English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Andreas Nordvik
Goto page 1, 2, 3 ... 55, 56, 57  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
m@ds
Senior

PostPosted: 13.04.2005 17:42    Post subject: Aldersbestemte landslag! Reply with quote

Vil bare informere dere om en ny landslagsspiller i RBK jr! Andreas Norvik som kom fra Nardo for litt over et år siden har blitt tatt ut på U-18 landslaget som skal møte Sveits i slutten av denne måneden! Så følg med! Det er ikke bare Per, Tettey og Michael som er talenter i denne klubben Smile
dags
Veteran

PostPosted: 12.03.2006 20:08    Post subject: Andreas Nordvik Reply with quote

TomH wrote:
Jeg vet ikke hvor god Andreas Norvik er. Dog legger jeg merke til at du nevner ham som et stort talent i ny og ned. Hva vet du om ham?
- Er Norvik rask?
- Teknikk/ ballkontroll/ dribleferdigheter?
- Spilleforståelse/ posisjonering?
- Fysisk styrke/ høyde/ hodespill/ duellspill?

Spørsmålet er om Høgmo ser på Norvik som et kjempetalent? Jeg vet at Sivert Lund og Steffen Mathisen har vært med på en del A-treninger. Er det tilfellet for Norvik og andre juniorer også? Så vidt jeg har forstått det er det de to førstnevnte som er nærmest å bli tatt opp i A-stallen.

Ingenting hadde vært bedre enn at vi hadde fått opp egne talenter, men hvis de er talentfulle må vi tørre å la dem slippe til i noen mindre viktige kamper på A-laget. Det igjen kan jo bli et problem når vi har en stall der mange vil være misfornøyd med å sitte på benken mer enn de spiller, om de ikke skal bli nedprioritert i mindre viktige kamper til fordel for unggutta.
Brady
Veteran

PostPosted: 12.03.2006 21:33    Post subject: Reply with quote

Norvik var vel opprinnelig ving da han kom til RBK fra Nardo. I juniorfinalen mot Lyn i fjor spilte han back, og jeg mener at han var banens beste i den kampen. Han har også kamper som midtstopper, både for RBK og G18-landslaget. I en treningskamp mot Skeid i fjor startet han kampen for A-laget som midtstopper.

Norvik er meget rask, har gode finter, har scora en del mål for RBK2, er pasningssikker og har gode taklinger. Han er født i 1987, og bør vel være en kandidat for å bli tatt opp i A-laget til sommeren.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran

PostPosted: 13.03.2006 16:44    Post subject: Reply with quote

Dette høres veldig betryggende ut.
Maradona
Veteran

PostPosted: 13.03.2006 17:20    Post subject: Reply with quote

Etter statistikken til Norges Fotballforbund har Andreas Nordvik spillt 2 kamper for U 18 -landslaget, han har ingen kamper for U15,U16,U17-landslagene, følg Nordvik's landslagsutvikling her : http://www.fotball.no/his...id=2882292

Last edited by Maradona on 31.07.2007 01:23; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.03.2006 17:37    Post subject: Reply with quote

Nordvik har vel ikke spilt på A-laget siden debuten mot Skeid i fjor? Tror uansett ikke han blir tatt opp i A-stallen i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Snorkel
Veteran

PostPosted: 13.03.2006 17:46    Post subject: Reply with quote

Viss disse 18-19 åringene er god nok for og spille fast på 1. divisjonslag, bør vi gjøre det vi kan for og låne de ut. Også andre divisjonsklubber bør være intresant for utleie. Dette for jeg trur det blir mer prestasjonsrettet og jobbe for opprykk med f.eks Mo eller Levanger en og spille uintresante Junior kamper eller 2. lags kamper..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 14.03.2006 20:13    Post subject: Reply with quote

Er enig i deg i det, men det er ikke enkelt når spilleren ikke ønsker å bli utleid til en annen klubb. Tenker da på Jamtfall jr. som takket nei til utlån hos Bodø/Glimt. Selvfølgelig kan det komme nye tilbud fra klubber som ønsker å låne talenter fra RBK. Det mest praktiske ville selvsagt ha vært at vi hadde hatt en 1.div klubb i trøndelag, slik at spilleren ikke trenger å flytte, og at spilleren kan trene litt med RBK, selv om han er utleid.
2mas
Sjef

PostPosted: 05.07.2006 15:25    Post subject: Reply with quote

Hvilken posisjon trives Andreas egentlig best i? Stopper eller back?
Back to top
shrimpen
Proff

PostPosted: 05.07.2006 15:31    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok det er stopper. Synes han er best som det i alle fall.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.07.2006 22:42    Post subject: Reply with quote

Nordvik spilte med 22 på ryggen i dag. Regner med at det blir hans faste draktnummer.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.07.2006 22:57    Post subject: Reply with quote

Flott debut av Andreas Nordvik. Rask, pasningssikker og smart i pasningsvalgene. Hadde et flott raid nedover høyresiden som resulterte i et bra innlegg.

Men stusser litt på at han ble plasser på høyrebacken. En debut er vel vanskelig nok om han ikke skal spille på en uvant plass i tillegg. Dorsin kunne vel heller tatt høyresiden, så kunne Nordvik spilt til venstre.

Høyden gjør ham nok mest aktuell som back, og håper han kan vise seg som en reell utfordrer til Basma/Dorsin.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.07.2006 23:22    Post subject: Reply with quote

Høyrefoten hans virket helt OK. Er han nesten tobeint?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 05.07.2006 23:48    Post subject: Reply with quote

Han har vel spilt både høyre og venstre ving før han ble omskolert, så det går vel greit. Heller Nordvik på høyre enn Dorsin for å si det slik.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
shrimpen
Proff

PostPosted: 06.07.2006 01:49    Post subject: Reply with quote

Nordvik er egentlig høyrefot, det er jeg ganske sikker på. Men han har trent seg veldig opp med venstrefoten, så han klarer å slå langt og klarere med den og.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.07.2006 16:56    Post subject: Reply with quote

Av en spesiell grunn hadde jeg denne oversikten lagret på maskina mi. Den viser i hvilke posisjoner Nordvik spilte ifjor (RBK2).

Høyrekant 111
Midtbane 1
Venstreback 111
Midtspiss 111
Venstrekant 111
Midtstopper 1111111

Hvis det er feil, får dere skylde på oversikten til Adressa.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 06.07.2006 17:01    Post subject: Reply with quote

Jeg håper at han kan få noen kamper på høyreback i løpet av sesongen for å se om han viser gode tendenser der. Vi trenger absolutt en ung og talentfull høyreback, såvel som en stopper. Problemet blir vel som vanlig at ungutta ikke slipper til på A-laget. I hvertfall ikke i forsvarsrekka.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 12.07.2006 17:57    Post subject: Reply with quote

Er det sikkert at Nordvik har 22 som sitt "offisielle" trøyenummer? I spilleroversikten på www.rosenborg.no står han ikke oppført med noe fast nr...
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 12.07.2006 18:00    Post subject: Reply with quote

Den offisielle RBK-sida er jo bare tullball. På Steffen Iversen kommer ingenting opp når du trykker på ham, og Frode Johnsen har f.eks. kun 7 kamper i år.

Elendig....
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.07.2006 10:26    Post subject: Reply with quote

- Jeg føler at jeg har fått vist noe av det jeg kan i de kampene jeg har spilt. I forhold til treningene har det også gått greit å venne seg til tempo og intensitet. Når det gjelder kampen mot Fredrikstad håper jeg å bli med i troppen, forteller Andreas Nordvik.

Les mer: - Treningene blir viktig for å vise seg fram
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.07.2006 13:31    Post subject: Reply with quote

Ettersom Nordvik ikke ble med til Hamar, kan det virke som om det er ham trenerne ser størst potensiale i av de tre som ble tatt opp i A-stallen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.07.2006 13:32    Post subject: Reply with quote

Evt. at man har mest bruk for en sideback sett ut fra skadesituasjonen og Russell-avgangen.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 13.07.2006 17:29    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Ettersom Nordvik ikke ble med til Hamar, kan det virke som om det er ham trenerne ser størst potensiale i av de tre som ble tatt opp i A-stallen.

Rart.. For Mathisen er jo kaptein på U-landslaget, der Nordvik bare har et par kamper.. Men Mathisen er vel "bare" stopper, mens Norvik dekker hele forsvarslinjen.....
2mas
Sjef

PostPosted: 13.07.2006 17:59    Post subject: Reply with quote

Som jeg skrev over, tror jeg man har sett utfra posisjon: Behovet for back-up på sidebackene er prekært.
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 16.07.2006 20:35    Post subject: Reply with quote

Håper å få se Nordvik i de to neste kampene fra start mot Mandalskameratene og Start. Men tviler på det, Ståle står nok foran han i køen som Dorsin har karantene.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 55, 56, 57  Next
Page 1 of 57

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb