View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Per Joar Hesten Junior
|
Posted: 20.03.2015 11:26 Post subject: |
|
|
Han har en "jobb" som mange 1000 e engasjert i. Da kan du jo itj forvent nå ainna. Viss æ hadd vært lidenskapelig opptatt av jobben din å du hadd gått til en konkurrent.. Så hadd jo du måtta forventa å fått reaksjona |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 20.03.2015 11:27 Post subject: |
|
|
Quote: | Snakket med RBK først
Samtidig innrømmer han at RBK var på banen. At det var RBK han og agent Jim Solbakken kontaktet først. Men at klubben Sa det ikke var aktuelt på nåværende tidspunkt.
- Det har blitt sagt at det handlet om penger…?
- Jeg vet ikke hvorfor det ble slik. De har jo en del spisser allerede, også. Men jeg er ingen dyr mann, det kan jeg skrive under på. Jeg er ikke tilbake i Norge for cash, men for å spille kamper og å score mål. For å ha det artig med fotballen igjen. |
Dette handler neppe om at han var veldig dyr, det handler om at RBK ikke var interessert på nåværende tidspunkt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.03.2015 12:33 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | Spilleren har en kontraktfesta lønn som skal utbetales og om klubben han lånes ut fra sier at RBK/Molde/Rauma IL må betale 100% av lønna til spilleren så må klubben betale de pengene. |
Jeg regner med at Bakenga er fullt kapabel til å si fra seg deler av lønna, uansett hvem som har ansvar for å lønne han. Men hva vet jeg, kanskje er det krim-jim som bestemmer dette, og han skal vel ha sin del av kaka. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 20.03.2015 14:01 Post subject: |
|
|
ifølge han er Rosenborg konkurs når som helst |
|
Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 20.03.2015 14:04 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Å si at disse personene ikke er ekte supportere er enkel hersketeknikk. |
Og en logisk feilslutning.
http://en.wikipedia.org/w...e_Scotsman |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 20.03.2015 16:25 Post subject: |
|
|
Apropos konkurs; Parma ble slått konkurs i går, ifølge denne artikkelen er det 139 (!) spillere (se link til Wikipedia) som på en eller annen måte er tilknyttet klubben... Hadde det vært FM ville jeg sendt speideren for å kartlegge samtlige spillere umiddelbart  |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 20.03.2015 17:30 Post subject: |
|
|
Per Joar Hesten wrote: | Han har en "jobb" som mange 1000 e engasjert i. Da kan du jo itj forvent nå ainna. Viss æ hadd vært lidenskapelig opptatt av jobben din å du hadd gått til en konkurrent.. Så hadd jo du måtta forventa å fått reaksjona |
Reaksjoner er helt greit og naturlig. Men det går en grense, og den har mange passert i denne saken. For meg er ikke slike ekte supportere fordi de i bunn og grunn ødelegger for klubben, i sin iver etter å hetse en enkeltspiller som ønsker å spille toppfotball. De kan også ødelegge muligheten for en retur til RBK. Bakenga har ikke gjort noe annet galt i denne saken enn å ønske å revitalisere en karriere som har buttet litt i det siste. Han kontakter moderklubben, de takker nei, og da har han i prinsippet et reellt valg i Norge. Det er med andre ord enkelt å argumentere rasjonelt for hvorfor Bakenga ender i Molde på et lån.
Ja, overganger skaper følelser. MlikMen om påståtte supportete forbeholder seg retten å drive netthets, forbeholder jeg meg retten til å diskreditere de holdningene de representerer fordi det ikke er forenelige med klubbens og dermed supoorternes verdier. _________________ mvh HeXX
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 20.03.2015 17:36 Post subject: |
|
|
trondhb wrote: | Apropos konkurs; Parma ble slått konkurs i går, ifølge denne artikkelen er det 139 (!) spillere (se link til Wikipedia) som på en eller annen måte er tilknyttet klubben... Hadde det vært FM ville jeg sendt speideren for å kartlegge samtlige spillere umiddelbart  |
Høres flott ut, men vi har vell strengt talt ikke råd til en pakke knekkebrød en gang... _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3651 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 20.03.2015 19:59 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: |
Tar ikke innlegg fra bøller særlig seriøst. Du kjenner ikke alle detaljer i saken. Du vet ikke hvilke krav eierklubb har lagt fram, hva RBK har forsøkt å forhandle fram og hva Bakenga selv har lagt i potten, ei heller hva som har vært sagt rundt bordet.. |
Du kjenner vel da alle detaljer og kan fortelle oss? |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 20.03.2015 20:23 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke det er noe å reagere så voldsomt på at Bakenga blir sidestilt med kjente svikere. Alle skjønner at det er satt på spissen for å få fram poenget, det er ikke bokstavelig ment at Bakenga for eksempel er nazist.
I hvilken som helst annen klubb i Norge ville man ha reagert minst like sterkt på samme oppførsel.
I hvilket som helst annet land hadde man blitt møtt med mye verre reaskjoner for et lignende klubbsvik, og da ville norske medier omtalt det som herlig engasjement, temperament og noe som skaper en fantastisk stemning. Det falske hylekoret og den overdrevne politiske korrektheten er bare kvalmende. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 20.03.2015 21:00 Post subject: |
|
|
Bakenga har jo en spisskollega der borte som fikk tilnavnet "Judas" etter overgangen... |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.03.2015 23:10 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | HeXX wrote: |
Jeg kaller ikke bøller som kommer med anonym netthets, voldsoppfordringer o.l. som supportere nei. Om du ønsker å assosieres med dem, står du selvsagt fritt til det.
Jeg er selvsagt heller ikke positiv til at Bakenga velger Molde. Jeg var blant de første her på forumet som fikk øynene opp for ham. Det er derimot et godt stykke derfra til å utbasunere skuddpremie og ty til banal drittkasting og netthets. RBK som klubb er heller ikke tjent med å linkes til slike supportere.
Vi har ytringsfrihet i Norge, så for all del kjør på. Men forvent da også å få påpakning når kritikk går over i grov netthets. |
Jeg tror heller vi sier at hvis du ønsker å assosiere meg med "dem", hvem det nå er, så står du fritt til det. De jeg ikke ønsker å assosieres med er moralpolitiet som skal gjøre seg til dommer over hvem som er "ekte" supportere eller ikke, for det er patetisk hersketeknikk.
Voldsoppfordringer er selvsagt bare forkastelig og uakseptabelt, men hvor har du sett de? Jeg har ihvertfall ikke sett Knowrud komme med noen, brukeren du utfører regelrett karakterdrap på.
Derimot synes jeg på ingen måte det er _mobbing_ å kalle noen judas, man må være ekstremt hårsår og eventuelt religiøs fundamentalist for å kunne påstå noe sånt. I en tid der kritikk kan føre til at du blir drept for dine "fornærmelser", jeg sier ikke mer.
Det er selvsagt slikt at jo mer følelser man har for Rosenborg, og jo mer tid og energi man legger ned på klubben, jo mer sårende oppleves Bakengas svik. I mine øyne er det folk som Krokfoten, som håper Bakenga scorer mot RBK på Lerkendal som ikke er ekte supportere. Å håpe at Molde slår Rosenborg er ikke forenelig med å være supporter. Å komme med noen ufine kommentarer om en offentlig person som av egen fri vilje har valgt å såre store deler av fansen, er ikke noe som ikke er forenelig med å være supporter. Det er tvert imot et tegn på at man er en ekstra engasjert supporter. Det er ikke spesielt pent gjort, eller spesielt elegant. Men det er ved siden av poenget. Å si at disse personene ikke er ekte supportere er enkel hersketeknikk. Og hvis å kalle Bakenga judas er mobbing, er det ihvertfall mobbing av noen som ligger nede å si at de som blir lei seg når klubben i deres hjerte får seg et skudd for baugen ikke er ekte supportere.
Greit at man kan holde seg for god til å komme med meldinger, men der 100 stykker skriver judas, er det tusenvis som tenker det. Uten disse supporterne hadde ikke du visst hvem Rosenborg var, uten disse hadde ikke Kroken hatt den jobben han har. Hadde ingen _faktisk_ brydd seg om klubben hadde du og dine sett på ethiad AIG fc på tv, og ingen hadde møtt opp på Lerkendal og sunget om Ivers, domen og olav på torget. Bakenga viser de ikke respekt, media viser de ikke respekt, og nå skal sofasupporterne også gjøre seg til moralpoliti og tråkke på de og be de finne seg en annen klubb. Det reagerer jeg på. Denne krigen mot engasjerte supportere er patetisk, finn deg en annen klubb selv hvis du er så indignert. |
Utrolig bra sagt, Kleviño!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 21.03.2015 11:20 Post subject: |
|
|
Per Joar Hesten wrote: | Han har en "jobb" som mange 1000 e engasjert i. Da kan du jo itj forvent nå ainna. Viss æ hadd vært lidenskapelig opptatt av jobben din å du hadd gått til en konkurrent.. Så hadd jo du måtta forventa å fått reaksjona |
Slik er det vel i svært mange bransjer, som har 2 eller flere sterke konkurrenter. Det er aldri populært å gå til en konkurrent. Men det er flere varianter av dette, og reaksjonene bør etter min mening differensieres kraftig.
- En spiller som er i klubben, og går til hovedkonkurrenten, fortjener vel stort sett all pepper som kan gis.
- en spiller som kommer hjem fra utlandet, og velger hovedkonkurrenten uten å gi moderklubben en sjanse, er vel omtrent som ovenstående.
Men skal en spiller virkelig ikke ha muligheten til å velge fritt når moderklubben sier nei og ikke har bruk for hans tjenester?
Hvis det kommer frem at det var urimelige lønnskrav som stoppet overgangen, vil jeg nok være kritisk. Men slik det virker i Bakengasaken med de opplysningene som hittil har fremkommet, så virker det rett og slett som RBK ikke hadde særlig interesse, og da synes jeg faktisk at Bakenga bør stå fritt til å velge den klubben han mener er best for karrieren.
Er vi riktig heldig, så spiller Bakenga seg i form igjen under låneoppholdet, og kanskje blir interessant for klubben igjen... |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.03.2015 15:35 Post subject: |
|
|
Joda, det siste du nevner der kan jo bli aktuelt. Jeg har hørt fra sikre kilder i klubben at verken Riski eller Midtsjø har den helt fulle tilliten i trenerkorpset og at dette er årsaken at det først og fremst letes etter en ny indreløper. Spissene sine er de visst fornøyde med  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.03.2015 15:42 Post subject: |
|
|
Jeg trenger ikke sikre kilder for å se at Riski og Midtsjø ikke har helt full tillit, jeg trenger kun å se på lagoppstilling. Den ene fast på benken, den andre sliter med å ta plassen fra en 17åring og en 33 år gammel kantspiller.
Som vanlig kan vi allerede før dette vinduet lukkes slå fast at vi trenger store endringer i det neste.
Ny spiss inn når Malec drar hjem.
Ny indreløper inn når man slår fast at Midtsjø & Sæter ikke er klare enda.
Ny ving når man skjønner at vi trenger ving til venstre.
Ny midtstopper når Strandberg drar gratis og PVR drar til Levanger.
Ny høyreback når/om Svensson ikke skriver ny kontrakt. Uansett trengs backup.
Alternativ til Ole Selnæs sentralt.
Ny ving eller høyre indreløper når budsjettet sikres i sommer ved salg av Helland eller Jensen. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 23.03.2015 15:53 Post subject: |
|
|
Vi trenger rett og slett an halv tippeligastall MD1972. Dessverre er det ingenting som tilsier at vi har bedre råd i det neste vinduet. Da er vi attpåtil ute av cup og EL, så da haster ikke forsterkningene før til vintervinduet. Den har vi hørt før. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.03.2015 16:05 Post subject: |
|
|
Hehe. Det verste er at vi kommer til å gå med kjempeunderskudd i år også. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.03.2015 16:05 Post subject: |
|
|
Så må vi også kartlegge eventuell erstatter for ALH som har kontrakt ut året. En forlengelse med ham er en nødløsning og ikke fremtidsrettet. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 23.03.2015 16:07 Post subject: |
|
|
Klart vi går med underskudd. Må sikkert betale ut sluttpakke til kåre også. Sier seg selv d når han ikke vinner gull med en stall som knapt er god nok for topp 5.
Viking kampen viste klart at vi er svært tynne. Et par skader/karantener og vi er sterkt redusert. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 23.03.2015 16:47 Post subject: |
|
|
Kan ikke denne tråden egentlig bare stenges? |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 23.03.2015 16:50 Post subject: |
|
|
Kanskje den bare kan døpes om til "Nye spillere 2018", og så kan vi håpe at vår økonomi er litt bedre innen den tid? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 23.03.2015 17:00 Post subject: |
|
|
@MD du glemte frisør så man kan få klipt ned noen av de forbanna Grorud palmene som har begynt å vokse i stallen. Kanskje man kunne fått tak i en spiller som er både frisør og spiss/ving/midtbane _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Troillanpåtopp Proff
|
Posted: 23.03.2015 18:16 Post subject: |
|
|
Kan vi forvente noe som helst inn egentlig? Forumlesing inne her, gir i alle fall lite håp. Alle ledd burde vel strengt tatt vært styrka. Kanskje Messi kan dra noe saftig opp av hatten?
molde blir seriemester, så får vi satse på flaks i europatrekning osv...
Men. Heia  |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 23.03.2015 18:26 Post subject: |
|
|
Kan du slutte å nevne Messi? Løgneren... sa Dorsin var klar for å bli sportslig leder. Vi så hvem som ble det. Og masse annet bullshit fra han.. |
|
Back to top |
|
 |
Troillanpåtopp Proff
|
Posted: 23.03.2015 18:29 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Kan du slutte å nevne Messi? Løgneren... sa Dorsin var klar for å bli sportslig leder. Vi så hvem som ble det. Og masse annet bullshit fra han.. |
Hehe...den er grei! Men det hadde jo vært morsomt med mer Messi-sprøyt, da har vi nå i alle fall kunne fått en god latter i et ellers så grått overgangsvindu. |
|
Back to top |
|
 |
|