| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Strand Veteran

|
Posted: 01.12.2014 23:11 Post subject: |
|
|
| v_olden wrote: | Bra stykke arbeid, Strand!
Har du noen tanker om Rosenborg og den samme problemstillingen? |
Takk for det!
Rosenborg er jo ganske flinke, sånn oppslutningsmessig ut i fra antall innbyggere. I et lengre perspektiv blir det urimelig å sammenligne med 2007, det fremstår som en peak. Rosenborg har uansett i stor grad mobilisert trøndelag, og er ganske gode på det. Jeg tror ikke at problemstillingen passer klubben, og skulle jeg skrevet om RBK hadde jeg valgt noe annet. F.eks. hvor vidt klubben etterlever uttalte mål, planer, strategier og om hva de sier harmonerer med hva de gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.01.2015 17:06 Post subject: |
|
|
Ólafur Gardarsson, agenten til Viðar Örn Kjartansson, sier det ikke er usannsynlig at spilleren forlater Vålerenga i januar. Bekrefter at AEK Athen er en klubbene som har vist interesse. Fótbolti.net _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.01.2015 22:41 Post subject: |
|
|
Da blir han vel dyr, han har vel nettopp signert fire(?)Ã¥rskontrakt.
Uansett er nok Kjartansson såpass viktig og nyttig for VIF at de vanskelig kan finne erstatter nærmest uansett salgssum. 20-30 mill er vel heller ikke mer enn det de trenger for å komme opp på svarte tall igjen.
Forsvinner islendingen er vel unge Zahid eneste spiller som tilførr laget litt sjarm og x-faktor. Et slikt salg tror jeg vil plassere VIF på nedre halvdel i 2015-sesongen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.01.2015 01:00 Post subject: |
|
|
| AEK Athen faktisk, feier jo riktignok gjennom nivå til 2 Hellas for øyeblikket men allikevel litt merkelig å gå til en nivå 2 klubb i Hellas. Det er jo en stor klubb og vil jo være på øverste nivå neste sesong men skulle vel tro at det finnes bedre alternativ. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.01.2015 11:24 Post subject: |
|
|
| Har klubber som AEK de pengene VIF vil kreve for å slippe Kjartansson? |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 03.01.2015 13:38 Post subject: |
|
|
| Eier VIF Kjartansson, da? Eller er han Trøims personlige eiendom? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.01.2015 13:52 Post subject: |
|
|
Er vel Trøim som eier mesteparten av kontraktene/delene av dem i Engen. Mener å huske at Trøim eier 70%(?) av Kjartansson. Men kontraktene kan jo ha blitt gitt i gave tilbake til klubben nå i vinter igjen når Trøim bestemte seg for å satse nye bøtter med millioner i hovedstadens tapssluk.
Ellers merkelig at AEK Athen er interessant for spilleren og omvendt. Ville trodd Kjartansson ville gått til Nederland eller bunn Bundesliga eller nivået under.
AEK Athen gikk da konkurs for bare et par år siden, ble fullstendig restrukturert som amatørklubb i håpet om å reddes. Rart om de bruker såpass med penger allerede igjen. Men de kan jo ha fått inn en rik eier for alt jeg vet. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.01.2015 14:54 Post subject: |
|
|
| Vet ikke hvor mye Trøim eier av Kjartansson, men har uansett inntrykk av at Trøim ikke presser på for å få utbytte på denne typen investeringer. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.01.2015 15:06 Post subject: |
|
|
| Han eier de fleste som ikke har kommet som bosman eller fra eget utviklingssystem, men han her jo ikke inne i VIF fordi det er en investering som skal gi avkastning, så pengene finner veien tilbake til klubben uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.01.2015 16:58 Post subject: |
|
|
Har hørt fra en VIF-supporter at overgangssummen var under 200.000 kroner. Ganske drøyt om de trengte hjelp til en slik overgangssum. But, then again; norsk fotball. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.01.2015 19:34 Post subject: |
|
|
| Husk at han var et usikkert kort den gangen. Ikke det beste ryktet fra Island og han har hatt en del skader tidligere i karrieren om jeg ikke husker feil. 200 000 er ganske mye penger om du sliter fra før. |
|
| Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 20.01.2015 10:14 Post subject: |
|
|
Vålerenga har akseptert bud på Kjartansson, fra kinesiske Jiangsu.
http://www.vif-fotball.no...jartansson _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 20.01.2015 10:21 Post subject: |
|
|
| Signere ny kontrakt for så å selge han til en høy sum like etterpå. Vitner om god sportslig ledelse en viss Hoftun kan lære noe av... |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 20.01.2015 10:38 Post subject: |
|
|
Jf. forrige kommentar. En forutsetning som svært mange "glemmer" her er at det ikke er sikkert at spilleren vil skrive under. Det er ikke sikkert at dette er "nok en kjempetabbe" av Hoftun.
Hvis vi henter Ulvestad som Bosman er det vel neppe fordi Ålesund ikke har husket eller ikke ønsket å skrive kontrakt med ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 20.01.2015 10:52 Post subject: |
|
|
Salg av Kjartanson er ikke akkurat dårlig nytt for oss?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 20.01.2015 10:53 Post subject: |
|
|
Tydelig at kinesisk klubbfotball har rettet seg mot det skandinaviske spillermarkedet: Abderrazak Hamdallah, Aaron Samuel, Davy Claude Angan, Bentley, Tobias Hysén (IFK), Magnus Eriksson (Malmö FF), Erton Fejzullahu (Djurgården), Niklas Backman (AIK), Mohammed Ali Khan (Häcken) og Ricardo Santos (Åtvidaberg) har alle blitt kjøpt av kinesiske klubber de siste årene. I tillegg har det vært interesse for både Shala og Marcus Pedersen. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 20.01.2015 11:06 Post subject: |
|
|
| hentesveis wrote: | Salg av Kjartanson er ikke akkurat dårlig nytt for oss?  |
Ikke om man ønsker å spille i en liga blottet for profiler nei. |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 20.01.2015 12:36 Post subject: |
|
|
20 mill
greit å få stadfestet nivået. jeg har sett en del urealistiske vurderinger for egne spillere her inne.
http://www.aftenposten.no...6204_1.snd |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 20.01.2015 12:43 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Kjetil Rekdal forsøkte så sent som i fjor høst å sikre seg Viking-spissen, men den gangen satte Viking foten ned. Viking-ledelsen ønsket ikke å slippe Berisha til en konkurrerende norsk klubb. |
Dette blir det artig å følge med på:
| Quote: | | Viking-spiss Veton Berisha er VÃ¥lerenga-aktuell |
http://www.adressa.no/100...486229.snd |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.01.2015 12:50 Post subject: |
|
|
hahaha Berisha faktisk. Jaja, jeg må vel så si jeg har mine tvil til at VIF blir veldig målfarlige neste år om dette stemmer. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 20.01.2015 13:58 Post subject: |
|
|
| De nye reglene som forhindrer tredjeparts-eiere vil jo gjøre at Trøim ikke lenger får holde på som han har gjort tidligere. Nå eier han vel rundt 70% av de aller fleste spillerne Engen har, det kan han kun gjøre i ett år til før han må frasi seg eierskapet(?). Skal han være Sugardaddy for Engen så må han sprøyte inn pengene som sponsor(?) |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 20.01.2015 17:11 Post subject: |
|
|
| Håper de skaffer seg Markus Pedersen på monsterlønn. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.01.2015 21:22 Post subject: |
|
|
| Reka + Marcus "no brain" Pedersen kommer aldri til å bli en bra kombinasjon. Lillebror Berisha er på vei. Kamara blir visst for dyr for VIF. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.01.2015 00:35 Post subject: |
|
|
VIF virker fortsatt å gå etter spisser som neppe leverer. Med unntak av Moa og Kjartansson, begge mer eller mindre lykketreff, har de vel ikke hatt all verden til måscorer på denne siden av årtusenskiftet.
Kjartansson-overgangen som er skissert er for meg et lite tankekors. Spilleren som viste spisskompetanse som målscorer i større grad enn noen siden Rush og Brattbakk og som egenhendig løftet VIF til en OK plassering, havner altså ikke i en større liga enn den kinesiske. Kjartansson har riktignok ikkeeksisterende defensive evner, men målscorere virker å være særs ettertraktet over hele verden. Kjartansson burde kunne fristet lag fra mer attraktive ligaer på banen slik han herjet i TL i fjor. Men dette er vel bare nok en bekreftelse på at ligaen vår er ræva for tida, og at det tross alt ikke skal så meget til for å fremstå som profil. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.01.2015 00:41 Post subject: |
|
|
Kjartansson har med unntak av scoringsteftpå(eller gode avslutninger+god posisjonering) TL-nivå absolutt ingen ekstemferdigheter. Skjønner godt at klubber fra vesentlig bedre ligaer er skeptiske, selv tror jeg han ville floppet. Hadde han hatt god fysikk, godt rykk eller stor fart tipper jeg han hadde gått for 40 mill til en vesentlig bedre liga, det er tross alt ikke ofte at noen spiss scorer 25 på 29 i Skandinavia.
Altså er nok både salget og valget av spilleren om Kina faktisk fornuftig.
Vil tro at Hamdallah hadde hatt større forutsetning for å lykkes på et høyere nivå enn Kjartansson.
Men det blir jo gjetting basert på manglende fysiske ekstremferdigheter, Kjartansson kan jo teoretisk være en spiller som putter godt på alle nivået. Selv om jeg tviler sterkt.
Han vil nok uansett levere i Kina!  |
|
| Back to top |
|
 |
|