View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
LateBarter Junior
|
Posted: 06.03.2015 22:21 Post subject: |
|
|
Vi har smørt litt tekst utover latebarter.no igjen |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 06.03.2015 22:21 Post subject: |
|
|
Glad jeg har mistet interessen for fotball, til en mer intens sport som ishockey. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 06.03.2015 22:26 Post subject: |
|
|
Bjørnebye er ansatt. Han skal ikke inneha samme rolle som den Hoftun gikk fra, og må vurderes deretter. Klubben er på vei opp igjen. Vi har akkurat knust Ranheim, som vi har slitt med mange ganger før. Det må da være et tidspunkt for å legge bort kritikken, i hvert fall for en stakket stund. Dersom vi skal drive på sånn nå, fremstår den kritiske stemme fra supporterne til slutt som noe det ikke er hensiktsmessig å ta hensyn til. Man skal velge sin kamper. Nå bør vi bygge videre på de gode grunnsteinene som er i ferd med å legges etter Perry og Hoftuns avgang.
Velkommen tilbake Bjørnebye  |
|
Back to top |
|
 |
CAguerro Junior
|
Posted: 06.03.2015 22:26 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | CAguerro: Så det å være supporter betyr å ukritisk støtte klubben uansett hva de gjør?
Sier ikke at dette er et av disse tilfellene, men for å ta et klarere eksempel; Mener du det var feil av (deler av) supporterne å mene at Perry var feil trener for RBK? Skulle vi bare ha støttet alt uansett?
Alle med hjertet i RBK ønsker selvfølgelig klubbens beste. Som nyere historie viser er det langt fra synonymt med å støtte administrasjonens handlinger. |
Men æ trur itj administrasjon prøve det dæm kainj på å kjør klubben i grøfta som mang her mein dæm gjør! Å mein det at Perry va feil trener etter 1,5år med dårli trente spillera å komplett manglende samhandling på banen (aka. Trekk tau sammen) så e d klart at da ska vi som supportera reager! HELT klart. Men å høgg hauvve av folk som bli ansatt for å vær med å trekk tau, FØR dæm har prøvd å trekk! Det e ikke å vær en god supporter!
Æ referere my t tau trekking her. Men dæm som har flest folk som vil my vinn stort sett!  |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.03.2015 22:28 Post subject: |
|
|
LateBarter wrote: | Vi har smørt litt tekst utover latebarter.no igjen |
 |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.03.2015 22:29 Post subject: |
|
|
CAguerro, læs dette innlegget og følg retningslinjerne. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
CAguerro Junior
|
Posted: 06.03.2015 22:30 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | Bjørnebye er ansatt. Han skal ikke inneha samme rolle som den Hoftun gikk fra, og må vurderes deretter. Klubben er på vei opp igjen. Vi har akkurat knust Ranheim, som vi har slitt med mange ganger før. Det må da være et tidspunkt for å legge bort kritikken, i hvert fall for en stakket stund. Dersom vi skal drive på sånn nå, fremstår den kritiske stemme fra supporterne til slutt som noe det ikke er hensiktsmessig å ta hensyn til. Man skal velge sin kamper. Nå bør vi bygge videre på de gode grunnsteinene som er i ferd med å legges etter Perry og Hoftuns avgang.
Velkommen tilbake Bjørnebye  |
Fornuftig skrevet! Alle kan utvikle seg til å bli en god medspiller om det finnes støtte å tillitt/god support!  |
|
Back to top |
|
 |
CAguerro Junior
|
Posted: 06.03.2015 22:34 Post subject: |
|
|
E foillsteindig klar over forumsregla anngående dialekt! Men no e det sånn at æ e trønder, gla i klubben min. Å sinnsykt lei av alle som ska slakt alt som skjer uannsett ka som skjer! Så når æ bli sur å forbainnja så snakke æ fra hjærtet! Å da snakke æ trøndersk! Akkurat som klubben her e! TRØNDERSK! Du skriv itj på bokmål du heller, så da skriv æ på mett språk! Sei ka faan du vil! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.03.2015 22:35 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Wiseblood wrote: | Ingen her har sagt at SIB er så mye bedre enn TKK, det er igjen påfunn fra din side. TKK var ikke aktuell ut fra det han selv har sagt og dermed må man se seg om etter andre. |
Sånn jeg forstod det så dreit RBK i å kontakte TKK, så han tok et annet engasjement og gjorde seg uaktuell på den måten. |
Nei.
TKK var i et annet prosjekt da RBK søkte etter ny SL. Det TKK sa var at RBK var den eneste klubben i Skandinavia som han hadde tenkt seg å være SL leder for om var klar for det.
Han tilbød dog sine tjenester til RBK i jakten på ny SL. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.03.2015 22:36 Post subject: |
|
|
Hvis du skjemmes over å være trønder, kan man muligens be om at du skriver på norsk?
For øvrig så har brukere på RBKweb diagnostisert problemene til RBK post Eggen med god nøyaktighet og lenge før det kan kalles etterpåklokskap. RBKweb fremstår i ettertid som en oase av innsikt i RBK-miljøet, i hvert fall sammenlignet med brakka og deres mest lojale hærskare, for jeg sier dette uten intensjoner om å forherlige innleggene her inne. Det er mye kålrabbi, men selv grønnsakene blant oss har vært i stand til å spå - med sikkerhet - den ene dumme avgjørelsen etter den andre.
RBKs problem er ikke supportere som stiller krav til norges største klubb, men ukritiske ansettelser, kompismentalitet og det totale savnet av godt håndverk i ledelsen.
Han som blir ansatt nå, vil naturligvis få en mer enn god nok mulighet til å bevise sin dyktighet, men du kan ikke forvente at alle svelger hva denne klubben gjør like ukritisk og naivt som deg. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 06.03.2015 22:36 Post subject: |
|
|
Ro deg ned, CAguerro, og følg reglene. De er der for en grunn. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.03.2015 22:39 Post subject: |
|
|
CAguerro wrote: |
E foillsteindig klar over forumsregla anngående dialekt! Men no e det sånn at æ e trønder, gla i klubben min. Å sinnsykt lei av alle som ska slakt alt som skjer uannsett ka som skjer! Så når æ bli sur å forbainnja så snakke æ fra hjærtet! Å da snakke æ trøndersk! Akkurat som klubben her e! TRØNDERSK! Du skriv itj på bokmål du heller, så da skriv æ på mett språk! Sei ka faan du vil! |
Hvis ikke du følger reglene, ryker innleggene dine i gapestokken. Enkelt og greit. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 06.03.2015 22:39 Post subject: |
|
|
CAguerro wrote: | Æ begynne å virkelig SJÆMMES over å værra trønder å RBK supporter! Ikke på grunn av klubben å dens drift. For den e på en seriøs oppadgående kurve! Men på grunn av alle (unnskyld utrykket) IDIOTAN som kalle sæ supportera! Skjønne dokk virkelig ka dokk snakke om? SKjønne dokk virkelig ka Supporter betyr? Skjønne dokk kolles funksjon en SUPPORTER ska ha? Æ følge klubben min i tykkt å tynnt! Å det e det fleire som gjør innpå forumet her! Men det e virkelig ein stor brorpart igjen som burda begynn å gjør det å! Kolles vinn mann tautrekking? At flest mulig trekke i samme retning? Eller at 100 mann står å kjæfte å smell å mase å klage på dæm toan som står å trekke mot 100 ainnja mann? SKJÆRP DOKK! Å VÆR MED Å TREKK I RETTE RETNING!! |
Piss off. Hva har du gjort for klubben? Reiser du 10 timer en.vei til Bodø før å se et tannløst RBK? Hvor mye tid og penger legger du i tifo til gutta? Møter du opp på trening for å si i fra når nok er nok og er mann nok til å si det face to face med.folk fra RBK?
Møl post uten like. |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 06.03.2015 22:40 Post subject: |
|
|
Takk. Ble deprimert av alt pisset på forumet de siste timene. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 06.03.2015 22:44 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | TKK sa vel direkte til Adressa at han kunne tenke seg en sånn stilling om RBK henvendte seg til ham?
Klart, folk generelt sier mye piss til media ang. klubber de potensielt kan ha et forhold til, men jeg sitter med et bestemt inntrykk av at om klubben hadde gjort en seriøs henvendelse til TKK tidlig i "prosessen" så kunne ting ha skjedd. |
Utvilsomt.
Problemet er bare at TKK ville vært en utfordrer til det eksisterende miljøet på Brakka. Både faglig sett og relasjonelt.
Noe de selvfølgelig ikke ønsket.
De ville ha en ny kompis. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 06.03.2015 22:49 Post subject: |
|
|
Tatt i betraktning kompetansenivået til de i Rosenborg som sto for denne ansettelsen, så er nok ikke Stig Inge Bjørnebye det verste vi kunne ha fått - jeg hadde fryktet verre, for å si det sånn. Siden boksen med folk som er aktuelle for stillinger i RBK er begrenset til de som har både fortid som spiller/trener/ansatt i klubben og tidligere engasjement i Avantas/TotalConsult, så vet jo Micke Dorsin hvem han bør snakke med for å være aktuell ved neste korsvei.
Det er klart, med denne ansettelsen gjør RBK et valg som for eksempel Start også lett kunne gjort - det er ingen storfisk vi har landet. Det er rett og slett vanskelig å finne argumenter som er direkte gode for at Bjørnebye skal gjøre en god jobb, og spesielt for at han skal styrke klubben på noe som helst av det vi er dårlige på fra før. De beste argumentene de som støtter ansettelsen har ser ut til å være "la mannen få en sjanse" og "hvem andre skulle liksom fått jobben", og Kotengs liste med vektige grunner til ansettelse var faktisk svakere enn det igjen. Det finnes i det hele tatt få saklige og konkrete argumenter for at nettopp Stig Inge Bjørnebye er den rette mannen til å være sportslig leder i Rosenborg.
Hvorfor burde så Bjørnebye ikke fått denne jobben? Tja. For de som bryr seg om Rosenborg burde egentlig den uunngåelige Avantas-koblingen være diskvalifiseringsgrunn etter Stjernen/Alstad/Perry/osv osv osv-fadesene. Null erfaring med kjerneoppgaver som spillerlogistikk, forhandling og sportslig ledelse/strategi kan jo også tolkes som et minus, rapporter om "samarbeidsproblemer" i Start likeså. Et syn på spillerutvikling som er litt på tvers av Rosenborgs kursendring på juniorsatsningen? Vi setter oss selv i en situasjon der vi henter en uprøvd gammel proff med bare en slags erfaring fra fotballadministrasjon, og satser på at Erik den Udugelige plutselig skal fungere supergodt som mentor i et fag aldri har kunnet.
Men jeg skal komme med ett argument for Bjørnebye, som er det eneste som hindrer meg i å knuse tastaturet og tagge ned Brakka:
1. Han er ikke Otto Ulseth.
Og Stig Inge skal få en sjanse til å vise hva han er god for. Hvis han skulle vise seg å være intelligent nok til å oppsøke ordentlig kompetanse på de områdene han ser at klubben mangler det, og har rak nok rygg til å tvinge igjennom endring der det behøves, så vil han faktisk kunne gjøre en stor forskjell i klubben på kort tid.
Er han bare nok en regimetro ja-mann, en glorifisert assistent og underkompetent papirflytter på vei mot visjonen om behagelig middelmådighet - vel, i det minste tror han kanskje han kan få en annen jobb innenfor fotballen hvis det begynner å brenne under føttene på ham, slik at vi ikke får enda en parasitt som klorer seg fast i arbeidsoppgavene sine. There's a silver lining for you. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.03.2015 22:51 Post subject: |
|
|
Link til artikkelen. Til glede for nye lesere.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
CAguerro Junior
|
Posted: 06.03.2015 22:54 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: | CAguerro wrote: | Æ begynne å virkelig SJÆMMES over å værra trønder å RBK supporter! Ikke på grunn av klubben å dens drift. For den e på en seriøs oppadgående kurve! Men på grunn av alle (unnskyld utrykket) IDIOTAN som kalle sæ supportera! Skjønne dokk virkelig ka dokk snakke om? SKjønne dokk virkelig ka Supporter betyr? Skjønne dokk kolles funksjon en SUPPORTER ska ha? Æ følge klubben min i tykkt å tynnt! Å det e det fleire som gjør innpå forumet her! Men det e virkelig ein stor brorpart igjen som burda begynn å gjør det å! Kolles vinn mann tautrekking? At flest mulig trekke i samme retning? Eller at 100 mann står å kjæfte å smell å mase å klage på dæm toan som står å trekke mot 100 ainnja mann? SKJÆRP DOKK! Å VÆR MED Å TREKK I RETTE RETNING!! |
Piss off. Hva har du gjort for klubben? Reiser du 10 timer en.vei til Bodø før å se et tannløst RBK? Hvor mye tid og penger legger du i tifo til gutta? Møter du opp på trening for å si i fra når nok er nok og er mann nok til å si det face to face med.folk fra RBK?
Møl post uten like. |
Frøkteli tøff i barten du!! Reise mine tima for å sjå laget mitt, betale mine krona for å støtt laget mitt. Grasrot andeln fra mitt tippekort går t kjernen! Men no har det sæ sånn at æ har ein jobb å gå t om dagan, så sånne trygdesnyltera som du kan få pæng t å stå å drekk first price cola på sidelinja under træningan å tru at du betyr nå, å at det faktisk hjælpe å stå der med sure oppstøt å rakk ned på alt å alle istedefor å reis dæ opp å ta tak å hjelp laget dett opp av den dype suppa du så hardnakka påstår vi e nedi!!! Send mæ telefon nr dett, så ska æ ring dæ 6 april når æ kjæm ned t byn for å fær på kamp. Så ska æ LÆTT sei t "face to face" som du så fint kalle det!!!! |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 06.03.2015 22:55 Post subject: |
|
|
zaphod, innlegget ditt gav meg dagens første latter! Fantastisk skrevet, og er i mine øyne en god oppsummering av ståa etter dagens nyheter. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.03.2015 22:57 Post subject: |
|
|
Siste sjanse CAguerro, ellers ryker innleggene dine i Gapestokken. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
CAguerro Junior
|
Posted: 06.03.2015 23:00 Post subject: |
|
|
Siste sjanse til hva? Skrive på dialekt? Eller Skrive fra levra i engasjement til klubben min? |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 06.03.2015 23:03 Post subject: |
|
|
Er vel forskjell på å skrive fra levra og usaklige, ubegrunnede personangrep... _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.03.2015 23:03 Post subject: |
|
|
Til å følge reglene på forumet, du kan samtidig lese dette innlegget _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
CAguerro Junior
|
Posted: 06.03.2015 23:07 Post subject: |
|
|
Hakkespett wrote: | Er vel forskjell på å skrive fra levra og usaklige, ubegrunnede personangrep... |
Usaklige, ubegrunnede person angrep er det vell andre enn meg som driver med! Jeg starte med å si hva jeg mente om det som viser seg å være gjennomsnitt supporteren her jeg! Så etter det gir jeg svar til de som svarer meg! Personangrep er vell mere å i større grad utført på folk som er annsatt i RBK! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.03.2015 23:14 Post subject: |
|
|
Foreslår at man tar denne kranglingen et annet sted.
Ellers har det vært mange gode innlegg i tråden, fra Hjelde, latebarter og flere. For noen er dette klubbens endelikt, mens andre tør ymte frempå en forsiktig optimisme. Uansett er vel det helt store flertall enig i at han skal få en sjanse. Nå er spillet lovende, vi vinner med store sifre, og jeg gleder meg til seriestart. Det gjorde jeg ikke i fjor, og Bjørnebyes ansettelse dreper ihvertfall ikke enn så lenge det engasjementet.
Last edited by Hedning on 06.03.2015 23:15; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|