View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
aaleby Senior
|
Posted: 10.01.2015 20:32 Post subject: |
|
|
Aarøy ble hentet fra Spjelkavik IL, utkonkurrerte Molde. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.01.2015 20:59 Post subject: |
|
|
Tor Hogne Aarøy fikk jo bare 2 offisielle kamper for RBK - da som innbytter i begge kampene, ifølge rbk.no. Noe spesielt at den siste kampen han fikk i svart og i hvitt var mot selveste Real Madrid i Champions League. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.01.2015 15:50 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Overgangsrykter
Quote: | Fredrik Ulvestad vil bli presentert som RBK-spiller i løpet av neste uke. Skal ha kommet til enighet med trønderne om personlige betingelser |
HÃ¥per det stemmer!  |
Vi kan jo håpe og det er jo ting som tyder på at avtalen er nær, men den kilden du siterer her er hundre prosent tullball. Har enda til gode å se de komme med noen rykter som ikke enten er bekreftet i media, eller bare er oppspinn. Kun for å få følgere.
Grunnen til at jeg sier dette er at jeg synes vi skal unngå å bruke denne kontoen som ryktespreder. Enten finnes det andre kilder, eller så er det oppspinn. Må si jeg misliker slike kontoer sterkt. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 11.01.2015 16:15 Post subject: |
|
|
aaleby wrote: | Aarøy ble hentet fra Spjelkavik IL, utkonkurrerte Molde. |
Overgangen skjedde i en annen tid, da fotballlandskapet ikke var sånn som det er i dag.
Men om/hvis Ulvestad har landslagsambisjoner, så er det lettere å vise seg fram for landslagssjefen i Tippeligaen i forhold til Allsvenskan. Bare se på Wæhler og delvis Gashi.. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 12.01.2015 04:06 Post subject: |
|
|
Enig med Hedon, skulle til å påpeke det samme. Hva er sannsynligheten for at en slik konto har opplysninger ingen andre her inne har?
Slike kontoer lever jo på å plukke opp rykter fra Twitter. Men ingen andre har meldt om dette, så da er det åpenbart at de kjører et ganske safe tips og "tar crediten" senere - litt som Messi, når han tipper at vi signerer en spiller iløpet av de neste 5 årene  |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 12.01.2015 10:20 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | aaleby wrote: | Aarøy ble hentet fra Spjelkavik IL, utkonkurrerte Molde. |
Overgangen skjedde i en annen tid, da fotballlandskapet ikke var sånn som det er i dag.
Men om/hvis Ulvestad har landslagsambisjoner, så er det lettere å vise seg fram for landslagssjefen i Tippeligaen i forhold til Allsvenskan. Bare se på Wæhler og delvis Gashi.. |
Det tror jeg er overdrevet. Gashi har hatt massevis av sjanser til å vise seg fram i tippeligaen uten at det har hjulpet nevneverdig. Han er rett og slett ikke god nok.
Wæhler mistet ikke landslagsplassen fordi han dro til allsvenskan, det blir for dumt å tro. Eller er du gira på et veddemål på om han kommer tilbake på landslaget nå som han er tilbake i Vålerengen? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.01.2015 13:14 Post subject: |
|
|
Pappa Ulvestad: - RBK er en veldig interessant klubb
Begynner å tro at dette går vår vei nå. Veldig spennende signering i så fall: Har vist at han er bra i TL, flott alder mtp senere salg og Bosman. Har håp om at han vil prege oss mer enn Mix klarte. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 12.01.2015 14:10 Post subject: |
|
|
Må sitte langt inne for agent/rådgiver/samtalepartner Jimmy Sunnyhill dette. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.01.2015 21:59 Post subject: |
|
|
Gjør det, i så fall, bare enda bedre!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
aaleby Senior
|
Posted: 12.01.2015 22:07 Post subject: |
|
|
Siden det ser ut som dette mer eller mindre er spikret; Gled dere! En spiller som i det store og hele er kraftig undervurdert og i min bok; et varp av en signering om bruttern klarer å presse mer ut av sitronen enn Jönsson og Rekdal (Ulvestad har i litt for stor grad operert i skyggen av Barrantes). |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.01.2015 22:21 Post subject: |
|
|
Håper du har/får rett i alt du har sagt om Ulvestad, aaleby. Har også tro på ham. Tror kanskje, hvis alt skulle klaffe, at vi bare har ham her i et par år, men det kan gjerne være mer enn nok tid til at en annen indreløper har/kan etablere seg på KIs da velsmurte maskineri.
Uansett, så gleder jeg meg veldig til å se ham på laget, om vi får ham. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 13.01.2015 02:06 Post subject: |
|
|
Når det gjelder AaFK-spillere og spesielt Ulvestad må du ta alt med en klype salt
Men er ikke på noen måte negativ til Ulvestad.. kan sikkert bli en bra signering, det. Om han da har nok kreativitet og oversikt til å bekle den sentrale rollen i vår midtbanetreer. Flere faktorer som spiller inn der, så det kan ingen spå.
Men på papiret føles en midtbanetrio med Mike Jensen, Fredrik Ulvestad og Fredrik Midtsjø bra ut. OK tyngde defensivt, bra driv fremover.
Men så tror jeg også Kåre/Hoftun er veldig svak for Selnæs. Tror ikke han blir vraket uten videre. Så spørs om ikke det sender Midtsjø på benken igjen. |
|
Back to top |
|
 |
aaleby Senior
|
Posted: 13.01.2015 08:51 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Når det gjelder AaFK-spillere og spesielt Ulvestad må du ta alt med en klype salt |
Du må gjerne starte en ny tråd på fotball generelt, så skal jeg ta akkurat den delen av debatten. Skal her og nå nøye meg med;  |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 13.01.2015 15:13 Post subject: |
|
|
Så litt inne på forumet til Ålesund!
Når Ålesund sleit som mest i 2014 så var det svært mange som la skylden på Ulvestad, der de bla fremhevet at han trakk seg i dueller, spilte pasninger på tvers eller bakover, manglende løp offensivt etc!
Men observerer også at svært mange er forbannet over at han ikke forlenger kontrakten og ønsker å gå til en annen tippeliga klubb!
Håper vi får han, men er spent på hvor tellende han blir til slutt!  _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.01.2015 15:22 Post subject: |
|
|
Beren wrote: | Når Ålesund sleit som mest i 2014 så var det svært mange som la skylden på Ulvestad, der de bla fremhevet at han trakk seg i dueller, spilte pasninger på tvers eller bakover, manglende løp offensivt etc! |
Hadde man lest om Aleksander Tettey i 2007/2008 her hadde man aldri trodd at han senere var fast i Ligue 1 og Premier League.. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 13.01.2015 15:23 Post subject: |
|
|
Du får lese litt her inne ang Mix som Ulvestad skal erstatte, så ser du nok mye av det samme der også. |
|
Back to top |
|
 |
aaleby Senior
|
Posted: 13.01.2015 16:30 Post subject: |
|
|
Beren wrote: | Så litt inne på forumet til Ålesund!
Når Ålesund sleit som mest i 2014 så var det svært mange som la skylden på Ulvestad, der de bla fremhevet at han trakk seg i dueller, spilte pasninger på tvers eller bakover, manglende løp offensivt etc!
Men observerer også at svært mange er forbannet over at han ikke forlenger kontrakten og ønsker å gå til en annen tippeliga klubb!
Håper vi får han, men er spent på hvor tellende han blir til slutt!  |
Det var undertegnede som startet tråden Ulvestad var nærmest apatisk hele vårsesongen. Tok aldri tak, null initiativ og alt for statisk i spillestilen. Dette var i en periode med mye spekulasjoner rundt hans fremtid i klubben. Mulig at han bare var fullstendig ute av form, men for meg virket det som han i minst like stor grad slet med fokuset. Heldigvis ordnet dette seg gradvis gjennom sommeren og i løpet av høsten var den gamle ulven mer eller mindre tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 13.01.2015 17:58 Post subject: |
|
|
Kan jeg ikke tenke meg. Dette er vel penger som utelukkende er øremerket klubb. Om han har Solbakken som agent så vet man jo dog aldri hvilke under-bordet-avtaler som er inngått  |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 13.01.2015 18:08 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Beren wrote: | Når Ålesund sleit som mest i 2014 så var det svært mange som la skylden på Ulvestad, der de bla fremhevet at han trakk seg i dueller, spilte pasninger på tvers eller bakover, manglende løp offensivt etc! |
Hadde man lest om Aleksander Tettey i 2007/2008 her hadde man aldri trodd at han senere var fast i Ligue 1 og Premier League.. |
Sant det
aaleby wrote: | Beren wrote: | Så litt inne på forumet til Ålesund!
Håper vi får han, men er spent på hvor tellende han blir til slutt!  |
Det var undertegnede som startet tråden Ulvestad var nærmest apatisk hele vårsesongen. Tok aldri tak, null initiativ og alt for statisk i spillestilen. Dette var i en periode med mye spekulasjoner rundt hans fremtid i klubben. Mulig at han bare var fullstendig ute av form, men for meg virket det som han i minst like stor grad slet med fokuset. Heldigvis ordnet dette seg gradvis gjennom sommeren og i løpet av høsten var den gamle ulven mer eller mindre tilbake. |
Som danielsk påpeker så er det nok mye likt fra mix-tråden og "Mixerstatteren" høres ut som en ny Mix historie med forhåpentlighvis en bedre far/agent
Hvordan tror du han vil gjøre det i midtbanetrion til Rosenborg da aaleby?  _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 13.01.2015 18:32 Post subject: |
|
|
Her må jeg si meg uenig, Ole S tok store steg siste del av sesongen etter at KI tok over.
Tror dette året kan bli det virkelig store gjennombruddsåret til Selnæs
Når sant skal sies har jeg vært rimelig skeptisk til spilleren, Men mener vi så en helt ny spiller på slutten av fjoråret og tror han Jensen og Ulvestad fort kan bli veldig bra! _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
Back to top |
|
 |
aaleby Senior
|
Posted: 13.01.2015 20:25 Post subject: |
|
|
Beren wrote: |
Hvordan tror du han vil gjøre det i midtbanetrion til Rosenborg da aaleby?  |
Hvor bra/dårlig egenskapene til Ulvestad vil harmonisere med Jensen & co skal ikke jeg begi meg utpå å analysere. Men! Ulvestad er særlig dyktig til å forsere pressledd, samtidig som han holder tempoet i takt. Dette er egenskaper som er et gode i ethvert lag. Han mister sjelden ballen og pådrar seg derfor minimalt med farlige brudd i mot. Legg til 100% scoringsratio på straffe og en motor som gjør ham i stand til å jobbe knallhardt både offensivt og defensivt (toveis-spiller) og dere har (dessverre..) en spiller som bør kunne bidra tungt. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 13.01.2015 23:04 Post subject: |
|
|
NÃ¥r kan vi forvente pressekonferanse da?
 _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 13.01.2015 23:51 Post subject: |
|
|
aaleby wrote: | Beren wrote: |
Hvordan tror du han vil gjøre det i midtbanetrion til Rosenborg da aaleby?  |
Hvor bra/dårlig egenskapene til Ulvestad vil harmonisere med Jensen & co skal ikke jeg begi meg utpå å analysere. Men! Ulvestad er særlig dyktig til å forsere pressledd, samtidig som han holder tempoet i takt. Dette er egenskaper som er et gode i ethvert lag. Han mister sjelden ballen og pådrar seg derfor minimalt med farlige brudd i mot. Legg til 100% scoringsratio på straffe og en motor som gjør ham i stand til å jobbe knallhardt både offensivt og defensivt (toveis-spiller) og dere har (dessverre..) en spiller som bør kunne bidra tungt. |
Takk for svar 👍 _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 14.01.2015 00:04 Post subject: |
|
|
Jensen - Selnæs - Ulvestad
Tror fort dette kan vise seg til å bli Norges beste midtbanetrio i TL! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
|