English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
I gamle dager
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SeG
Veteran

PostPosted: 17.11.2014 13:02    Post subject: Reply with quote

Det stemmer at han sa noe slikt som at: Det var riktig dømt, men dommeren kan umulig ha sett det, derfor burde han ikke ha dømt.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.11.2014 14:40    Post subject: Reply with quote

Pireke enda mer. Ikke sikkert det er 100% ordrett, men det var i hvertfall veldig likt:

"Det var ikke hands, men det så ut som hands. Dommeren skal dømme utifra hva han ser, derfor burde det vært straffe."
SeG
Veteran

PostPosted: 17.11.2014 14:46    Post subject: Reply with quote

Ja det kan nok stemme, har hørt mange versjoner av den der selv. Uansett en fjolsete kommentar på alle mulige måter

Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 17.11.2014 20:57    Post subject: Reply with quote

Men i hvilken kamp hadde han klassikeren: "Linjemannen sto og flagg som det var søttende mai"?
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 17.11.2014 21:48    Post subject: Reply with quote

Øystein wrote:
Men i hvilken kamp hadde han klassikeren: "Linjemannen sto og flagg som det var søttende mai"?

http://www.dagbladet.no/s...47264.html
Lyn - Aafk i 2005. Fantastisk kommentar det også egentlig Smile

Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 17.11.2014 22:05    Post subject: Reply with quote

Spar meg, den rorbu-vitsen har han ikke kommet opp med sjøl engang.
2mas
Sjef

PostPosted: 06.12.2014 13:42    Post subject: Reply with quote

–Nils Arne var ikke bare sjuende far i huset, men også tredje far, fjerde far, femte far og sjette far og sjuende far, ramser By Rise opp for Utdanning.

Hendene, som har tatt drømmen om skåring fra så mange motstandere, brukes nå til å dunke i bordet hver gang ordet far nevnes, på kafeen rett ved Olav Tryggvason-statuen i Trondheim.

Ola opplevde at han ikke fikk albuerom til å forme Rosenborg slik han ville.

– Jeg tok over en ferdiggreie som trener. Rosenborg har helt frem til i dag snudd seg etter en Nils Arne-«look alike». Nesten ingen har fått være seg selv. Hvis en ung Nils Arne Eggen hadde kommet til klubben i dag, så tror jeg han hadde forsvunnet ut av klubben etter tre måneder. Det er ikke rom for å være en ung og uferdig Nils Arne Eggen i Rosenborg, sier den tidlige RBK-treneren.

Prosessen endte med at By Rise fikk sparken som hovedtrener etter en sesong hvor RBK tok seriegull og kvalifiserte seg for spill i Mesterligaen.

– Trist, og sett fra utsiden var det merkelig, sier mannen By Rise overtok etter, Åge Hareide, til Utdanning.

– Men hva sier Ola selv, var han udugelig?

– Nei, jeg gjorde en bra jobb ut fra forutsetningene, men den ble ikke regnet som bra nok av dem som var beslutningstakere. Men var det mulig å gjøre en optimal jobb? Jeg vet ikke, svarer By Rise og forsøker å forklare:

– Det er forskjell på å være inni fotballbobla og utenfor. Fra utsiden ser det ulogisk ut at jeg ikke fikk fortsette når vi nådde gullplass, inni bobla så det annerledes ut. I en slik boble ser du ikke skogen for bare trær, de inni fotballbobla har sin måte å definere verden på.

Les mer: Ola By Rise: Egentlig er jeg lærer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende

PostPosted: 07.12.2014 15:36    Post subject: Reply with quote

Et Ola By Rise-intervju uten at han sier "trenger ikke være rakettforsker for å ..." virker liksom ikke helt autentisk.

Ser for øvrig av en ti år gammel artikkel i Vårt Land at en ung Alexander Lund Hansen også brukte sin daværende læremesters så mye benyttede frase i alle fall i et intervju.

Quote:
« Du trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det.» (Rosenborg-trener Ola By Rise forklarer hvorfor han ønsker nye spillere)
« Du trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at noen av dem ville gå tom.» (Rosenborg-trener Ola By Rise om englandsproffenes svake innsats i en landskamp)
« Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at dette var en god trekning for oss.» (Rosenborg-trener Ola By Rise til VG etter cuptrekning)
« Det er forskjell på Benfica og Brann. Man trenger ikke være rakettforsker for å se det.» (RBK-keeper Alexander Lund Hansen til Bergens Tidende)

zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.12.2014 09:49    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...HNPmhBl-8I
SeG
Veteran

PostPosted: 08.12.2014 12:30    Post subject: Reply with quote

Haha gav meg en finfin start på mandagen!

Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.12.2014 16:01    Post subject: Reply with quote

Hele verden rettet øynene mot Trondheim 28. november 2007.

Kvartfinalen mot Juventus ti år tidligere forble den største kampen spilt på Lerkendal, men oppmerksomheten rundt det påfølgende møtet med Chelsea kunne nok måle seg.

Internett hadde gjort verden mindre, og en hel verden kunne plutselig følge oppgjøret tett – ikke bare lese resultatet i avisa dagen etter. Aviser og TV-stasjoner fra hele Europa kom til Trondheim for å lage forhåndsreportasjer.

Les mer: Gruppefinalen
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 25.12.2014 16:12    Post subject: Reply with quote

Flott lesning til ettermiddagskaffen! Tommel'n opp! Husker godt etter seieren på Mestalla, da publikum viftet med hvite tørkler mot Koeman. Han blei vel ikke der lenge etter, hvis jeg ikke husker feil.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 25.12.2014 19:52    Post subject: Reply with quote

Kjempeartikkel! Tommel'n opp!
Back to top
TheKid
Proff

PostPosted: 25.12.2014 22:32    Post subject: Reply with quote

Finnes det noen video av 2-0 seieren mot Valencia på Lerkendal?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 26.12.2014 14:01    Post subject: Reply with quote

En kjempefin artikkel!
Guttene ble nysgjerrige da jeg startet filmklippet med høyttalerne på, og jeg registrerer fornøyd at Rosenborg 2007 vant over Olsenbanden (på TV2 nå) når det gjelder interesse. RBK
gisp!
Legende

PostPosted: 26.12.2014 20:12    Post subject: Reply with quote

Flere med nostalgisk tilbakeblikk i romjulen.
Adressa:
Quote:
Var Rosenborg egentlig så gode på 90-tallet som vi liker å huske?
KOMMENTAR: Ja. Bedre! mener Aftenpostens kommentator Ola Bernhus.

bolgebah
Veteran

PostPosted: 28.12.2014 10:54    Post subject: Reply with quote

Largactyl wrote:
Husker godt etter seieren på Mestalla, da publikum viftet med hvite tørkler mot Koeman. Han blei vel ikke der lenge etter, hvis jeg ikke husker feil.

Jeg har vel mast om dette før, men det jeg husker best er faktisk intervjuet med Koeman før matchen. Han refererte til kampen på Lerkendal og at Rosenborg var fysisk sterke, gode på dødball og lignende Lillestrøm-karakteristikker som beviste at han neppe hadde sett kampen, bare antok at vi var et norsk lag som på ansvarlig vis levde opp til fordommene som utlendinger har om norsk fotball. For ordens skyld var for eksempel midtbanefireren vår mot Valencia på Lerkendal denne: Skjelbred, Sapara, Tettey, Traoré. Ikke akkurat gorgene fra Fragglene, det der. Desto mye mer morsomt å slå dem på Mestalla med five-a-side-fotball.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.12.2014 12:44    Post subject: Reply with quote

Nesten synd man ikke helt innser nivået RBK holdt før i etterkant. Når man sammenlikner Mestalla-videoen med det som foregår på Tippeligabaner i 2014 er det skremmende. Pasningssikkerheten, tempoet og fokuset på lengderetning er en fryd å se på, og det er flere divisjoner opp fra dagens Tippeliganivå.

Det er rett og slett pinlig å se hvor elending arven etter Eggen er forvaltet. Tror ikke folk flest faktisk forstår hvor langt foran resten den mannen er på å bygge lag.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.12.2014 19:49    Post subject: Reply with quote

Juleønsket oppfylt: Hjemmekampen mot Valencia

Resultatmessig en av de beste prestasjonene på hjemmebane gjennom historien.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 28.12.2014 23:27    Post subject: Reply with quote

Den fikk ikke ligge lenge
Back to top
TheKid
Proff

PostPosted: 28.12.2014 23:44    Post subject: Reply with quote

Det her var det beste jeg kunne finne av RBK-Valencia

http://www.dailymotion.co...ague_sport
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 29.12.2014 14:39    Post subject: Reply with quote

http://www.dailymotion.co...8141986042
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 29.12.2014 14:43    Post subject: Reply with quote

What the hell?!
2mas
Sjef

PostPosted: 24.01.2015 23:38    Post subject: Reply with quote

Magasinet:

Det er sommeren 1998, Norge er i Frankrike og spiller fotball-VM, og Mini setter seg i bilen sammen med Henning Berg og Erik «Myggen» Mykland.

Det skal bli en av de største skandalene på et norsk landslag.

Mini hadde blitt tatt ut i VM-troppen som en av de siste. Mini og Drillo hadde en spesiell kjemi, Mini kalte ham «Roger» og Drillo kunne svare med «Minni». Landslagssjefen hadde sansen for klovnen og humørspilleren Mini, selv om andre mente han var over toppen.

Denne kvelden, to dager før kampen mot Skottland, sitter Mini bak rattet og finner veien til utestedet Paradise i Le Baule, en halvtimes tid fra der spillerne bor. Reglene er klare: Alkohol er ikke tillatt og alle spillerne skal være tilbake på hotellet innen midnatt. Men timene går, øl på øl blir bestilt og ved midnatt er verken Mini, Myggen eller Berg å se på hotellet.

- Jeg sa vi måtte dra, men de ville ikke. Klokka 23.45 sto Henning i baren og bestilte mer øl, og da sa jeg: «Ok, jeg kjører tilbake nå.»

Klokka 00.30 er Mini tilbake. Først i 04-tida kommer Myggen og Henning - og går rett på norske journalister.

- Da var katta ute av sekken. Men… Myggen er Myggen. Det er urettferdig å behandle alle likt. Selvsagt skal reglene gjelde alle, men spillerne mistet ikke respekten for Myggen og Henning.

Både Mini og Henning Berg er med to dager etter da Norge spiller 1-1 mot Skottland, Myggen blir sittende på benken. Ni dager seinere slår vi Brasil 2-1 og alt er fryd og gammen. Byturen er glemt, spillerne er helter og Drillo tidenes landslagstrener.

- At jeg fikk 65 landskamper, er mye takket være Drillo. Han tok meg ut basert på prestasjonene i Rosenborg, men jeg hadde en mer defensiv rolle på landslaget. Kåre Ingebrigtsen pleide å si at jeg måtte bygges opp til klubbkamp igjen etter å ha vært på landslaget uten å røre ballen.

De første åra Drillo styrte, var ikke Mini med. Men da han og Lars Bohinen spilte i Sveits, tok landslagssjefen turen sørover. Kåre Ingebrigtsen, som var inne i varmen på Norge, ringte Mini og sa at Drillo elsket iskrem. «Skal du ha noen sjans, må du finne den beste iskremsjappa», sa han.

- Så vi avtalte å møtes utenfor Mövenpick-butikken i Bern, og da Drillo kom sto jeg klar med en diger is til ham. Så ble jeg tatt ut på landslaget.

- Du fant Drillos svake punkt?

- Ja.
Back to top
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 17.03.2015 15:19    Post subject: Reply with quote

Dagbladet fra påskeaften 1997, med rangering av Norges 50 beste fotballspillere:

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 43, 44, 45  Next
Page 25 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb