View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 18.07.2015 13:00 Post subject: |
|
|
Jeg regner med at til tross for lavere kjøpesum så er de økonomiske rammene høyere --- dvs. bedre personlige betingelser enn vi ville gitt. I tillegg ville han gjerne til Frankrike, fremgår det. Våre sjanser her var nok mikroskopiske. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 18.07.2015 13:15 Post subject: |
|
|
Han har sagt nei til andre klubber også. Ligger implisitt i svaret at det er klubber utenfor Frankrike, men selvfølgelig uten at denne formuleringen egentlig er noen garanti for noe som helst.
Quote: | Sportsdirektøren beskriver Fofana som en spiller som er litt annerledes enn mange andre som ønsker å bytte klubb.
– Fofana har vært veldig opptatt av at LSK skal få igjen penger for ham. Han har også sagt nei til flere andre klubber som ikke har vært interessante for ham. På mange måter har det dreid seg om Lillestrøm eller Frankrike for ham, og da det kom et tilbud fra en fransk toppklubb var det egentlig opplagt for oss hva han ville, sier han. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 18.07.2015 13:15 Post subject: |
|
|
Vi betalte ikke 6-8 millioner for De Lanlay. Svaret er nok nærmere 4-5 millioner med videresalgsklausul etter at spilleren presset klubben selv til å bli solgt. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 18.07.2015 13:18 Post subject: |
|
|
Skuffet over at vi ikke klarte å sende Riski i bytte for ham.
Vi har for mange vinger og for få indreløpere/Regista'er |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.07.2015 15:59 Post subject: |
|
|
Riski kan fortsatt være med å finansiere denne dealen selv om han ikke går til Viking, tipper han blir solgt i løpet av dette vinduet. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 19.07.2015 02:05 Post subject: |
|
|
Jeg er overbevist om at deLanley er en bedre spiller enn Fofana - i RBK. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
bjorjost Proff

|
Posted: 19.07.2015 09:44 Post subject: |
|
|
Vi har nok vingar no, og med Torereg attende er det greit i midten bak. Då bør det og vere greit på back, minus om Svensson vert skada. Stamnestrø backup på indreløpar, kan han og spele back? Ynskjer meg fortsatt Petter Strand inn, men det er spissplassen som er mest usikker no. Sørloth kjem ikkje i denne runden, så om Malec ikkje vert kjøpt bør det inn ein spiss. Er det aktuelt å tenkje ein annan spisstype for e-cup? Bakromspiss? Eller kanskje vi kan spele med Mikkelsen, Helland, Jann Dølland Lie i ein kontringssetup. _________________ Brattbakk 1994–1997
Kampar 100
MÃ¥l 94 |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 19.07.2015 09:45 Post subject: |
|
|
Ser gjerne Bakenga i svart-hvitt gjennom snart! Heller det enn Malec!!!!!!! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 19.07.2015 10:15 Post subject: |
|
|
Bakenga kan holde seg i Molde, kan virkelig ikke tenke meg han tilbake, av flere grunner.
Er bare et par uker til kontrakten til Malec går ut, får mer og mer en følelse av at han er ferdig og det er helt greit. Ganske sikker på at vi har potensiale til å finne en bedre spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 19.07.2015 11:45 Post subject: |
|
|
Tror Malec ble bortprioritert for de Lanley. For så vidt greit så lenge Malec trolig bare hadde fortsatt som reserve. Til det har vi Riski og Helmersen nå. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 19.07.2015 11:58 Post subject: |
|
|
Hypotetisk tror jeg Fofana jeg hadde passet like bra inn som De Lanlay. Folk er kanskje skeptiske pga. RBKs dårlige erfaringer med afrikanske kantspillere, men om sant skal sies så var både Traore, Konan og Chibuike spillere som trivdes best sentralt. Fofana er en helt annen spilletype.
Når det gjelder De Lanley, er det noen kilder på at vi betalte mindre enn 6(+2) millioner eller er dette bare ønsketenkning?
... og tilslutt Bakenga skulle jeg av flere grunner ønsket hjertelig velkommen tilbake til Lerkendal. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 19.07.2015 12:03 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Når det gjelder De Lanley, er det noen kilder på at vi betalte mindre enn 6(+2) millioner eller er dette bare ønsketenkning? |
Jørgen Stenseth på Twitter:
https://twitter.com/jorge...0083228672 |
|
Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 19.07.2015 14:50 Post subject: |
|
|
Ser Chris Eagles er uten kontrakt nå. Om Helland blir solgt, så kanskje han kunne vært noe. Fått en mulighet til å spille i Europa League på tampen av karrièren. Lønningsposen er kanskje langt over hva vil tilbyr men. _________________ - Yeah, 100 per cent. His balls are fantastic.
John Terry snakker om David Beckham. |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 19.07.2015 15:59 Post subject: |
|
|
Tenk om vi skulle ha bitchet om at Roar Strand ikke var velkommen I RBK etter hans periode i Molde!? Teit- spesielt siden Bakenga oppr. ville til RBK, men endte i Molde da vi ikke kunne betale! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 19.07.2015 16:09 Post subject: |
|
|
Å sammenligne Roar Strand og Bakenga viser bare at du ikke har skjønt det.
Han er dessuten ikke god nok, og for dyr. |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 19.07.2015 16:15 Post subject: |
|
|
Da maa du opplyse meg o vise mann hello... Hva har jeg ikke forstaatt? Roar var vel heller ikke god nok- derav utlaanet!
Han passer ogsaa profilen: ung tronder, og en annen type enn Soder! Kan ABSOLUTT bli god nok!!! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 19.07.2015 16:15 Post subject: |
|
|
Jeg tror Mush kunne gjort en vel så god jobb som Malec, og jeg synes det er trangsynt å vise så lite forståelse for hans situasjon.
Uansett dette var jo helt klart et vellykket sabotasje-oppdrag! |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 19.07.2015 16:23 Post subject: |
|
|
Når man med viten og vilje ansetter Jim Solbakken som agent og går til Molde, så kan han få lov til å fortsette der, eller for den saks skyld fortsette sitt suksessfulle utenlandsopphold.
Blir dessuten helt meningsløst å sammenligne han med Malec, vi har ikke råd til en så dyr spiller som reserve. Og forresten, når har han egentlig prestert noe som gjør at vi bør jakte han?
Last edited by hello on 19.07.2015 19:38; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 19.07.2015 16:30 Post subject: |
|
|
Vi ser en trend i spillerlogistikken til å hente fremadstormende norske, mer bestemt trønderske fotballspillere. Vi hadde jo for søren Vegard Forren på blokka. Hadde ikke vært helt på trynet om Mushaga Bakenga også skulle være på den. Han har jo tross alt vokst opp i klubben vår. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 19.07.2015 16:37 Post subject: |
|
|
sidebob wrote: | Jeg tror Mush kunne gjort en vel så god jobb som Malec, og jeg synes det er trangsynt å vise så lite forståelse for hans situasjon.
Uansett dette var jo helt klart et vellykket sabotasje-oppdrag! |
Mush er jo 5x bedre enn Malec - minst!
Bedre enn Søderlund også. Bakenga er en komplett spiss ferdighetsmessig - han trenger bare tillit slik Søderlund har i RBK - så snakker vi salg på flere titalls millioner.
Synd han forpestet navnet sitt ved å gå til Molde. |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 19.07.2015 16:39 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Kudos for det, men du tok fortsatt feil med Bødvarsson. |
Eller???
Ikke mye som tyder paa at Bakenga blir saa dyr fremover (dropper vi Malec blir det nok ei raad), og han har definitivt prestert bedre enn baade Stamnestro og Tonne.. _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
MikkelBille Proff
|
Posted: 19.07.2015 17:42 Post subject: |
|
|
Hvorfor hater vi Jim Solbakken mer enn pesten? |
|
Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 19.07.2015 18:00 Post subject: |
|
|
Apropos Mush; Nyasha Mushekwi, som jeg tidligere har nevnt her, er kåret til den beste angrepsspillereni første halvdel av Allsvenskan: http://www.dn.se/sport/fo...flopparna/. Han er toppscorer med sine 11 mål. Ville gjerne sett ham i RBK, men er vel tvilsomt siden han har tiltrukket seg interesse fra Premier League, Bundesliga og Eredivisie. |
|
Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 19.07.2015 19:38 Post subject: |
|
|
Fatter ikke at folk tror at noen er interesserte i Riski... |
|
Back to top |