positivt overrasket, glad faktisk, selv om vi hadde tapt!
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 19.09.2015 08:23    Post subject: Reply with quote

Vi får se om Kåre mener det han sa til Avisa Nordland 9. september:

Quote:
- Vi hadde ikke nølt med å med å kaste ham inn hvis vi hadde fått skader på stopperne som har spilt.

Det sier Rosenborg-trener KÃ¥re Ingebrigtsen om Per Magnus Steiring.
Back to top
vegardj
Rutinert

PostPosted: 19.09.2015 08:45    Post subject: Reply with quote

I denne ukas tippemagasinet forteller han i hvert fall om hvor fornøyd han er med at det ikke er like mange tenåringer som får spilletid i Tippeligaen lenger.

Vet ikke helt om jeg er enig. Det må være en balanse her, for jeg aner en viss sammenheng mellom antall tenåringer som får spille i tippeligaen og hvor godt både klubblag og landslag gjør det i de påfølgende årene.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 19.09.2015 09:45    Post subject: Reply with quote

Sølve wrote:
Kva med Søderlund som sentral midtbane (god på ballfordeling i går), Gamst Pedersen som spiss (god skuddfot), Andre Hansen som stoppar (god på igangsetting bakfrå) og Villmannson i mål (god spenst)?

Poenget mitt var at alle andre kunne spille i vant posisjon, og rutinerte Gamst Pedersen har en del egenskaper til å kunne fungere som kriseløsning på stopperplass.
Selv om det skulle gå ille, sitter vi ikke igjen med en spiller med ødelagt selvtillit som må bygges opp igjen.

Det er ikke poenget å flytte rundt på folk bare for moro skyld Smile
JW
Rutinert

PostPosted: 19.09.2015 10:57    Post subject: Reply with quote

Quote:
Zorac wrote: var på Sport1 å ble avvist for de hadde ikke lov å selge til trøndere. Dernest gikk jeg online, der poppet det opp, viss du er bortesuporter og kjøper billett, og kommer med suportutstyr blir du nektet adgang uten å få pengene tilbake

De skjuler seg selvsagt bak sikkerhetsreglementet når de sier dette. I praksis har det nok liten betydning, iallfall var vi flere som satt sammen på familietribunen på Aker Stadion i fjor med RBK-trøyer.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 19.09.2015 11:27    Post subject: Reply with quote

2000 timer i mspaint:

Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 19.09.2015 12:00    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Poenget mitt var at alle andre kunne spille i vant posisjon, og rutinerte Gamst Pedersen har en del egenskaper til å kunne fungere som kriseløsning på stopperplass.
Selv om det skulle gå ille, sitter vi ikke igjen med en spiller med ødelagt selvtillit som må bygges opp igjen.

Det er ikke poenget å flytte rundt på folk bare for moro skyld Smile

Hehe, poenget mitt var mest å harselere med øvelsen der ein vurderer ymse utvalgte spelareigenskaper og trekker fram den og den som ein potensiell midtstoppar, som eg synest vart trekt litt langt når du ville plassera Gamst baki der. Litt strengt kanskje, eg vil ikkje totalt avvisa at Gamst kunne gjort ein OK jobb, men eg har mine tvil, og kan uansett ikkje sjå for meg at Kåre gjev han sjansen.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 19.09.2015 12:12    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønte at du harselerte og syntes du var litt urettferdig mot Gamst Smile

Nå kommer jeg selvfølgelig trolig aldri til å få så relativt gode spillere til disposisjon at jeg kan sette en med slike egenskaper på stopperplass i en krisesituasjon, men dersom jeg hadde hatt muligheten, ville jeg ha gjort det.

Vi spilte 7-7 i forrige kamp, så det kunne kanskje vært en god idé å ha en bedre offensiv spiller på stopperplass. Cool
JW
Rutinert

PostPosted: 19.09.2015 13:13    Post subject: Reply with quote

Forskning viser at en fotballspiller trenger 72-96 timer for å være restituert etter kamp til den påfølgende kamp: http://www.usyouthsoccer....ethods.pdf
Restitusjonstid mellom kampene mot St.Etienne og Molde er ca 67 timer og mellom Molde og Stabæk ca 72 timer En del av disse timene er reising som ikke gir optimal restitusjon. Restitusjonstid vil øke med flere tette kamper. Dette betyr at vi kommer til å stille med få fullt restituerte spillere mot Stabæk (unntaket må være keeper og midtstopperne).
Håper ihvertfall vi slipper å se en lett haltende Helland mot Stabæk.
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 19.09.2015 14:29    Post subject: Reply with quote

Enig med Juch.
Hva er poenget med å ha Steiring i stallen om han ikke engang er aktuell når vi ikke har nok tilgjengelige forsvarsspillere?

Kan forstå at KI ikke kastet ham til ulvene borte mot St.Etienne, men mot syvende plass i serien? Da må vel Steiring være aktuell?

Altså:
Svensson - Eyolf - Steiring - Sjelvik

Fire av fire som spiller der de er antatt best. Ikke gamst/søder/mikkelsen/helland vikariat. Bruk heller spisskompetansen til den gjengen offensivt.
hello
Veteran

PostPosted: 19.09.2015 15:27    Post subject: Reply with quote

Han er ikke stallen. Han er en juniorspiller som hospiterer med A-laget noen ganger i uka.

jeg skjønner Kåre godt at han vil bruke noen mer erfarne fra start borte mot Molde, samtidig hadde det vært artig å sett en ny unggutt fått prøve seg.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.09.2015 16:06    Post subject: Reply with quote

Tobias Mikkelsen hadde fri i dag, men kan muligens være et alternativ i forsvaret etter å ha vikariert som høyreback i fjor.

- Det har jeg ikke noen kommentar til, sier Ingebrigtsen.

Rosenborg mangler også Ole Selnæs, som har fått fem gule kort. Matthias Vilhjalmsson er naturlig erstatter fordi Anders Konradsen fortsetter som indreløper.

- Matthias har vært strålende når han har spilt sentralt. Skulle det være noen gang at Ole skulle få fem gule kort, så var det bra at han fikk det nå. Fordi han har mest sannsynlig ikke kunnet spille lell i Molde, røper Ingebrigtsen.

- Han sliter såpass med kroppen ennå?

- Han har jo vært skadet i seks uker tidligere, så vi må styre belastninga. Vi er nødt til å gjøre sånne grep.

Spørsmålet er om også Pål André Helland blir hvilt. Han ble stående igjen og drev skuddtrening sammen med Midtsjø og Magnus Stamnestrø etter at de andre førstelagsspillerne hadde gått i garderoben. Ting kan derfor tyde på at Yann-Erik de Lanlay starter uansett om Mikkelsen blir backvikar eller ei.

Les mer: Hvem blir backvikar mot Molde?

Helland:

- De kampene jeg spilte full av injeksjoner ødela litt, men jeg er på full vei. Jeg blir bedre for hver trening og for hver kamp jeg spiller, så du skal ikke se bort i fra at mot Stabæk på onsdag er det vesentlig bedre enn det var i forrige kamp mot Stabæk.

Les mer: - Storformen er på vei (forum-sniktitt!)

Det var han sjøl som plutselig begynte å prate om semifinalen i stedet for Molde-kampen, og sjøl om jeg i forfjamselsen glemte å spørre om hvorfor, så tar jeg det omtrent som en bekreftelse på at han ikke starter i morgen.

Det var altså ingen formasjonstrening i dag. Også troppen lar vente på seg. Jeg tror nok Skjelvik fortsetter som stopper, og at verken Steiring eller Reitan får sin ilddåp. Reginiussen og juniorspillerne gikk nemlig over til den lille gressbanen og spilte på liten bane etter at spillerne i A-stallen ga seg.

Dermed gjenstår det egentlig å se hvem som blir backvikar; kan jo bli Svensson som venstreback og vikar på høyre i stedet. Kanskje plutselig Stamnestrø være aktuell der?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 19.09.2015 16:15    Post subject: Reply with quote

Ser gjerne et lag a lá noe slikt;

Hansen
Svensson - Holmar - Villmannur - Skjelvik
Mike - Konradsen - Dølle
Helland - Søder - Mikkelsen

Har oppriktig tro på at Vilhjamson kan fungere som vikarmidtstopper, av flere årsaker; Funker som duellvinner på midtbanen (Taler for posisjoneringsevner og dueller), hodesterk og god fysikk. Paret opp med Skjelvik på backen vil han dermed ha en slags sikring dersom han fucker opp og skaper rom bak seg. At han prater samme språk som Holmar er bare et pluss. At jeg vil ha Dølle på midten skyldes i stor grad den defensive jobben han legger ned som ving (Løpskraft er hovedingrediens på midtbanen vår) og de tekniske egenskapene for å komme forbi 1v1. At han vanligvis er ving liker jeg å tro vil hjelpe til å ha en slags forståelse for hvordan Mikkelsen kommer til å bevege seg. Konradsen på midten velger jeg pga. klokskapen/fotballhodet samt generelle fotballegenskapene hans.
2mas
Sjef

PostPosted: 19.09.2015 16:18    Post subject: Reply with quote

Slett ikke noe dumt forslag, men jeg begynner altså å tro at Helland står over, noe som borger for de Lanlay på ving.
Back to top
suruk
Rutinert

PostPosted: 19.09.2015 16:34    Post subject: Reply with quote

Så lenge Gamst er klar for en hel kamp ser jeg ingen problemer med å ha han på venstreback. Helland hviles og De Lanlay og Mikkelsen på vingene.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 19.09.2015 16:43    Post subject: Reply with quote

Troppen:

01 André Hansen
05 Holmar Örn Eyjolfsson
07 Mike Jensen
08 Morten Gamst Pedersen
10 Matthias Vilhjalmsson
11 Tobias Mikkelsen
15 Alexander Søderlund
16 Jørgen Skjelvik
18 Magnus Stamnestrø
19 Yann-Erik de Lanlay
22 Jonas Svensson
23 PÃ¥l Andre Helland
24 Anders Ã…gnes Konradsen
32 John Hou Sæter
33 Julian Faye Lund
34 Sivert Solli
38 Per Magnus Steiring

Lunna og Bjørdal ikke med.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.09.2015 16:57    Post subject: Reply with quote

Glemte å kommentere det i stad, men Bjørdal-saken til Adressa bar preg av å være skrevet før MR-undersøkelsen i går. Han sto over treninga i dag, og det ble tidlig bekreftet at han står over mot Molde.
Back to top
MkBerg
Veteran

PostPosted: 19.09.2015 17:10    Post subject: Reply with quote

Kan Gamst fortsatt strø pasninger? Eller må han ut på venstresiden?

Hansen
Svensson - Eyolfsson - Skjelvik - Midtsjø
Jensen - Gamst - Konradsen
Mikkelsen - Vilhjálmsson - de Lanlay
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 19.09.2015 17:20    Post subject: Reply with quote

Hvile søderlund? er du gæln? Og Midstjø kan ikke spille.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.09.2015 17:25    Post subject: Reply with quote

Papir-Adressa hadde faktisk ikke fått med seg at Midtsjø (og Bjørdal) må stå over, jf. antatt lagoppstilling.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 19.09.2015 21:58    Post subject: Reply with quote

Det begynner vel å lukte følgende oppstilling:

Hansen
Svensson - Eyolfsson - Skjelvik - Mikkelsen
Jensen - Vilhjalmsson- Konradsen
De Lanlay- Søderlund- Gamst Pedersen

Helland hviles, De Lanlay tar hans plass, og Mikkelsen foretrekkes som back, sannsynligvis pga hurtighet, og at han av og til har prøvd seg som back tidligere, med vekslende hell.
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 19.09.2015 23:03    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig at Gamst starter på backen og Mikkelsen som ving om det blir de elleve utvalgte.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 20.09.2015 00:40    Post subject: Reply with quote

De få gangene jeg har sett Mikkelsen på back har det vært på motsatt side.

Forresten uvirkelig sløvt av Adressa å ikke få med seg hvilke spillere som er tilgjengelige og ikke når de først driver og tipper laguttak.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 32, 33, 34  Next
Page 7 of 34

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb