English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2015
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.07.2015 17:30    Post subject: Reply with quote

Hvis Fofana heller vil til RBK enn Molde, betyr det lite hva de byr i rene overgangspenger. Da kan Fofana i verste fall vente til vinteren og dra hit gratis.

Tror likevel ikke vi er på banen her. Fofana representerer en type spiller som vi nok har distansert oss en del i fra nå med Kåre/Stig Inge. Dette med å lære av gamle feil ser ut til å være et mantra på Lerkendal nå, og individualister fra sydlige strøk har ikke akkurat vært store schlagers på Lerkendal de siste årene. Lagspillere står antakeligvis i fokus. Lagspillere med mye løpskraft og tydelig rolleforståelse i et 4-3-3-system. Helt naturlig tankegang, egentlig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RayLarsen
Junior

PostPosted: 07.07.2015 17:34    Post subject: Reply with quote

Fofana bør man forhøre seg om da han er nærmere ett ferdig produkt enn det feks De Lanlay er. Høyt videresalgspotensial har han også.

"Her kommer LITT av en idrettsutøver!!!" (sagt under Paralympics 94).
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran

PostPosted: 07.07.2015 18:54    Post subject: Reply with quote

Det er ganske tydelig at kjennskap til spillere teller mye for Kåre og Erik - tror ikke dette er _bare_ et signal om at ST har mista tillit på brakka, men at de går for det kjente og kjære. Tipper De Lanlay prioriteres langt høyere enn Fofana enn så lenge, hvis Viking skulle lempe litt på kravene. F.eks. Riski andre veien.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 07.07.2015 19:42    Post subject: Reply with quote

Jeg liker ikke at hovedtrener sier at kjennskap til spillerne teller mye. Da kommer vi relativt fort til å gå tom for spillere å signere. At det er en bonus akkurat i disse tilfelllene at Kåre kjenner dem, er i og for seg greit nok. Håper virkelig ikke at de seriøst mener at overgangsstrategien baseres på hvem Kåre kjenner fra før. Fofana bør gå foran De Lanley fordi han er en bedre spiller. Vi bør etter å ha scoutet over tid hente de best tilgjengelige spillerne.

Skeptisk til de to nye men håper å bli positivt overrasket. Kjekt at vi ikke sprengte banken for å få dem slik at pengene som eventuelt er igjen kan brukes på en spiss/ving.
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 07.07.2015 21:21    Post subject: Reply with quote

Når man har en sesongoppkjøring å bli kjent med spillestil, medspillere og forventninger, er jeg forsåvidt enig i at kjennskap skal telle lavere. Men nå er vi midt inne i en sesong. Alle som kommer inn vil bli målt og veid i forhold til hva de bidrar med fra dag en. Da er kjennskap til personer, systemer og opplegg særdeles vesentlig.

San£ ville ha passet inn fordi han spiller grovt sett det samme systemet vi gjør. Et supertalent fra Diambars er ikke det.

Stamnestrø er vokst opp med systemet vi spiller - og som stort sett alle trøndere vet han hva som skjer i det øyeblikket keeper kaster ballen ut til venstrebacken.

Lædre Bjørdal har spilt systemet i Glimt. Han kjenner begge trenerne. Og han kommer til å fungere fra dag en.

Og de er billige. Bedre signeringer i dagens marked skal man lete lenge etter. Jeg er superfornøyd med disse signeringene.

Nå venter det bare å få inn en ving/spiss. Selv er jeg svak for Kristoffer Larsen. Men jeg har en drøm om en spiller jeg aldri har hørt om, en spiller jeg må google for å finne noe ut om, en som kan skape den kriblende følelsen når man ser en vakker jente for første gang - litt som det var med Mike Jensen.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 07.07.2015 21:21    Post subject: Reply with quote

Jeg mener også at det ville være helt naturlig å forhøre seg om Fofana! Han er jævlig god rett og slett.. Afrikaner eller ei (ja- vi har i beste fall blandet erfaring) er han absolutt både god nok og interessant! Når det er sagt er også De Lanley en klar forsterkning.. Nesten litt rart om vi ikke bare la til Riski i tilbudet!? Han blir jo overflødig!

Edit: som den nikkedukken jeg er gir jeg Tommel'n opp! til dagens signeringer!!! Veldig, veldig viktig, og sannsynligvis det vi trenger for å sikre gullet (bredere stall).. Så får vi heller bygge oss opp litt forsiktig Wink RBK
bommel
Veteran

PostPosted: 07.07.2015 21:37    Post subject: Reply with quote

Fofana gratis til neste sesong eller for et par millioner nå burde selvsagt prioriteres foran De Lanlay til 5-6 mill. En langt bedre spiller. Samtidig ser vi viktigheten av spillere som faktisk kan gjøre noe individuelt med ball når Helland er ute og Mikkelsen og Riski spiller på sitt sedvanlige nivå.

Helt håpløst om man ikke kjenner sin besøkelsestid her.
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 07.07.2015 21:38    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Men jeg har en drøm om en spiller jeg aldri har hørt om, en spiller jeg må google for å finne noe ut om, en som kan skape den kriblende følelsen når man ser en vakker jente for første gang

Heeeelt enig!
En som kommer fra det store intet, som leverer varene fra dag én og som er "et kupp for norsk fotball". En ny Dockal, Barrantes eller Vidar Örn.

Liker å tro at vi dødsinteresserte, FM-spillende fotballnerder kjenner til det meste som rører seg av talent, men stadig vekk overraskes vi av spillere som de "i bransjen" kjenner til og som ikke er oppdaget på FM.

Håper da virkelig ikke vinduets aktivitet nå rundes av med en forlengelse av Malecs lån. Ville i så fall vært en økonomisk sunn gigantnedtur.

HÃ¥per og tror SIB & Co har noe i ermet....
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 07.07.2015 21:40    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Stano_11 wrote:
Samme som å sitte på årsmøte i klubben dette... nikkedukker til det som skjer og gud forby å komme med kritikk....

Som andre så riktig har forstått handler ikke dette om meningene, men hvordan det blir presentert. Det har aldri vært forbudt å være uenig eller kritisk mot det som skjer på Brakka, og det tror jeg samtlige aktive her inne de siste årene kan skrive under på. Det er ikke fullt anarki her, og takhøyden forumet faktisk har fordrer at folk er sitt ansvar bevisst. Om noen bare raljerer løs i hytt og pine med helt tanketomme innlegg over lengre tid, så bryter man med den koden som har vært her inne i alle år. Man kan mene omtrent akkurat hva man vil, men det bør presenteres på en nogenlunde normal måte. Det gjelder for alle sammen.

Har forøvrig ikke gitt noen en åpen advarsel på forumet siden 31.07.2011. Det er nesten fire år siden. Sier litt om hvor flinke folk her inne her. Det sier også noe om din påstand om at jeg "kaster rundt meg med advarseler!!!".

Du burde virkelig skjerpe deg Hedon. Grunnen til at jeg svarte på måten som jeg gjorde var fordi en fyr skrev: "Siden Mikkelsen er negstiv til Bjørdal, så velger jeg å være positiv". Hvorfor i hulleste skal ikke det være lavmål? Vurder stillingen din som forumsjef.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.07.2015 21:42    Post subject: Reply with quote

Angrip Forumsjefen istedenfor å ta et godt råd. Lurt Very Happy
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.07.2015 21:54    Post subject: Reply with quote

Quote:
Du burde virkelig skjerpe deg Hedon. Vurder stillingen din som forumsjef.

Vurder deg sjøl, Mikkelsen. Det er du som virkelig ikke har skjønt det når du nå klamrer deg til halmstrået som allerede er knekt. Eier du ikke skamvett?
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 07.07.2015 22:18    Post subject: Reply with quote

Drømmescenario er en del millioner + Tarik fra Hoffenheim for Helland. Håper ikke FFK rykker opp de neste årene, så får han komme hit og gjøre opp for gullet vi mistet da han dro.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.07.2015 23:36    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Fofana (LSK) har utgående kontrakt (som sikkert nevnt tidligere her) i år. Forventer at RBK forhører seg her. Han sitter sikkert å venter på bud fra utlandet, men dette er en spiller som absolutt bør være aktuell for laget. Er vel å venstreving?

Jeg tipper Fofana er litt Sané, og vil ha lønn og vilkår som ligger over det vi er villige til å gå med på. Men det bør uansett ikke være noe hinder for dialog.

Et annet og kanskje større problem er om han vil passe inn i laget slik vi spiller nå. Hos oss går det uhyre direkte og raskt i lengderetning på få touch, eller i det minste er dét det strebes etter. Fofana ser i LSK mer ut som en spiller som liker å holde ball og utfordre sjøl, og bruker flere touch enn vi gjør når vi virkelig spiller angrepsfotball.

Helland har fått enkelte kommentarer her inne på at han det blir noe meget tunnelsyn av og til, og at han med hell kan velge å spille tidligere enn han gjør. Dette er et problem som i hvertfall ikke er mindre hos Fofana, og han produserer også langt mindre enn Kyrksæterøringen.

De Lanlay er nok et tryggere valg enn Fofana på både godt og vondt. Jeg er rimelig sikker på at Viking-spilleren vil være alt fra en brukbar tilvekst til stallen, til en som løfter angrepsspillet vårt. Fofana på sin side kan bli en enorm profil som går for titalls millioner, men han kan også bli en type som ikke passer inn i filosofi og formasjon, og "råtner" på benk med sporadiske innhopp før han forsvinner som Bosman eller for småpenger etter å ha hevet høy lønn i lang tid.

Så får det være opptil de som styrer hvor mye de ønsker og tør å gamble.
EGA
Veteran

PostPosted: 07.07.2015 23:52    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Fofana gratis til neste sesong eller for et par millioner nå burde selvsagt prioriteres foran De Lanlay til 5-6 mill. En langt bedre spiller. Samtidig ser vi viktigheten av spillere som faktisk kan gjøre noe individuelt med ball når Helland er ute og Mikkelsen og Riski spiller på sitt sedvanlige nivå.

Helt håpløst om man ikke kjenner sin besøkelsestid her.

Ja, vi må ha spillere (ikke bare Helland) som kan avgjøre ting på egenhånd når det kollektive ikke fungerer.

Jeg har så lyst på en ung Konan kopi som Kåre kan forme til en superspiller foran. Det må vel Stig kunne hoste opp. Da er jeg fornøyd og vi har backup i alle tre ledd.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 07.07.2015 23:59    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Drømmescenario er en del millioner + Tarik fra Hoffenheim for Helland. Håper ikke FFK rykker opp de neste årene, så får han komme hit og gjøre opp for gullet vi mistet da han dro.

Helland er en del hakk over Tarik tror nå jeg. Men millionene kan veie opp.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 08.07.2015 00:16    Post subject: Reply with quote

Tarik er bedre til å løpe begge veier enn Helland, men Helland er en bedre offensiv spiller enn Tarik noe jeg mener er viktigere for en offensiv spiller

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 08.07.2015 00:51    Post subject: Reply with quote

Men den store forskjellen ligger i at det er morsomt å se Helland spille fotball - noe som ikke er uvesentlig i en underholdningsidrett.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 08.07.2015 01:24    Post subject: Reply with quote

En liten forskjell på de to er at man i de Lanlay får en lagspiller, mens man i Fofana får en artist som heller gjerne skyter fra 30 enn å lete etter andre valg.

Fofana er nok den beste spilleren, men jeg vet ikke om han er en bedre spiller for Rosenborg. Med de Lanlay vet jeg at laget og spilleren tjener på overgangen når der gjelder utvikling, men med Fofana er jeg mer usikker.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bommel
Veteran

PostPosted: 08.07.2015 01:51    Post subject: Reply with quote

Antonio Valencia er en kjempefin lagspiller, mens Neymar er en artist, men det er likevel ingen tvil om hvem av de hvilket som helst lag i verden ville vært bedre med.
Selvfølgelig litt overdrivelse i den sammenligningen i forhold til ferdighetsforskjellen Fofana og Lanlay i mellom, men i enkeltes verden virker det som om det å ha spillere som faktisk kan gjøre noe med ballen, og prøver å gjøre noe med den (selv om man feiler i blant) - automatisk gjør de til dårlige lagspillere.

Var en periode når Helland var skadet i starten av sesongen at enkelte her inne mente at det å spille med Mikkelsen og Riski var bedre for laget enn det å ha Helland utpå. Ser hvordan det går når laget faktisk ikke har den enorme flyten man hadde i starten av sesongen. Uten Helland til å gi det lille ekstra, og den avgjørende touchen, ser angrepsrekka ut som skinnfeller.

Er Lanlay god mot etablerte lag i kamper vi styrer?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 08.07.2015 06:18    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Drømmescenario er en del millioner + Tarik fra Hoffenheim for Helland.

Det synes jeg vil være et kjipt bytte. Jeg rangerer Tarik godt bak Helland. Massevis av energi og løpskraft, ikke god nok teknikk. Mer indreløper eller 4-4-2-bakromsspiss enn ving.
varg88
Proff

PostPosted: 08.07.2015 07:31    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hvorfor folk vil ha Fofana. Han scorer vel alt for lite og er ganske egoistisk. Tror ikke at han passer hverken i systemet vårt eller i spillergruppa. Vil heller ta de Lanlay, syns det største problemet med han er at han er litt for spinkel men det kan jo jobbes med Wink
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 08.07.2015 07:39    Post subject: Reply with quote

Tror årlig talt ikke Bruttern & Co er intr i Fofana. Tipper dølland Lie står øverst på lista. Med eller uten Riski.
eksil
Veteran

PostPosted: 08.07.2015 07:50    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
gollumLAD legend wrote:
Drømmescenario er en del millioner + Tarik fra Hoffenheim for Helland.

Det synes jeg vil være et kjipt bytte. Jeg rangerer Tarik godt bak Helland. Massevis av energi og løpskraft, ikke god nok teknikk. Mer indreløper eller 4-4-2-bakromsspiss enn ving.

Helt klart. Jeg fikk en rekke hjerteinfarkt av Tarik. Utrolig mange ganger han gikk seg fast / fikk dårlig førstetouch / bommet på avslutning el innlegg.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 08.07.2015 08:51    Post subject: Reply with quote

Altså, vi trenger spillere som er mye mer teknisk briljante. Det har jo vist seg mange ganger hittil i sesongen at vi har endel treføtter som ikke evner å ta forbi seg en mann!!! Dette hemmer laget enormt!! Vi må få inn flere spillere som er bedre teknisk enn de vi har i troppen fra før. Riski ut/Fofana inn. Det hadde vært ett drømmebytte.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 08.07.2015 10:20    Post subject: Reply with quote

Fofana for Riski ville vært ...godt.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 140, 141, 142  Next
Page 115 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb