| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.09.2015 09:30 Post subject: |
|
|
| Det var vel kanskje Eggen som fikk Skjelbred vraket da? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 09.09.2015 09:35 Post subject: |
|
|
Eggen vraket Ødegaard.
Husk at kun et hår på brystet også er hår på brystet. |
|
| Back to top |
|
 |
Robert Junior
|
Posted: 09.09.2015 10:16 Post subject: |
|
|
Nå opplever vi altså at Nils Arne Eggen i en alder av snart 74 har en ikke ubetydelig rolle som rådgiver både i Rosenborg og på landslaget!
Legende. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 09.09.2015 12:04 Post subject: |
|
|
Skulle til å påpeke det samme.
Ville vært dumt å ikke benytte seg av kunnskapen til tidenes beste Skandinaviske trener gjennom tidene imens han fortsatt er tilstede. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.09.2015 13:18 Post subject: |
|
|
| Robert wrote: | Nå opplever vi altså at Nils Arne Eggen i en alder av snart 74 har en ikke ubetydelig rolle som rådgiver både i Rosenborg og på landslaget!
Legende. |
Var jo ikke for tidlig det heller. Er jo tjenesteforsømmelse både i RBK og forbundet at mannen ikke er brukt mer etter han ga seg i 2002. Han sitter på en erfaring og kunnskap som overgår alt og alle i norsk fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 09.09.2015 13:56 Post subject: |
|
|
http://www.dn.no/etterBor...lo-p-laget
| Quote: | Får Eggen og «Drillo» på laget
Trenerlegendene Egil «Drillo» Olsen og Nils Arne Eggen synes Josimar er så bra at de lager reklamefilm for fotballmagasinet. Gratis.
Fotballbladet Josimar skal i oktober lansere sin første utgave på engelsk. Med seks digitale utgaver i året håper redaksjon- og markedsansvarlig Håvard Melnæs å slå an internasjonalt.
– For det første, er dette en kul ting å gjøre, sier Melnæs.
____
– Vi har ikke råd til å kjøpe reklametid på TV 2, men satser på at filmen skal bli en viral suksess, sier Josimar-sjef Melnæs.
Reklamefilmen spilles ifølge Melnæs inn gratis av «nesten alle involverte», deriblant Olsen, Eggen og reklamebyrået Heisholt AS.
– Jeg er fotballinteressert, og Josimar er et fantastisk produkt som fortjener å bli kjent, sier reklamemannen Erik Heisholt.
– Og når Josimar blir mer kjent, så kan de begynne å betale oss honorarer. Dessuten får vi vist oss frem som et nystartet kreatørselskap. Helt kynisk kan du si at dette er god reklame for oss også, sier han. |
|
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 09.09.2015 17:22 Post subject: |
|
|
Skryten til Høgmo denne gang og uttalelser som "hår på brystet" henger vel tett sammen med kritikken i forrige omgang rundt "pygmé-rekken" MMD, MØ og Ciljan som spilte på midten til Norge sist.
Så at Eggen gjort det litt verre for Ødegaard å starte på landslaget slik ståa er nå, virker ganske tydelig. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 09.09.2015 18:22 Post subject: |
|
|
| JellyFish wrote: |
Så at Eggen gjort det litt verre for Ødegaard å starte på landslaget slik ståa er nå, virker ganske tydelig. |
For å være helt ærlig synes jeg ingen av dem (MØ/MMD) hører hjemme på landslaget ennå. Ødegaard blir helt sikkert fast inventar med tiden, mens MMD har noen steg å gå før det blir aktuelt og det er langt mer usikkert om han er i stand til å ta de stegene. |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 09.09.2015 20:45 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | JellyFish wrote: |
Så at Eggen gjort det litt verre for Ødegaard å starte på landslaget slik ståa er nå, virker ganske tydelig. |
For å være helt ærlig synes jeg ingen av dem (MØ/MMD) hører hjemme på landslaget ennå. Ødegaard blir helt sikkert fast inventar med tiden, mens MMD har noen steg å gå før det blir aktuelt og det er langt mer usikkert om han er i stand til å ta de stegene. |
MMD har vært banens beste i nesten hver eneste kamp han har fått for landslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 09.09.2015 21:11 Post subject: |
|
|
| Jakob wrote: |
MMD har vært banens beste i nesten hver eneste kamp han har fått for landslaget. |
Det må enten være i landskamper jeg ikke har sett eller vurdert av VG... |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 09.09.2015 22:36 Post subject: |
|
|
Og MDD har jo som kjent ingen tilknyting til VG heller.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.09.2015 09:41 Post subject: |
|
|
Hvem er MDD??
Edit: Dæhli, ja. Bedre at dere skriver det, da... |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 10.09.2015 11:09 Post subject: |
|
|
| Hadde sikkert hjulpet om det sto MMD og ikke MDD? |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 10.09.2015 11:33 Post subject: |
|
|
| Rett skal være rett, Dæhli har prestert godt på landslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 10.09.2015 12:14 Post subject: |
|
|
| 11 kamper, 1 scoring. Knapt verdensklasse for en angrepsspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.09.2015 12:55 Post subject: |
|
|
| Jeg tror vi bør begynne å pense inn på temaet NAE (pun intented) her igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.09.2015 13:56 Post subject: |
|
|
Hvilken pun? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.09.2015 14:04 Post subject: |
|
|
Bruken av initialer, ref. mitt forrige innlegg.
"Pun" da. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 10.09.2015 14:57 Post subject: |
|
|
| Blir feil å kritisere spillere for ikke å score på norske landslaget. De har vel knapt vært i angrep før de to siste kampene her nå... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.09.2015 08:45 Post subject: |
|
|
Men det er vel ikke feil å kritisere en offensiv spiller som har spilt de fleste kampene for at laget knapt skaper noe offensivt?
Jeg synes ikke Dæhli har vært så verst, men så må man heller ikke la seg blende av at han er teknisk god, og kan levere noen fine dragninger iblant. Han mangler mye på det taktiske og fysiske, og det er ikke uten grunn at han står med grufulle 1 mål på kun 38 kamper(!) i sin seniorkarriere (og triste 5 mål på 32 kamper for Norge U15 og fram til A). Det er tall Daniel Fredheim Holm ville skjemtes av, og det tror jeg neppe er noen dårlig sammenligning heller. Det er nok mangelen på sluttprodukt her NAE legger merke til når han instruerer Høgmo.
Det er relativt enkelt å se forskjellen i potensiale mellom Dæhli og en viss unggutt fra Drammensområdet rett og slett på valgene på siste tredel. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 11.09.2015 09:02 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Jeg synes ikke Dæhli har vært så verst, men så må man heller ikke la seg blende av at han er teknisk god, og kan levere noen fine dragninger iblant. |
Dette var mitt poeng også. Ingen tvil om at han er god med ballen, men man ser først og fremst stort potensiale i ham. En 25-åring som hadde levert det samme på klubblaget som Mats Møller Dæhli (i eventuelt senere innlegg omtalt som MMD) ville ikke vært i nærheten av landslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.09.2015 09:27 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Bruken av initialer, ref. mitt forrige innlegg.
"Pun" da. |
Oohhh, far fetched ... _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 13.09.2015 00:01 Post subject: |
|
|
For å foregripe eventuell kritikk av Eggens valgkampengasjement: Det er altså tidligere folkevalgte AP-politiker/journalist Catharina Morken som intervjuer Eggen i artikkelen der det opplyses at han er medlem i Orkla Arbeiderlag.
Det fremgår ikke av artikkelen, men det kan vel være en interessant opplysning at Orkdalsordfører Gunnar Hoff Lysholm, som Eggen altså også liker godt, er forhenværende fylkesleder, kommunestyrerepresentant og vararepresentant til Stortinget for FrP, men har vært innvalgt for Orkdalslista mens han har vært ordfører.
| Quote: | Nils Arne har lite å utsette på det nåværende regimet i Orkdal. Og på spørsmål om hvem han ønsker som ordfører, svarer han slik:
– Jeg er glad i dem begge.
– Hvem er «begge»?
– Det sitter en her nå, sier han og peker mot Finn Hoff, Arbeiderpartiets ordførerkandidat.
– Den andre er «Marvin 2»; min gode venn Gunnar Lysholm. Men jeg håper på et skifte. De er ikke dårlige, de som sitter. Men Ap er enda bedre. That’s the point. Nå snakker jeg jammen engelsk også...
Samlende
Eggen tror Hoff vil være en samlende ordfører.
– Jeg har kjent ham siden han var guttungen. Han er ørbygg, samtidig som han har bodd lenge utpå Songmoen, der han har vært nybrottsmann og skapt en gård det står all respekt av. Finn har én fot i sentrum og den andre i bygde-Orkdal, og det er et veldig godt utgangspunkt. |
Man skulle kanskje tro at Eggen her mente veldig godt utgangspunkt for å manøvrere utenom grendastrid. Det har ikke akkurat fremstått som friksjonsfritt forholdet mellom for eksempel idrettslagene fra forskjellige grender i Orkdal, men ...
| Quote: | Grendastrid:
– Det er for meg ikkeeksisterende. Karin var ørbygg, og vi hadde forskjellig dialekt. Jeg sa «mattonnj», og på Orkanger sier de «mattan». Men jeg har aldri følt noe motsetningsforhold. Jeg var lærer på Orkanger et år, og det gjorde meg voksen. |
Skal ikke sitere for mye fra artikkelen, men det er dagsaktuelt å ta med dette:
| Quote: | – Nå har du sagt mye om lokalpolitikk. Men det er en sak som er både internasjonal, nasjonal og lokal, og det er flyktningkrisa vi er vitne til. Hvilke tanker gjør du deg om dette temaet?
– Vi må alle ta ansvar! Verden skulle gjort en mer sammenspleisa jobb for flyktningene. Det er positivt at Tyskland går i bresjen, og de gjør det i langt større grad enn England.
Selv har han lært mye av flyktninger i nærmiljøet.
– Jeg har lært mye av somalierne som spiller på Orkla. Hassan (Halane, journ.anm.) er en veldig reflektert mann, og det gir meg mye innsikt å snakke med dem, sier Eggen som roser Hassan Halane for hans initiativ på Orkanger, der muslimer samles blant annet for å samtale om islam. For Orkla-spiller Hassan Halane har det vært viktig å bidra til at ekstreme tolkninger av Koranen ikke blir stående uimotsagt hos unge muslimer.
– Det er et kjempetiltak i kampen mot radikalisering, sier Eggen. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 13.09.2015 02:42 Post subject: |
|
|
Synes det er synd at du arkiverer den avislinken gisp, vet det ikke er mange klikkene og de fleste har vel adblock, men sør-trøndelag er upartiske og hvis artikkelen var verd å lese så er den vel også verd å støtte?
Vil også påpeke at Orkdalslista som tidligere frp-mann lysholm fronter hentet politikere fra hele spektrumet av lokalpolitikken og ikke var en ren avhopper fra frp. |
|
| Back to top |
|
 |
|