English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige SL-kandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 66, 67, 68  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mighty
Senior

PostPosted: 08.12.2014 04:47    Post subject: Reply with quote

Finnes det en muliget for at Trond Sollied svelger stoltheten og tar på seg sportsdirektørjobben i Rosenborg? Forutsatt at disse "personlige problemene" han har blitt påskrevet ikke samsvarer med virkeligheten, tror jeg han har langt over tilstrekkelig kompetanse i en slik rolle. Det samsvarer kanskje ikke helt med den "jeg skal være sjef"-kommentaren i det beryktede adressa-intervjuet, men om trangen til å flytte "hjem" er stor nok, så.. jeg vet ikke, kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran

PostPosted: 08.12.2014 11:07    Post subject: Reply with quote

Svaret er nok nei!
SeG
Veteran

PostPosted: 08.12.2014 13:10    Post subject: Reply with quote

Sitter nok lenger inne enn at Rekdal tar jobben som materialforvalter på brakka

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Pillen
Senior

PostPosted: 09.12.2014 09:12    Post subject: Reply with quote

Mye ligger til rette for at TKK blir RBHs etterfølger i Brann. Ev. er vel det mer riktig å si at han blir klubbens nye sportssjef.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 09.12.2014 10:32    Post subject: Reply with quote

Mye ligger tilrette for at Per Ove Ludvigsen blir ny SL i Brann, tenker jeg vi sier. Folk i og rundt klubben ønsker han.
Og så handler denne tråden ikke om Brann, så mitt og Pillen sitt innlegg passer bedre i TKK-tråden?
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 09.12.2014 12:12    Post subject: Reply with quote

Pillen wrote:
Mye ligger til rette for at TKK blir RBHs etterfølger i Brann. Ev. er vel det mer riktig å si at han blir klubbens nye sportssjef.

TKK sportsjef i 1 divisjon? Kan jeg ikke tenke meg.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.12.2014 15:48    Post subject: Reply with quote

Man skal aldri si aldri i fotball, men jeg har fått intrykket av TKK i media at Rosenborg har den eneste SD-jobben som er interessant for ham i Norge. Vi må huske at han egentlig ikke jobber som SD lenger (sa vel noe slikt som at han i løpet av året har penset over fra SD-jobbing til konsulent i ansettelsesprosesser), men at RBK tydeligvis var interessant nok til å revurdere.

Jeg er ikke veldig bekymret for at TKK gjør bergenser av seg.
trondhb
Veteran

PostPosted: 09.12.2014 17:06    Post subject: Reply with quote

TKK 18.11.:

Quote:
I oktober svarte jeg helt hypotetisk til Adressa at, ja, jeg være interessert i en stilling i norsk fotball, men per i dag så er det kun Rosenborg som teoretisk kunne vært aktuelt. Etter mitt syn er det ingen annen klubb i Norden som gjennom relativt realistiske grep kan ha forhåpninger om å kvalifisere seg jevnlig til Champions League og følgelig totaldominere sin hjemlige liga, sier han.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 17:53    Post subject: Reply with quote

Bet meg merke i at Bratseth hadde en "Freudian slip" i CL-studio på Viasat4 i går. Han skulle si Liverpool, men sa Rosenborg.

Har han tankene på en pågående prosess/tilbud?
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 18:21    Post subject: Reply with quote

Hmm...

Quote:
Etter det BA kjenner til, har Karlsen nylig vært i dialog med klubber som Crystal Palace og Rosenborg med tanke på en mulig jobb som sportsdirektør. Dette ønsker ikke 39-åringen å kommentere.

– Er du i dialog med noen klubber?

– Etter at jeg sluttet i Monaco, tok jeg en beslutning om å arbeide selvstending i en periode. Jeg trives storartet med det jeg holder på med nå, men, ja, denne høsten har jeg hatt flere uformelle samtaler med klubber i forskjellige land og ligaer. Som sagt er sportssjefrollen interessant, og kanskje en dag er dette en rolle jeg vil søke tilbake til, men tidspunktet er helt åpent, svarer han.

- Brann må gjerne ta kontakt
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 18:26    Post subject: Reply with quote

Tror jeg få akutt hjerneblødning hvis Brann ender med å lande TKK.

Back to top
Pillen
Senior

PostPosted: 10.12.2014 20:07    Post subject: Reply with quote

Såpass, ja. Han er tydelig litt mer attraktiv enn jeg trodde. Hvis Rosenborg har vært i samtaler med TKK «nylig», så lyder jo dette særs interessant. Håper Adressa klarer å fange opp noe informasjon.

Han har jo selv ytret ønsket om å dra til Trondheim. Selv om han for øyeblikket driver med andre prosjekter, tror jeg Rosenborg med et bra tilbud og solid opplegg ville lokket mr. Karlsen.

Etter å ha lest denne artikkelen, har jeg mine tvil om at han ender opp i Brann. Hans eventuelle kontakt med SKB vil jo gå mer på rådgivning i forbindelse med strategi om ansettelse av ny speider, sportssjef etc. Når han tydeligvis har relativt store klubber å velge mellom, ville det virket rart om han dro til en Adeccoliga-klubb.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 10.12.2014 20:11    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
Hmm...

Quote:
Etter det BA kjenner til, har Karlsen nylig vært i dialog med klubber som Crystal Palace og Rosenborg med tanke på en mulig jobb som sportsdirektør. Dette ønsker ikke 39-åringen å kommentere.

– Er du i dialog med noen klubber?

– Etter at jeg sluttet i Monaco, tok jeg en beslutning om å arbeide selvstending i en periode. Jeg trives storartet med det jeg holder på med nå, men, ja, denne høsten har jeg hatt flere uformelle samtaler med klubber i forskjellige land og ligaer. Som sagt er sportssjefrollen interessant, og kanskje en dag er dette en rolle jeg vil søke tilbake til, men tidspunktet er helt åpent, svarer han.

- Brann må gjerne ta kontakt

Enten er jo BA på bærtur, eller så har de rett. ( Ganske åpenbart, eller hva? Razz ) Sa ikke Karlsen nylig at RBK ikke hadde tatt kontakt?

- Torgeir Børven
Back to top
Pillen
Senior

PostPosted: 10.12.2014 20:12    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:

Når han har hatt kontakt med flere ulike klubber, ville det vært rart om han velger Brann. Hans uttalelse om at Brann gjerne kan kontakte ham går jo på rådgivning, ikke på en eventuell jobb som sportssjef.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 21:10    Post subject: Reply with quote

Pillen wrote:
STRANDerGUD wrote:

Når han har hatt kontakt med flere ulike klubber, ville det vært rart om han velger Brann. Hans uttalelse om at Brann gjerne kan kontakte ham går jo på rådgivning, ikke på en eventuell jobb som sportssjef.

Neida, forsåvidt greitnok det. Men det forandrer ikke budskapet i min kommentar Very Happy

Back to top
Pillen
Senior

PostPosted: 10.12.2014 21:34    Post subject: Reply with quote

Karlsen ser her på norsk TV. Kan han være i Trondheim? Razz Razz

https://twitter.com/karls...1520905216
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 21:44    Post subject: Reply with quote

Er nok sant at Rbk ikke har koblet inn Karlsen som rådgiver i denne prosessen.
Men det betyr ikke at Rbk har spurt TKK om han kan tenke seg SL-jobben.
Karlsen er såpass profesjonell at han aldri vil fortelle det til media før alt er avgjort.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 22:04    Post subject: Reply with quote

Hva med orakelet Tjærnås? Kunne han ha vært SD for RBK? Han snakker jo som en GUD...... Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.12.2014 22:06    Post subject: Reply with quote

Tror han er en meget god kandidat(minus forhandlinger, kontrakter etc), men han har totalt feil fotballfilosofi til å være i Rosenborg. Stram defensiv 4-4-2/4-5-1 etter Drillos skole vel?
Back to top
Pillen
Senior

PostPosted: 10.12.2014 22:39    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Hva med orakelet Tjærnås? Kunne han ha vært SD for RBK? Han snakker jo som en GUD...... Smile

Jeg er skeptisk. Det han viste i HamKam var, for å si det mildt, lite imponerende. Hentet inn en rekke usette utlendinger, og de fleste med noen få unntak ble flopper. Kan godt være at han har utviklet seg, men ville vært en for stor risk i mine øyne. Han er bedre til å snakke på TV.

Ang. Tjærnås og spillerlogistikk: http://www.h-a.no/sport/h...-endringer
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 10.12.2014 23:31    Post subject: Reply with quote

Brann valgte en annen løsning
http://www.adressa.no/100...479368.snd
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 23:44    Post subject: Reply with quote

Hvilken løsning valgte de? Kan ikke se at det står noe om det i den saken du linker til.
Back to top
Pillen
Senior

PostPosted: 10.12.2014 23:52    Post subject: Reply with quote

Tror han blander daglig leder og sportssjef. Soltvedt er fortsatt midlertidig sportssjef, og skal sannsynligvis erstattes av en ekstern person.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 11.12.2014 00:58    Post subject: Reply with quote

En evt ny sportssjef blir klar først på nyåret
Quote:
Erik er vår sportslige leder. Men før jul vil vi ha avklart hvem som blir Kåres assistenttrener. Derfor blir det møter med både Erik og Kåre før styremøtet. Om Erik blir assistent, kan jeg nok med 100 prosent sikkerhet si at vi ikke blir ferdig med sportslig lederprosessen på denne siden av jul, sier styreleder Koteng.

[...]

Etter det Adresseavisen forstår har man derfor heller ikke fått diskutert konkrete navn. Men om Hoftun sier han vil fortsette, er saken antakelig grei. Da blir han sittende, men etter alt å dømme under den arbeidsinstruksen styret har bestemt i høst. Her er blant annet punktet «å lære mer av toppidretten utenfor fotballen» sentralt.

[...]

Vi har hatt tid til å gjøre en grundig jobb i kartleggingen av hvordan stillingen til en sportslig leder skal se ut, og tatt oss tid til dette. Vi tror også det er viktig at for eksempel en sportslig leder må se de litt lengre linjene. At han er en person som kan være en kontinuitetsbærer. Da er det viktig å gjøre et grundig forarbeid, svarer Koteng
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 11.12.2014 01:02    Post subject: Reply with quote

Quote:
Etter det Adresseavisen forstår har man derfor heller ikke fått diskutert konkrete navn. Men om Hoftun sier han vil fortsette, er saken antakelig grei. Da blir han sittende

ALARM!

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 66, 67, 68  Next
Page 27 of 68

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb