| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 25.06.2006 00:00 Post subject: |
|
|
Ikke lett
Rosenborg-direktør Nils Skutle synes ikke det bare er lett å selge til en sterk konkurrent.
- Akkurat det er ikke lett, men vi har vært godt forspent på spissplass denne sesongen. Så dette er en bra avtale både av hensyn til oss selv og av hensyn til spillerens egne ønsker, sier Skutle.
En LATTERLIG unnsyldig, og ABSELUTT ikke en som
forsvarer salget!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 25.06.2006 00:02 Post subject: |
|
|
| oddrane wrote: | | Dette var gledelig nyhet må jeg si. Selger den eneste bakromsspissen vi har, landslagsspiller og fjorårets toppscorer til serielederen. Vi sitter igjen med Iversen, Johnsen (som ikke scorer som spiss og som sannsynligvis blir solgt) og Kone (som sannsynligvis ikke er god nok, hvertfall ikke vist det hittil i år). Det betyr at vi likesågodt kan selge Kone også, å kjøpe en spiss som er så god som mulig i tillegg til å hente opp en junior. |
Tror vi bruker "Perry-planen" og bruker Vidar Riseth som
en Spydspiss, han er jo ung og lovende!
Dessuten har han jo nr. 10!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
RBK2992 Senior

|
Posted: 25.06.2006 00:11 Post subject: |
|
|
Det er litt kjipt at Helstad hadde så lyst, og gleder seg så veldig, til å komme seg bort fra Lerkendal. Men jeg var så glad i ham at jeg bare var nødt til å lage et lite slideshow til ham. Et slags R.I.P-slideshow.
www.home.no/tormodjohn/helstad.wmv |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 25.06.2006 00:12 Post subject: |
|
|
| Helstad har vel vært innstilt på å dra siden vinterpausa. Så det er ikke så overraskende at han drar. Men for en timing -Midt i sesongen, Brann leder med 10 poeng og vi har helt sikkert ikke en erstatter klar. |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 25.06.2006 00:38 Post subject: Hva sa jeg... |
|
|
"Geir_Brann Posted: 19.06.2006 23:36
Det er lagt inn bud fra Danske Aab, 4 mill.
Torstein Helstad vil aller helst til Brann, men Brann må betale mye mer for ham enn utenlandske klubber.
Hvis en Brann spiller ønsker deg til RBK, er det vel bare å bli enige mellom klubbene...det er vel ingen poeng i å sabotere.
-Vi må huske på at en fotball klubb på dette nivået er en arbeidsgiver hvor de ansatte tjener til livets opphold, og skal trives. Vil de bort bør arb giver legge til rette for dette, og ikke sabotere ! "
-HVA SA JEG ??
"-Og en ting til...det er svært gledelig at RBK ledelsen viser menneskelighet, og bryr seg om hva spilleren har av ønsker selv. Det er klart RBK ville fått litt mer hos Aab, men Helstad vil til Brann ! "
-HVA SA JEG ?
"HeiaVincent Posted: 20.06.2006 00:31
Posted: 20.06.2006 00:31 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Alle ryktene jeg har hørt fra "kilder" i Bergen by, hvor jeg bor, tilsier at Helstad ikke er så ønsket internt. Legg dog merke til at jeg er en noenlunde anonym forumbruker på nettet, så troverdigheten min er liten."
-YEAH RIGHT !! HEHEHE
"Og til HeiaVincent som mener at "kilder" i Bergen mener at Helstad ikke er så ønsket, kan man jo lure på hvorfor de før jul 2005 prøvde å hente ham, de la inn et bud.
De er også i denne omgangen inne i bildet, og har hyret inn agenten til Helstad. De er i tett dialog hele veien, og Brann vet at Helstad selv aller mest vil til Brann... "
-HVA SA JEG ??
"
This Is Anfield Posted: 20.06.2006 11:32
--------------------------------------------------------------------------------
Helstad har vel heller ikke sagt at han vil til Brann? Enten drar han ut, eller så drar han til Ham Kam."
-HVA SA JEG ?
-HAN DRAR TIL BRANN !!! IKKE HAM KAN ELLER UTLANDET !!!
"HeiaVincent Posted: 20.06.2006 12:16
Men at han er kjempeinnstilt på å returnere til Brann, har jeg vanskeligheter med å tro. Hvor har han sagt dette? Har han gitt noen signaler til sin agent om dette? Hvem skal han erstatte? Vil han få spille fremfor Winters, Sæternes, Memelli, forsvinner noen av disse i dette vinduet? Hva ville et kjøp av Helstad gjort med spillegruppen? Nei, jeg finner ikke noen særlige gode grunner for at Brann virkelig vurderer Helstad, annet enn å late som om det for å gi supportere følelsen av at de er en storklubb nå.
Og hva med "moderklubben" til Helstad der ute i Oslo-ish? Helstad ville blitt persona non grata hvis han skulle valgt Brann foran Torsby-laget, og jeg tror neppe Helstad lenger har noe å forholde seg til i Bergen. Maxime er jo stengt, og klientellet på Metro er ikke lenger den samme. "
-PÃ… TIDE Ã… VÃ…KNE MANN !!!
"This Is Anfield Posted: 20.06.2006 12:19
Han har ikke sagt at han vil til brann. Han har derimot sagt at han ikke utelukker en retur til Ham Kam."
-SIKKERT BARE EN MEDIA MANØVER...HEHEHE
"2mmy Posted: 20.06.2006 12:22 "
Det virker som om Bergenserne føler at Brann er moderklubben til Helstad ettersom det var der det virkelige gjennombruddet for han kom... Og lurer virkelig hvor du har det fra at Helstad vil så veldig til Brann? vil han ikke til Aab siden det ville vært feigt og solgt han dit.... der får han jo kjøpt seg øl til en billig penge og, Lurer på om danske fotballspillere får pils i matpausen "
"Juchmako2 Juchmako2
Hvordan vet du at Helstad vil til Brann, Geir_Brann?
Har du noen sikre kilder? "
-JA JEG HADDE SIKRE KILDER.
-OG JEG HAR IKKE TENKT Ã… SI NOE MER OM DEN SAKEN !
ENN, HVA VAR DET JEG SA ;o)
Lykke til folkens...
Nå som Helstad går, og muligens Frode Johnsen... så blir det garantert noen fete signeringer til RBK i overgangsvinduet også.
-Men for min del, må dere signere HVEM DERE VIL, så lenge de ikke spiller på Brann's første 11'er...
Roberto Carlos, David Beckham...you name it. Spiller fuck rolle...
Nå som Helstad blir Brann spiller, er laget det beste i Norge. Kan ikke blir mer fornøyd...
Jeg bryr meg lite om det skulle komme flere i sommer, det er bare morro det.
Men at Helstad kommer tilbake, gjør at jeg bare går rundt med et kjempesmil )))
Dette har vi ventet lenge på. At han i det hele tatt har spillt for RBK fortjener dere ikke... men det er nå sånn dette gamet er. Han ville returnere til Norge, og trengte en jobb.
-Dere hadde jobb og penger til ham da, og han signerte.
Nå gjør han det rette valget ! _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
crashpink Junior

|
Posted: 25.06.2006 00:40 Post subject: Trist!! |
|
|
Skikkelig nedtur. Hvem er det Per Mathias og crew egentlig har tenkt å satse på? Synes ikke Iversen har vist til særlig bedre resultater eller form, i bunn og grunn baserte vel denne overgangen seg på spillerens egne ønsker.
Håper at Yossuf Kone kan komme sterkt i høst, å bli en morsom og målfarlig spiller på topp! Frode Johnsen kan godt forsvinne for min del.
Gratulerer med seriegullet da Brann  |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 25.06.2006 00:44 Post subject: |
|
|
Dette er skikkelig trist og provoserende. Greier så vidt å sette ord på hva RBK har gjort her. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
eivind Junior
|
Posted: 25.06.2006 01:40 Post subject: |
|
|
Just for the record:
At Helstad forsvinner er nå så, men herregud! Hvordan går det an å selge en såpass habil spiller til en av våre rivaler, som attpåtil leder serien, uten at vi får skikkelig bra betalt?!??! |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 25.06.2006 01:46 Post subject: |
|
|
*Ber til høyere makter om at dette er et tegn på at det ikke blir noe Azar-overgang til Brann*
Håper virkelig ikke Brann stikker av med begge to. Finnes vel grenser for hvor avhengig en klubb skal være av lokale investorer... Klubben har jo knapt kjøpt en spiller av egen kapital etter det jeg har fått med meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 25.06.2006 01:48 Post subject: |
|
|
Vollvik er vel RBK-fan, trekker seg sikkert ut snart. Da faller hele klubben sammen  |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 25.06.2006 02:05 Post subject: |
|
|
Skal nesten ikke se bort ifra det. Uten lokale investorer hadde ikke den klubben vært i Tippeligaen. Skulle likt å høre om en spiller de har hentet som investorene IKKE har lagt penger i.
NÃ¥r det er sagt, Brann er heldige som har slike investorer. |
|
| Back to top |
|
 |
eivind Junior
|
Posted: 25.06.2006 02:15 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: |
NÃ¥r det er sagt, Brann er heldige som har slike investorer. |
Hadde ikke fått sove om natta hvis RBK hadde vært avhengig av slikt. |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 25.06.2006 05:07 Post subject: |
|
|
Rosenborg viser igjen at vi er blitt et studie i hvordan man ikke skal drive en toppklubb. At man selger Helstad virker for meg så uforståelig og komplett idiotisk at det er til å skrike over. En ting er å selge Helstad til en utenlandsk klubb, men en annen ting er å selge til nærmeste konkurrent. Jeg foreslår herved at Skutle og Bratseth melder seg på torvet til offentlig kastrasjon og hetsing etter dette salget. Fy faen, makan til uintelligens skal man normalt lete lenge etter, men hvis man ikke gidder bruke så lang tid, kan man bare ta en tur på brakka. Håper Helstad lykkes i Brann og at Skutle, Bratseth etc får klamydia, herpes og hemorroider _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 25.06.2006 08:40 Post subject: |
|
|
Jaja. Lykke til i Bergen Thorstein. Det som irriterer meg aller mest, hvis den stemmer, er overgangssummen. En ting er å selge Helstad til Brann. Noe helt annet er å gi han bort.
Nå sitter vi igjen med en spiss som bare scorer på straffe, en spiss som bare scorer når han spiller på midtbanen og en spiss som foreløpig bare har vært skada. Blir seriegull av sånt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.06.2006 09:22 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | Ikke lett
Rosenborg-direktør Nils Skutle synes ikke det bare er lett å selge til en sterk konkurrent.
- Akkurat det er ikke lett, men vi har vært godt forspent på spissplass denne sesongen. Så dette er en bra avtale både av hensyn til oss selv og av hensyn til spillerens egne ønsker, sier Skutle.
En LATTERLIG unnsyldig, og ABSELUTT ikke en som
forsvarer salget!  |
Noen bør sjekke hvor mye penger Skutle har mottatt fra Brann for å skaffe dem seriegullet i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.06.2006 09:23 Post subject: |
|
|
| Manus wrote: | Vollvik er vel RBK-fan, trekker seg sikkert ut snart. Da faller hele klubben sammen  |
Tøys. Vollvik er Vollvik-fan. Så lenge han kan skape blest om seg sjøl, fortsetter han å spytte penger inn i bergenserne. Han bryr seg akkurat like lite om de som om oss. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 25.06.2006 09:54 Post subject: |
|
|
Må si at for min del gjør det ingenting at Helstad blir solgt, men prisen er for lav, mener vi burde fått 6-8 mill for han! Men uerstatelig er han ikke, ikke det at de andre spissene vi har er bedre enn Helstad, men pga salget gjør det lettere å satse på en mere fast første-ellver, Høgmo har rullert for mye og med færre spillere blir valgene lettere!
Håper forøvrig at vi selger F Johnsen og E Johnsen slik at vi sitter igjen med 12-15 mill til et kanonkjøp av en midtstopper! Men det er vel ikke realistisk!
PS! Torstein, jeg selger leiligheten min på mandag, visning kl 1800!
Den ligger på Gyldenpris, kun 20min gange fra Stadion!
PS! Be Skutle betale meg 1.5 mill og leiligheten er din.
Vi snakkes! _________________ ______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT
Last edited by Bamse on 25.06.2006 09:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 25.06.2006 09:55 Post subject: IKke Vollvik penger |
|
|
Brann har betalt for Helstad av egen lomme.
Husk på at Vollviken kun var innvolvert i begynnelsen av snuoperasjonen, da Brann slet etter å ha solgt sine beste spillere : Helstad, Azar, Kvisvik osv .
Holdt på å rykke ned... men så kom Vollviken og hentet hjem Kvisvik. Han finansierte overgangen, og hjalp Brann.
Det har blitt mye blest rundt Vollvikenl ikke fordi han har hjulpet Brann så mye, men fordi han går ut i media og snakker høyt om at han VIL hjelpe.
Han prøvde seg på Ødegård, men der kom barte Brathseth og lusket i Sogndalen sent en søndagskveld, med en feit kontrakt... det ble RBK på Ødegård, og bomkjøp...
Nå for en liten tid tilbake var det mye i media som tydet på at Brann ikke hadde peng til å hente Azar, og da går Vollviken ut og sier han er villig til å betale de 16 millene Benfica krever, noe som gjorde det hele enda verre for Per Ove Ludvigsen og Brann.
-Vollvik er ikke innvolvert i disse overgangene.
Husk at Brann har solgt to klassespillere i høst/vinter.
Paul Sharner til Wigan for 30 millioner.
Ragnavld Soma for 5 mill i tillegg fikk de en spiller i retur, Bjørn Dahl fra Viking. Som har vist seg å være en meget god høyreback.
Av Sharner salget skulle investorgruppen Hardball ha sin del tilbake, og overskuddet skulle deles på 2.
Brann satt da igjen med 10 mill i rene peng etter Sharner, og 5 etter Soma. Det blir 15 mill...
-I tillegg har Brann nettopp signert nye utstyrsleverandøravtale med Kappa, som gir flere titalls millioner i klubbkassa i årene fremover.
Rosenborg har vært med å kjempet i Champions League i flere år og tjent sinnsykt med penger på det. Ingen klubber i Norge kan konkurrere med pengesekken deres.....
-Brann har gjort en snuoperasjon etter dårlig økonomi, spillersalg etc og komt seg på bena igjen, og vel så det.
Inevstorere har kommet inn som et friskt pust i fotball Norge, og hjelper klubber å hente inn profiler som det blir mer penger av.
Dette skjer overalt...
Auto23 i Bergen finansierte overgangen til Olofinjana for 1 million. Han ble solgt til Wolverhampton for 22 mill...
Investorene får pengene sine igjen, og vel så det.... i tillegg tjener Brann på dette, sportslig og økonomisk.
Dere må bare syte og grine. Jeg forstår at det er skuffende og kjipt for dere at rivalene ruster opp, og ser ut til å forsterke lagene sine med de beste, mens dere står stille og ser på . Samtidig ligger dere 10 poeng bak førsteplassen...
Det er klart dere blir litt grinete av sånt.
RBK's storhetstid er over. Dere skal juble for alle årene i CL og pengene dere har på bok. Dere har også et jævlig godt lag, med gode kvalitets spillere..
Vær med å kjemp i serien og cup'en. Ikke sitt her å grin...
"Vollvik er vel RBK-fan, trekker seg sikkert ut snart. Da faller hele klubben sammen "
-Trekker seg ut ? Mener du at han gir bort partout kortet sitt ?
Han er ikke innvolvert på noen annen måte enn andre tilskuere. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.06.2006 10:02 Post subject: |
|
|
Er det noen som leser postene til han her fyren som tydeligvis er litt glad i seg selv? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.06.2006 10:04 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Er det noen som leser postene til han her fyren som tydeligvis er litt glad i seg selv? |
Er det ingen våkne moderatorer som kan sperre kontoen til det trollet? |
|
| Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 25.06.2006 10:09 Post subject: Re: IKke Vollvik penger |
|
|
| Geir_Brann wrote: | | Brann har betalt for Helstad av egen lomme. |
Jeg å tror at Brann har hatt råd til å kjøpe Helstad selv, 2.5 mill er jo overkommelig! Så gratulerer med kjøpet, tror dere sikret dere gullet her nå!
Men betyr dette at R Winters reiser hjem til Skottland nå i sommer?
PS! Du bør skrive kortere poster, blir for mye svada! _________________ ______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 25.06.2006 10:36 Post subject: |
|
|
Faktum: vi hadde for mange spisser, noen måtte gå. Dette visste vi. Problemet er:
1. Vi selger den beste spissen vi disponerer
2. Vi selger han til vår største konkurrent
3. Vi selger han for knapper og glansbilder
Kun en ting kan få meg i godt humør nå - en midtbanegeneral. Jeg vil dra det så langt at hele Høgmos fremtid etter min mening vil avgjøres av hvem denne spilleren blir.
Og for ordens skyld: hvis han ikke kjøper inn en sentral midtbanespiller, bør han se seg om etter nytt arbeide. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 25.06.2006 10:54 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Er det noen som leser postene til han her fyren som tydeligvis er litt glad i seg selv? |
Han selv, blir litt for lange for meg. Han er vel utestengt fra alle Brann forum, så da lar han det gå utover oss?  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.06.2006 12:24 Post subject: |
|
|
Helstad var i formiddag igjennom en medisinsk test i Bergen, og setter seg ned for å sluttforhandle kontrakten med sportslig leder Per Over Ludvigsen etter Branns treningskamp mot IFK Göteborg senere i dag.
- Det er kun formaliteter igjen. Vi har diskutert rammene, og dersom Helstad ikke har skiftet mening blir vi enige i ettermiddag, sier Ludvigsen til VG Nett. |
|
| Back to top |
|
 |
Duke Junior

|
Posted: 25.06.2006 12:24 Post subject: Re: Hva sa jeg... |
|
|
| Geir_Brann wrote: | "Geir_Brann Posted: 19.06.2006 23:36
Nå som Helstad går, og muligens Frode Johnsen... så blir det garantert noen fete signeringer til RBK i overgangsvinduet også.
-Men for min del, må dere signere HVEM DERE VIL, så lenge de ikke spiller på Brann's første 11'er...
Roberto Carlos, David Beckham...you name it. Spiller fuck rolle...
|
Haha, den var god. En spiller kunne vunnet mot Brann laget alene. Flere faktisk: Messi,Ronaldinho,Etoo,Henry osv..
Men viss vi kan få hvem vi vil uten om brann spillere og realistiske spiller ,så skal det ikke bli noe problem å få en bedre start elever enn dere. Vi bør starte med Strømstad nå har vi pengene. Viss vi selger Frode også. Selv om jeg er i mot det  _________________ "One accusation you can't throw at me is that I've always done my best"
- Alan Shearer |
|
| Back to top |
|
 |
|