English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mohammed Fellah
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ingeman
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 18:14    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Må gjenta at jeg er veldig overraska. Jeg tenker på Fellah som hengende spiss, ikke indreløper. Midtsjø kan ikke ha imponert særlig i vinter.

Kanskje Midtsjø ikke er verdens beste fotballspiller som det høres ut som her inne til tider..

Positiv til Fellah. Norsk, rutinert og delvis ung spiller. Tror ikke vi kan forvente oss så mye bedre forsterkning enn dette. Synd Ulvestad ikke kom..
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 18:30    Post subject: Reply with quote

Er positiv til Fellah så lenge de har undersøkt nok om personen. Er han 'hel ved' så kan det være en miljøforandring og en trener som bruker ham riktig og som gir ham selvtillit han trenger. Potensialet er veldig høyt, noe han viste glimtvis for Vålerenga, vel å merke for en god del år siden. Uansett er han fremdeles relativt ung som fotballspiller.

Skal han brukes som indreløper er jeg negativ, grunnet hans manglende defensive egenskaper, men jeg ser ham mer for meg som et spissalternativ uten at han skal spille spiss. I god nederlandsk 4-3-3-tradisjon kan han trekke i mellomrommet og angripe derfra.

Jeg ser også en mulighet i at han trekker mot venstre og skaper overtall sammen med venstreving og venstreback, der de kan kombinere seg gjennom motstanderforsvaret. Den som bryter gjennom kan avslutte selv, sentre til en midtbanespiller på full fart inn eller til en angripende Helland fra motsatt side.
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 18:47    Post subject: Reply with quote

Lån med opsjon på kjøp er helt greit. Blir han suksess, så spiller han fordi han er bra nok, og fordi han har danka ut Midtsjø. Hvis ikke, så er han borte til sommeren, og Midtsjø spiller fortsatt..

Kjøp derimot... Ikke bra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pillen
Senior

PostPosted: 12.03.2015 18:52    Post subject: Reply with quote

Fellah slik han var rett før Andresen fikk sparken i Vålerenga, er en klassespiller. Jeg har alltid sett et uforløst potensial i denne spilleren, men han har ikke blomstret ut helt som forventet. Jeg mener det er verdt å ta sjansen.
Back to top
Whoppa
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 18:52    Post subject: Reply with quote

Hvis han kommer, håper jeg han har realitetsorientert seg og ikke oppfører seg slik han gjorde før han forlot vif. Han er langt ifra noen guds gave til fotballen, men jeg tror han med 100% innsats har ferdigheter som kan styrke rbks veldig tynne midtbane. Kan godta et lån frem til sommeren med oppsjon.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 19:08    Post subject: Reply with quote

Med all surmulingen her inne kan man jo lure på hva det er slags spillere som er godkjente for enkelte. Fellah er vel mer enn verdt å prøve på i mine øyne. Har et potensiale som KI kanskje kan få ut. Vil uansett bli en god spiller for oss tror jeg. Har en del erfaring som mange av våre nåværende spillere på midten mangler.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 19:30    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Vi kan jo da ikke la være å forsterke en særdeles lagdel som midtbanen vår er p.d.d. pga av at Midsjø og/eller Sæter kan da få mindre spilleminutter? hva slags håpløst prat er dette??? tåler de ikke konkurranse så får de jo for pokker spille breddefotball i 5 divisjon istedenfor. Det beste hadde jo vært at vi hadde fått tak i spillere som er såpass mye bedre enn disse to så laget hadde blitt av en kvalitet som det skal forventes og som er pari!!!!

Mener da søren ikke det, men at vi skulle hente en spillertype som Fellah er for meg iallefall sjokkerende da han stort sett har de samme strengene å spille på som Fredrik.

Hadde sett for meg at vi heller gikk for en med mere kapasitet defensivt.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 19:42    Post subject: Reply with quote

Husker jeg så kampen hvor Fellah scoret sitt første mål for Vålerenga på Ullevaal. Snålt å tenke på at det er åtte og et halvt år siden.

Han har vist mye fint etter det, men også hatt perioder preget av formsvikt og skader. Nå er det leeenge siden jeg så han i kamp, men mener å erindre at han er en spiller som liker å ha ballen og som kanskje ikke er en utpreget rom-spiller som det går fort med. Kan være jeg som husker feil, eller blander litt med Singh. Uansett er høy løpskapasitet, helhjertet innsats og en legning som er angrepsfokusert og preget av høyt tempo kvaliteter som jeg mener er viktige for indreløpere i RBK. Noen teorier her på at det ikke er det han er tiltenkt å være, men heller en difus rolle som i utgangspunktet ikke finnes i 4-3-3 systemet til Kåre. Da blir jeg skeptisk. Det har skjedd utrolig mange ganger før at Rosenborg har lånt og kjøpt spillere som ikke passer naturlig inn i noen av rollene som finnes på laget. Det kan fungere ok likevel, men man får aldri realisert det fulle potensiale til spilleren eller laget da. På den annen side er jeg enig i at det blir litt tynt å gå en lang sesong i møte med for få alternativer på midtbanen eller for mange usikre kort. Jensen og Selnæs burde være bankers. Jeg tror også at Midtsjø kommer til å ta vare på sjansen han nå bør få. Men dersom Sæter er for puslete og uferdig enda samtidig som Gamst rett og slett ikke er god til å kunne brukes på midten, da må det ekstra krefter inn. Skulle ønske vi heller gikk all in på Ulvestad mens det enda var mulig.

Så kan man si at både Ulvestad og Fellah i beste fall ville blitt leiesoldater, men det er mer enn greit så lenge de er gode spillere og vi har lokale spillere i andre posisjoner. For min del tenkte jeg sånn om Mix også. Følte det var et fortløpende låneopphold og at han aldri helt var "vår" spiller i ånden, selv om han tidvis spilte godt og var en fin figur i spillergruppa.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vollrik
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 19:54    Post subject: Reply with quote

Muhammed Fellah på sitt beste er en av Norges aller beste spillere og en spiller som alene kan trekke folk til Lerkendal. Problemet er at han var mye ustabil i prestasjonene og rævva defensivt.

Husker kampen hjemme mot VIF hvor han hadde gått ut før kampen og sagt at VIF skulle grave ned RBK. Det endte med 0-2 tap for VIF og en Fellah som ble regelrett løpt ned og overkjørt av Markus Hemriksen og Gjermund Åsen på vår midtbane.

Hovedproblemet med den potensielle overgangen er at han passer best i 10er rollen i en diamantformasjon. For 6 år siden i en diamant med Skjelbred, Sapara og Annan bak seg hadde det vært sykt, men i dagens 4-3-3 tror jeg ikke han passer inn. Når skal det egentlig bli en rød tråd i RBKs sportslige strategi? Satser de på å kjøpe gode spillere hvert år og spinne et hjul som avgjør formasjon og spillestil og at det en vakker dag plutselig fungerer? Den røde tråden kom vist ikke med Bjørnebye.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 20:04    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Stano_11 wrote:
Vi kan jo da ikke la være å forsterke en særdeles lagdel som midtbanen vår er p.d.d. pga av at Midsjø og/eller Sæter kan da få mindre spilleminutter? hva slags håpløst prat er dette??? tåler de ikke konkurranse så får de jo for pokker spille breddefotball i 5 divisjon istedenfor. Det beste hadde jo vært at vi hadde fått tak i spillere som er såpass mye bedre enn disse to så laget hadde blitt av en kvalitet som det skal forventes og som er pari!!!!

Mener da søren ikke det, men at vi skulle hente en spillertype som Fellah er for meg iallefall sjokkerende da han stort sett har de samme strengene å spille på som Fredrik.

Hadde sett for meg at vi heller gikk for en med mere kapasitet defensivt.

Vi trenger begge deler, både en sentral midtbanespiller OG indreløper da vi kun har Mike Jensen som er god nok som indreløper. Gamst kan kanskje klare det. Midtsjø er ikke god nok og Sæter er jo bare guttungen som skal få lov til å utvikle seg i rett tempo.

Midtsjø og Selnæs må ut og må få inn forsterkninger på de plassene!!! Så enkelt er det. Denne gud dyrkelsen for disse to er jo bare tullprat og tøys. Nå må folk her inne sannelig skjerpe seg!!! Hva pokker vil dere at klubben skal være?? Brann2????
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 20:42    Post subject: Reply with quote

Mener du at Selnæs på død og liv må byttes ut omgående, mens Gamst Pedersen har større potensiale til å beherske den venstre indreløperrollen enn Midtsjø. Det synes jeg er et interessant syn.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 12.03.2015 21:04    Post subject: Reply with quote

News Flash: Stano_11 (og Mikkelsen) liker ikke Selnæs.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 21:22    Post subject: Reply with quote

Sorry, ikke lest så mange foruminnlegg etter forrige sesongavslutning..
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 21:31    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
News Flash: Stano_11 (og Mikkelsen) liker ikke Selnæs.

Likte ikke han under Perry tiden, men begynte å like han mer under KI på høsten. (Men alle spillere blir litt bedre i et lag hvor samhandlingen sitter?). Utifra dagens økonomi, RBKs status osv så er Selnæs god spiller. Kommer til å bli god salgspotensial etterhvert. Men selvfølgelig litt trist å tenke at for noen år siden hadde vi Anothny Annan og nå Selnæs. En del forskjell fra mitt synspunkt. Men som sagt, Selnæs er god/over gjennomsnitte utifra dagens situasjon.

Last edited by Mikkelsen on 12.03.2015 22:41; edited 1 time in total
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 21:52    Post subject: Reply with quote

Det er ikke til å stikke under en stol at Selnæs og Særlig Midtsjø blir hauset opp her inne fordi de er trøndere. Hadde de kommer fra et annet sted hadde folk skreket over at de ikke presterer.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.03.2015 21:58    Post subject: Reply with quote

Selnæs blir stadig bedre. Hadde vi hatt en prøvespiller med eksotisk navn på 20 år som hadde kommet inn og levert en andreomgang som Selnæs gjorde idag så hadde jeg vært fra meg av ekstase, jeg hadde hyllet det som kjempesignering og noe vi kom til å tjene enormt på salg senere. Smile
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 22:02    Post subject: Reply with quote

Spilte ikke Felllah indreløper siste sesongen under Rekdal i Vålerenga?
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 12.03.2015 22:09    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Det er ikke til å stikke under en stol [...]

"stikke under stol"
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 22:28    Post subject: Reply with quote

GÃ¥tt tom for argumenter?
Vollrik
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 22:31    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Selnæs blir stadig bedre. Hadde vi hatt en prøvespiller med eksotisk navn på 20 år som hadde kommet inn og levert en andreomgang som Selnæs gjorde idag så hadde jeg vært fra meg av ekstase, jeg hadde hyllet det som kjempesignering og noe vi kom til å tjene enormt på salg senere. Smile

Tviler jeg ikke på siden du er en smart fyr, det er dog mange andre RBK-supportere som tar av bare en spiller er trønder.
larsarus
Legende

PostPosted: 12.03.2015 22:35    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
GÃ¥tt tom for argumenter?

#kjepphest
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2015 22:38    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Nå må folk her inne sannelig skjerpe seg!!!

Godt sagt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jonas
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 22:57    Post subject: Reply with quote

- Jeg kan bekræfte, at der er interesse for Fellah. Han er stadig et stort navn i Norge, siger Niels Erik Søndergård, der er medlem af EfB's sportslige udvalg.

- Jeg taler dagligt med Fellah, men tingene skal jo passe sammen, hvis der skal laves en handel. Det kan gå hurtigt i fodboldens verden, men endnu er intet super konkret, tilføjer Niels Erik Søndergård.

http://www.jv.dk/artikel/...for-Fellah
Bye
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 22:58    Post subject: Reply with quote

God spiller (det jeg har sett av ham) men forholdsvis oppblåste tanker om sec selv. Det må være en grunn til at mannen har hatt en såpass nomadisk karriere hittil, uten å slå helt til noen steder. Hvis vi henter ham bør han pares med Helland, så han kan øse ut av sine erfaringer om hva som skal til for å bli god, samt lære litt ydmykhet. Kåre er flink med folk (har jeg fått for meg), så dette er en potensielt god forsterkning, med forbehold.
Bye
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 23:00    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
God spiller (det jeg har sett av ham) men forholdsvis oppblåste tanker om sec selv. Det må være en grunn til at mannen har hatt en såpass nomadisk karriere hittil, uten å slå helt til noen steder. Hvis vi henter ham bør han gå i lære hos Helland, så han kan øse ut av sine erfaringer om hva som skal til for å bli god, samt lære litt ydmykhet. Kåre er flink med folk (har jeg fått for meg), så dette er en potensielt god forsterkning, med forbehold.

Edit: inb4 "pares med Helland" ble en uheldig formulering fra min side.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 5 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb