English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Engelsk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 321, 322, 323 ... 334, 335, 336  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran

PostPosted: 31.01.2015 18:42    Post subject: Reply with quote

Ti minutter etter at han ble byttet inn så scorer Sturrdige sitt første mål etter et langt skademareritt. Det er lov til å se lyst på våren nå!
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 31.01.2015 19:30    Post subject: Reply with quote

Når man ser hvor lett sturridge scorer på de sjansene liverpool i det siste har skapt 4-5 av hver kamp uten å score, begynner man å lure på hvor liverpool hadde vært i dag om vi faktisk kunne spilt med spiss de siste 5 månedene.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 31.01.2015 19:42    Post subject: Reply with quote

United, Soton, Spurs, Arsenal og Liverpool plukker mye poeng om dagen, det kommer til å bli et rotterace om 3. og 4.plass i år. Med 15 kamper igjen så skiller det kun 5 poeng mellom disse 5 lagene.

Så ufattelig deilig å ha Daniel Sturridge tilbake, tok 12 minutter å sette første scoring etter 5 mnd på skadelista.

Liverpool har nå kun 2 tap på de siste 18 kampene i alle turneringer, 5-2-0 siste 7 i PL, et forsvar som har tettet igjen bakover og en toppscorer tilbake i spill. Det blir som sagt et rotterace!
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 31.01.2015 23:13    Post subject: Reply with quote

Viktig å nevne hvem dere har møtt også da Smile

Arsenal H, Burnley B, Swansea H, Leicester H, Sunderland B, Aston Villa B, og WestHam H.

Liverpool har et SYKT kampprogram fremover nå. De har følgende på rekke:

Bolton B
Everton B
Tottenham H
Besiktas H
Southampton B
Besiktas B
City H
Burnley H
Swansea B
United H
Arsenal B

I tillegg kan det komme mer FA-cup og mer EL inni bildet. Er dere færre enn de 5 poengene dere er bak United etter Arsenal-kampen, så er dere SOLEKLARE favoritter til topp 4.

- Torgeir Børven
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 01.02.2015 01:30    Post subject: Reply with quote

Liverpool har tøft program nå og avslutter vel litt enklere mens Man Utd har stikk motsatt. Man Utd skal gjennom ett lett program på papiret nå før de går inn i ett tøft program fra midten av mars som varer til det er 4 runder igjen, Tottenham, City og Aston Villa venter da hjemme og Liverpool, Chelsea og Everton borte i det tøffe programmet.

De 4 siste kampene Man Utd har så er det 3 overkommelige kamper på programmet og en hjemmekamp mot Arsenal.

Blir spennende å se fremover, Man Utd bør helst ta en del poeng og få en større luke før det tøffe programmet starter. Ligger forhåpentligvis godt an til det nå mtp at de har vært i en liten downperiode men ser nå ut til å være på vei opp igjen.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 01.02.2015 03:14    Post subject: Reply with quote

Ser ikke mørkt på å møte de gode lagene nå som vi har funnet formen. De to Chelsea-kampene viste at vi kan hamle opp med hvem som helst nå.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.02.2015 16:04    Post subject: Reply with quote

Det er klart Rånny, jeg tar ikke av enda. Poengene er hentet mot stort sett enkel motstand, det er de neste 10-ish kampene som kommer til å avgjøre Liverpools sesong.

Det er et hardt kampprogram og Liverpool er avhengig av å slå lagene rundt/over seg for å holde følge, en mengde sekspoeng-kamper fremover.

Men formpilen peker rett opp. Selvtilliten er en helt annen, tryggheten bakover øker og presset på ballfører vi var så dyktige på i fjor er tilbake.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 03.02.2015 02:24    Post subject: Reply with quote

Man Utd hentet faktisk noen, Andy Kellett fra Bolton på lån!

Sikkert mange som er sjokka over at Man Utd låner er 21 årig venstreback som akkurat har vært utlånt til Plymouth. Men han hentes nok inn for U21 laget mtp at de ikke har noen ordentlig venstreback. Siden Bolton hentet Janko på lån fra Man Utd så ser det ut som om Kellett lånet ble til som en del av den avtalen.

Skjedde som ventet ikke mye hos Man Utd (eller de andre storklubbene) med unntak av spillere ut på lån + at Fletcher dro til WBA og Anderson bekreftes nok i løpet av et par dager klar for Internacional.

Chelsea var unntaket i dag og gjorde en veldig spennende avtale med Cuadrado, blir spennende å se hva han kan tilføre laget. Om han klarer å utkonkurrere Willian, noe som ikke Schürrle klarte. Mtp at Cuadrado er god defensivt også så er det forståelig at han kom inn og Schürrle gikk ut.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 04.02.2015 18:56    Post subject: Reply with quote

Kom over denne:

http://www.vg.no/sport/fo.../23388353/

Quote:

Siden «Boxing Day», 26. desember, har alle Premier League-lag spilt seks seriekamper. Bare Liverpool er ubeseiret, fem seirer og én uavgjort (2–0 ble til 2–2 hjemme mot Leicester).

...

Så, etter en trøstesløs 1. omgang mot Basel, med Rickie Lambert som spiss, måtte noe gjøres. Liverpool sto nesten bokstavelig talt stille, og lå under 0–1 (måtte vinne). Lazar Markovic kom inn for Rickie Lambert, lynvingen Raheem Sterling ble i et lettere desperat forsøk dyttet frem som midtspiss. Det eksploderte med en gang, med en helt annen fart og med ballen i lengderetningen. Markovic’ røde kort etter bare et kvarter ødela mye, men kanskje var det der og da manager Brendan Rodgers virkelig forsto at han måtte gå for en annen løsning enn statiske Mario Balotelli eller treige Rickie Lambert som midtspiss.

....

** I 19 av 20 kamper, til og med Basel, hadde enten Balotelli (10) eller Lambert (9) startet som spiss. (I bortemøtet med Real Madrid stilte Liverpool med et tilnærmet B-lag, og da spilte ingen av de to.)

** I 12 av de 13 kampene etter Basel har hverken Balotelli eller Lambert åpnet. (Lambert fikk sjansen i cupen mot Wimbledon, da Raheem Sterling ble innvilget en ukes ferie på Jamaica.)

Så måtte jeg nesten søke opp denne fra 17.09.2014

Kleviño wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:

Vanskelig å velge en ellever og gameplan som gir de 2-4 offensive spillerne nok rom å utfolde seg i uten den åpenbare bakromstrusselen Sturridge er.

La Sterling strekke motstander.

Fristende med en velkommen etter til Rodgers Wink
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.02.2015 20:43    Post subject: Reply with quote

Innertier den der ja Smile
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 04.02.2015 23:41    Post subject: Reply with quote

Kleviño Tommel'n opp!

Ellers trodde jeg aldri vi skulle få mål i dag, hehe. Tre stolpeskudd og angrep på angrep resulterte heldigvis til slutt i et mål - fem min før slutt. At vi også slipper ekstraomganger, med Coutinhos overtidsmål, er jo bare nydelig!
SeG
Veteran

PostPosted: 05.02.2015 12:30    Post subject: Reply with quote

Dessuten var det viktig med tanke på å gå inn i Merseyside-derbyet med en positiv følelse og så friske ben som mulig.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Pillen
Senior

PostPosted: 05.02.2015 15:33    Post subject: Reply with quote

Noen flere som er utrolig skuffet over Heggelund?

Hadde store forventninger da han kom fra Serie A og CMORE til TV 2 og Premier League, men han har vist seg å være en enorm skuffelse. Det toppet seg for min del når han ved minst to anledninger småkranglet med Tor-Kristian Karlsen på Deadline Day. Virket rett og slett å være småaggressiv og bitter. Var ubehagelig å høre på.

Han har store mangler på kunnskap. Jeg husker Premier League-tabelltipset før sesongen. En hvilken som helst random fyr kunne gjort jobben bedre enn Heggelund. Ble sjokkert over hvor lite han visste. Wikestad rundspilte Heggelund.

Han kan sin Serie A, men jeg er usikker på hvor godt han egentlig følger med der også. Serie A er det mulig å komme seg litt unna i og med det er en liga som ikke så mange følger med på. Serie A har blitt en slags nisje hvor du hylles bare du er fan.

Mistet rett og slett sansen for hele fyren etter Deadline Day. En uspiselig type.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.02.2015 15:42    Post subject: Reply with quote

Synes Heggelund er forferdelig å høre på, men det samme gjelder Wikestad. Slutter aldri å forbause meg over hvor riv ruskende galt Wikestad vurderer avgjørende dommervalg, selv etter å ha sett reprisen 100 ganger og fra forskjellige vinkler.

Merket meg forøvrig at TK Karlsen mente at Newcastle burde "bygge laget rundt" Sissoko eller hvem det var. Ikke min måte å tenke fotball på.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 05.02.2015 16:01    Post subject: Reply with quote

Jeg satt å så litt på overgangsstudio på tv2.no tidligere uken. jeg må si at Wikestad, Heggelund, og de to tullingene fra FC Fotball, i min bok har null å gjøre på fotballbaserte programmer. De er blottet for humor, og mye av praten går i vås og fjas om helt andre ting. Videre bruker de historiens kleineste og værste reportere i England for å få info, med folk som marginalt kan engelsk.

Han som er ute på treningsanleggene de bruker har jeg sett ved flere anledninger klarer å hisse på seg lokale som står å følger aktivitet utenfor treningsanlegget, for vedkommende ikke vet at "pissed" betyr full på engelsk, og ikke sint/skuffet.

TV2 tror nok de er veldig bra slik som ting er nå, men jeg ble dypt dypt skuffet. TKK viste dog at han har ufattelig mye kunnskap!

Back to top
Pillen
Senior

PostPosted: 05.02.2015 16:18    Post subject: Reply with quote

TKK er så uendelig mange klasser over de andre at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Dessverre kan han for mange virke usympatisk og arrogant. I Norge synes det viktigere å ha et pent ansikt og utstrålig enn kunnskap. PJH-gjengen er god på drakter, hår og andre til dels uinteressante aspekter, men når man diskuterer overganger, økonomi og annet er det befriende med en Fagmann med stor F. TKK er ingen typisk TV-mann, derfor er han nok for den vanlige seer for kjedelig og kontinental. Likevel er det befriende å se at TV2 satser på ham.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 05.02.2015 16:31    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg Pillen. Tror også problemet er litt at TKK ikke er noe formidlingsgeni, og det kan ta litt tid før han finner ordene. Men hvis man overser dette og hører på mannen så er det ingen tvil om at den mannen kan mer om klubbdrift på kontinentet enn de aller aller fleste her til lands.

Legger man til at mannen har ufattelig god oversikt over klubber og spillere så er han jo nærmest en vandrende gullgruve som ingen norske klubber tørr å satse skikkelig på.

Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 05.02.2015 17:00    Post subject: Reply with quote

Enig i det meste, Heggelund har vært en kjempeskuffelse. Synes dog ikke Wikestad er så elendig. Greit han roper og bommer litt på noen dommeravgjørelser, men han har et bra engasjement og kan ganske mye om lagene han kommenterer.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 05.02.2015 17:06    Post subject: Reply with quote

Greia er at de fleste som sitter der har en viss dose med fotballkunnskap, men jeg synes de fleste i det studioet forurenser dette med alt mulig svada rundt fotballen og gjerne ting som ike har noe med det å gjøre også. Det er vel der problemet ligger for meg. Som fotballkommentator er Wikestad helt ok synes jeg. Men i et studio, som jeg så han sist i, fungerer han ikke for meg.

Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 08.02.2015 20:36    Post subject: Reply with quote

Nigel Pearson har fått sparken i Leicester. Det har jo ligget i kortene lenge at han ville få sparken, ligger sist i PL og det har de gjort en god stund nå.

Er nok bare ett tidsspørsmål før Bruce får sparken i Hull også, de har gjort det veldig dårlig en god stund nå men han kjøpte seg nok litt mer tid etter å ha klart 1-1 mot City i går.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.02.2015 23:59    Post subject: Reply with quote

Jaggu faen ble ikke Balotelli matchvinner i kampen Liverpool - Tottenham! Surprised
hello
Veteran

PostPosted: 11.02.2015 00:01    Post subject: Reply with quote

Mildt sagt på tide! Måtte en tap-in fra 3 meters hold til for å få han et mål.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 11.02.2015 00:03    Post subject: Reply with quote

Kan det tenkes at dette var et vendepunkt for ham? (Antakeligvis ikke, men spør allikevel).
hello
Veteran

PostPosted: 11.02.2015 00:21    Post subject: Reply with quote

Er jo lov å håpe, men er litt enig med gutta i studio, tiden hans i Liverpool er i ferd med å renne ut. Han er bak en haug med spillere i konkurransen om plassene offensivt på Liverpool. Hadde det ikke vært for at Sterling var skadet i dag, så hadde han vært på tribunen.

Samtidig hadde det jo vært litt kult med en oppstandelse fra de døde, og en Balotelli som scorer mål slik mytene forteller at han kan.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 11.02.2015 01:37    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:

Er nok bare ett tidsspørsmål før Bruce får sparken i Hull også, de har gjort det veldig dårlig en god stund nå men han kjøpte seg nok litt mer tid etter å ha klart 1-1 mot City i går.

Men det er fortsatt et spørsmål om tid da? Eller?

Hull ødela et kjempegodt quizspørsmål første gangen de rykket opp. Hvilket?
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 321, 322, 323 ... 334, 335, 336  Next
Page 322 of 336

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb