View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
nastynick Rutinert
|
Posted: 06.03.2015 16:07 Post subject: |
|
|
Litt av en headhuntingprosess de kjører i RBK ja. Både Tove Moe og Trond A i samme prosjekt som Stig Inge. Utrolig hvor godt det jobbes i slike prosesser
http://www.fotball.no/nff...all-Norge/
Toppfotball Norge har følgende prosjektstruktur:
Styringsgruppe: Yngve Hallén, Bjarne Berntsen, Kjetil Siem, Leif Øverland, Heidi Støre, Tove Moe Dyrhaug, Ronny Aasland, Even Pellerud.
Hovedprosjektleder: Leif Øverland
Prosjektgruppe fotballfag: Espen Olafsen, Stig Inge Bjørnebye, Nils Johan Semb, Leif Gunnar Smerud, Lars Bohinen, Espen Rooth, Tarje N. Jacobsen
Prosjektgruppe økonomi/infrastruktur: Kai-Erik Arstad, Mads Torrissen, Jo Bergsvand, Tore Bråteng
Prosjektgruppe kommunikasjon: Ole J. Askeland, Yngve Haavik, Trond Alstad
Prosjektgruppe HR: Mette Sørlien og Ane Måntrøen
I tillegg er en bredt sammensatt referansegruppe under etablering. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 06.03.2015 16:09 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Denne processen må kulegraves. Arbejdsforholdene mellem Hoftun, Bjørnebye og Ingebrigtsen må klargøres overfor os medlemmer, så vi kan sikre os at processen er blevet kørt ordentligt og ikke bare har været pro forma for at Hoftun reelt set fortsætter i rollen. |
Nå vet jeg ikke hva kulegraves betyr men veldig enig i det du skriver etter der. Og det skal jeg love deg blir tatt opp på neste medlemsmøte.
Når det kommer til Stig Inge så er jeg åpen, men skeptisk. Særdeles skeptisk til Avantaskoblingen. Det er ikke bra i det hele tatt.
Og så får vi håpe at psyken er på plass igjen. Sist vi hadde en med angst som sportlig leder ble det bare rot. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
Posted: 06.03.2015 16:13 Post subject: |
|
|
Jeg er meget skeptisk til dette.
Bjørnebye er flink til å prate for seg og er en hyggelig fyr, men han står veldig langt tilbake for det jeg ser etter. På mange måter er han motpolen til Tor-Kristian Karlsen, så man skjønner fort at Karlsen var totalt uaktuell til denne stillingen.
Bjørnebye har nok fine referanser i NFF, men det skal nok ikke så mye til. Fruktene av arbeidet SIB gjorde ville uansett ikke kommet til overflaten før om et par år. Oppholdet i Start var vel ikke direkte vellykket.
Bjørnebye ser for meg ut som en kar med stor sosial kompetanse. Dette innebærer at han får gode referanser og generelt blir godt likt. Han virker også å være veldig dyktig med mennesker.
Jeg er imidlertid tvilsom til å ha han i en kontorrolle, hvor han får ansvar for spillerlogistikk etc. Her kan man jo se tilbake til tiden i Start, hvor man hentet inn brasilianerne til mange millioner og en del andre rare kjøp. Dette er vel de eneste eksemplene vi har på SIB når det kommer til spillerkjøp, selv om vel Svein Mathisen satt i hovedrollen. |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 06.03.2015 16:17 Post subject: |
|
|
Fra RBK-web-artikkelen for fire år siden:
"Jeg vil være en samtalepartner for Erik Hoftun, være kritisk til Erik Hoftun, men samtidig også spille Erik Hoftun god gjennom å legge forholdene til rette for at Janne Jönsson kan få utøve sitt virke slik som vi etter hvert vet det bør utøves, lovte Bjørnebye. "
Her lyktes han bra... |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.03.2015 16:24 Post subject: |
|
|
Da er ringen sluttet. Prsojekt "tilbake til røttene" er i boks, dog i en annen form en jeg så for meg; vi har Eggen-elever som SD, hovedtrener, assistent, og keepertrener.
Nok nå, Koteng. Kan ikke du og resten av styret ta en Brann? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 06.03.2015 16:31 Post subject: |
|
|
Har svært gode kilder på at dette stemmer. Bjørnebye har fått jobben. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
|
|
Aldri hørt noe godt om hans virke etter hans aktive spillerkarriere. Superskeptisk og vil stille høye krav. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
|
|
Tja, det kunne jo vært bedre, men jeg er svakt positivt innstilt til Bjørnebye. Det kunne fort blitt værre. Hans privatliv har ikke noe å si for jobben han gjør. Det er mange som har gjort noe dumt med kona til en kollega, men som allikevel er flinke folk og gjør en god jobb.
Bjørnebye er en likandes kar og en skikkelig Rosenborger. Han har også fått litt erfaring fra fotballarbeid med tiden. Men han kunne godt hatt litt mer RELEVANT erfaring. Og det han HAR gjort når det gjelder spiller-logostikk har jo ikke vært veldig imponerende.
Så vet vi at han har vært plaget med psyken - det er aldri heldig for ledere i Rosenborg... Det blåser full orkan på toppen dersom man ikke gjør en god jobb.
Jeg gir han ikke lang tid for å vise hva han duger til, men dette er absolutt en mann jeg kan gi en sjanse |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.03.2015 16:33 Post subject: |
|
|
Mannen er så vidt jeg forstår ekstremt klar på at dagens modell for talentutvikling er uholdbar. Han ønsker at alle skal satses likt på, ingen skal spisses, ingen differensiering, ikke noe press, ikke hente talenter tidlig, ikke flytte unge spillere vekk fra breddeklubb/mammas kjøkken, alle skal få utdelt nøyaktig like mange klemmer&kozer hver dag.
Det er ikke forenlig med toppfotball! I SD-stilling hos oss er det han som kommer til å forme all sportslig satsing i RBK. Dette synet på talentutvikling/bredddeklubb-plan er det som kommer til å forme RBK.
Junior-delen av klubben er blant de ytterst, ytterst få tingene i RBK som fungere meget godt idag. Det kommer til å rives i fillebiter med denne gjøken på post.
Denne klubben er ferdig om dette stemmer. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.03.2015 16:33 Post subject: |
|
|
Håper dette ikke er sant, vil ikke at MD1972 skal har rett i sine dystre spådommer:
Avantas, Avantas, AVANTAS!!!
 |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.03.2015 16:38 Post subject: |
|
|
petko wrote: | Har svært gode kilder på at dette stemmer. Bjørnebye har fått jobben. |
Messi? |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 06.03.2015 16:38 Post subject: |
|
|
Skuffet!! Hvem slukker lyset? |
|
Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 06.03.2015 16:39 Post subject: |
|
|
En grastaur med nerveproblemer, altså? Han slipper i det minste å gå til jobben med frykt for at det skal gå nedover, ser ut til at forventningene til de fleste er lik null. Det kan være lysglimtet i denne altfor lange Avantas-sagaen; han tar seg faen på at han skal vise han er en vinnertype, og ikke den typiske terningkast 3-leverandøren det er lett å anse ham å være. |
|
Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
Posted: 06.03.2015 16:40 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Mannen er så vidt jeg forstår ekstremt klar på at dagens modell for talentutvikling er uholdbar. Han ønsker at alle skal satses likt på, ingen skal spisses, ingen differensiering, ikke noe press, ikke hente talenter tidlig, ikke flytte unge spillere vekk fra breddeklubb/mammas kjøkken, alle skal få utdelt nøyaktig like mange klemmer&kozer hver dag.
Det er ikke forenlig med toppfotball! I SD-stilling hos oss er det han som kommer til å forme all sportslig satsing i RBK. Dette synet på talentutvikling/bredddeklubb-plan er det som kommer til å forme RBK.
Junior-delen av klubben er blant de ytterst, ytterst få tingene i RBK som fungere meget godt idag. Det kommer til å rives i fillebiter med denne gjøken på post.
Denne klubben er ferdig om dette stemmer. |
Veldig enig i dette, og er noe som gjør meg meget skeptisk. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.03.2015 16:40 Post subject: |
|
|
BalleK wrote: | Tja, det kunne jo vært bedre, men jeg er svakt positivt innstilt til Bjørnebye.
[..]
Bjørnebye er en likandes kar og en skikkelig Rosenborger. Han har også fått litt erfaring fra fotballarbeid med tiden. Men han kunne godt hatt litt mer RELEVANT erfaring. Og det han HAR gjort når det gjelder spiller-logostikk har jo ikke vært veldig imponerende.
|
Jeg tar imot alt jeg kan; hva tilsier at man skal være optimistisk? Om man legger alt rundt privatliv og psyke til side, er det noe som helst som tilsier at han er skikket for en slik jobb? Hva tilfører han som vi ikke har fra før, og hvilke relevante evner og meritter som en "ekte" sportsdirektør innehar har Bjørnebye?
Vi har nok likandes karer og skikkelige RBKere i klubben fra før. Vi har ansatt slike i mange år. Hittil har det revet ned det sportslige og økonomiske forspranget på rekordtid. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.03.2015 16:46 Post subject: |
|
|
Har fjernet et tosifret antall innlegg, inkludert ett av mine egne. Om du vil skrive noe som er av veldig privat karakter - ta en time-out. Det passer seg ikke, sier folk.
|
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.03.2015 16:47 Post subject: |
|
|
Er ikke bare Avantas-koblingen som for meg til å tilte, Bjørnebye er oppfostret i NFF/Drillo-andedammen.
FÃ¥r vondt i magen av dette. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 06.03.2015 16:51 Post subject: |
|
|
Quote: | Kjernens talsmann Espen Viken er svært positiv til Bjørnebye.
– Dette kom overraskende og veldig positivt. Bjørnebye er en hedersmann, sier Viken til TV 2.
– Det var en gledelig nyhet. Det er en spennende kar som har gode relasjoner til oss fra før. Han har veldig gode forbindelser, sier Viken. |
Link |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.03.2015 16:54 Post subject: |
|
|
Ikke en heldig start av vår nye talsmann, våger jeg å påstå.
Her er han på kollisjonskurs med de fleste, og han trekker frem båndene til RBK som noe positivt. Det er jo det motsatte av det Kjernen og supporterne har ønsket i flere sesonger nå.
Skjønner at det er kjipt å skulle gå til frontalangrep på klubben på sitt første oppdrag, men han kunne vel tonet ned positiviteten noen hakk. Det er ikke Kjernen verdig å skulle være positiv til noe RBK gjør. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.03.2015 16:54 Post subject: |
|
|
Savner Kjelsnes... _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.03.2015 16:57 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Det er ikke Kjernen verdig å skulle være positiv til noe RBK gjør. |
Haha, resten av innlegget er tilsynelatende seriøst, men dette kan da ikke være det?
Kjelsnes debuterte vel med å noe uheldig si at barn ikke hadde noe på supportertribunen å gjøre, men ble da en riktig så god talsmann. Får vente med å slakte Viken også  |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 06.03.2015 17:00 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: |
Kjelsnes debuterte vel med å noe uheldig si at barn ikke hadde noe på supportertribunen å gjøre, men ble da en riktig så god talsmann. Får vente med å slakte Viken også  |
Mulig jeg husker feil, men det var vel ikke Kjelsnes som sa det? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.03.2015 17:00 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Ikke en heldig start av vår nye talsmann, våger jeg å påstå.
Her er han på kollisjonskurs med de fleste, og han trekker frem båndene til RBK som noe positivt. Det er jo det motsatte av det Kjernen og supporterne har ønsket i flere sesonger nå.
Skjønner at det er kjipt å skulle gå til frontalangrep på klubben på sitt første oppdrag, men han kunne vel tonet ned positiviteten noen hakk. Det er ikke Kjernen verdig å skulle være positiv til noe RBK gjør. |
Her går du høyt ut, Hedon. At han er på kolisjonskurs med de fleste? Hvilken belegg har du å si det? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.03.2015 17:01 Post subject: |
|
|
"- Jeg er opptatt av helheten i norsk fotball, og denne stillingen er en invitasjon til å knytte de tidligere litt adskilte områdene topp og bredde enda tettere sammen. Det tiltaler meg å jobbe med dette på et strategisk nivå over tid. Det er en ære å få denne tilliten, sier Stig Inge Bjørnebye."
Null.Innhold.100%.Svada. |
|
Back to top |
|
 |
|