| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 2 ] |
| Eyjolfsson |
|
2% |
[ 6 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
2% |
[ 6 ] |
| Strandberg |
|
4% |
[ 9 ] |
| Midtsjø |
|
34% |
[ 69 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Søderlund |
|
53% |
[ 109 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 202 |
|
| Author |
Message |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 25.05.2015 14:56 Post subject: |
|
|
| hellvikrunner wrote: | | Borden wrote: | | EvileyeS wrote: | Er det bare meg, eller er det flere som synes det er fryktelig forvirrende å høre prat om Dio og Stabæk i sammenheng...?
|
Alltid godt å høre om Dio i alle sammenhenger. Er hele 5 år siden han gikk bort denne måneden. Dio het forøvrig Padavona som etternavn, men tok rundt 1960 (mens han enda sang i Paul Anka-stil) artistnavnet Dio etter Johnny Dio, som var en kjent mafiaboss i USA. Dio er italiensk for Gud, og vokalen til Ronnie James var ikke annet enn guddommelig. |
Tiltredes Liten mann med en stor stemme.Hadde gleden av å treffe ham. Usedvanlig hyggelig og sympatisk. |
Var så heldig å få fatt i en av de få minnetrøyene som ble laget etter han, så det er min faste 16. Mai-skjorte!
Men kampen i dag da, tja. Jeg vet ikke riktig. Typisk å gå på en stor smell, men jeg tror mest på seier Er jo smått hauset opp denne kampen,men hadde jo ikke gjort noe med skikkelig knuseseier over Stabæk... _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 25.05.2015 15:08 Post subject: |
|
|
Dette blir nok en meget tøff kamp. Stabæk har som påpekt ikke de beste spillerne, men de har et godt system. Det å vinne kamper skaper selvtillit, og de bør være svært høyt oppe etter en fantastisk start.
Likevel tror "ingen" tror Stabæk kan vinne i dag, på samme måte som "ingen" trodde Mjøndalen kunne slå oss. De kan i prinsippet spille uten press, til tross for at de ligger på andre plass.
Syntes forsvaret vårt har vært svake en mot en. Det ser veldig lett ut å komme rundt noen ganger. Som eksempel nevner jeg Svensson mot Dieng mot Sandefjord, på frisparket som endte med mål til dem. Dette blir ikke bedre hvis Skjelvik havner i midtforsvaret. Forhåpentligvis kan han redde oss fra noen situasjoner med farten sin.
Men dersom vi spiller nært maksnivå er det ingen tvil om at vi kommer til å vinne denne. Det handler om å gi ALT i duellene, ikke ta for store sjanser, være tålmodige og "mørne" forsvaret deres. Dersom vi skulle få en i sekken handler det om å nullstille seg og følge gameplanen.
Gleder meg så sykt til kamp i dag! Årets andre toppkamp! |
|
| Back to top |
|
 |
Strominho Veteran
|
Posted: 25.05.2015 15:18 Post subject: |
|
|
I dag forventer jeg alt fra et stygt tap, til en komfortabel seier. Alt etter hvem som har dagen, og hvilken vei ballen spretter.
Vi er mer enn gode nok til å slå Stabæk. Samtidig har vi et Nadderud-spøkelse og en Bob Bradley vi må overliste. Blir utrolig spennende dette her, men velger å være forsiktig optimist.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 25.05.2015 15:24 Post subject: |
|
|
| Enten 2-4 seier eller 0-1 seier. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 25.05.2015 15:40 Post subject: |
|
|
Jeg håper vi spiller Dio så ut av kampen at han får nytt kallenavn "Dia" _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 25.05.2015 15:47 Post subject: |
|
|
| Hmm? |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 25.05.2015 16:05 Post subject: |
|
|
Mulig han sikter til Lady Di? Groteskt i så fall  |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 25.05.2015 16:12 Post subject: |
|
|
Sikter til den utrolige fotballspilleren Ali Dia. Mannen som blei kjent for å være historiens værste fotballspiller _________________ Grilldress er også en dress:)
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 25.05.2015 16:23 Post subject: |
|
|
Med fare for å høres cocky ut:
Jeg er ikke redd for å si at dette Stabæklaget skal vi slå.
Ja, jeg vet at vi har svak historikk på Nadderud, men om vi skal være Rosenborg på Rosenborg-vis så er vi favoritter og skal forvente seier. Det kan selvfølgelig skje at vi ikke får det til, men da skal vi være skuffet.
Dette Stabæk-laget er - i mine øyne - ikke på langt nær gode nok til å være tittelkandidat i TL. Tynn stall, backrekke uten klar spisskompetanse og ingen åpenbar toppscorer type på topp slik som i Nannskog-dagene. (Come on, ingen her som seriøst vurderer Dio som toppcorer-typen? Målsniken med den lange tåa?)
El Ghanessy var et fantastisk stykke foretning og Dio/Asante ser ut til å ha funnet en god relasjon, men vi bør ha fokus på oss selv og på hvordan vi kan bli bedre kamp for kamp.
Hvem faen var redd for Asante i Start? - og han puttet noen goaler (bl.a. mot oss) da også.
Ingen tvil om at Bob B gjør mye rett, organiserer godt og får mye ut av lite, men jeg mener bestemt at laget har såpass store mangler at det ikke er i nærheten av å være tittelkandidat. Topp 5 i denne serien? Ja, kanskje. Det kan også Haugesund, Sarpsborg og Lillestrøm bli med maks flyt. - for det er det Stabæk surfer på om dagen. God form og fin flyt.
Etter treningskampen mot dem før sesongen, må jeg si jeg var skremt av det lave nivået. (stort sett samme lag + Dio/El Ghanessy)
- Og jeg tror det er det som ligger til grunn for Brutterns valg av første ellever i denne kampen: Hvordan kan RBK være best offensivt, ikke hvordan kan RBK best demme opp for Stabæks styrker. (Skjelvik på backen mot Asante, Strandberg mot Dio etc).
Hurra for nygamle RBK og 'Vi e ber ejnn aill'-virkelighet.
"Sje opp, her kjæm vi, Norsk fotballs lokomotiv!" _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 25.05.2015 16:48 Post subject: |
|
|
| Da var laget offentliggjort. Ble som mange spådde/fryktet, med Strandberg på midten og Skjelvik som stopper. |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 25.05.2015 16:58 Post subject: |
|
|
ser på det som en fordel at vi beholder den offensive delen av laget. Selnæs sin rolle som en ballfordeler kan jeg ikke se noen andre enn Strandberg gjøre, evt Gamst(men han har for mange andre svakheter).
Skjelvik er bedre enn Dorsin som stopper, og i tillegg gir dette muligheter for at Skjelvik lett kan komme i sikring hvis Dorsin skulle bli rundet.
Tror det største problemet blir samhandlingen mellom Holmar & Skjelvik. Mjøndalen-kampen viste noen mangler på kommunikasjon/samspill. |
|
| Back to top |
|
 |
PaMoEi Junior
|
Posted: 25.05.2015 16:59 Post subject: |
|
|
| Hvor samles folk i Oslo for å se Rosenborg etter at Two Dogs stengte? |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 25.05.2015 17:16 Post subject: |
|
|
Ser det er mange optimister når det gjelder resultattippingen idag... Håper så inderlig dere får rett, men jeg sitter med en utrolig dårlig følelse før dagens kamp... _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 25.05.2015 17:28 Post subject: |
|
|
Beklager, men:
Noen som har peil på stream? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 25.05.2015 17:38 Post subject: |
|
|
Må vel si oss fornøyd med ett poeng her. Tatt i betratning av historien vår mot dette laget og alle endringene som kommer av Selnæs sin karantene.
Skjelvik og Strandberg ute av posisjon, med rundingsbøya Dorsin på backen... det lukter dessverre ydmykelse. Disse er typer som lar seg kjøre over i disse posisjonene om ikke ting klaffer. Vi må ihvertfall kjempe idag, og sikkert score 3-4 mål.
Håpet ligger i offensiven. Bakover får vi neppe mye hjelp. |
|
| Back to top |
|
 |
TomasH Proff
|
Posted: 25.05.2015 17:40 Post subject: Stabæk - Rbk |
|
|
Har god følelse her. Vi må bare være aggressive nok i press. Tror vår midtbane / angrep er for gode for Stabæks midtbane / forsvar, og at vi klarer å spille dem ut nok ganger til å vinne kampen.
Gooo Rbk. Dette tar vi |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 25.05.2015 17:43 Post subject: |
|
|
| akrgi wrote: | Beklager, men:
Noen som har peil på stream? |
http://goatd.net/113001/w...-rosenborg _________________ Grilldress er også en dress:)
|
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 25.05.2015 17:43 Post subject: |
|
|
Strandberg inn sentralt. Dette tror jeg er et feilgrep. Ville heller sett Jensen sentralt og Henderson inn.
På denne måten er vi både svekket i forsvar, og på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.05.2015 17:49 Post subject: |
|
|
| Asante vs Dorsin.... |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 25.05.2015 17:55 Post subject: |
|
|
Dorsin har Skjelvik i sikring og Dorsin kan gjøre det han er som best til...være offensiv i hodet. Da må også Asante trekke mye lengre ned mot eget mål. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 25.05.2015 17:56 Post subject: |
|
|
Helland vil leke med Granli  |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 25.05.2015 17:58 Post subject: |
|
|
Har vært nervøs hele uken, meste fordi jeg er fryktlelig usikker på hvor gode/dårlige Stabæk er egentlig.
Så i akkurat denne kampen er jeg fornøyd med U, men håper selvsagt på seier
 _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 25.05.2015 17:58 Post subject: |
|
|