English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 18.11.2014 23:16    Post subject: Reply with quote

Ikke diskutér Karlsen videre her!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Øystein
Veteran

PostPosted: 19.11.2014 01:00    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Øystein wrote:
Har forsøkt å google angående Monaco uten hell, hvilket søkeord benytter du? Send evt på PM om det ikke skal offentlig

Søkte "Tor Kristian Karlsen ferdig i Monaco" på Google, og første treff var denne VG-saken.

Quote:
(VG Nett) Tor-Kristian Karlsen (37) gir seg som sportsdirektør i den franske fotballklubben Monaco. Nordmannen slutter etter nøyaktig et år i jobben.

- Det er personlige årsaker til at jeg dessverre må gi meg i denne jobben, sier Karlsen til VG.

[..]

Han har sagt opp, men vil være i klubben i noen uker til, eller så lenge klubben trenger han.

- Det er lett å tro at folk har fått sparken når de forlater en sånn jobb?

- Jeg har ikke fått sparken. Det er jeg som har trukket meg, og årsaken kan jeg ikke si mer om enn at den er personlig, svarer Karlsen.

Han gjorde store omveltninger i klubben på kort tid, så det kan fort hende at det ble litt mye over tid. Karlsen slår meg som en mann med stor arbeidskapasitet og -vilje, kanskje vel meget. Dette var altså Karlsens valg, og alt tyder på at Monaco ønsket ham med videre.

Ja, klarer selvfølgelig å finne denne. Men takk for tiltroen Smile

Jeg tenkte mer på den egentlige grunnen, forsto det som at noen hadde funnet den. Monaco uttaler seg jo ikke en gang i den linken der eller de lignende jeg fant. Alt i alt et vagt svar fra TKK der som egentlig betyr ingenting.

Edit: Sorry Thomas, flytt gjerne innlegget
Back to top
View user's profile Send private message
Noldus!
Senior

PostPosted: 19.11.2014 03:33    Post subject: Reply with quote

Noen som forresten vet når det blir offentliggjort?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 19.11.2014 07:43    Post subject: Reply with quote

Vet ingenting konkret, men var det ikke snakk om innen to uker etter serieslutt?
Barney
Veteran

PostPosted: 19.11.2014 08:40    Post subject: Reply with quote

"Innen 1. desember" har vel vært planen om jeg husker riktig?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 19.11.2014 14:47    Post subject: Reply with quote

Mer her: http://www.adressa.no/100...475213.snd
Montana
Veteran

PostPosted: 19.11.2014 15:29    Post subject: Reply with quote

Kanskje Josimar skal steppe inn og spørre de kritiske spørsmålene vi alle lurer på? Adressa har tydeligvis ikke tenkt å gjøre det. De serverer bare galskapen som om det var den reneste selvfølge.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2014 20:06    Post subject: Reply with quote

Jeg skal stille spørsmål, men det er vanskelig så lenge de ikke vil uttale seg. Får se hva som skjer i morgen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 19.11.2014 20:37    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Spørs hvor lenge de kan la vær å uttale seg når alle krever svar. Flott at TKK uttaler seg iallfall.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 19.11.2014 21:50    Post subject: Reply with quote

Hva skjer imorgen Thomas?

Er det da vi får vite hvem den nye treneren er?

Og hvilken avklaring er det styret mangler?

Jeg tror KI hadde svart ja med en gang om han hadde blitt tilbudt en 1 års kontrakt, om det er det som er avklaringen. Så hvorfor har de da ikke fått denne avklaringen idag? Eller kanskje er det Sollied som vurderer "timingen"?
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 19.11.2014 21:52    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Og hvilken avklaring er det styret mangler?

Tipper det er Bratseth som skal ordne med de han allerede har avtaler med.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 19.11.2014 21:55    Post subject: Reply with quote

Hæ?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 19.11.2014 22:39    Post subject: Reply with quote

Det er ikke bare trener som skal presenteres.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 19.11.2014 23:14    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg har liten tiltro til styret. Spennende å se hvilke "prosesser" de faktisk har vært igjennom når de har vurdert klubbens struktur og målsetninger. Det har vært ekstremt mye tåkesnakk om hva de faktisk har gjort de siste seks månedene, samtidig som at de presterer å si "det ikke vil bli noen overraskelser på trenerfronten". Føler dette hverken er fugl eller fisk, de insinuerer jo allerede hvem som blir trener, samtidig som at de er tåkefyrster når det gjelder å konkret vise hva de har vurdert og hva de kommer frem til. Kjenner jeg også blir skeptisk når det virker som om hele denne granskningen foregår innad i klubben. Hva med å hyre inn TKK, eller andre eksperter / konsulentselskaper, dra på studieturer, og så videre?

Det er en her på forumet som har en signatur med et sitat av Albert Einstein "you can't solve a problem with the same thinking that created it". Nå skal ikke jeg avfeie styrets arbeid med disse tåkelagte prosessene ennå - vi må vente før vi kan komme med noen dom, men når det (gjennom media) virker som en prosess som utelukkende har fungert internt i huset, vel da blir jeg skeptisk. Sitatet fordrer ikke nødvendigvis at man må trekke inn eksterne inn en tankeprosess for å kunne tenke nye tanker, men gudene skal vite at det hjelper. Det er en kjensgjerning at innovasjon henger sammen med åpenhet, og hele denne saken har virket like transparent som Sovjets atomvåpen-program (eller dagens TTIP-forhandlinger).

Jeg sitter med en ekkel følelse av at styret hadde "flaks" med Bruttern. At de kanskje internt har vurdert andre kandidater, men at de ikke faktisk har gjort en grundig nok prosess med å intervjue og gå i dialog med ulike parter. Man må gjerne sitte i et rom og synse, men det er noe annet å faktisk gå ut i feltet og vurdere, intervjue og høre med andre kilder. Sånn sett ser jeg for meg at det var ekstremt beleilig at Bruttern har levert bortimot upåklagelige resultater i høst.

Det samme gjelder klubbens struktur og hvem som skal være sportsdirektør (skal vi ha en sportsdirektør eller manager?). Har styret brukt tiden på å snu alle disse berømte stenene? På medlemsmøtet håper jeg det brukes god tid på å få frem konkrete saker som styret har arbeidet med det siste halvåret. Etter en slik prosess bør det komme frem en klar struktur i hvordan de har evaluert klubbstrukturen, målsetningene, trenerspørsmålet og lignende.

Det blir spennende å se hva de har kommet frem til - men vel så spennende vil det bli å se hvordan de argumenterer for hva de har kommet frem til. Hvor åpne vil de være på sin arbeidsmetode og prosessen som førte til svarene? Er de ikke åpne om sistnevnte vil jeg vedde en femmer på at prosessen ikke har vært grundig nok.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 19.11.2014 23:32    Post subject: Reply with quote

Du setter ord på mye av det jeg tenker rundt denne prosessen LarsG. Bra innlegg! Smile

Når det gjelder åpenheten rundt prosessen som har pågått tror jeg vi bare kan legge fra oss alle ideer om at vi får noe spesielt innsyn. Så lenge det ender slik mange her inne frykter, med KI, Hoftun og Alstad, tror jeg vi kan se langt etter noe innsyn i hvordan de har jobbet. Da tenker jeg på hvem de har snakket med eller hvem som har bidratt i arbeidet med å utforme strukturen, eller hvem som skal ha de ullike rollene.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2014 23:55    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Hva skjer imorgen Thomas?

Er det da vi får vite hvem den nye treneren er?

Jeg gjetter i utgangspunktet det, men jeg vet ikke mer enn dere. Koteng sa jo før Strømsgodset-kampen at det skulle skje innen to uker, og til helga tar Ingebrigtsen juleferie.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 20.11.2014 11:11    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Jeg sitter med en ekkel følelse av at styret hadde "flaks" med Bruttern.

Selvfølgelig har de hatt flaks, når de henter en tidligere spiller, som er assistent, og han gjør så stor suksess i vikarperioden. Og det er lov å ha flaks.

Men når de har hatt flaks med vikaren, og dermed kunne roe ned prosessen med å finne ny trener noe, så har de hatt enda mer ressurser å sette inn på å finne en god organisering av sportslig avdeling, og finne riktig SD eller manager, avhengig av hva de velger.

Så da er spørsmålet: Når de har hatt flaks med vikaren, hvorfor har de da ikke snakket med åpenbare kandidater til andre stillinger i sportslig avdeling (les:TKK)
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 20.11.2014 12:42    Post subject: Reply with quote

PK kl 13:30!
Back to top
paynex
Junior

PostPosted: 20.11.2014 12:44    Post subject: Reply with quote

Basert på resultatene så har Kåre gjort en upåklagelig jobb, og fått bestått på eksamen. Et interessant spørsmål i forbindelse med prossesen og kammeraderi i klubben er hvor mye tidligere erfaring fra RBK, Glimt og Viking har å si for at Kåre får videre tilitt? Og om RBK lovte for mye til Kåre da han ble ansatt i sommer?

Om RBK gikk for en vikarperiode slik som United gjorde det med en spillerlegende til å lose oss gjennom sesongen til man fikk gjort en grundig jobb. La oss si Strand som hovedtrener med Brattbakk, Skammelsrud og Hoftun i trenerapparatet. Ville denne løsningen, med samme resultater, også ha forsvart å bli satset på av RBK som fast løsning? Jeg tror at man ville ha fått en lettere jobb med å tilsidesette de, enn styret har kunnet gjort med Kåre. Ved å gi Kåre en "lang" kontrakt i sommer så forhåndsprosseserte man egenelig trenervalget ved at det vanskelig lar seg gjøre å tilsidesette en rimelig rutinert trener om han gjorde en god jobb, noe Kåre har gjort. Prosessen kan på så måte sies å ha vært grundig i den forstand at Kåre har gjort en god jobb, skapt resultater og egnasjement. Dermed har RBK prøvekjørt løsningen før de gjør et endelig valg. Noe som ved et bilkjøp ville vært absolutt beste framgangmåte. Drift av fotballklubb derimot? Ikke helt sikker.

Jeg håper at Kåre lykkes neste år, og kan være en galionsfigur i det som forhåpentligvis blir et "nytt" gammelt RBK. Et RBK hvor man fjerner seg fra den produktifiseringen av klubben som regional kulur, tradisjon og identitet. Samtidig som man beveger seg tilbake til å være en folkelig og åpen institusjon i byen og regionen. At styret skal bruke hele høsten på å diskutere hva RBK skal være framstår helt unødvendig når de kan finne svaret ved å spørre oss som faktisk betaler for dette "produktet". Har ett urealistisk håp om at det er dette de kommer til å presentere etter "prosessen".
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 20.11.2014 12:47    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
PK kl 13:30!

Hvor?
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 20.11.2014 12:49    Post subject: Reply with quote

@RBKfotball: Rosenborg Ballklub inviterer til pressekonferanse i RBK Shop klokka 13.30. Der vil klubben presentere sin nye hovedtrener. #rosenborg
Back to top
TottoD
Proff

PostPosted: 20.11.2014 12:57    Post subject: Reply with quote

Går rykter om at Perry skal få prøve seg igjen:)
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 20.11.2014 12:59    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at Sollied tydeligvis ødela sine egne sjanser, så er det greit at Ingebrigtsen får fortsette, dog bør det ikke være mer enn 1-2 års kontrakt. Jeg vil si at han fortsatt bør være på prøve.

Han har ikke akkurat hoppet etter Wirkola.

- Torgeir Børven
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 20.11.2014 13:01    Post subject: Reply with quote

Pressekonferanse i RBK Shop? Det var jo også en plass å gjøre det.
Henri
Legende

PostPosted: 20.11.2014 13:02    Post subject: Reply with quote

Dagbladet får torsdag bekreftet at det er Kåre Ingebrigtsen som blir Rosenborg-trener også i 2015
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 271, 272, 273  Next
Page 48 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb