English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 225, 226, 227 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 14.08.2015 09:52    Post subject: Reply with quote

Finnes det sportsjournalister i Norge som ikke er arrogante og som ikke har oppblåste egoer?
media
Veteran

PostPosted: 14.08.2015 09:52    Post subject: Reply with quote

Enig. Her er Sæter langt ute på viddene. Snakker om å misforstå med overlegg. Lavmål!!
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran

PostPosted: 14.08.2015 09:55    Post subject: Reply with quote

Sæther er en dust som vrenger og vrir på alt slik at det passer til hans syn eller at han kan raljere med andres uttalelser. Her tar han Eggens sleivkommentar om slavearbeidere for alt det er verdt og lager et hysteri ut av en annen verden av det. Og kan heller ikke huske at Eggen sa noe om at alle burde komme til RBK. Vas og fjåseri fra ende til annen.

Eggen har rett i alt han sier. Talentene bør bli i Norge til de er voksne nok til å reise ut. Det finnes selvfølgelig unntak. Og det er NFF og klubbenes oppgave å utdanne gode nok trenere og legge forholdene til rette for at vi kan utvikle disse talentene her hjemme. Noe i alle fall ikke NFF har lagt til rette for. Skyt i den retningen da Esten O. Sæther!

Last edited by ace on 14.08.2015 10:00; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
georgios
Veteran

PostPosted: 14.08.2015 10:00    Post subject: Reply with quote

Nå over til noe langt hyggeligere, se intervjuet med Eggen på adressa. Ikke noe grensesprengende nye ting, men han er altså en fryd å høre på. Uansett hva han snakker om.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 14.08.2015 10:05    Post subject: Reply with quote

VG har jo for øvrig kjørt sin sak denne uken på alle dobbeltrollene i norsk fotball. Her får også Sæther pes.

Kjetil Rolness, som gjennom en kommentar om talentutvikling i fotball-Norge i fjor vekket Sæther sin vrede, benytter sjansen til å belyse sider av Sæther sin oppførsel som ikke akkurat er flatterende: Vi må snakke om Esten.
dags
Veteran

PostPosted: 14.08.2015 15:18    Post subject: Reply with quote

Esten O. Sæther og resten av "sportskommentatorene" i Dagbladet får meg alltid til å tenke på denne gamle vitsen:

- What's the difference between ignorance and arrogance?
- I don't know and I don't care.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 14.08.2015 17:39    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...582617.snd

Kunne sittet å sett på Eggen snakke i timesvis.

Morsomt å høre hvordan han og Kåre faktisk jobber sammen.

- Torgeir Børven
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 14.08.2015 18:26    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett det intervjuet med Eggen, blir jeg sittende å kjenne på hvor heldige vi er som har noe så dyptgående og substansielt liggende i bunn for det klubben vår er, og at alt dette kan spores til en person. Enda heldigere var vi med at en mann som Bruttern kom inn og hadde skjønt nettopp dette. Uten han hadde vi vært en hvilken som helst intetsigende fotballklubb nå. Bruttern reddet den substansen Eggen gjennom mange år har skapt for klubben. Nå håper jeg virkelig at klubben skjønner hvor nære de var å gjøre noe så vanvittig dumt som å gi slipp på den, og sørger for å videreforedle på grunnlag av denne substansen i all fremtid.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 14.08.2015 18:35    Post subject: Reply with quote

Blir i godt humør av intervjuet med Sjefen over alle sjefer ja.
andrezinho
Veteran

PostPosted: 14.08.2015 18:37    Post subject: Reply with quote

Love Herlig
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 14.08.2015 19:24    Post subject: Reply with quote

Ingen i norsk fotball som når han til knærne engang. Mannen besitter en vanvittig kunnskap, og er utrolig reflektert. Og det gjelder ikke bare fotball men livet generelt. Det eneste som er synd er at det tok 12 år før det dukket opp noen i RBK som skjønte hva de faktisk hadde. 55 år i RBK, og måtte det fortsatt bli mange flere. Legende. RBK
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 14.08.2015 21:13    Post subject: Reply with quote

"Asså, æ bruke å si det, ta opptellinga av peng etter vi har kvalifisert oss te Champions League"

Haha. Han er så legende i alt han sier.

Forøvrig et flott intervju, få ting som er bedre å høre på en slike samtaler med Nils Arne. Skryt til Sagbakken også som spør nære og fine spørsmål.
Back to top
oddarild
Proff

PostPosted: 16.08.2015 01:34    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk gleden av å se denne legenden i dag, da jeg så kampen mellom Lillehammer og Orkla, jeg fikk nesten tårer i øynene. kampen derimot var ikke preget av blendende angrepsfotball fra noen av lagene og endte 1-1 etter sen scoring fra Lillehammer. Tror forresten dette var den første kampen jeg har sett live med Eggen som trener, det er ganske sykt og trist for en RBK- supporter..
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 16.08.2015 18:55    Post subject: Reply with quote

Herlig å se Nils Arne i studio!

"Er det Yann Erik han heter? Husker ikke navnet på de. Gjorde ikke det i champions-league heller. Hadde bare numrene bakpå"

Sitatmaskin.
gisp!
Legende

PostPosted: 21.08.2015 00:02    Post subject: Reply with quote

Eggen i Adressa/100% sport:
Quote:
NÃ¥ gleder han seg over en ny jubelkveld i Europa for norsk fotball.

- Det er kjempebra og gull verdt for fremtiden. Det betyr at man ikke må til utlandet for å bli god, det blir du også i Norge, hvis du trener nok.

Og på denne jubelkvelden er det vel greit å påminnes hvor vi kunne ha vært om vi hadde båret mer havre.
Fra omtrent fem år tilbake inntil for 14-15 måneder siden var det god latin i klubbledelsen å snakke om Eggen som utgått? Han har jo bare rett, igjen og igjen.

Utgått må heretter kun brukes om skosåler, aldri om Eggen. Sant, ja?

Prinsessa som ingen kunne målbinde: - Du er vel utgått for å målbinde meg du?
Askeladden: - Å nei da, jeg er ikke utgått, men denne er utgått. (Drar frem en utgått skosåle fra sekken sin.)
SeG
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 00:04    Post subject: Reply with quote

Nå sier jeg ikke at Eggen ikke har blitt satt pris på, for det har han. Men det er egentlig alt, alt, alt for lite tatt i betraktning hva han faktisk gjorde med Rosenborg og norsk fotball.

Han blir fortsatt omtalt som "en av norges største trenerlegender" når tallenes tall er klare der.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2015 03:23    Post subject: Reply with quote

Jeg bare minner om, på en ellers fantastisk kveld, at vi fortsatt har folk ansatt i klubben som i fult alvor har sagt at Eggen og hans epoke var negativ for klubben videre liv.

Eggen er for meg tidenes største utøver/aktør i norsk idrett. Han sørget for å hamle opp mot verdenseliten over tid i en idrett som er latterlig stor over så godt som hele verden og hvor vi ikke har klimatiske eller andre forutsetninger som gir oss fordeler, men heller plenty ulemper. I tillegg er mesterverket bygget opp med økonomi og ressurser som dekker leggskinn-budsjettet i de store klubbene, og med en lokal/nasjonal profil. Det Eggen gjorde i ti år på 90- og 2000-tallet skal egentlig ikke være mulig.
2mas
Sjef

PostPosted: 21.08.2015 18:32    Post subject: Reply with quote

Se og hør i dag:

- Jeg trodde du var pensjonist?

- Ja da, det er riktig det. Men jeg er jo ikke pensjonert. Forskjellen er at jeg nå står mer fritt til å bestemme når ting skal gjøres. Det er en vesentlig forskjell, og veldig deilig, ler Nils Arne som aldri hadde laget et måltid før han ble alene.

- Men det har gått veldig bra. Selv om jeg ikke hadde gjort meg som gourmetkokk, så får jeg da stelt i stand det mest nødvendige. Jeg passer meg vel for ikke å spise usunt, og er veldig glad i fisk og sjømat. Etter operasjonen i vinter fikk jeg for mye vann i kroppen og veide en stund 107 kilo. Nå er jeg kommet ned i 96.

(...)

- For første gang på 30 år har jeg begynt å trene daglig. Jeg prøver å gå mye. Minimumskravet er en times tur hver dag - helst i kupert terreng. Men foreløpig er det litt begrenset hvor mye jeg kan anstrenge meg på grunn av hjertet. Jeg blir nemlig fort sliten.

- Idrettsutøvere trener som regel knallhardt i ungdomsårene og bør trappe gradvis ned for å unngå at hjertet blir slapt. Det gjorde ikke jeg - dessverre. Og nå får jeg svi. Men kanskje kan den nye nyren medvirke til å forbedre formen til de andre organene i kroppen min, håper han.

Fortsatt må Eggen innom sykehuset to-tre ganger i måneden for å avlegge prøver og ta tester.

- Men det blir bare lengre og lengre mellom hver gang, og jeg kjenner at kreftene er i ferd med å vende tilbake - sakte, men sikkert. Det føles veldig godt, sier RBK-legenden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robert
Junior

PostPosted: 25.08.2015 10:38    Post subject: Reply with quote

"Derfor ligner Northug på Nils Arne Eggen" står det på adressa.no i en artikkel i dag som er merket med "adressa pluss".

Har noen en link hvor man kan få lest denne?
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 25.08.2015 10:45    Post subject: Reply with quote

Ser likheter mellom Eggen og Northug
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 25.08.2015 20:35    Post subject: Reply with quote

Eggen sier hvordan det må være, og når Høgmo får tenkt seg om lander han på det samme.

VG: "Høgmo varsler forandringer etter Eggen-refs"
Quote:
Han fikk refs av Nils Arne Eggen etter skuffelsen mot Aserbajdsjan og Høgmo sier han «snakker mye» med RBK-legenden. Eggen mener landslagssjefen bommet grovt ved ikke å bruke en kantspiller med gjennombruddskraft - som Pål André Helland - fra start.

– Det går ikke an å starte både med (Martin) Ødegaard og Per Ciljan (Skjelbred) samtidig, vet du. Det går ikke an, sa Eggen til VG i juni.

[ ... ] – Det har vært et bevisst valg at vi ønsker å styre kamper med ballen. Det har preget laguttaket. Det har nok gått litt på bekostning av effektiviteten. Sånn sett er jeg ikke uenig med Nils Arne i at vi trenger litt mer løpere inn fra midtbanen, sier Per-Mathias Høgmo.

sidney
Veteran

PostPosted: 25.08.2015 23:20    Post subject: Reply with quote

Liker Høgmo vesentlig bedre etter jeg så hvordan han svarte på Eggens innspill. Oppgraderer han fra dust til grei nok på respektlista mi Smile
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 26.08.2015 15:09    Post subject: Reply with quote

Her kan dere lese om Eggens fem beste Europaminner:

http://webcache.googleuse...&gl=de
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 30.08.2015 13:55    Post subject: Reply with quote

Limer inn fra "Har Rosenborg en filosofi?"
nidaros997 wrote:
Lette egentlig etter Nils Arne Eggen sin tråd, men det passer kanskje like greit å poste dette innlegget her, angående Rosenborgs filosofi:

http://www.ostlendingen.n...-69-110101

"I dag deles Trysil-Knut statuetten ut for åttende gang. Det er Rosenborg-legenden, Nils Arne Eggen som kommer til Trysil for å motta årets pris. ... Det er alltid mange kandidater å velge blant, men nå er det en stund siden prisen har gått til noen i idretten, og nå har også Eggen vært aktuell den siste tiden. Prestasjonene og filosofien hans er tidløse. Vi mener han er en meget verdig vinner, sa Svein Skarpmo til Østlendingen da prisvinneren ble offentliggjort i forrige uke."

Med andre ord nok en anerkjennelse av den filosofien Eggen sto for, og som Kåre har vist - den er tidløs! Smile

Attaboy wrote:
Må innrømme at jeg ikke har satt meg inn i hva denne statuetten innebærer, men søkt meg frem til hva og hvorfor statuetten deles ut:

"Trysil-Knut er et nasjonalt symbol på mot og evne til å mestre utfordringer. Han sprengte grenser med sine Østerdalsski, stadig høyere, raskere og lengre. Trysil-Knut ble et ideal – norsk ungdom skulle stå støtt som Trysil-Knut.

Vi vil forvalte arven fra Trysil-Knut ved å hedre folk i Norge som har gjort de store bragdene med styrke, mot og engasjement. Vi vil løfte fram idealer for norsk ungdom, de som viser veg og som inspirerer andre til å tørre, ville og kunne".

I så måte er Nils Arne Eggen en meget verdig vinner! Tommel'n opp!

Quote:
Tidligere vinnere av Trysil-Knut prisen:

2008 Krigsveteranen Gunnar Sønsteby
2009 Tidligere fotballspiller Dagfinn Enerly
2010 Alpinisten Aksel Lund Svindal
2011 Skiløperen Petter Northug
2012 Forretningsmannen Olav Thon
2013 Even Kvien – den livsglade 8 åringen som overlevde teltbrann og 70 operasjoner.
2014 IT gründer Jørn Lyseggen

Connect
Senior

PostPosted: 09.09.2015 09:25    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/fo.../23520501/

Quote:
– Vi snakket sammen en stund før kampen mot Bulgaria. Nils Arne er en fotballfaglig klok mann og filosof. Vi «treffer» hverandre. Og det er givende når jeg får diskutert spillere og nyanser med ham. Men det er ikke slik at han er involvert i matchplanen, sier Per-Mathias Høgmo.

[...]

– Hvis vi går ut mot Italia med samme arbeidsmoral som vi slo Bulgaria og Kroatia med har vi gode muligheter. Og all ære til Per-Mathias (Høgmo), folket rundt ham og spillerne som snur en opinion som var veldig negativ. De to kampene som vi vant nå – strukket over tid – var noe av det viktigste for norsk fotballs renommé på lenge, sier Eggen.

Han forteller at Høgmo tok kontakt foran Bulgaria-matchen.

– Det var helt nødvendig å vinne kampen mot Bulgaria for å få playoff. Så fikk vi seieren over Kroatia på kjøpet, sier Eggen.

– Hva snakket dere om?

– Det var i forhold til enkelte spillere. Per-Mathias er gammel bekjent av familien. Han har overnattet mye hos oss ute i Orkdal, svarer Eggen.

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 225, 226, 227 ... 258, 259, 260  Next
Page 226 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb