| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Noldus! Senior

|
Posted: 13.11.2014 15:54 Post subject: |
|
|
| Mix ut og Åsen inn hadde kanskje ikke vært en dum idè. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.11.2014 22:08 Post subject: |
|
|
Åsen spilte 90 minutter i en treningskamp onsdag, og scoret ett mål.
(...) Adresseavisen snakket med ham på telefon onsdag, noen timer før treningskampen mot AWC fra lavere divisjoner.
- Akkurat nå sitter jeg på et hotellrom og venter mellom treningsøktene her. Jeg trente med laget mandag, og har økter onsdag, torsdag og fredag før jeg reiser hjem. Jeg har blitt godt mottatt i garderoben, og det virker som en bra gjeng.
- Men hva som skjer etter fredagen. Det aner jeg ikke, sier Åsen som senest i sommer gjentok ovenfor Adresseavisen drømmen om å spille på et høyere nivå enn norsk 1. divisjon.
Les mer: Ønskes av toppklubber |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 14.11.2014 00:07 Post subject: |
|
|
| Som ny indreløper burde vi heller sikte på Badou. Det er der lista bør ligge for oss. Gjerne med hjelp av investorer. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 14.11.2014 08:30 Post subject: |
|
|
Gitt at vi har Midtsjø ser jeg ikke behovet for Åsen.
Vi burde erstatte Mix (dersom han drar) med et klart førstevalg og bruke Midtsjø som avlastning/push på kvalitet |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.11.2014 10:55 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Som ny indreløper burde vi heller sikte på Badou. Det er der lista bør ligge for oss. Gjerne med hjelp av investorer. |
Vanvittig store variasjoner i prestasjoner på denne Badou. Alt fra CL-nivå til 3. div-nivå fra en kamp til en annen kamp. Halvorsen er visstnok frustrert over dette.
Tror faktisk at Åsen ikke tør å spille for RBK.....
Har egentlig Ã…sen toppidrettsholdninger, eller.....?
Midtsjø må få spille mye neste sesong. Han skal være klubbens nye "Helland-tilfelle" i 2015, DVs oppblomstringsspiller etter noen sesonger i litt dvale og stang ut med svake trenere og mye skader som ingredienser i disse vanskelige sesongene. Flott innsats i Ulf i år lover godt for framtiden! |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 14.11.2014 11:18 Post subject: |
|
|
| Enig med de ovrnevnte. En indreløper ala Badou/ Midtsjø om backup bør være et minimum. Ser ikke helt hva vi skal med Jerry. Ambisjonsnivået hos spilleren er ikke helt der det skal være heller mener jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.11.2014 11:49 Post subject: |
|
|
Badou som backup, hehe
Har vi innsett hvilken klubb RBK er pdd? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 14.11.2014 12:21 Post subject: |
|
|
Med littebitt velvilje så klarer du å se at jeg ser Badou som et førstevsalg på IL plamssen. Midtsjø som backup,
Om Mix drar videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.11.2014 12:32 Post subject: |
|
|
| Må innrømme jeg aldri har sett Badou spille men ser helst at vi ikke bruker penger på han. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.11.2014 13:49 Post subject: |
|
|
Det første leddet i den setningen forklarer det andre leddet ganske greit.
Badou hadde vært enorm på et topplag. Han er sterk, teknisk og klok, han kan både være en spillefordeler og en direkte offensiv trussel både som gjennomløper og fra distanse. Han er litt som en mer fysisk sterk utgave av Mike Jensen, kanskje med mer "tilstedeværelse", men sannsynligvis mindre fandenivoldsk.
Enten går han til RBK eller Molde, eller så forsvinner han permanent ut av den klassen spillere vi har mulighet til å hente. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 14.11.2014 13:57 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Må innrømme jeg aldri har sett Badou spille men ser helst at vi ikke bruker penger på han. |
Han er en av tippeligaens beste spillere og har dominert bortimot alle kamper B/G har spilt i år. Har du ikke sett ham er det jo greit, men han er absolutt noe vi hadde fått stor glede av _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 14.11.2014 14:03 Post subject: |
|
|
Badou hadde garantert forsterket RBK umiddelbart. Kjenner rollen ut og inn.
Hadde vært en klassesignering! |
|
| Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
Posted: 14.11.2014 21:16 Post subject: |
|
|
Veldig skeptisk til Badou. Altfor ujevn, selv om han er veldig god på sitt beste. Hadde han vært 18/19 år hadde det være mulig å forstå ujevnheten, men når han er født i 1990 burde han etter min mening vist mer stabilitet i spillet skulle han være en supersignering.
(PS: Dette bør vel helst tas i "Nye spillere-tråden") |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.11.2014 03:41 Post subject: |
|
|
Litt enig fordi (litt overraskende for noen) så er det ikke høyest toppnivå som er viktigst for gullag, det er høyest bunnivå. Badou ville jeg hatt inn fordi han har et enormt potensiale,men ser prestasjons-problematikken.
Som eksempel er Dorsin perfekt. RBK trakter typer som "aldri" er elendig, sjeldent dårlig, som oftest god og "aldri" skadd.
Jojo-prestasjoner er ikke kompatibelt med gullag. Det sagt så ville jeg allikevel tatt imot Badou med åpne armer, toppnivået og talentet er skyhøyt. Potensielt kjempefortjeneste. |
|
| Back to top |
|
 |
Saladin Junior
|
Posted: 17.12.2014 16:55 Post subject: |
|
|
Gjermund Ã…sen klar for TIL
| Quote: | Gjermund Åsen (23) har skrevet en avtale for tre år.
Åsen er født og oppvokst i Trondheim, og kom fra Strindheim da han debuterte i Tippeligaen med Rosenborg i 2010. Han har 13 toppseriekamper for Rosenborg, og ble senere utlånt til Ranheim ved flere anledninger – før overgangen etter hvert ble gjort permanent. Han har markert seg positivt både som indreløper, venstreving og spiss, skriver TIL i en pressemelding.
– Gjermund har først og fremst vist seg som en veldig allsidig spiller, som kan bekle mange ulike offensive posisjoner. Allsidigheten hans, ferdighetene, den unge alderen og potensialet for ytterligere utvikling, gjør at vi er veldig glade for å kunne ha ham med på TIL-laget de nærmeste årene, sier TIL-trener Steinar Nilsen. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 17.12.2014 17:38 Post subject: |
|
|
| Pokemohn |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.12.2014 19:05 Post subject: |
|
|
Spesielt å takke nei til RBK for noen måneder siden, for så å si ja til Tromsø nå? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 17.12.2014 19:12 Post subject: |
|
|
| Kan hende han ikke takler press og forventninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.12.2014 19:12 Post subject: |
|
|
Nei, det er ikke spesielt. Hva er viktigst for en 23-åring med visse ambisjoner: Å spille fast i Tippeligaen eller sitte på en Tippeliga-benk?
Åsen velger det som er best for sin utvikling, og det gjør han klokt i. Hadde vært for dumt at han skulle tilbringe det som skal være de beste årene i karrieren på en benk hos oss, for det er sannsynligvis det han ble forespeilet. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 17.12.2014 19:17 Post subject: |
|
|
Kan hende at han har dårlige opplevelser med rbk fra før av... Han opplevde aldri Kåre ingebrigtsen, men surpomp 1 og 2 i Janne og Perry. Førstnevnte var veik, nektet å bruke midtbanespillerne som annet enn løpsmaskiner for å vinne andreballene til Iversen/Prica, og sistnevnte er kanskje den dårligste man-management treneren i nyere trøndersk historie - jaget bort Dockal, som var og hadde vært, vår klart beste spiller, kvittet seg med Chibuike, som reddet ræva vår i fjorårets serie, og frøs ut Helland, vår pr.d.d. beste offensive spiller.
Enhver klovn med puls må føle at det er en risiko å gå til rbk.
Hedon  |
|
| Back to top |
|
 |
WanAn Proff
|
Posted: 17.12.2014 20:21 Post subject: |
|
|
| Enhver spiller med ambisjoner bør velge RBK. Forståelig at en valgte vekk RBK når Perry var sjef. Mannen var/er udugelig. Men nå som Kåre er sjef så tror jeg at sjangsen kommer bare en har innstillingen og kvalitetene som passer for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 17.12.2014 20:45 Post subject: |
|
|
| Bra han ikke kom til RBK, en god spiller men ikke noen klar forsterkning om han hadde kommet (hadde nok ikke vært førstevalg). Ser heller at RBK satser på Midtsjø og Hou Sæter. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 17.12.2014 23:26 Post subject: |
|
|
Enig med Hedon, Åsen har gjort et godt valg, med tanke på egen utviklingsmuligheter, tror han får det tøft nok i Tromsø, han blir fort 4.valg på midtbanen der. Men håper han får spille mye, og utvikle seg godt, så kan han heller komme til RBK som 26/27-åring, hvis det blir aktuelt.
Men synes Midtsjø imponerte såpass i Uil/Sandnes, at jeg håper at Kåre satser på han om Mix drar.. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.01.2015 14:55 Post subject: |
|
|
Adressa: "Derfor valgte han Tromsø."
| Quote: | – Jeg er trønder, og Rosenborg har egentlig vært med meg hele oppveksten. Klubben vil alltid stå meg ganske nært, og jeg har vært på Lerkendal veldig mange ganger. Men som spiller hadde jeg lyst å prøve noe nytt. I sommer lå vi ganske bra an med Ranheim, og jeg ville fullføre sesongen med den, sier Åsen.
Det at RBK ikke hadde avklart trenersituasjonen for 2015 i sommer, gjorde at det også var tryggest å bli i Ranheim. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|