View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 14.01.2015 00:38 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Jensen - Selnæs - Ulvestad
Tror fort dette kan vise seg til å bli Norges beste midtbanetrio i TL! |
Hvis så skjer så forteller det mer om kvaliteten blant midtbanespillere i TIppeligaen enn akkurat denne trioen...... Jensen er den eneste som er av kvalitet, de 2 andre er stallfyll materiale. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 14.01.2015 00:44 Post subject: |
|
|
Klart det gjør dét, Stano_11! Hva er det du forresten forventer deg? Hvor mener du «landet skal ligge»? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
aaleby Senior
|
Posted: 14.01.2015 00:53 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Attaboy wrote: | Jensen - Selnæs - Ulvestad
Hvis så skjer så forteller det mer om kvaliteten blant midtbanespillere i TIppeligaen enn akkurat denne trioen...... Jensen er den eneste som er av kvalitet, de 2 andre er stallfyll materiale. |
Du skal få ha din mening, men Ulvestad (til tross for å befinne seg i skyggenes dal, bak Barrantes og Hamdallah) var børsmessig ikke langt unna Jensen i 2013. Vurdering av prestasjoner er en subjektiv øvelse, men det er en sabla god prestasjon av stallfyllmaterialet å ende opp 0,12 poeng bak Mr kvalitet aka Jensen på VG-børsen - etter 26 spilte kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 14.01.2015 00:58 Post subject: |
|
|
Jeg har mer tro på en målfarlig Midtsjø for 2015. Spår at Selnæs kommer til å forbedre seg en del defensivt, og at det vil frigjøre indreløperne enda mer offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 14.01.2015 00:58 Post subject: |
|
|
Virker på meg som enkelte (og til tider for mange) alltid er misfornøyd med spillerne i og som linkes til klubben, på en sånn måte at jeg undres på om det hadde vært bra nok å hente Gerrard, Harry Kane, Ødegaard, eller Zlatan.
Vi har ikke 100 mill å blåse i et overgangsvindu, og med litt edruelighet og realitetssjekk, burde man se at Ulvestader et varp om vi får han inn på Bosman. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 14.01.2015 01:00 Post subject: |
|
|
Jeg mener og forventer landet bør ligge der den sentrale midtbanespilleren er mye mere sikker med ballen, klarer å dekke ett mye større rom enn han som spilte i den posisjonen i fjor, en som håndterer ballen mye hurtigere og som i mye større grad tar del i den defensive jobben. Som indreløper vil jeg ha, i tillegg til Jensen, en indreløper som er mere den kreative kraften. Jensen er en skikkelig arbeider som løper frem og tilbake ustanselig. På mange måter ganske lik Roar Strand.
Nå har kvaliteten på stallen gått drastisk ned de siste årene. Den var bra for 2 år siden. Nå er den tynn og det er få lyspunkter. Vi mangler forsterkninger i alle leddene. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 14.01.2015 01:21 Post subject: |
|
|
Synes ikke du har helt den oppfatningen du burde ha, Stano_11, når du avfeier Selnæs som vokste mye som fotballspiller i løpet av forrige sesong. Da spesielt når han fikk spille. Ble stadig sterkere defensivt, og er samtidig veldig ivrig på å styrke selve muskelstyrken sin også, i tillegg til å ha en glimrende pasningsfot. kommer bare til å bli bedre. Med Ulvestad og Jensen på indreløperplasser vil Rosenborg ha to motorer som kan løpe fram og tilbake, og som kan både passere/dra av en mann eller to og skyte. Har tro på den midtbanetrien Attaboy skisserer. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 14.01.2015 01:42 Post subject: |
|
|
Det er også helt sykt hvor stor tro folk har på Midtsjø. Frelseren som kommer hjem fra låneopphold i Sandnes Ulf, som rykka ned.
Gleder meg stort over at vi kanskje kaprer Ulvestad. Har lenge tenkt på han som en spiller jeg gjerne hadde sett i RBK-trøya. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.01.2015 08:41 Post subject: |
|
|
Skullerud wrote: | Vi har ikke 100 mill å blåse i et overgangsvindu, og med litt edruelighet og realitetssjekk, burde man se at Ulvestader et varp om vi får han inn på Bosman. |
 |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 14.01.2015 09:36 Post subject: |
|
|
Vi har i mange år bygget ned sportslig avdeling istedet for å kutte i administrasjonen.
Resultatet har blitt en historisk svak stall, tom bankkonto og mindre tiltrekkningskraft for klassespillere.
Da blir det sånn at men leter i Ulvestad/Søderlund-hylla istedet for Sapara/Prica-hylla. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.01.2015 09:45 Post subject: |
|
|
Har vi ikke kuttet i adm? Link? |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 14.01.2015 09:53 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Jensen - Selnæs - Ulvestad
Tror dette fort kan bli en smule for likt. Og at dette kan ta tid. Jensen er ikke akkurat en kreativ type som f.eks en Barantes. Men øves det, kan jo dette bli bra på sikt, og at dette er en midtbane som sier pang. _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
Back to top |
|
 |
aaleby Senior
|
Posted: 14.01.2015 09:57 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: |
Da blir det sånn at men leter i Ulvestad/Søderlund-hylla istedet for Sapara/Prica-hylla. |
Hva er egentlig fellesnevneren mellom Søderlund og Ulvestad? Sapara var 24 når RBK hentet ham, Ulvestad er 22. Det er to år med utvikling. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.01.2015 12:02 Post subject: |
|
|
Liker at du som Ålesunder kommer med dine betraktninger om en spiller du kjenner bedre enn oss RBKere, men antyder du altså at Ulvestad potensielt blir på Sapara nivå? Sapara var i en tid der TL var mye bedre enn det er idag den store profilen i Norsk fotball. Noe av det beste vi har sett i landet. Isåfall tror jeg ikke på deg. |
|
Back to top |
|
 |
aaleby Senior
|
Posted: 14.01.2015 12:09 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Liker at du som Ålesunder kommer med dine betraktninger om en spiller du kjenner bedre enn oss RBKere, men antyder du altså at Ulvestad potensielt blir på Sapara nivå? Sapara var i en tid der TL var mye bedre enn det er idag den store profilen i Norsk fotball. Noe av det beste vi har sett i landet. Isåfall tror jeg ikke på deg. |
Jeg sier ikke mer enn at Ulvestad per i dag er en av tippeligaens beste midtbanespillere. Som RBK-spiller vil han rimelig sikkert bli flyttet et par hakk nærmere landslagsplass også. Spilleren er 22 år. Mye kan skje innen han er 24 år. Kanskje han endog har kommet seg opp på Sapara-nivå innen den tid eller kanskje ikke - hvem vet? DET er poenget.
Mao; selvsagt antyder jeg at Ulvestad potensielt sett KAN ende opp på Sapara-nivå. Det er tross alt ikke en midtbanespiller av verdensformat vi snakker om her. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.01.2015 12:31 Post subject: |
|
|
Ser uansett ikke poenget med å sammenligne han med Sapara, de er jo helt ulike spillertyper. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.01.2015 12:36 Post subject: |
|
|
Det finnes mange nyanser mellom "verdensklasse" og "god i TL 2013/2014". Synes du tar i litt, men ser gjerne at han blir en del av vår tropp, så får tiden vise hva han får til. Han skal vise litt mer før jeg hiver meg på superlativene, i første omgang hvordan han takler å ta steget til en større klubb enn Ålesund. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 14.01.2015 13:33 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Vi har i mange år bygget ned sportslig avdeling istedet for å kutte i administrasjonen.
Resultatet har blitt en historisk svak stall, tom bankkonto og mindre tiltrekkningskraft for klassespillere.
Det er jo i administrasjonen de aller største kuttene har kommet. Man har forsøkt å spare sport for de aller største kuttene. Men det har også vært nødvendig å gjøre grep der, slik som bl.a. reduksjon av lønnsutgifter. Dermed blir også det utvalget man kan lete i på spillermarkedet rerdusert. RBK har ikke råd til å bruke 10 mill på signering lenger, pluss lønnsutgifter på 3-4 mill i året på enkeltspillere. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.01.2015 13:43 Post subject: |
|
|
Blir ikke noen "røverkjøp til 10 mill" med det første nei. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.01.2015 17:34 Post subject: |
|
|
aaleby wrote: | Montana wrote: | Liker at du som Ålesunder kommer med dine betraktninger om en spiller du kjenner bedre enn oss RBKere, men antyder du altså at Ulvestad potensielt blir på Sapara nivå? Sapara var i en tid der TL var mye bedre enn det er idag den store profilen i Norsk fotball. Noe av det beste vi har sett i landet. Isåfall tror jeg ikke på deg. |
Jeg sier ikke mer enn at Ulvestad per i dag er en av tippeligaens beste midtbanespillere. Som RBK-spiller vil han rimelig sikkert bli flyttet et par hakk nærmere landslagsplass også. Spilleren er 22 år. Mye kan skje innen han er 24 år. Kanskje han endog har kommet seg opp på Sapara-nivå innen den tid eller kanskje ikke - hvem vet? DET er poenget.
Mao; selvsagt antyder jeg at Ulvestad potensielt sett KAN ende opp på Sapara-nivå. Det er tross alt ikke en midtbanespiller av verdensformat vi snakker om her. |
Det gjør ingen ting da RBK heller ikke holder verdensklasse. Ulvestad holder i massevis for RBK pdd. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 14.01.2015 18:18 Post subject: |
|
|
Oh Ah Ulvestad |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 14.01.2015 18:29 Post subject: |
|
|
Tror Ulvestad er en kjempesignering på alle mulige måter jeg. Gratis og har bevist han er god nok for TL. Kan ikke be om mer i disse trange tider _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 14.01.2015 18:43 Post subject: |
|
|
Kan jo be om en spiller som ikke gnåler på kontraktslengde og setter klubben først så lenge han faktisk er under kontrakt. Gidder ikke ny MIX... |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 15.01.2015 10:27 Post subject: |
|
|
sidney wrote: | Kan jo be om en spiller som ikke gnåler på kontraktslengde og setter klubben først så lenge han faktisk er under kontrakt. Gidder ikke ny MIX... |
Sidney: nå vet jeg ikke om du er i arbeidsdyktig alder, men jeg synes du skal tenke på dette ved neste lønnsforhandling. Rett og slett sette jobben først, og ikke gnåle så mye om mer penger. Kanskje til og med gå ned litt for å vise hvor lojal du er. Put your money where your mouth is, rett og slett. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 15.01.2015 11:50 Post subject: |
|
|
Denne mulige overgangen drar seg ut. Ser for meg at Jim S. i kulissene prøver å stikke det han har av kjepper i hjulene for at Ulvestad skal havne annetsteds. Dårlig følelse her |
|
Back to top |
|
 |
|