| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Hansen |
|
1% |
[ 3 ] |
| Midtsjø |
|
7% |
[ 15 ] |
| Lædre Bjørdal |
|
8% |
[ 17 ] |
| Eyjolfsson |
|
3% |
[ 7 ] |
| Svensson |
|
18% |
[ 37 ] |
| Jensen |
|
11% |
[ 23 ] |
| Wilhjalmsson |
|
2% |
[ 5 ] |
| Konradsen |
|
37% |
[ 75 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Søderlund |
|
8% |
[ 16 ] |
| Mikkelsen |
|
1% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 200 |
|
| Author |
Message |
abjoern Veteran

|
Posted: 27.08.2015 01:29 Post subject: |
|
|
| solbakken13 wrote: | Med å si at 1. omgangen og kampen sist mot Steua var god, vil han først og fremst psyke ut motstanderen, men også gi et signal til sine spillere er gode nok for utfordringen. Vis Kåre skulle svart dønn ærlig og sakt at prestasjonen mot Steua sist var dårlig osv vil han gi motstanderen et håp og ta vekk den prestasjonen det er å vinne 3-0 på bortebane, noe våres spillere vil sannsynligvis reagere negativt på! Skjønner dere hvor jeg vil?
|
- Første timen var god
Tolkning: Steaua spilte oss ut fordi de var fryktelig gode, ikke fordi vi var under pari.
Utfall: Selvtillit og mer tro til motstander, mindre selvtillit og mer usikkerhet til oss.
Han kunne ha sagt:
- Vi var nervøse og passive og gjorde det alt for enkelt for dem. Vi gjorde dem bedre enn de er, men da vi fikk målet og kunne senke skuldrene våre, luket vi vekk de enkle tekniske feilene, beveget oss slik vi skal og viste virkelig hvor gode vi kan være på bortebane mot en dyktig motstander, som kommer til å gi oss kamp på Lerkendal, men nå skal vi være forberedt. Nå skal vi lære av det som ikke var bra, vel vitende om at det sitter i huet og ikke i beina, og ta veldig godt vare på det som var bra. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 27.08.2015 06:57 Post subject: |
|
|
Rosenborg var veldig heldige som fikk bortebane først mot dette laget, gitt at vår styrke i hovedsak er kontringer, ikke mindre mot gode motstandere.
Da ble det SB som måtte fremover for å skape noe for å få et resultat hjemme før returmøtet, og det lyktes de nesten med, men de var udyktige og ineffektive foran mål. Det kunne fort ha stått både 1-0 og 2-0 før Rosenborg eventuelt skårte sitt første mål, om Rosenborg hadde evnet å komme tilbake etter å blitt liggende under med et mål eller to. Mål preger kamper, og kanskje ville vi ikke fått like mye rom etter at SB hadde skårt.
I stedet virker det som om Rosenborgs første mål forandret kampbildet. Vi kom mer med i kampen, virket tryggere, og kanskje mistet SB litt av troen på seg selv etter å ha dominert banespillet men ikke satt sjansene sine.
Gitt 0-3 borte kan Rosenborg også satse på kontringer hjemme. Det kunne vi neppe ha gjort om vi hadde startet med hjemmekamp først.
Jeg er mektig imponert over hvordan Rosenborg fremstår som lag nå sammenlignet med laget under de to foregående trenerne, men vi må heller ikke tro at vi er bedre enn det vi er.
Vi har vært veldig heldige i de to siste kvalikrundene med å få bortebane først, som har gitt oss muligheten til å spille på det som er lagets styrke, og vi var heldige med at SB ikke skårte på noen av de mange sjansene sine før Rosenborg satte sitt første mål i bortekampen.
Nå er det mulig at Kåre ser kampen litt annerledes fra trenerbenken enn det tv-publikumet gjør, for eksempel hvor store eller små sjansene til SB egentlig var, så det kan godt være han har rett. Men jeg håper ikke den litt vel positive gjenfortellingen av kampforløpet i første kamp gjenspeiler en liten undervurdering av motstanderen. Noen ganger er det greit å innrømme for seg selv at man har vært heldig også.
Er spent på å se om SB reiser seg, og hva som skjer om de får et tidlig mål eller to. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 27.08.2015 06:57 Post subject: |
|
|
| Må si jeg er rimelig nervøs før kampen i kveld. Veien fra selvsikkerhet til selvgodhet er ikke lang og nå synes jeg klubben er farlig nær det siste. Kåre kan da ikke mene at de spilte en god førsteomgang der nede og at man ikke har tapt på Lerkendal på et år er ingen garanti for at det ikke skjer i kveld. Debrecen hjemme virket solid nok, men de hadde to megasjanser de første 10 og kampen var ikke i havn før utvisningen. Kroken hadde faktisk en grei kommentar på dette i dagens avis. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 27.08.2015 07:53 Post subject: |
|
|
Vi vinner kampen ikveld. Dette er i hendene på Rosenborg. Håper kjernen bidrar slik de pleier. De gjør et gammelt trønderhjerte varm om hjerterota  |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 27.08.2015 08:05 Post subject: |
|
|
| Endelig kampdag. Selv om kampene kommer tett, så føles det lenge mellom hver kamp. Et godt tegn på at Rbk er på rett spor! |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 27.08.2015 08:12 Post subject: |
|
|
| suruk wrote: |
Solgte billetter 9111
Sesongkort 3111
Totalt 12222
Kun solgt 1500 siden midnatt i går. Det tror jeg rett og slett ikke noe på. Er det noe galt med automaten? |
Dette er basert på kontinuerlig oppdaterte data fra BillettService. Hvis vi ser bort fra at vi bommer med en prosentandel på e-cup og nm-kamper (foreløpig ukjent årsak), så handler det rett og slett om at vi teller antall seter som er markert som solgt i fila som BS selv bruker for å vise hvilke seter som er til salgs i sin applikasjon. Vi vet at tolkningen vår ikke er 100%, men samtidig så er den nært opptil helt korrekt på seriekamper, og avviket på disse kampene ser ut til å være relativt stabilt når vi sammenligner med info klubben kommer med og endelige tilskuertall.
Vi kan dermed dessverre ikke se bort fra at det i går rett og slett var skuffende dårlig salg, og håpe at det hentes inn igjen i løpet av de neste timene. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 27.08.2015 08:16 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Veldig enig med dine betraktninger her abjoern. Det er skremmende at man ser på den kampen med så positive briller bare fordi utfallet ble så bra for oss denne gangen. Vi var ikke gode i 60 minutter og kunne glatt tapt 2-0. Da må man se på hva man gjorde dårlig i den perioden for å forbedre dette til neste gang. Hvis man nekter å innse dette så blir man heller ikke bedre ved neste anledning. At kåre ikke synes vi var dårlige i førsteomgangen er skremmende. |
Jeg synes du legger alt for mye i KÃ¥res analyse her.
En enkel overordnet analyse av 1. omgang, for presse og andre blir selvfølgelig at vi gjorde en bra omgang. Vi hadde 0-0 på bortebane mot et lag som har vært i gruppespill de siste 10(?) åra, og vi slapp dem ikke til mange målsjanser. Hans analyse er dermed slik jeg ser det helt korrekt.
Men, jeg føler meg helt sikker på at når de går videre i analysen, og drar frem videoklipp fra kampen, så vil alle forbedringspunktene også komme opp. De har helt sikkert sett på presshøyde, hvorfor vi ikke klarte å spille oss ut, hvorfor vi ikke klarte å benytte overganger etc...
At du konkluderer med at en overordnet analyse med konklusjon at vi gjorde en god omgang, betyr det samme som at de ikke har analyser som viser hva vi kan gjøre bedre i neste kamp, tror jeg er en overtolkning.
Detaljanalysene hører hjemme på spillermøtet, ikke i pressen. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 27.08.2015 08:16 Post subject: |
|
|
sitter å roper varm stemmen på jobb nå. plager de rundt litt men det er romsdalinger, sogninger og nord-trøndere så det får bare gå. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 27.08.2015 08:18 Post subject: |
|
|
| shadwell wrote: | | sitter å roper varm stemmen på jobb nå. plager de rundt litt men det er romsdalinger, sogninger og nord-trøndere så det får bare gå. |
Det har de bare godt av! |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 27.08.2015 08:19 Post subject: |
|
|
Ut ifra tallene ser da billettsalget bra ut, men av 8500 sesongkort er bare drøye 3100 gjenkjøpt. Der har du problemet, tror jeg. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 27.08.2015 08:22 Post subject: |
|
|
Nekter å tro at dette laget her går av Lerkendal uten å score. Og da må Steaua ha minst fire mål for å gå videre, det skjer bare ikke! Frykten, om man skal kalle det det, går mest på "hvor på" gutta er i kveld, snarere kvaliteten til Steaua. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Podgy Senior
|
Posted: 27.08.2015 08:23 Post subject: |
|
|
Jeg vil tro, som flere andre har påpekt, at årsaken til det lave antallet gjenkjøp er klusset fra Rosenborgs side. Selv fikk jeg ikke annen informasjon enn den jeg fant her inne, og det er ikke alle som leser RBKweb..
Jeg kjøpte billett rett etter bortekampen, og da til ordinær pris, noe flere sesongkortholdere sannsynligvis har gjort. Fikk gjort om dette til gjenkjøp i RBK-shop, men vet ikke hvordan dette slår ut hos Setetellerautomat. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 27.08.2015 08:32 Post subject: |
|
|
Podgy: Hvis du kan fortelle meg hvilken plass du har, så finner vi ut det.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.08.2015 08:52 Post subject: |
|
|
Digisport skriver at de tror Radoi vraker 19-årige Cojocaru og heller satser på Florin Nita (28 ) i mål.
Selv om Cojocaru ikke har fått skylda for noen av målene i Bucuresti, vil Radoi tilsynelatende satse på Nita i mål. Han sto en god kamp mot CSU Craiova sist søndag, melder den rumenske TV-kanalen.
De melder følgende antatte lagoppstilling:
Fl. Niță - Alcenat, Varela, Toșca, Guilherme - Muniru, L. Filip - Ad. Popa, N. Stanciu, Chipciu - Tade
Merker oss altså at Papp da i tilfelle ikke blir friskmeldt. Dermed starter den 181 høye Alin Dorinel Tosca som midtstopper.
Alcenat, Varela, Tosca, Guilherme vil i tilfelle bli den fjerde forskjellige forsvarsrekken på de fire siste kampene deres.
Dog samme forsvarsfirer som de brukte i derbyet mot Dinamo Bucuresti 9. august (0-0).
- - -
Gazeta Sporturilor har vært innom RBK-shop og melder at hverken Rosenborg eller andre europeiske motstandere anerkjenner den nye logoen som George Becali har valgt for laget, som i nytt design også har fått nytt navn: FC Steaua Bucuresti/FCSB.
Ny logo for FCSB.
Nåværende eier tapte retten til å bruke den gamle logoen, samt lagets historie, gamle hjemmebane etc i en høyesterettsavgjørelse i desember 2014, og det er logoen til det historiske Steaua som er i bruk på skjerfene.
Slik ser for øvrig kampskjerfene ut, og de koster 185 kroner eller omtrent 95 Lei, melder avisen:
Foto: GSP _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
selleck Senior
|
Posted: 27.08.2015 09:09 Post subject: |
|
|
| Uten Breeveld? Javel... |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 27.08.2015 09:11 Post subject: |
|
|
| Digg. Dagen for en viktig kamp. Følelsen av redsel, spenning og glede frem mot kamp. Dette er det fine med å være supporter. Deilig at denne feeling er tilbake etter et par år hvor frustrasjon har skygge over den. Blir en bra dag uansett resultat! Tror vi får kjørt oss, men det gledes allikevel. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 27.08.2015 09:21 Post subject: |
|
|
Blir nok en mer spennende kamp enn utgangspunktet (3-0) tilsier, men jeg nekter å tro at vi ryker. Vi stiller med et toppet lag og Kåre sier selv at dette er den viktigste kampen så langt for hans del. Dermed har jeg null trua på at fokuset til spillerne allerede ligger i gruppespillet. Denne kampen går de for å vinne og dermed utelukke muligheten for at Steaua kommer tilbake.
Kjøøør!!!  |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 27.08.2015 09:27 Post subject: |
|
|
Synes jeg husker en av spillerne (mike jensen?) si at planen var å ligge kompakt i førsteomgang og ikke bli tatt i ubalanse, og heller trøkke på i andreomgang når de ble mer utolmodige.
Om dette faktisk var planen tør jeg påstå Kåre har rett i at førsteomgangen var bra, så kan man diskutere hvorvidt dette var en god plan. Vi får se hva som skjer i kveld. Begynner å bli faen så nervøs. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 27.08.2015 09:39 Post subject: |
|
|
Ryker vi 0-4 hjemme mot Steaua har vi dessverre per nå heller ikke all verden å gjøre i Europa League. Så enkel er den saken. Når det er sagt, dette går veien  |
|
| Back to top |
|
 |
Blikkontakt_m_Helland Junior
|
Posted: 27.08.2015 09:46 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: | | (...)så kan man diskutere hvorvidt dette var en god plan.... |
Det ble 0-3, så planen var vel forholdsvis grei.
10 timer til kamp!
Flomlys, vått gress, fulle tribuner(?), full tenning på banen, spetakkel fra kjernen, paniske Steaua-spillere, rødkort på RBK-kontring og tidlig mål av Helland!
Kos oss i kveill vi ska!!! |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 27.08.2015 10:00 Post subject: |
|
|
Kåres analyse var vel at vi ikke var bra offensivt i første men slapp til SB bare to ganger, mens i andre var vi bra både offensivt og defensivt. Syns ikke det er noen ille beskrivelse av kampen, selv om vi sitter med hjertet i halsen når SB har ballen på vår banehalvdel, og de får ha ballen aaalt for mye de første 60 minuttene i og med at vi slurvet den bort med en gang.
Uansett, til kveldens kamp. Med mindre de har skiftet strategi i forhold til å ta ut Ole Kristus Selnæs, så ser jeg ikke at de vil klare å senke oss på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.08.2015 10:35 Post subject: |
|
|
I går meldte GSP at Papp trente som normalt som om han kunne starte. De hadde også bilder fra treningen. Paul Papp i forgrunnen.
Foto: GSP.
Avisen skriver også at Steauaspillerne så veldig avslappede og motiverte ut og at til og med Radoi for en gangs skyld så avslappet ut og smilte til fotografen. Det virker det ikke som om de har vært vant til.
I dag har de ikke med Papp på lagoppstillingen og skriver han er usikker (incert).
På førstesiden har de fokus på forskjellen i bonusbetalinger
Mens gjennomsnittslønna i Norge er ti ganger høyere enn i Romania, så er bonusen til Rosenborgspillerne kun en 20-del av hva Steauaspillerne er blitt lovt. De mener altså å ha belegg for å skrive at RBK-spillerne får 2500 Euro i bonus for å vinne denne kampen.
Ellers er den avslappede stilen og åpenheten i Rosenborg blitt nyheter i Romania.
I en artikkel intervjuer de Kåre, som forteller at spillerne her ikke trenger en stor pengesum som motivasjon: De spiller for stoltheten og æren til drakten.
Avisen forteller også "de der hjemme" at i Norge er det faktisk åpne treninger der alle kan komme og se på, både journalister, supportere og andre. Og alle kan stå hvor de vil. Dette er helt ulikt hva de er vant til fra rumensk Liga 1.
De nevner den avslappede stemningen på Rosenborgs trening. En åpenbaring, omtaler de det som.
De har også et oppslag om at både koner og barn var tilstede ved treningen til Rosenborg på tirsdag ettermiddag. Da en i trenerteamet sparket ball til en av de minste ungene, gjorde ikke treneren i det hele tatt noen gester som viste at han følte seg brydd/forstyrret, fortelles det.
At en i trenerstaben gikk en liten luftetur med hunden, er tilsynelatende så oppsiktsvekkende at det fortjente en egen overskrift i artikkelen.
Digisport har også intervjuet Mini, og han skal ha sagt at Rosenborg hadde mye flaks i Bucuresti.
-Hvis det hadde stått 2-0 ved pause, ville Steaua ha vunnet til slutt, og det tror jeg ingen hadde sagt noe på, forteller Digisport at den tidligere landslags- og Rosenborgspilleren uttalte. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 27.08.2015 10:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 27.08.2015 10:41 Post subject: |
|
|
| shadwell wrote: | | sitter å roper varm stemmen på jobb nå. plager de rundt litt men det er romsdalinger, sogninger og nord-trøndere så det får bare gå. |
Du setter vel ikke nordtrøndere i samme bÃ¥s som romsdalinger? Om vi er nord- eller sørtrøndere nÃ¥r det gjelder RBK er for meg likegyldig ☺ |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 27.08.2015 11:09 Post subject: |
|
|
Tror ikke jeg har vært så spent før en kamp siden vi møtte FCK for noen år siden!  |
|
| Back to top |
|
 |
|