View previous topic :: View next topic |
Hvem var best? |
Hansen |
|
1% |
[ 3 ] |
Midtsjø |
|
7% |
[ 15 ] |
Lædre Bjørdal |
|
8% |
[ 17 ] |
Eyjolfsson |
|
3% |
[ 7 ] |
Svensson |
|
18% |
[ 37 ] |
Jensen |
|
11% |
[ 23 ] |
Wilhjalmsson |
|
2% |
[ 5 ] |
Konradsen |
|
37% |
[ 75 ] |
Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
Søderlund |
|
8% |
[ 16 ] |
Mikkelsen |
|
1% |
[ 2 ] |
|
Total Votes : 200 |
|
Author |
Message |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 27.08.2015 22:49 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Synes ikke det er noen grunn til å være for negativ.
- Vi har to "nye" backer.
- Vår playmaker forsvinner ut med skade midtveis i første omgang.
- Vi har noen nye spillere i laget (men av disse så er kanskje Konradsen allikevel banens beste i en slitekamp).
- Helland hinter om en skade som gjorde at han ikke kunne rykke i dagens kamp, men at han skal være ok igjen til helga?
De seks kampene mot god motstand i Europa vil gjøre dette laget veldig godt. Vi er ikke gode defensivt, og jeg håper de neste kampene blir en læringsarena hvor vi også klarer å holde ballen i laget og fremstår godt organisert bakover. Per i dag er vi en kontringslag, og vi har hatt flaks som har spilt de to viktigste kvalikoppgjørene med bortekamp først.
Håper vi får minst ett topp publikumslag for publikums del, og to ok lag som vi har en rimelig sjanse til å slå slik at vi kan gå videre. Vinneren av EL går direkte inn i gruppespillet til CL neste år.
 |
DETTE!!
Skjønner ikke at folk gidder å fokusere på prestasjon i en kamp som denne. Vi har to viktige spillere ute, matta er forjævlig og laget er uerfarne i Europa. I tillegg har vi kjempehøye skuldre, og det er ikke akkurat rart. Prestasjoner kan man diskutere i tippeligakamper, om man er bekymret for om laget faktisk er godt nok eller ikke. Men i Europa må vi være kyniske og spille på resultat - det er ALT som betyr noe!
Vil tro at man får senket skuldrene noe i gruppespillet, da det ikke er noe krav om å vinne.
Denne "seieren" smakte bedre enn noe annet på veldig veldig lenge!!!  |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 27.08.2015 22:52 Post subject: |
|
|
pingvin wrote: | Mustrum Ridcully wrote: | @haavarl
Så lenge vi ikke har Klabb og Babb på vingene så... | Babbel? Gamle Liverpoolvingen?  |
De er vel ikke for ung til å huske Klabb og Babb? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 27.08.2015 22:54 Post subject: |
|
|
Søderlund får min stemme.
Faan som han jobber og sliter! En som faen steike meg blør for drakta. Noen ganger må arbeidshestene få kred også |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 27.08.2015 22:56 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 27.08.2015 22:58 Post subject: |
|
|
Jeg tror og vet at RBK har mye mer å gå på, men de "gadd" ikke å gi alt. Ikke pressimistisk til EL-spillet vårt. HÅPER Ole er tilbake, trenger han for å avansere i EL. |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 27.08.2015 23:01 Post subject: |
|
|
Hansen 6: solid og rolig, litt slurvete i reinværet i 1. omgang
Midtsjø 6: imponerende som høyreback for første gang, noen feil defensivt
Bjørdal 7: strålende som leder i forsvaret
Eyolfsson 7: like sterkt som Bjørdal
Svensson 6: god defensivt men bidra litt lite offensivt
Selnæs 6: fin organisering og oppoffrende tacklinger
Jensen 5: bruker for ofte for mange touch, ellers solid
Konradsen 7 BB: veldig klok og rolig, kjemper bra i tillegg
Helland 4: prøvde mer enn i Bucuresti men klarte ikke å vinne mot backen
Søderlund 6: jobber knallhardt sjøl om dommeren gjorde det vanskelig
Mikkelsen 3: veldig usynlig men ble desverre brukt for lite også, gjorde ikke jobben defensivt
Vilhjalmsson 5: Ingen stor prestasjon men han vant en del viktige hodedueller |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 27.08.2015 23:02 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | pingvin wrote: | Mustrum Ridcully wrote: | @haavarl
Så lenge vi ikke har Klabb og Babb på vingene så... | Babbel? Gamle Liverpoolvingen?  |
De er vel ikke for ung til å huske Klabb og Babb? | neida, husker de. Var mer et dårlig forsøk på humor fra min side  |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 27.08.2015 23:03 Post subject: |
|
|
Grisedeilige jubelscener fra garderoben. Dorsin er konge. Søderlund la ned en arbeidsinnsats av en annen verden i dag. |
|
Back to top |
|
 |
BanensVerste Proff

|
Posted: 27.08.2015 23:06 Post subject: |
|
|
Nå må jeg dusje to ganger. Sjeldent sliten etter økt på ØØ. Europa. Her kjæm vi! _________________ Dahls. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 27.08.2015 23:07 Post subject: |
|
|
Aaaaaah!! Så deilig! Ble rimelig svett av å stå i kjernen idag Men det ble da en herlig kveld til slutt..
Herlig RBK!!! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.08.2015 23:08 Post subject: |
|
|
Hjemme fra Lerkendal. Det tok på.
- Dommeren fra helvete? Hva skjedde der? Aldri sett så merkelig/ræva dømming.
- Kjernen <3. Etter de går opp til 1-0 synger vi bare høyere og høyere resten av kampen. Får med stadion på nytt kamprop. Terningkast over 9000. Visste ikke hva som var svette og hva som var regn på vei hjem.
- Slitekamp, ikke mye å ta med seg her. Helland var terningkast 0, må ha vært noe galt med han i dag, han virket ikke.
- Jensen banens beste for meg, Søderlund nummer to. Mulig Konradsen gjorde seg bedre på tv.
- Indreløper, back, same same but different.
- Ole Trenger han tilbake.
...
- EUROPA FOR FAEN!
Last edited by Hedning on 27.08.2015 23:10; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
kim1990 Junior
|
Posted: 27.08.2015 23:09 Post subject: |
|
|
Kampen er vel helt ok verken mer eller mindre. Vi er i EL det som teller akkurat nå.
Gjengen på Øvre øst er det bare og ta av seg hatten for. Syke greier som blir levert i kveld  |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.08.2015 23:10 Post subject: |
|
|
BanensVerste wrote: | Nå må jeg dusje to ganger. Sjeldent sliten etter økt på ØØ. Europa. Her kjæm vi! |
thoves wrote: | Aaaaaah!! Så deilig! Ble rimelig svett av å stå i kjernen idag Men det ble da en herlig kveld til slutt..
Herlig RBK!!! |
Hehe, ikke bare meg altså  |
|
Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 27.08.2015 23:12 Post subject: |
|
|
RBK er det beste laget i Norge, og Kjernen er desidert de beste supporterne i verden!!  |
|
Back to top |
|
 |
DonQuiote Rutinert
|
Posted: 27.08.2015 23:14 Post subject: |
|
|
Herlig å gå videre. Begynner å nærme seg internasjonal stemning på Lerkendal. Må ta meg en Trondheimstur i høst.
Børs:
Hansen 7 - Veldig bra løst på en våt og vanskelig dag. Stort sett fast grep på innlegg og skuddforsøk. Kunne ikke gjøre så mye med målet.
Midtsjø 6 - Tradisjon etterhvert å bruke indreløpere som backer i RBK. Løste dette bra selv om han slet litt i starten.
Bjørdal 7 - Det lyste innsats lang vei av han i dag. Satte nesten 0-2, men pisket kolegaene til ny innsats.
Holmar 5 - Grei innsats.
Svensson 7 - Jo da. klarer venstre også. Blir kraftig utfordret i 2.omg. og løser det glimrende stort sett.
Jensen 6 - Går foran som en kaptein skal. Spiller på vel små marginer særlig på så våt bane.
Vilhjalmsson 6 - Legger ikke noe i mellom i duellene. Vinner noen viktige dueller bakover. Ikke helt Sælnes, men en bra erstatter.
Konradsen 7 (BB) - Viste seg skikkelig fram i dag. Det er denne rollen han kan best. Ligger litt lenger bak enn det Midtsjø ofte gjør. God i gjenvinning og pasninger. BB for meg.
Helland 3 - Er mye involvert, men får til for lite. Forklaringen på den slette prestasjonen de siste kampene fortalte han vel etter kampen. Han sliter med noe som gjør at han ikke kan rykke som vi har sett tidligere. (Lysken?). Spørsmålet er jo hvorfor vi konstant spiller til høyre da.
Mikkelsen 5 - Frustrerende å ha rom og fart og nesten aldri få ballen. Prøver når han får sjansen, uten å få til så mye. Klarer ikke å gi Svensson så voldsomt mye hjelp, men han er jo vant til det.
Søderlund 6 - Blir ikke mange sjanser på ham, men vinner mange dueller. Blir dømt bort av dommeren nesten hele kampen. |
|
Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 27.08.2015 23:26 Post subject: |
|
|
Da er det hvertfall opplest og vedtatt; Helland har absolutt ingenting i en bedre liga å gjøre, ingen speider som tenner på et par oversteg og drar av en Særp 08-spiller. Tvert han møter litt bedre backer er han fullstendig avkledd! Sjanseløs kamp av han! _________________ Roma ble ikke bygget på èn dag, ei heller nye Rosenborg! |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 27.08.2015 23:29 Post subject: |
|
|
Helland sa etter kampen at han ikke kunne spurte pga at han hadde kjenning med noe. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 27.08.2015 23:30 Post subject: |
|
|
1917 wrote: | Da er det hvertfall opplest og vedtatt; Helland har absolutt ingenting i en bedre liga å gjøre, ingen speider som tenner på et par oversteg og drar av en Særp 08-spiller. Tvert han møter litt bedre backer er han fullstendig avkledd! Sjanseløs kamp av han! |
I intervjuet etter kampen sa han at han var hemmet av en skade og kunne ikke rykke, men at han mente han ville være ok igjen til helgas kamp. |
|
Back to top |
|
 |
kristoffer99 Senior
|
Posted: 27.08.2015 23:31 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Hjemme fra Lerkendal. Det tok på.
- Dommeren fra helvete? Hva skjedde der? Aldri sett så merkelig/ræva dømming.
- Kjernen <3. Etter de går opp til 1-0 synger vi bare høyere og høyere resten av kampen. Får med stadion på nytt kamprop. Terningkast over 9000. Visste ikke hva som var svette og hva som var regn på vei hjem.
- Slitekamp, ikke mye å ta med seg her. Helland var terningkast 0, må ha vært noe galt med han i dag, han virket ikke.
- Jensen banens beste for meg, Søderlund nummer to. Mulig Konradsen gjorde seg bedre på tv.
- Indreløper, back, same same but different.
- Ole Trenger han tilbake.
...
- EUROPA FOR FAEN! |
Det pleier å være sånn i playoff, husker du ikke i fjor med den rumenske dommeren? Han var enda mer rævva enn han i kveld som også var rævva. |
|
Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 27.08.2015 23:32 Post subject: |
|
|
Europa!!! F*** så deilig!! Ordentlig slitematch, herlig innsats av gutta. Gleder meg villt til trekningen i morgen..!
Mulig det er blitt nevnt, Helland sa i post match intervju at han har kjenning med en liten skade og ikke kan spurte for fullt, muligens en slags forklaring på hans begredelig opptreden.
Mike forøvrig min BB i dag, står frem i de 10-15 min rundt goalen Steaua hvor de koblet et lite grep. Hudfletta også Helland for mangel på initiativ en gang i 2. omgang der også, herlig innstilling.
Last edited by zinedinestrand on 27.08.2015 23:33; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 27.08.2015 23:33 Post subject: |
|
|
Steike, blir litt vått i øyekroken nå. Må være høljregnet.. |
|
Back to top |
|
 |
zender Junior
|
Posted: 27.08.2015 23:33 Post subject: |
|
|
Børs: (overhodet ikke fasit!)
Hansen: 6 (ga meg ikke nerver i kveld faktisk)
Midtsjø: 6 (Den nye jonas)
Bjørdal: 6 (sjef)
Eyjolfson: 6 (Stødig)
Svensson: 7 (tar av meg hatten, den nye nr6)
Jensen: 7 (BB2)
Vilhjalmson: 7 (BB3)
Konradsen: 8 (BB1)
Helland: 3 (egentlig 2, men fikk dårlig samvittighet.. trenger hvile)
Søderlund: 6 (På grensa til 7 for jobbinga)
Mikkelsen: 5 (Håper han kjører styrketrening i vinter, sykt veik. Ellers grei) |
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 27.08.2015 23:34 Post subject: |
|
|
Så hvorfor spiller Helland i det hele tatt når han ikke kan utfordre? de Lanlay er bedre defensivt, om det var det som var jobben til Helland i dag. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 27.08.2015 23:34 Post subject: |
|
|
Gratulerer alle sammen, penger og ære å hente i seks kamper nå.
Søder var helt enorm i dag, fikk min stemme. |
|
Back to top |
|
 |
|