| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.07.2004 20:49 Post subject: |
|
|
Det er viktig at både Russell og Dorsin får mye spilletid, selv om de kanske er ment som backup til gamlingene. Men jeg tror de fort kan få problemer dersom de ikke får noen mulighet til å spille seg varm. Etter det jeg har sett på trening, kan det virke som om Russell har enkelte startproblemer. Ligger for langt ut og venter på at noen skal gi ham ballen. Jeg synes ikke han er like involvert i spillet som Basma har en tendens til å være. Han har betydelig bedre teknikk enn Basma, noe som kan komme godt med. Det kommer bare viktige kamper fremover, så det er bare å kaste de til løvene med en gang.
Skal bli spennende å følge Braaten også. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 26.07.2004 22:26 Post subject: |
|
|
| Tror de nye spillerne er kjøpt for at andre lage skal berge plassen i andredivisjon i første omgang ihvertfall. De er alle unge så de kan godt sitte på benken en stund enda. Så er det på tide å starte et generasjonskifte. fy faen vi har en rå blanding av gammelt og ungt nå azz. Blir spennende å se hvordan laget er om noen år. tror det kanskje blir bedre enn 1999-2000 årgangene. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 27.07.2004 08:38 Post subject: |
|
|
Ønsker egentlig å beholde Azar. Men det forutsetter at han blir benyttet som midtspiss, og ingenting annet.
Azar kommer med tiden til å bli en langt bedre spiss enn Frode Johnsen. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.07.2004 08:49 Post subject: |
|
|
| Ikke umulig. Men det er ingen vits i å sette Frode ut av laget; det er han som skårer målene. Og Frode holder i mange år til. |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 27.07.2004 09:05 Post subject: |
|
|
| Hvem hadde ikke klart å scoret mål som midtspiss i RBK? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.07.2004 11:34 Post subject: |
|
|
Jeg
Sant nok, alle med et visst minimum av evner kan skåre. Allikevel, noen er helt klart flinkere enn andre. Og Frode er flinkere enn Azar. Det har han vist før, og det har han vist i år. |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 27.07.2004 11:46 Post subject: |
|
|
| Blir egentlig et hypotetisk spørsmål, men jeg tror faktisk Azar hadde scoret flere mål i løpet av sesongen her enn Frode kommer til å gjøre, - forutsatt at han hadde fått spilt midtspiss hele sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 27.07.2004 12:53 Post subject: |
|
|
Tror ikke Azar hadde puttet like mange som Frode. Frode har spilt bra hittill i sesongen og har putta jevnt. 10 mal na, tror han far en 17 18 mal i ar, noe jeg regner som meget bra. bade Azar og Frode burde egentli startet. men det burde brattbakk og storflor ogsa:P sa har vi jo braathen. kansje noen uenige her, men det er mye bra a velge i angrepet na!
fikk ikke sett rbk - ffk av den enkle grunn at jeg er i et land der de ikke har ae, oe eller aa pa tastaturet! men har fatt intrykk av att det burde blitt scoret dobbelt sa mange mal, minst!
lover godt far host sesongen!
la oss na hape at det blir kjempe seier omver FC Sheriff! _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
| Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 27.07.2004 21:45 Post subject: |
|
|
| Tror heller ikke Azar hadde putta mer om han hadde spilt, men det er nok heller et spørsmål om rutine, enn om ferdigheter. Johnsen er på rett plass til rett tid veldig ofte. Det er fordi han har spilt spiss over en lang tid. Det har ikke Karadas, som egentlig var midtstopper. Jeg er helt sikker på at Karadas kommer til å bli bedre enn Johnsen etterhvert (han har langt bedre basisferdigheter enn Johnsen), men han behøver som sagt rutine og spilletid. Derfor tror jeg faktisk at det kunne vært smart å leie ham ut til Benfica. Å få spilletid på et så høyt nivå hadde nok gjort mye med han. Tror Karadas kan bli knallbra bare han får litt rutine. Minner utrolig om Carew. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 28.07.2004 01:44 Post subject: |
|
|
Men Azar får jo ikke spilletid i Benfica da. Det blir minst like mye benking der, som i RBK. Å tro at Azar blir fast inventar i Benficas angrep, er som å tro at Ronaldo om ikke lenge spiller for Rosenborg. I hvertfall ikke langt ifra. Behold Azar, med mindre vi får et skikkelig bud. Her lønner det seg å være litt sånn som alle andre norske lag er når RBK byr på spillerne deres. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 28.07.2004 11:19 Post subject: |
|
|
| duttend wrote: | | Tror Karadas kan bli knallbra bare han får litt rutine. Minner utrolig om Carew. |
Den var vel litt drøy?
Hvis vi først skal sammenligne med Carew, tror jeg Braaten er en spiller som i større grad ligner på Carew. |
|
| Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 02.08.2004 18:21 Post subject: |
|
|
| sander a wrote: | | duttend wrote: | | Tror Karadas kan bli knallbra bare han får litt rutine. Minner utrolig om Carew. |
Den var vel litt drøy?
Hvis vi først skal sammenligne med Carew, tror jeg Braaten er en spiller som i større grad ligner på Carew. |
Er du gæren? Braaten er jo en helt annen spillertype enn både Carew og Karadas. Du må jo skjønne det at tekniske ferdigheter ikke er særlig effektive i boksen. Det er på kanten Braaten har jo gjort seg markert og det er på kanten (som forward) som han er god. Både Karadas og Carew er spydspisser og har ingenting på kanten å gjøre (som vi fikk erfart når Karadas spilte høyreving). Carew har ærlig talt ikke engang halvparten av teknikken til Braaten, men Braaten har ikke halvparten av styrken til Carew heller. De er helt forskjellige spillere.
joakleis>>> Klubber som Benfica har ikke fluss av penger. Tror du de kjøper en spiss til 15 mill for så å sette han på benken? Tror ikke akkurat det etter prestasjonene hans i treningskamp i går. |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 04.08.2004 09:56 Post subject: |
|
|
| duttend wrote: | | Braaten er jo en helt annen spillertype enn både Carew og Karadas. Du må jo skjønne det at tekniske ferdigheter ikke er særlig effektive i boksen. |
Tekniske ferdigheter ikke effektivt i boksen? Er vel nettopp inne i boksen man trenger ekstrem nærteknikk for å lykkes. Se på en spiller som Raul; ekstremt god teknikk fører til at han kommer til mange sjanser på egenhånd innen 16-meter feltet. Spillere med mindre god teknikk er ofte avhengig av å få sjansene servert på sølvfat av sine medspillere, enten langs bakken eller i lufta, hvis de skal lykkes inne i boksen.
| duttend wrote: | | Det er på kanten Braaten har jo gjort seg markert og det er på kanten (som forward) som han er god. Både Karadas og Carew er spydspisser og har ingenting på kanten å gjøre (som vi fikk erfart når Karadas spilte høyreving). |
Er fullstendig enig i at Karadas ikke har noe på kanten å gjøre, men er ikke enig at det er på kanten Braaten har markert seg i Skeid. Selv om han har vært flink til å vandre i sin rolle som midtspiss, er det stor forskjell på å spille som en av to midtspisser, og som en ren kantspiller i RBK.
Skal også huske på at Carew har blitt benyttet som flankespiller på landslaget.
| duttend wrote: | | Carew har ærlig talt ikke engang halvparten av teknikken til Braaten, men Braaten har ikke halvparten av styrken til Carew heller. De er helt forskjellige spillere. |
Carew er ikke like god teknisk som Braaten, det er jeg helt enig i. Men Carew er langt ifra en spiss med dårlige tekniske ferdigheter. I tillegg er Braaten råsterk i kroppen, noe en høyde på 1,85 m kombinert med en vekt på 85 kg vitner om.
Det jeg vil frem til er at likhetene mellom Carew og Braaten i det minste er større enn Karadas og Braaten. Karadas spilte på ren styrke og hodespill, mens Braaten og Carew begge har gode basisferdigheter kombinert med stor hurtighet.
I mens får vi avvente ytterligere konklusjoner på Braaten før vi har sett ham i flere kamper. La oss håpe han kommer innpå tidlig i kveldens kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
|