View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.04.2015 12:14 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er om dette - som korsbåndsskader - egentlig er en kombinasjon av en belastnings- og en akutt skade, i motsetning til hva mange tror. Er det slik at stor belastning på akillesen over tid, fører til at den svekkes, og at sannsynligheten for at den skal ryke, økes? |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 10.04.2015 12:41 Post subject: |
|
|
Ja, er belastningen stor over tid og du f.eks. har hatt betennelser (egentlig en slitasjeskade) i akilles så er sannsynligheten for at den skal ryke større enn for en som ikke har hatt dette. Er jo stort sett folk som har drevet med idrett som får denne typen skader i ung alder. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.04.2015 12:41 Post subject: |
|
|
Noe genetikk kan også spille inn? Skal ikke være mange mm forskjell i lengden før det gir forskjell i risiko, vil jeg tro. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 10.04.2015 12:48 Post subject: |
|
|
Til de som lurer på om han kommertilbake i 100% tilstand igjen så vil jeg si ja det gjør han. For en som får proffesjonell oppfølging under opptreningsperioden er ikke dette noe problem. De blir nesten tvunget igjennom et dørgende kjedelig opptreningsprogram som må følges til punkt og prikke. Jo mer du slurver, jo lengre tid tar det. Har vært igjennom det selv, men måtte styre alt selv og fy faen så kjedelig det var å stå på den balanseputa i evigheter, sykle på ergometersykkelen og ikke minst det å tøye leggen for å få tilbake full smidighet. Satan som jeg hata det, men er 100% i dag, så there is håp in a hanging snøre!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 10.04.2015 12:55 Post subject: |
|
|
Jeg har litt bedre personlige erfaringer. Roek akillesen som 25 aaring, foelte ingen smerte da det skjedde men det var oemt etter operasjonen. Deretter fulgte 2 maaneder paa krykker, 1 maaned med stoevel og fysioterapi i ca 2 maaneder. Jogget litt etter ca 5 maaneder, men haltet fortsatt litt. Spilte fotball for foerste gang ca 10 maandeder etter skaden og da var jeg faktisk hurtigere enn jeg hadde vaert foer.
Har aldri hatt problemer med akillesen siden den gang, den er nok litt stivere enn den var og legg styrken er nok litt redusert men ikke merkbart. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.04.2015 20:42 Post subject: |
|
|
Tore Reginiussen har søkt plass på fysioterapistudiet. Etter flere lange skadeavbrekk vil han ha et klart fortrinn på medstudentene dersom han kommer inn.
– Jeg sitter på kunnskap jeg aller helst skulle bare skulle ha lest meg til, for eksempel hva som skjer når man ryker en akilles-sene, sier Reginiussen selvironisk.
(...)
Gjennom en karriere i Tromsø, Tyskland, Danmark og i RBK har han måttet trene seg opp fra lengre skader en rekke ganger. Han har slitt med ryggen. Han har hatt både tretthetsbrudd og «vanlig» brudd i beinet. Han har brukket kjeven. Han har slitt med et feste i en akilles. Og nå er han altså nyoperert etter å ha revet akillesen tvert av.
En skadehistorie som har gitt ham mange muligheter til å lese plakater på vegger til fysioterapeuter gjennom årenes løp. Og dermed har rustet ham til å kunne starte et krevende studieløp.
– Først må jeg komme inn. Deretter handler det om å finne en modell som gjør det mulig å kombinere studier med toppfotball. For jeg er svært innstilt på å komme sterkt tilbake på banen, sier Reginiussen.
Les mer: Vil bli fysioterapeut
Fire fysioterapeuter fordelt på brødre, pappa og onkel bør gi medisinsk dekning i de nære omgivelser.
Ser at TV2 Zebra i anledning skaden har ryddet sendeskjema og vier hele lørdagskvelden til filmatisering av historien om Akhillevs. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.04.2015 23:28 Post subject: |
|
|
Det er vel logikk jeg bruker når jeg regner med lange spurter. Husk at de ikke kan trekke seg gjerne pga. kamp om ball, det MÅ spurtes! Og la merke til at Tore R hadde mange lange sugende spurtdueller. Sier ikke at dette er grunnen, men at det faktisk kan være det.
Og å dra parallerer til Eggentiden er jo litt søkt, dette pga at tempoet faktisk ikke kan sammenlignes. Fotballen er blitt mye kjappere nå skulle man tro. Det var skjelden strekk og avrivingsskader før. Det var på håndballbanen!
Derfor er det mye skader i de possisjonene nå. Derfor regner jeg med at dette skjer igjen og det bør det tas høyde for. Så derfor ønsket jeg med noen inn i forsvaret, men husker ikke hvilke post jeg skrev det. Skrev det før skaden til Tore og strekken til Helland! Sånt skjer og det burde luktes av de som driver med logistikken. Vil ikke ha Stabæk-kamp tilstander igjen. _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 28.04.2015 20:08 Post subject: |
|
|
Jeg har akkurat kost meg med RBK-magasinet hvor Tore var gjest sammen med Gøran Sørloth. Jeg er stor fan av Gøran fra mange år tilbake. Herlig type. Men jeg må skryte av Tore. Han gjør et solid inntrykk. Morsom.Ydmyk. Målrettet. Profesjonell til fingerspissene. Jeg har sansen for humoren og kjemien de to imellom. Tore er en "easy going" type som er lett å like. Hjerte for klubben har han også. Jeg likte spesielt godt når han kommenterte hvor han helst var, når han var på Lerkendal som tilskuer: VIP eller blant fansen. Tydelig at han trives blant oss "vanlige". Jeg håper vi har Tore i mange år  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.04.2015 00:29 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler.
Håper Tore kan bli en slags Ledley K for oss. Kjøre et par fotballøkter i uka, ellers oppholde seg i styrkerommet og Pirbadet. Spise sunt, null alkohol, så kan han være matchfit hver helg. |
|
Back to top |
|
 |
RBK-Patriot Senior
|
Posted: 29.04.2015 01:00 Post subject: |
|
|
Nå skal vel kanskje Reggis inn på fysio-studiet med tid og stunder, men hva annet pleier våre langtidsskadde spillere å gjøre? Skjønner at det sikkert er noe opptrening involvert i heleprosessen, men det er jo mange timer i døgnet, og mange oppgaver å ta seg av på brakka. Må vel være bedre å ta i et tak der enn å gå hjemme og subbe i flere måneder? |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 29.04.2015 13:15 Post subject: |
|
|
@knerten_10: Det med Ledley King likte jeg! Ja til det! COYS!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
RBK 2014 Junior
|
Posted: 29.04.2015 15:06 Post subject: |
|
|
Syns ellers vi har klart oss prikkfritt uten Tore til nå. Det hadde vært en solid trio hvis alle de 3 stopperne hadde vært skadefrie |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.04.2015 15:11 Post subject: |
|
|
Og det hadde gjort at vi kunne lett etter en billig backup i sommer når Strandberg drar, istedenfor må vi nå ut på en (potensielt) dyr førstelagsspiller-jakt. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 29.04.2015 20:31 Post subject: |
|
|
Bare at folk stiller på stadion og holder snittet godt over budsjett det, så får vi råd til en kvalitetsspiller eller 2 i sommer  |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 29.04.2015 20:57 Post subject: |
|
|
Nå er det vel budsjettert med 12 mill i spillersalg også da |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 29.04.2015 21:07 Post subject: |
|
|
Hvis vi går i 1 mill i pluss over budsjett for hver hjemmekamp med over 19,000 tilskuere i år, så kan vi matematisk sett slippe å selge unna for 12? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.04.2015 21:09 Post subject: |
|
|
Det forutsetter også at alle andre poster blir oppfylt, noe som har vært sjeldent de siste årene.
Vi kan nok hente en eller to førstelagsspillere i sommer om vi trenger det, men tilskuersnittet må holde seg, vi må ha los på gullet, vi må oppfylle de andre postene noenlunde, og vi må selge for å kjøpe.
Forhåpentligvis så kan vi hente noen gratis/meget billig, det har vi vært ganske flinke til siste tiden. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 30.04.2015 09:49 Post subject: |
|
|
Evt bare kvalle til europa. Easy peasy. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 30.04.2015 10:15 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Evt bare kvalle til europa. Easy peasy. |
Jappanisi  |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 10.05.2015 23:16 Post subject: |
|
|
https://instagram.com/p/2g0PbkC_hO/
Artig å se tilslaget til lille reginiussen. Artig at Tore bruker #ektetroillonge
Tydelig at han trives i Rosenborg, at han ønsker å være her i lang lang tid! |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 11.05.2015 13:03 Post subject: |
|
|
Trondheim wrote: | Artig at Tore bruker #ektetroillonge |
Kaptein med stor K. Måtte han lappes sammen og være her til evig tid. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.05.2015 13:30 Post subject: |
|
|
Trondheim wrote: | Artig å se tilslaget til lille reginiussen. |
Har mye å jobbe med på timing. Selv om han krummer ryggen greit, tar han ballen på oppspretten. Svært få klarer da å holde ballen nede, ei heller litj-Tore. Den der går langt over. Don't quit your banhehageplass! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 11.05.2015 13:37 Post subject: |
|
|
Mulig han trener på å treffe den forbaska tverrliggeren fra fem meter i pausen. |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 11.05.2015 14:01 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Trondheim wrote: | Artig å se tilslaget til lille reginiussen. |
Har mye å jobbe med på timing. Selv om han krummer ryggen greit, tar han ballen på oppspretten. Svært få klarer da å holde ballen nede, ei heller litj-Tore. Den der går langt over. Don't quit your banhehageplass! |
Men hvis en klarer å holde ballen under tverra etter oppsprett, så blir det ofte jævla hardt og bra dupp.
Hæli video forresten. _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 11.05.2015 14:35 Post subject: |
|
|
Vemundo wrote: | Mulig han trener på å treffe den forbaska tverrliggeren fra fem meter i pausen. |
Det opplegget der traff de ikke på, for å si det mildt. |
|
Back to top |
|
 |
|