English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 102, 103, 104  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Saladin
Junior

PostPosted: 13.04.2015 10:08    Post subject: Reply with quote

Noen som har et tips for å få lest disse pluss-artiklene uten å betale for dem?
Back to top
View user's profile Send private message
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 13.04.2015 15:00    Post subject: Reply with quote

Er veldig on board med hans filosofi om å ikke toppe lag i utviklings alder, skal man finne de beste må alle være med. Blir for dumt når trenere til 10 års lag har allerede favoritter innad i laget og samtidlig prioriterer spilletid der. De beste spillerne har godt av å sitte på benken, dette hjelper på å bygge mentalitet. Og alle andre som er dårligere må få føle seg verdsatt for å blomstre selv.

Vinn/vinn.

Topping av lag tidlig er negativt over hele linja derimot.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.04.2015 07:04    Post subject: Reply with quote

Stig Inge Bjørnebye sier ingenting
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 14.04.2015 07:23    Post subject: Reply with quote

han må ha hvert politiker han der
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 14.04.2015 07:30    Post subject: Reply with quote

Skjønner godt at Koteng og Alstad ble imponert av hans visjoner.
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.04.2015 08:09    Post subject: Reply with quote

– Ja, det tror jeg du har rett i. Da jeg hadde trent Moss til seriegull i 1987, og dro hjem til Trondheim for å bygge nye RBK, spurte jeg hvor Kåre var. «I Frigg», var svaret jeg fikk. «Frigg? Han må da være her», svarte jeg – og sånn ble det. Kåre var en del av det første mesterlaget vårt. I det hele tatt er det mange som vet hva som skal til nå, vi har Rune Bratseth, Ola By Rise og Vegard Heggem i styret. De har opplevd hva det betyr å være på toppen. I tillegg kommer Stig Inge Bjørnebye (sportssjef) til å bruke Nils Skutle i internasjonale spørsmål.

Interessant. Det trenger ikke å være dumt. Positivt at Bjørnebye benytter seg av sånne ressurser fremfor å heve seg over alt og alle.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.04.2015 17:26    Post subject: Reply with quote

Enig i at praten med Bjørnebye var ganske intetsigende.

Unnskylder meg med at den ble tatt på sparket. Får presse ham hardere med mer faktabaserte spørsmål ved neste anledning.

Innbillet meg at velkomstintervjuet med Stjernen også var ganske tannløst, men ser at jeg da faktisk hadde brukbare spørsmål. Får komme meg opp på hesten igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Thulian
Veteran

PostPosted: 14.04.2015 17:29    Post subject: Reply with quote

For min del vil RBKs gode seriestart stå uten noe kreditt for SIB sin del.
Han må bevise at han presterer i stillingen før han kan få noe ros, ikke bare være med på KI sin triumpferd mot the Double i år.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 14.04.2015 17:30    Post subject: Reply with quote

Får vel påpeke at jeg ikke gir ham æren for suksessen. Smile
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.04.2015 18:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tror intervjuet hadde blitt like intetsigende med andre spørsmål. Tror ikke han har så mye å si, rett og slett.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.04.2015 20:19    Post subject: Reply with quote

Synes for så vidt det er greit å få best mulig rede på nå-situasjonen før man begynner å vurdere hva som kan forbedres.
2mas
Sjef

PostPosted: 15.04.2015 19:00    Post subject: Reply with quote

Enig i det - i alle fall utad.

Vil tro han allerede har mer bastante meninger internt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.04.2015 21:48    Post subject: Reply with quote

Det har jeg lest flere ganger tidligere, men faktisk helt fortrengt - ikke med vilje:

Skullerud er nemlig gift med Bjørnebyes søster Cecilie, og har kjent RBKs sportslige leder siden de spilte sammen i Kongsvinger for 26 år siden.

– Jeg husker han var en smålat junior som ble tatt opp i a-stallen i 1989, sier Stig Inge Bjørnebye til Adresseavisen.

Før han legger til:

– Vi har et godt forhold. Og selvsagt diskuterer vi også fotball med jevne mellomrom. Men vi er profesjonelle: At han er i Molde og jeg er i RBK er ikke noe problem.

Les mer: – Det gir meg jo ikke mindre lyst til å slå RBK

Forresten trivelig og interessant seanse i kveld med østerdølen. Greit å få presentert tankene hans med hans egne ord.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 21.04.2015 19:37    Post subject: Reply with quote

Observert på Kastrup i går. Noen som kan bekrefte/avkrefte?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.04.2015 20:11    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er vel mer hva han gjorde der enn om han var der? Gitt observsjonen stemmer.

Både Malmö og Helsingborg spilte hjemme i går. Litt lenger til Esbjerg, som hadde eneste toppkampen i Danmark.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2015 23:44    Post subject: Reply with quote

Kanske en sen hjemrejse fra dagen før hvor både Brøndby og FCK havde hjemmekampe?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
everlong
Senior

PostPosted: 07.05.2015 16:48    Post subject: Reply with quote

Vil bare si jeg synes det bør gis en stor honnør til den jobben Bjørnebye har gjort med få Jonas, Lunna og nå Midtsjø til å skrive nye kontrakter. Vet ikke hvor mye arbeid det egentlig har vært. Virker som gutta synes det er moro å være i klubben etter at KI kom inn som trener, men uansett. Godt jobba, Stig Inge!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.05.2015 19:41    Post subject: Reply with quote

Lovende start, ja.

Virker dessuten som om han av en eller annen grunn er opptatt av å si "skrive ny kontrakt" i stedet for "forlenge". Siden kontraktsbetingelsene er nye, har han på et vis rett. Men (pris)forandringer er jo vanligvis en del av det å forlenge kontrakter også i andre sammenhenger. Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.05.2015 20:10    Post subject: Reply with quote

Det positive med Bjørnebye er at han er meget talefør, det føles langt mer profesjonelt å gjennomtenkt hver gang han åpner munnen, og det er en egenskap man ikke skal undervurdere.

Tror han lettere klarer å selge inn et prosjekt og en plan enn sin forgjenger. God start Tommel'n opp!
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 07.05.2015 21:55    Post subject: Reply with quote

Veldig enig i det siste du sier der. En type man får respekt for og hører på med en gang han åpner kjeften.
Back to top
Svovel
Proff

PostPosted: 08.05.2015 08:39    Post subject: Reply with quote

Enig og uenig. Ja han kan prate, men det er litt for ofte uten innhold. Politikken neste.
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 08.05.2015 09:15    Post subject: Reply with quote

Å kunne prate uten å avsløre hånden sin er en god egenskap for en sportslig leder, spør du meg. Som supporter er det kjedelig å høre på, for klubben kan det være bra.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.05.2015 20:51    Post subject: Reply with quote

Hadde bare bladd litt gjennom, men ikke lest hele sjølbiografien hans før i kveld.

Ganske grei oppsummering i Dagbladet den gang "Løsrivelse" ble utgitt:

- Jeg lærte meg teknikker til å skape et ytre, til ikke å skuffe folk. I stedet bekreftet jeg at ting var sånn de trodde, men jeg ble mer og mer innesluttet. Desto flere mennesker jeg møtte som tok seg til rette i mitt liv, desto mindre ga jeg til omgivelsene mine.

(...)

- Jeg holdt alle de vonde tankene for meg selv, sier Stig Inge og setter nøkkelen i låsen.

To dager før han dro til Liverpool, scoret han på overtid i den norske cupfinalen. 1992, Ullevål stadion. Han husker dagene i forkant, den gode spenningen, lunsjen med venner, forventningen i kroppen. Og så scoringen, den ville lykkefølelsen, feiringen. Alt var glede. Så pakket han bagen og reiste til England. Siden har han tenkt at dette var det siste han gjorde som barn.

«Noen ganger kan tristheten melde seg uten forvarsel. Det fortoner seg ikke som noe brutalt overfall, men med en mild introduksjon først. Det kommer sakte, mørkt og forventningsfullt. Jeg har ingen mur eller forsvar å stille opp mot det som kommer innenfra. Mørket har slik kraft at jeg ingenting kan gjøre. Jeg forsvinner fra omverdenen og dykker inn i et indre landskap. Som oftest er jeg alene når det skjer, men det hender at denne sinnsstemningen får overtak når jeg er sammen med andre mennesker også. Midt i andres monolog eller utredning om et eller annet, registrerer jeg bare livet og bevegelsene rundt meg. Alt snakk og lyd blir til en fjern støy som ikke kommer inn og forstyrrer meg. Det rare er at jeg synes denne stillheten behandler meg så skånsomt. Akkurat som det forventer å bli tatt imot. Jeg har lært meg å akseptere det som en del av meg.»

(...)

- Boka var en nødvendig erkjennelse for meg, den har vært avgjørende for at jeg skal komme meg videre på en positiv måte, slippe alt som har vært tungt å bære. Det har vært terapi å skrive den.

Les mer: - Det mørke og såre har alltid ligget som en motor i meg

Et annet utdrag:

«Jeg hadde en følelse av at jeg ikke klarte å gjøre nok for andre mennesker. Jeg kunne få plutselige anfall av medfølelse for hvem som helst. Jeg trodde de hadde det vondt. Jeg syntes jeg så smerte. Det ble et viktig perspektiv for meg. En måte å fjerne meg fra rosen og den oppmerksomheten som jeg aldri fant meg til rette i. Jeg straffet meg selv hardt for ikke å ta meg nok av andre. At jeg ikke ga alt. Slik startet den gryende selvforakten som senere skulle utfordre livet mitt.»
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 08.06.2015 19:53    Post subject: Reply with quote

En artikkel i dag bragte sitat fra et fire måneder gammelt intervju.
Quote:
- Jo lenger norske medier skal tyne ut det faktum at Martin Ødegaard har gått til Real Madrid, jo nærere dumskap blir det. Det begynner å nå en grense for hva man kan finne på å skrive om bare for at han har gått til Real Madrid. Det er det jeg frykter. Ikke spanske journalister. Men jeg frykter litt det sensasjonsfokuset rundt en så ung spiller som har gått til en toppklubb for å utvikle seg videre, sa Bjørnebye.

Jeg legger til fra originalartikkelen:
Quote:
- Tror du oppmerksomheten denne overgangen har fått i norske medier skyldes en økende tendens til å søke sensasjoner mer enn før, eller et tegn på at det er en stund siden vi har sett en overgang som denne i Norge?
- Det kan godt hende. Dette er ikke hverdagskost lenger. Det var det for noen år siden. Selv om det var flere å velge i før, så var det ikke sensasjonsnyheter. [ ... ] Noen norske medier tror tilsynelatende at han skal dominere i Champions League for Real Madrid i år. Det tror jeg ikke er intensjonen til Real Madrid. Jeg tror de har en plan. Og jeg tror de skjønner at han er 16 år gammel, fortsetter Bjørnebye.

Helt enig med Bjørnebye i essensen, at det er et overdrevent hysteri, men han overtolker kanskje litt hva norske medier tror.

Dagbladets Morten Pedersen er ganske presis: "- Vi presser sitronen. Men klikktall, seertall og lesertall viser at det er en vanvittig interesse for Martin Ødegaard."

Flere burde kanskje også ta VGs Svegaarden sitt "råd": "Men det går an å la være å lese. Det er som når folk kritiserer et TV-program. Det er jo bare å skifte kanal."

Slutt å kjøpe VG (/klikke på artikler) altså, når annonseselger Svegaarden & kolleger resirkulerer totalt uinteressante ikke-nyheter om Ødegaard for å selge aviser og annonser via artikkelklikk.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.06.2015 21:43    Post subject: Reply with quote

Jeg leser minimum av Ødegaard-saker, men jeg synes det er slitsom at det omtrent hver dag skal være minst en sak om ham. Og det er jo nesten aldri intervjuer med ham selv eller noen som faktisk har direkte med ham å gjøre. Det handler om hvem som sa hva om ham, hva en obskur spansk avis mener om miljøet i spillergruppa i Castilla, eller hvilken meny han kjøpe på MacDonald's. Det er et fantastisk oppstyr rundt ikke-nyheter, forsida på VG og Dagbladet ser tidvis ut som Piczo-sida til en tenåringsfan. Det mangler bare rosa hjerter på bildene av unggutten, så er det full blown Penny-klubben.

Jeg er helt enig med Bjørnebye; skriv for all del om Ødegaard når det er noe å skrive, men hold det saklig og faglig. At riksmediene skal bygge en boy band-pakke rundt ham synes jeg er direkte pinlig. Gutten har (naturlig nok) ikke prestert nok enda til å bæres på den gullstolen han gjør.

Jeg forstår at det genererer klikk og penger, og jeg har gitt opp de gamle gode retningslinjene og æresbegrepene i mediene som "journalistikk" og "integritet". Men det er allikevel synd å se at riksaviser selger seg så billig. Vi snakker nigeriansk prostituert med en pakke våtservietter-nivå.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 102, 103, 104  Next
Page 11 of 104

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb