View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
danielsk Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.06.2015 19:12 Post subject: |
|
|
– Det er gledelig at vi får en type kant med litt andre ferdigheter, som kan komplementere oss. Han er en poenggjører med både mål og målgivende pasninger. Han har stor kapasitet, han scorer høyest på tester i Rosenborg. Det er en god kombinasjon med at han kan dra av spillere teknisk. Han har også et godt skudd og en god frisparkfot. Han har mye spennende ved seg, sa Høgmo.
Les mer: – Jeg skulle lyttet mer til Hamrén da han var Rosenborg-trener |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 09.06.2015 00:58 Post subject: |
|
|
Helt fantastisk ferdigscoret innlegg til Søder i dag.
Synd det ikke ble mål, men Alex fikk ikke nok kraft i headingen.
Flott å se at det han gjør for RBK også duger internasjonalt!
Godt innhopp! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
aero Proff
|
Posted: 09.06.2015 10:59 Post subject: |
|
|
Landslaget formelig skriker etter en type som Helland. Linken han har med Søderlund kan også vise seg å bli viktig, dersom Høgmo tør å satse på de. |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 09.06.2015 11:10 Post subject: |
|
|
Bare jeg som syntes Helland var en skygge av seg selv i går?
Mulig det var nerver i bildet, men han virket ikke spesielt farlig en mot en, plasserte seg lavere i banen (mulig instruert om å ta større defensivt ansvar?) og det kler ham dårlig. Svak defensivt. Svak i lufta. (ingen bombe) Ikke noen "sjef" på dødballer. (Velger vi virkelig Nordtvedt framfor Helland????)
Virker som Høgmo ikke lar ham spille på styrkene sine? Eller at dyp ving i 4-4-1-1 ikke kler Helland?
Flere som ikke var imponert i går? Skal Norge bruke Helland må han få være seg selv og gjøre det han er best på. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
aero Proff
|
Posted: 09.06.2015 11:15 Post subject: |
|
|
Syns han hadde et par uheldige toucher. Forsvant litt, men det kan være fordi Norge ikke evnet å involvere han så mye spm vi er vant til i rbk. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.06.2015 11:17 Post subject: |
|
|
Blir mer puslete når det ikke er bevegelser fra back og indreløper. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.06.2015 11:17 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er godt gjort å få konkludert så mye etter en 20 minutter kort landslagsdebut. Ja, han virket kanskje litt preget, men nå var det meste nytt for ham her. Frisparket Nordtveit tok var forresten fra feil side for en venstrefot. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.06.2015 11:19 Post subject: |
|
|
Egentlig fint det. Hadde han vært supergod individuelt, istedenfor "bare" supergod med andre, ville han forsvunnet fra klubben kjapt. Beste venstreving siden Jan Derek, vanskelig å erstatte, håper ingen andre vil ha ham. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 09.06.2015 11:38 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Jeg synes det er godt gjort å få konkludert så mye etter en 20 minutter kort landslagsdebut. |
Vet ikke om den var myntet på meg, men min intensjon var ikke å konkludere, men å lufte mine inntrykk som kanskje kan være med å nyansere "hyll helland"-tendensen på rbkweb omdagen. Har ikke noe ønske om å bli den nye senador av den grunn.
attach wrote: | Frisparket Nordtveit tok var forresten fra feil side for en venstrefot. |
Ser selvfølgelig den, men mener allikevel at Helland SKAL ta dødballer fra 20 meter og inn. I alle fall når man ikke har åpenbare dødballhøyreføtter på banen. Kunne blitt en farlig innsvinger. Som min gamle trener fra guttedagene sa: "et skudd som ikke treffer mål kan ikke gå i mål og er derfor ikke farlig"  _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.06.2015 11:43 Post subject: |
|
|
Njæ, Nordtveit viste at han gjerne kan ta dødballer han også. Habile forsøk! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.06.2015 12:36 Post subject: |
|
|
Å score på frispark fra venstre side som venstrebeint er en mye vanskeligere øvelse enn til høyre, fordi man da må bruke utsiden eller skru "feil vei" som ofte gjør at ballen kommer nærmere keeper. Helt riktig at en høyrebeint tar frispark fra den posisjonen. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.06.2015 22:39 Post subject: |
|
|
Hadde blitt mål av det frisparket dersom Nielsen (?) hadde vært smart/våken og startet før returen kom.
Apropos hvor synlig Helland var. Det er jo dobling på kant som gjør at han ser ut som Helland i RBK.
Uten noen som følger opp på sida hans, blir han naturlig nok bare halvan. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 10.06.2015 14:42 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...550302.snd
På direkte spørsmål sier Kvarme at han har blitt oppringt både av agenter og klubber vedrørende Helland.
- Jeg har fått flere telefoner, men det er ting vi ikke har gått videre med, sier han.
- Er det snakk om klubber fra større ligaer enn eliteserien?
- Ja, det er det, svarer Kvarme. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.06.2015 15:40 Post subject: |
|
|
Helland skal ingensteds før han har holdt lekestue med venstrebacker i Champions League!  _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.06.2015 18:07 Post subject: |
|
|
Helland må bygge mye mer erfaring både på og utenfor banen før han kan dra utenlands. Ennå er han for lite utholdende og han ville falt igjennom, spesielt defensivt, i en god liga. Ivar Næsberg eller hva han nå heter er langt unna standarden til backene i BL, PL ol |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 10.06.2015 18:20 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Helland skal ingensteds før han har holdt lekestue med venstrebacker i Champions League!  |
Tenk å få muligheten til å høre CL-hymnen på Lerkendal igjen da. Der snakker vi gode minner  |
|
Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 10.06.2015 18:32 Post subject: |
|
|
Helland: - Jeg skal finne han som skrev artikkelen og stille ham til veggs
Helland har smilet på lur når han snakker med Dagbladet
Quote: | nylig dukket han opp på en «bunnliste» i Adresseavisen i Trondheim.
- Greit at han er stjerne, men nå snakker han som en deltaker i «Paradise Hotel», skrev avisa, og vendte tommelen ned. |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.06.2015 20:55 Post subject: |
|
|
Mer fra samme kilde:
Før sesongen holdt ikke trønderen igjen da han satte opp sin personlige «bucket-list» for fotballåret 2015:
- Rosenborg skal vinne både serien og cupen - og vi skal kvalifisere seg til gruppespill i Europa.
- Og så skal vi kvalifisere Norge til EM i 2016. Det er fullt mulig å gjøre storeslem, sier Pål André Helland til Dagbladet og smiler fornøyd og selvsikkert.
(...)
- Målsettingene blir vanskeligere og vanskeligere hele veien, men det neste målet jeg strekker meg etter er å være fast i elleveren, sier Pål André Helland til Dagbladet.
Han lager ny liste hvert år. Da er den enklere å justere og holde på et realistisk nivå.
- Plutselig kan det gå til helvete, og da må jeg justere den. Men det kan også være at den må oppjustere om det går over stokk og stein, sier han. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 11.06.2015 09:24 Post subject: |
|
|
Jeg mener det er for tidlig for Helland å snakke om noe utenlandsopphold. Han har spilt godt i 1 divisjon i et par år, og nå er han i gang med første gode året i RBK. Han og andre tallenter/gode norske spillere bør ha mer ro i rævva. Se hvor mange som reiser til utlandet for å være benkevarmere. Håper han blir et par år til i hvertfall, både for sin egen del og RBK. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 11.06.2015 09:33 Post subject: |
|
|
Nå har Helland rukket å bli 25 år gammel så rent aldersmessig er det kanskje et ideelt tidspunkt å tenke på å dra utenlands. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 11.06.2015 11:54 Post subject: |
|
|
Har en følelse av at Helland trives så godt nå i rosenborg, fast plass på vingen og i rampelyset, at han ikke hopper på det første og beste tilbudet. Han liker jo tydeligvis å være i begivenhetenes sentrum. Han har jo også en veldig "trøndersk"-humor som jeg ikke vet hvor lett det er å overføre til andre språk. Tror ikke nederlendere f.eks. setter så stor pris på en Roar Stokke parodi. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 11.06.2015 12:49 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke det skjer noe rundt Helland i sommer. Viss vi tillegg til Strandberg mister Helland i sommervinduet kan det fort bli en ubehagelig høst.
Men at Helland er RBK spiller i 2016, det tror jeg neppe dersom han holder nivået. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 11.06.2015 13:44 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvorfor folk i det hele tatt diskuterer om Helland forsvinner i sommer eller ikke. Jeg tror det er 95 % sjans for at han blir i RBK. Han har som FÅ andre RBK-spillerne godt hjerte til RBK, og har nevnt flere ganger at han ønsker å spille i CL med RBK. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.06.2015 13:49 Post subject: |
|
|
Men, penger snakker. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |