| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HOFFA Veteran
|
Posted: 05.02.2015 17:33 Post subject: |
|
|
Får tro Abrahallen er trygg å oppholde seg i under meldte værforhod da, ellers kan det fort bli avlysning av kamp ..... _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 05.02.2015 20:20 Post subject: |
|
|
Abrahallen i siste reinkarnasjon er ikke lengre en plastballong, men en solid bygning, så du trenger ikke stresse med det  |
|
| Back to top |
|
 |
Dinosaur Senior

|
Posted: 05.02.2015 21:45 Post subject: |
|
|
Lerkendal kollapser før abrahallen Solide saker |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.02.2015 11:56 Post subject: |
|
|
Kåre Ingebrigtsen bytter alle utespillerne i pausen mot Levanger. Ole Selnæs, Mike Jensen, Alexander Lund Hansen og Emil Nielsen må stå over kampen.
Startelleveren:
Hansen
Svensson - Steiring - Reginiussen - Skjelvik
Sørmo - Gamst - Sæter
Helmersen - Søderlund - Riski
2. omgang:
Hansen
Larsson - Eyjolfsson - Rønning - Dorsin
(Mikkel) Jensen - Strandberg - Midtsjø
Helland - Malec - Mikkelsen
rbk.no _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.02.2015 12:02 Post subject: |
|
|
| Hadde håpet å se Emil Nielsen her men han står over pga belastningen, ikke skade? |
|
| Back to top |
|
 |
Dinosaur Senior

|
Posted: 06.02.2015 12:34 Post subject: |
|
|
Troppen til Levanger:
Ola Rygg, Ronny Dypvik, Espen Berger, Victor Barrera, Tom Erik Nordberg, Rikard Nilsson, Henrik K Dahlen, Daniel Stensland, Simen Sandmæl, Mateo Lopez, Andreas Peterson, Ørjan Hopen, Ivar Sollie Rønning, Vegard Braaten, Bendik Bye, Benjamin Stokke, Kaj Lei i Bartalsstovu, Andreas Skeie
Lars Emil Flakk, Erik Skeie, Tobias Luvenberg, andreas lykke strand og Fredrik Sunde står trolig over
Last edited by Dinosaur on 06.02.2015 12:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Saladin Junior
|
Posted: 06.02.2015 12:36 Post subject: |
|
|
| Hva er vitsen/nytten med å teste Strandberg på midtbanen? Må da være en eller annen spiller som vi vil sjekke ut der og som det faktisk er reelt for. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.02.2015 12:50 Post subject: |
|
|
| Litt skuffa over opplegget i denne kampen. Hadde håpa at Kåre ville kjøre litt mer Eggen-style for å se hvordan en antatt startoppstilling fungerer og hva vi trenger å terpe mer på. Ikke veldig overraskende om vi taper med de oppstillingene der. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.02.2015 12:52 Post subject: |
|
|
| Synes det er greit siden det er første kampen. Alle får en mulighet til å vise seg frem. Men etter denne burde vi holde oss unna en slik strategi. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 06.02.2015 12:53 Post subject: |
|
|
Om han fortsetter slik i neste kamp er jeg enig, men i årets første kamp synes jeg det er helt fair at alle får prøvd seg.
Edit: evt det Klevino sa. |
|
| Back to top |
|
 |
Saladin Junior
|
Posted: 06.02.2015 13:03 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Litt skuffa over opplegget i denne kampen. Hadde håpa at Kåre ville kjøre litt mer Eggen-style for å se hvordan en antatt startoppstilling fungerer og hva vi trenger å terpe mer på. Ikke veldig overraskende om vi taper med de oppstillingene der. |
Hva slags opplegg kunne du tenke deg?
Edit: spør fordi jeg er nysgjerrig. Ikke fordi jeg er uenig. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.02.2015 13:06 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Synes det er greit siden det er første kampen. Alle får en mulighet til å vise seg frem. Men etter denne burde vi holde oss unna en slik strategi. |
Langt på vei enig. Enkelte spillere skal vise seg frem i kampsituasjon på prøvespill, mens andre skal vurderes som backup på nye plasser.
Allikevel er jeg usikker på om det kanskje heller burde vært satt opp et rent a-lag i første og "b-lag" i andre, for eksempel. Men det kan hende teamet ønsker at også de ferske skal få spille sammen med noen rutinerte for å få litt trygghet i laget.
Uansett bør vi fort være på rent førstelag igjen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.02.2015 13:07 Post subject: |
|
|
| Som jeg skriver, at han setter opp sitt antatt beste lag og ser hvordan det fungerer. Oppfører indreløperne seg sånn som han vil? Går vingene på de løpene de skal? Hvis ikke så vet han hva han må jobbe med fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.02.2015 13:30 Post subject: |
|
|
Er ikke sikkert samhandlinga sitter ennå da de ikke har spilt en kamp på flere måneder. Jeg er mer spent på hvordan de er fysisk. De skal være stinne av trening nå og jeg forventer at det gir utslag fra 20-25 minutter ut i omgangene og at vi da får se hvor mye bedre trent RBK er enn Levanger.
Jeg forventer at Levanger vil slite med tempoet på disse tidspunktene. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.02.2015 13:33 Post subject: |
|
|
| Fotballspillere stinne av trening er tunge og slitne så det vil heller være omvendt i morgen. Det er senere i sesongen vi vil få utbytte av hardtreninga. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 06.02.2015 14:37 Post subject: |
|
|
Jeg er litt tvilende til utbyttet av å sette opp to så jevndårlige lag, der alle ledd inneholder spillere i nye roller og uvante medspillere. Dårlig læring av samspill, vanskelig å få et ordentlig inntrykk av ferske spillere. Sikkert en ok treningsøkt, men bør ikke de få treningskampene benyttes litt mer bevisst?
Samtidig er det jo tydelig at et forfall fra Selnæs spesielt gjør det vanskelig å komponere en god midtbane, spesielt når 1. nødløsning Jensen også er skadet. Det er skrikende åpenbart at vi mangler en ordentlig backup (også) i den posisjonen, og det burde være med og styre hva slags spillertype vi ser etter når vi bestemmer oss for å erstatte Mix. Jeg ønsker meg en playmakertype, en god ballspiller med nok fysisk tilstedeværelse til å fungere både i en offensiv (primær) indreløperrolle som førstevalg og en mer defensiv (sekundær) sentral rolle når Selnæs er skadet eller formsvak.
Da ville vi få en situasjon der enten Midtsjø eller Selnæs var inne i elleveren, avhengig av form og skader, slik at begge fikk mye spilletid men ikke så ofte samtidig. Målet må være å kunne ruste dem godt nok til at vi om 1-2 år kan selge Jensen/NY for en god sum uten å måtte erstatte de med en etablert A-lagsspiller. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.02.2015 14:44 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Fotballspillere stinne av trening er tunge og slitne så det vil heller være omvendt i morgen. Det er senere i sesongen vi vil få utbytte av hardtreninga. |
Jeg forventer allikevel at RBK er bedre trent enn Levanger, stinne av trening eller ei så skal RBK inneha et høyere tempo kampen gjennom selv om de har en knallhard oppkjøringsperiode. |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 06.02.2015 14:51 Post subject: |
|
|
| er det mulighet for å se kampen i reprise/ i ettertid? |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 06.02.2015 14:56 Post subject: |
|
|
| Har ikke sett noe om det. Blir nok sikkert bare høydepunkter fra kampen på RBK.no. Men det har jo skjedd en sjelden gang at de har lagt ut hele kampen, men jeg tipper det blir med høydepunktene. |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 06.02.2015 15:01 Post subject: |
|
|
| ser det ligger noen tidligere kamper ute her (gratis) : https://rbk.solidtango.com/ så får vel krysse fingrene. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 06.02.2015 15:29 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Jeg er litt tvilende til utbyttet av å sette opp to så jevndårlige lag, der alle ledd inneholder spillere i nye roller og uvante medspillere. Dårlig læring av samspill, vanskelig å få et ordentlig inntrykk av ferske spillere. Sikkert en ok treningsøkt, men bør ikke de få treningskampene benyttes litt mer bevisst?
Samtidig er det jo tydelig at et forfall fra Selnæs spesielt gjør det vanskelig å komponere en god midtbane, spesielt når 1. nødløsning Jensen også er skadet. Det er skrikende åpenbart at vi mangler en ordentlig backup (også) i den posisjonen, og det burde være med og styre hva slags spillertype vi ser etter når vi bestemmer oss for å erstatte Mix. Jeg ønsker meg en playmakertype, en god ballspiller med nok fysisk tilstedeværelse til å fungere både i en offensiv (primær) indreløperrolle som førstevalg og en mer defensiv (sekundær) sentral rolle når Selnæs er skadet eller formsvak.
Da ville vi få en situasjon der enten Midtsjø eller Selnæs var inne i elleveren, avhengig av form og skader, slik at begge fikk mye spilletid men ikke så ofte samtidig. Målet må være å kunne ruste dem godt nok til at vi om 1-2 år kan selge Jensen/NY for en god sum uten å måtte erstatte de med en etablert A-lagsspiller. |
Fornuftige tanker.
Det er ikke bra nok at Strandberg/Gamst seiler opp som kandidater i en saa sentral posisjon. Vi maa ha inn forsterkning. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.02.2015 17:30 Post subject: |
|
|
| Tror RBK får trøbbel med å vinne komfortabelt med to ulike ellevere. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.02.2015 17:47 Post subject: |
|
|
Jeg er bortreist i helga og rekker ikke å se kampen. Håper derfor på gode referat/børser fra denne kampen fra de av forumdeltagere som ser kampen. Spesielt Brommapojken er jeg nysgjerrig på  |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4075 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 06.02.2015 17:47 Post subject: |
|
|
Burde heller gjort som jeg gjør i FM (siden min kompetanse har ført RBK til CL seier flere ganger :p), nemlig å kjøre interne treningskamper flere ganger hvor en har en antatt beste 11er mot en 11er bestående av utfordrere. 2-3 kamper også bytte litt på de som imponerer/ikke imponerer.
Ny sportssjef før innføre tvungen FM praksis på trener... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
|