View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.05.2015 13:57 Post subject: |
|
|
Det var også mye kritikk i vinter imot at vi valgte for lett motstand i oppkjøringen. Tidligere år har vi gjerne møtt sterk motstand som har dominert oss, og vi har dermed øvd mye på å forsvare oss. I vinter har vi lært hvordan vi skal styre kamper og angripe - og det ser da ut til å ha gitt resultater. Tror smellen mot Viking i generalprøven også var viktig, og noe vi lærte mye av. Vi peiser på med vårt spill både hjemme og borte, og det funker som faen. Akkurat som det gjorde under Eggen. Helt magisk! |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 10.05.2015 14:01 Post subject: |
|
|
Spent på om JanneB vil legge seg flat for ansettelsen. Sjeldent sett noen så bitter etter at Sollied ble vraket. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 10.05.2015 15:30 Post subject: |
|
|
Var ikke urimelig å være skeptisk hverken da Kåre ble vikar eller permanent ansatt. Ansettelsen minte for mye om måten Perry kom inn på.
Nå er det endelig skikkelig artig å se kamp igjen, og jeg gleder meg til hver match. Takk for det Kåre!
Så avventer man til potetplukkingen er omme før man avslutter regnskapet  |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 10.05.2015 16:03 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Var ikke urimelig å være skeptisk hverken da Kåre ble vikar eller permanent ansatt. Ansettelsen minte for mye om måten Perry kom inn på. |
Mtp. fotballen Bruttern skapte fra omtrent dag 1 så vil jeg egentlig si det. Jeg var selv skeptisk til ansettelsen i fjor sommer, men utover høsten var jo spillet, kombinert med måten man trente på, et bevis godt nok for at vi hadde funnet riktig mann. Men, jeg skal være enig i at det var lett å lure på om de var riktig vel bevart i styret da de hentet ham fra Viking - men fra da så var det lett å se at det eneste han delte med Perry var at de begge var i stallen i 1988  |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.05.2015 16:04 Post subject: |
|
|
Synes det er verdt å ta hatten av for Kåre og Erik. Ikke bare for poengfangsten, men at såvidt uerfarne trenere evner å snu om på laget så til de grader på kort tid er særdeles imponerende. Det har vært progresjon nærmest fra dag 1, og forhåpentligvis blir vi bare bedre utover i sesongen.  |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.05.2015 16:38 Post subject: |
|
|
Det er ganske genialt enkelt egentlig.
Kåre sa vell at man må trene mest for å være best eller noe lignende.
Utrolig stor forskjell på fysiskt form under Kåre kontra PJH, og om noen tvilte så er det nå bevist at man må trene mye for å bli bedre. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Tjlicious Senior
|
Posted: 10.05.2015 16:58 Post subject: |
|
|
Jeg er vanvittig godt fornøyd med innsatsen til Brutter'n så langt. Ord blir rett og slett fattige.
Takk, KÃ¥re! |
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 10.05.2015 17:15 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Utrolig stor forskjell på fysiskt form under Kåre kontra PJH, og om noen tvilte så er det nå bevist at man må trene mye for å bli bedre. |
Det må man ikke være rakettforsker for å skjønne....så en kan begynne å lure på hva f*** de har drivi med på brakka de siste x antall åra! |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 10.05.2015 17:42 Post subject: |
|
|
Kåre har hatt innstilling til jobben som gir respekt. Han er åpen for innspill, tar kontakt med Ajax, snakker med Tysklandsproffer, kontakter Kaggestad, åpner for Eggen, etz.
Det er en mann som vil lære og som skjønner at ikke alt er best på berget. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 10.05.2015 18:03 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Det er ganske genialt enkelt egentlig.
Kåre sa vell at man må trene mest for å være best eller noe lignende.
Utrolig stor forskjell på fysiskt form under Kåre kontra PJH, og om noen tvilte så er det nå bevist at man må trene mye for å bli bedre. |
Det er de geniale som klarer å tenke enkelt... |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 10.05.2015 20:08 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Var ikke urimelig å være skeptisk hverken da Kåre ble vikar eller permanent ansatt. Ansettelsen minte for mye om måten Perry kom inn på.
Nå er det endelig skikkelig artig å se kamp igjen, og jeg gleder meg til hver match. Takk for det Kåre!
Så avventer man til potetplukkingen er omme før man avslutter regnskapet  |
Helt enig. |
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 10.05.2015 23:28 Post subject: |
|
|
Vi er milevis forbi punktet som kan tilskrives trenerskifte; ny giv, entusiasme og fandenivolskhet. Kåre har vist at han har dette nivået inne, kan holde det over tid, og har dermed skaffet seg tillit og arbeidsro også i en eventuell bølgedal. Det er utrolig viktig, en trener med kniven på strupen, slik han jo egentlig hadde i forhold til å prestere, kan finne på mye rart. Nå kan han derimot holde fram som han stevner, og vi vet at han styrer rett vei selv om det kommer grå dager. Og så er han jo et sjarmtroll av dimensjoner. Fotballgleden er tilbake.
Plassen i skammekroken blir imidlertid stadig klarere for visse andre: "Klubben og trønderne må passe seg litt og realitetsorientere seg nå. Jeg tror mange trøndere lever i 90-årene fortsatt. De lever i Champions League og tror gammel 4-3-3 er oppskriften på alt. Den tida der pasningene kom inn i førti meters bakrom og to med hockeysveis kommer alene med keeper er forbi." Fysj. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 10.05.2015 23:37 Post subject: |
|
|
Det stemmer jo det. Hockeysveis er ute. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.05.2015 23:39 Post subject: |
|
|
Vi vet alle at det vil komme motgang før eller siden, da er det viktig at vi supportere stiller oss bak spillerne og trenerteamet og bidrar til at motgangen er kort som mulig.
MÃ¥ for all del ikke bli noe lynsjestemning her inne og tribunen. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.05.2015 00:22 Post subject: |
|
|
Motgangen vil bli kortvarig slik nivået i TL er nå.
Men vi har stellt oss slik at vi risikerer salg av nøkkelspillere før erstattere er på plass,samt at vi får en periode med max uflaks mht. skader og karantener.
Dette kan gi bekymringer og negative bølger.
Når vi ikke greide logistikkbiten i gode økonomiske tider,kan ingen forvente at vi skal greie det 100% nå.
"Worst Case"-senariet nå er 2-3 skader på nøkkelspillere etter at 1-2 nøkkelspillere er solgt i sommervinduet.
Mange kamper skal allikevel vinnes i denne ligaen,men faren er at selvtilliten forsvinner og at det oppstår intern uro.
Beholder man roen kan vi slå godt ifra oss selv med 1-2 ferskiser på banen.
Om Molde stabiliserer seg på et høyere nivå og gullet glipper, får det gå på kontoen for udugeligheten som har rådet tidligere.
Dette var altså "Worst Case".
Tror det er for mange gode krefter i klubben nå til at vi havner der. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 11.05.2015 08:08 Post subject: |
|
|
Lillebjørn wrote: | Den tida der pasningene kom inn i førti meters bakrom og to med hockeysveis kommer alene med keeper er forbi." Fysj. |
Bare bytt ut hockeysveisen med Grorudpalma  |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 11.05.2015 08:19 Post subject: |
|
|
EGA wrote: | Kåre har hatt innstilling til jobben som gir respekt. Han er åpen for innspill, tar kontakt med Ajax, snakker med Tysklandsproffer, kontakter Kaggestad, åpner for Eggen, etz.
Det er en mann som vil lære og som skjønner at ikke alt er best på berget. |
Kåre ønsker å bli best. For å bli best må man utvikle seg. For å utvikle seg må man lytte til de som har kompetanse og deretter bruke dette inn i sin egen visjon. Kåre er rett mann for framtida. Han er mannen som skal ta Rosenborg videre. |
|
Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 11.05.2015 11:09 Post subject: |
|
|
Det som jeg syns er spesielt kult med Kåre, er at han tydeligvis evner å sette seg i respekt uten å rive blodkjeft i tide og utide. Han er en likandes fyr med en meget godt utviklet humoristisk sans, pluss høy sosial intelligens.
For min del ser jeg mye heller opp til mennesker med denne egenskapen, enn de som styrer med frykt som fremste virkemiddel. En god humoristisk sans tyder på at du er kjapp i knotten, og da hører folk på deg. Det finnes som kjent flere måter å lede en hest til vann på. Beklager den siste der. _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 11.05.2015 16:45 Post subject: |
|
|
vegran wrote: | Lillebjørn wrote: | Den tida der pasningene kom inn i førti meters bakrom og to med hockeysveis kommer alene med keeper er forbi." Fysj. |
Bare bytt ut hockeysveisen med Grorudpalma  |
Quote: | Den tida der pasningene kommer inn i førti meters bakrom og to med grorudpalme kommer alene med keeper er her. |
Fikset  |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 23.05.2015 11:11 Post subject: |
|
|
Når vi ser Champions League på TV i dag, er det nesten ikke til å begripe: Rosenborg var der i elleve sesonger - sist gang i 2007/2008. Italienske og spanske primadonnaer løp rundt på Lerkendal med stillongs og hansker. Det var frostrøyk, og det var Knut Theodor Gleditsch på TV3.
Du verden som vi elsket det. Norge var representert i det ypperste fotballselskapet. Vi var å regne med. Vi var på kartet. Når vi dro ut i verden - og presenterte oss som nordmenn - kom det alltid i retur:
http://www.dagbladet.no/2...et%20Pluss |
|
Back to top |
|
 |
ØstlandsJokke Junior
|
Posted: 23.05.2015 20:45 Post subject: |
|
|
Noen som kan gjengi hovedinnholdet i denne artiklen? Synes den virket interessant... Men ikke nok til å kjøpe abo da tydeligvis  |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 23.05.2015 20:57 Post subject: |
|
|
Noen som kan si hva det neste etter "retur" er? |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 23.05.2015 21:59 Post subject: |
|
|
ØstlandsJokke wrote: |
Noen som kan gjengi hovedinnholdet i denne artiklen? Synes den virket interessant... Men ikke nok til å kjøpe abo da tydeligvis  |
1. Ingen vits i å vinne serien uten å spille RBK-fotball
2. Vil heller trene RBK i CL enn et lag i PL
3. Sjokkert over hvor langt ned RBK har falt, noe både han og Jonevret kommenterte ved besøk på Lerkendal - Var en klubb folk dro i forskjellig retning, spillerne så ikke engang glade ut ved scoring og seier.
4. Har 50000 eksperter på 4-3-3 som vet hva de forventer av RBK i Trøndelag.
5.RBK har trent helt på kanten av det forsvarlige i vinter. Har sett mot Tyskland som ligger langt fremme treningsmessig fremfor England.
6. Bruker 95% av treningene på angrepsfotball, da han kom var laget langt mer opptatt av det defensive.
For øvrig nok et intervju som gir et særdeles godt inntrykk av treneren vår for de neste 10-15 årene  |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 24.05.2015 01:29 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Noen som kan si hva det neste etter "retur" er? |
Når vi dro ut i verden – og presenterte oss som nordmenn – kom det alltid i retur: – Ahhh, Rosenborg!
Ellers så er det verdt å nevne dette.
Quote: | – Hvilke ambisjoner har du som trener?
– Hvis jeg får velge, blir jeg her. Jeg vil gjøre det bra. Å spille Champions League med Rosenborg, betyr mer enn å bli trener i Premier League. Det er drømmen, at vi skal få høre hymnen på Lerkendal igjen. Skjer det, kan vi også rive ned gamle plakater og henge opp nye.
|
|
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 24.05.2015 02:00 Post subject: |
|
|
Må bare elske slike uttalelser. Er vanvittig sterk i troen på både KI og SIB! Kåre har allerede levert, og jeg har en sterk følelse av at SIB leverer i sommer _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
|