English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Levanger
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
HOFFA
Veteran

PostPosted: 05.02.2015 17:33    Post subject: Reply with quote

Får tro Abrahallen er trygg å oppholde seg i under meldte værforhod da, ellers kan det fort bli avlysning av kamp .....
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 05.02.2015 20:20    Post subject: Reply with quote

Abrahallen i siste reinkarnasjon er ikke lengre en plastballong, men en solid bygning, så du trenger ikke stresse med det Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Dinosaur
Senior

PostPosted: 05.02.2015 21:45    Post subject: Reply with quote

Lerkendal kollapser før abrahallen Smile Solide saker
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 06.02.2015 11:39    Post subject: Reply with quote

Gamst og Strandberg som backup for Sælnes.

http://www.adressa.no/100...489916.snd
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 06.02.2015 11:56    Post subject: Reply with quote

Kåre Ingebrigtsen bytter alle utespillerne i pausen mot Levanger. Ole Selnæs, Mike Jensen, Alexander Lund Hansen og Emil Nielsen må stå over kampen.

Startelleveren:

Hansen

Svensson - Steiring - Reginiussen - Skjelvik

Sørmo - Gamst - Sæter

Helmersen - Søderlund - Riski

2. omgang:

Hansen

Larsson - Eyjolfsson - Rønning - Dorsin

(Mikkel) Jensen - Strandberg - Midtsjø

Helland - Malec - Mikkelsen

rbk.no
KitWalker
Veteran

PostPosted: 06.02.2015 12:02    Post subject: Reply with quote

Hadde håpet å se Emil Nielsen her men han står over pga belastningen, ikke skade?
Back to top
Dinosaur
Senior

PostPosted: 06.02.2015 12:34    Post subject: Reply with quote

Troppen til Levanger:

Ola Rygg, Ronny Dypvik, Espen Berger, Victor Barrera, Tom Erik Nordberg, Rikard Nilsson, Henrik K Dahlen, Daniel Stensland, Simen Sandmæl, Mateo Lopez, Andreas Peterson, Ørjan Hopen, Ivar Sollie Rønning, Vegard Braaten, Bendik Bye, Benjamin Stokke, Kaj Lei i Bartalsstovu, Andreas Skeie

Lars Emil Flakk, Erik Skeie, Tobias Luvenberg, andreas lykke strand og Fredrik Sunde står trolig over

Last edited by Dinosaur on 06.02.2015 12:45; edited 1 time in total
Back to top
Saladin
Junior

PostPosted: 06.02.2015 12:36    Post subject: Reply with quote

Hva er vitsen/nytten med å teste Strandberg på midtbanen? Må da være en eller annen spiller som vi vil sjekke ut der og som det faktisk er reelt for.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.02.2015 12:50    Post subject: Reply with quote

Litt skuffa over opplegget i denne kampen. Hadde håpa at Kåre ville kjøre litt mer Eggen-style for å se hvordan en antatt startoppstilling fungerer og hva vi trenger å terpe mer på. Ikke veldig overraskende om vi taper med de oppstillingene der.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 06.02.2015 12:52    Post subject: Reply with quote

Synes det er greit siden det er første kampen. Alle får en mulighet til å vise seg frem. Men etter denne burde vi holde oss unna en slik strategi.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 06.02.2015 12:53    Post subject: Reply with quote

Om han fortsetter slik i neste kamp er jeg enig, men i årets første kamp synes jeg det er helt fair at alle får prøvd seg.

Edit: evt det Klevino sa.
Back to top
Saladin
Junior

PostPosted: 06.02.2015 13:03    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Litt skuffa over opplegget i denne kampen. Hadde håpa at Kåre ville kjøre litt mer Eggen-style for å se hvordan en antatt startoppstilling fungerer og hva vi trenger å terpe mer på. Ikke veldig overraskende om vi taper med de oppstillingene der.

Hva slags opplegg kunne du tenke deg?

Edit: spør fordi jeg er nysgjerrig. Ikke fordi jeg er uenig.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.02.2015 13:06    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Synes det er greit siden det er første kampen. Alle får en mulighet til å vise seg frem. Men etter denne burde vi holde oss unna en slik strategi.

Langt på vei enig. Enkelte spillere skal vise seg frem i kampsituasjon på prøvespill, mens andre skal vurderes som backup på nye plasser.

Allikevel er jeg usikker på om det kanskje heller burde vært satt opp et rent a-lag i første og "b-lag" i andre, for eksempel. Men det kan hende teamet ønsker at også de ferske skal få spille sammen med noen rutinerte for å få litt trygghet i laget.

Uansett bør vi fort være på rent førstelag igjen.
Henri
Legende

PostPosted: 06.02.2015 13:07    Post subject: Reply with quote

Som jeg skriver, at han setter opp sitt antatt beste lag og ser hvordan det fungerer. Oppfører indreløperne seg sånn som han vil? Går vingene på de løpene de skal? Hvis ikke så vet han hva han må jobbe med fremover.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 06.02.2015 13:30    Post subject: Reply with quote

Er ikke sikkert samhandlinga sitter ennå da de ikke har spilt en kamp på flere måneder. Jeg er mer spent på hvordan de er fysisk. De skal være stinne av trening nå og jeg forventer at det gir utslag fra 20-25 minutter ut i omgangene og at vi da får se hvor mye bedre trent RBK er enn Levanger.

Jeg forventer at Levanger vil slite med tempoet på disse tidspunktene.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.02.2015 13:33    Post subject: Reply with quote

Fotballspillere stinne av trening er tunge og slitne så det vil heller være omvendt i morgen. Det er senere i sesongen vi vil få utbytte av hardtreninga.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.02.2015 14:37    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt tvilende til utbyttet av å sette opp to så jevndårlige lag, der alle ledd inneholder spillere i nye roller og uvante medspillere. Dårlig læring av samspill, vanskelig å få et ordentlig inntrykk av ferske spillere. Sikkert en ok treningsøkt, men bør ikke de få treningskampene benyttes litt mer bevisst?

Samtidig er det jo tydelig at et forfall fra Selnæs spesielt gjør det vanskelig å komponere en god midtbane, spesielt når 1. nødløsning Jensen også er skadet. Det er skrikende åpenbart at vi mangler en ordentlig backup (også) i den posisjonen, og det burde være med og styre hva slags spillertype vi ser etter når vi bestemmer oss for å erstatte Mix. Jeg ønsker meg en playmakertype, en god ballspiller med nok fysisk tilstedeværelse til å fungere både i en offensiv (primær) indreløperrolle som førstevalg og en mer defensiv (sekundær) sentral rolle når Selnæs er skadet eller formsvak.

Da ville vi få en situasjon der enten Midtsjø eller Selnæs var inne i elleveren, avhengig av form og skader, slik at begge fikk mye spilletid men ikke så ofte samtidig. Målet må være å kunne ruste dem godt nok til at vi om 1-2 år kan selge Jensen/NY for en god sum uten å måtte erstatte de med en etablert A-lagsspiller.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 06.02.2015 14:44    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Fotballspillere stinne av trening er tunge og slitne så det vil heller være omvendt i morgen. Det er senere i sesongen vi vil få utbytte av hardtreninga.

Jeg forventer allikevel at RBK er bedre trent enn Levanger, stinne av trening eller ei så skal RBK inneha et høyere tempo kampen gjennom selv om de har en knallhard oppkjøringsperiode.
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 06.02.2015 14:51    Post subject: Reply with quote

er det mulighet for å se kampen i reprise/ i ettertid?
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 06.02.2015 14:56    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett noe om det. Blir nok sikkert bare høydepunkter fra kampen på RBK.no. Men det har jo skjedd en sjelden gang at de har lagt ut hele kampen, men jeg tipper det blir med høydepunktene.
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 06.02.2015 15:01    Post subject: Reply with quote

ser det ligger noen tidligere kamper ute her (gratis) : https://rbk.solidtango.com/ så får vel krysse fingrene.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 06.02.2015 15:29    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg er litt tvilende til utbyttet av å sette opp to så jevndårlige lag, der alle ledd inneholder spillere i nye roller og uvante medspillere. Dårlig læring av samspill, vanskelig å få et ordentlig inntrykk av ferske spillere. Sikkert en ok treningsøkt, men bør ikke de få treningskampene benyttes litt mer bevisst?

Samtidig er det jo tydelig at et forfall fra Selnæs spesielt gjør det vanskelig å komponere en god midtbane, spesielt når 1. nødløsning Jensen også er skadet. Det er skrikende åpenbart at vi mangler en ordentlig backup (også) i den posisjonen, og det burde være med og styre hva slags spillertype vi ser etter når vi bestemmer oss for å erstatte Mix. Jeg ønsker meg en playmakertype, en god ballspiller med nok fysisk tilstedeværelse til å fungere både i en offensiv (primær) indreløperrolle som førstevalg og en mer defensiv (sekundær) sentral rolle når Selnæs er skadet eller formsvak.

Da ville vi få en situasjon der enten Midtsjø eller Selnæs var inne i elleveren, avhengig av form og skader, slik at begge fikk mye spilletid men ikke så ofte samtidig. Målet må være å kunne ruste dem godt nok til at vi om 1-2 år kan selge Jensen/NY for en god sum uten å måtte erstatte de med en etablert A-lagsspiller.

Fornuftige tanker.
Det er ikke bra nok at Strandberg/Gamst seiler opp som kandidater i en saa sentral posisjon. Vi maa ha inn forsterkning.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 06.02.2015 17:30    Post subject: Reply with quote

Tror RBK får trøbbel med å vinne komfortabelt med to ulike ellevere.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 06.02.2015 17:47    Post subject: Reply with quote

Jeg er bortreist i helga og rekker ikke å se kampen. Håper derfor på gode referat/børser fra denne kampen fra de av forumdeltagere som ser kampen. Spesielt Brommapojken er jeg nysgjerrig på RBK
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 06.02.2015 17:47    Post subject: Reply with quote

Burde heller gjort som jeg gjør i FM (siden min kompetanse har ført RBK til CL seier flere ganger :p), nemlig å kjøre interne treningskamper flere ganger hvor en har en antatt beste 11er mot en 11er bestående av utfordrere. 2-3 kamper også bytte litt på de som imponerer/ikke imponerer.

Ny sportssjef før innføre tvungen FM praksis på trener...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb