English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Strømsgodset
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste mot Godset?
Ørlund
2%
 2%  [ 4 ]
Dorsin
1%
 1%  [ 2 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 1 ]
Ejolf
6%
 6%  [ 10 ]
Svensson
0%
 0%  [ 0 ]
Pålssønn Diskerud
0%
 0%  [ 1 ]
Selnæs
1%
 1%  [ 2 ]
Mike
81%
 81%  [ 132 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 1 ]
Helland
5%
 5%  [ 9 ]
Total Votes : 162

Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2014 11:46    Post subject: Reply with quote

Helt enig i det aller meste der. Han skal selvfølgelig ikke klappes inn på Lerkendal, eller få noen spesialbehandling av supporterne våre. "Bedre fjortis"-sangen er jo bare herlig, helt på sin plass. Og når han gjør en feil som fører til mål imot blir vi RBK-fans fornøyde, det sier seg sjøl. Kanskje kommer det en ekstra runde med mobbing fra tribunen? Perfekt.

Det jeg snakker om er de som godter seg ekstra fordi det var nettopp Ødegaard som gjorde feilen. Ikke noen big deal det, men come on, det fins mer fornuftige skyteskiver, Alstad-stunt eller ikke. Ikke helt off topic vil jeg definitivt påstå at det er mer enn et snev av jantelov i Norge, og at det helt klart finnes noe som heter nasjonal kultur. Både i positiv og negativ forstand
Jangusk
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 12:08    Post subject: Reply with quote

Enig med alle som synes det er greit å psyke ut en motspiller. Det er vel derfor det er hjemme og bortebane? Og prøv å husk noen år tilbake, om alt oppkastet som har kommet mot våre egne helter rundt omkring i fotballnorge. Og tror nok gutten vil snu dette og heller se positivt på at motstanderlagets supportere ser på han som en trussel.
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 12:14    Post subject: Reply with quote

Jeg var med å pep mot Ødegaard i går, mest fordi at kloven Alstad kom med sitt latterlige utsagn.

Ønsker forøvrig av hele mitt hjerte at Ødegaard og alle andre kan hjelpe til å bedre landslaget vårt. Inntil da bryr jeg meg fint lite om han.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende

PostPosted: 10.11.2014 12:35    Post subject: Reply with quote

Hadde landslaget spilt på Lerkendal hadde jeg selvsagt jublet han frem. Men ikke når han spiller mot RBK. Det er godset som mener han er voksen nok til å spille, da må han tåle å spille på bortebane. Tror ikke jeg pep, men ser ikke problemet med det.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 13:20    Post subject: Reply with quote

Denne buingen og pipingen fikk MØ til å spille med litt høye skuldre, noe som helt sikkert hadde direkte innvirkning på balltapene hans som endte i mål for oss. Bra jobb av publikumet å redusere motstanderens beste spiller til et spøkelse på banen. Han var jo helt usynlig etter han kom innpå.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 13:43    Post subject: Reply with quote

Å spille foran et litt "fiendtlig" Lerkendal publikum er jo bare en brøkdel av hva han vil møte framover. Han burde takke for lærdommen.

Han er vell ikke helt klar for "El clasico" enda..
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 14:18    Post subject: Reply with quote

Er han moden nokk til å spille for A-laget til Godset, er han moden nokk til å bli pepet på. Jobben hans var å ødelegge for RBK, det er ikke slik at spillerne fikk beskjed om å være forsiktig med han bare fordi han er 15 år gammel heller. Han er en proff fotballspiller på motstanderens lag, da gjelder det samme for han som med andre spillere. Helt rett å pipe når han kom inn. Tull at man skal være varsom med han.
Og som det ble sagt lengre opp her, da vil han få det ekstremt tøft når han evt. går til en klubb i Nederland. Der blir nokk ting vesentlig verre enn 1000 stk som piper.

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
ajax1
Senior

PostPosted: 10.11.2014 14:30    Post subject: Reply with quote

God stemning i går, beste på lenge.
Kjernen leverte (årsbeste?) og vanlige folk lot seg til og med rive med (tidvis). Stor forskjell på 17500 og 13000 ja...

Men kommer meg ikke utenom ett par irritasjonsmomenter.

1. Den helsikkes overgangen fra I will Survive til tippeliga hymnen.
Seriøst hvem er det som står for dette hver bidige gang?

2. At folk tror Bilde tå'n Ivers er ferdig før siste vers når musikken skrus ned.

3. At bilde tå'n Ivers ble avbrutt av Mini 2 ganger, når folk var i ferd med å komme gang...

4. At Kjernen/UN etc. Tilsynelatende ikke ville synge Rosenborg sangen etter kampen når den ble spilt og de har mulighet til å dra med alle, men heller kjører eget opplegg.

5. At musikken spilles gjennom hele feiringa slik at ingen hører helt hva Kjernen og RBK spillerne sang, når folk var klare for å feire.

6. At folk jubler over M***e scoring når seier for oss og uavgjort for dem var godt nok.

Kanskje jeg er i ferd med å bli en grinebiter, men likte det ikke.
Ellers var det jo mye moro i går. Smile

Forøvrig driter jeg i MØ. Noen klappet, noen pep. Alt i alt var det vel Alstad som feilet ved å bruke han som "trekkplaster" istedenfor som en vanlig introduksjon til bortelaget og deres profiler før kamp.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 10.11.2014 14:44    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det jeg snakker om er de som godter seg ekstra fordi det var nettopp Ødegaard som gjorde feilen. Ikke noen big deal det, men come on, det fins mer fornuftige skyteskiver, Alstad-stunt eller ikke. Ikke helt off topic vil jeg definitivt påstå at det er mer enn et snev av jantelov i Norge, og at det helt klart finnes noe som heter nasjonal kultur. Både i positiv og negativ forstand

Dette er poenget! Ikke at man buer på en motstander, men at man godter seg ekstra fordi det er han.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 14:45    Post subject: Reply with quote

Sølvrusen har da omsider lagt seg, og jeg kan gi Mike hans fortjente stemme som BB.
En børs hoster jeg også opp før man lar seg sige godt tilbake i lenestolen.

Børs:
Örlund - 7 - En ekstremt god og viktig inngripen.
Svensson - 7 - God kamp
Eyolfsson - 8 - Det bør være øverst på agendaen og få signert ham nå!
Reginiussen - 7 - God kamp, men hangler litt...
Dorsin - 7 - Dorsin har mere på lager og blir en viktig brikke også neste sesong.
Jensen - 9 - BB, igjen! For en spiller! For en mann! Gi mannen ny kontrakt og bedre betingelser.
Selnæs - 7 - Er så markant mye bedre i år enn i fjor, at jeg får store forhåpninger om neste sesong alt nå.
Mix - 6 - God kamp av Mixern
Helland - 6 - Opprettholder den gode steamen han er inne i, uten at dette er hans beste kamp i det siste.
Søderlund - 4 - Trenger tid ennå for å bli helt fit etter skadeavbrekket.
Skjelvik - 6 - Vokser stadig!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.11.2014 14:47    Post subject: Reply with quote

Syns helt ærlig at det er langt verre at "dere" henger dere opp i dette i etterkant. Å anta hvorvidt folk godter seg ekstra og av hvilken grunn de i så fall godtet seg ekstra i "the heat of the moment" blir bare for dumt nå i ettertid.

På samme måte som det blir for dumt å komme med krass kritikk og henge seg opp i hva som skriver i kamptråder under kamp. (med mindre det er noe rådrøyt selvsagt)
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2014 14:47    Post subject: Reply with quote

ajax1 wrote:
4. At Kjernen/UN etc. Tilsynelatende ikke ville synge Rosenborg sangen etter kampen når den ble spilt og de har mulighet til å dra med alle, men heller kjører eget opplegg.

Akkurat da var trykket så høyt på ØØ at man ikke hørte at resten hadde startet på Rosenborg-sangen. Det var i hvert fall sånn for min del.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 10.11.2014 14:50    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:

Og derfor bør han selges. Enten må vi klare å holde han skadefri hele sesonger (noe vi beviselig ikke klarer), ellers så må vi ha inn en annen spiss som førstevalg.
Back to top
ajax1
Senior

PostPosted: 10.11.2014 15:05    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
ajax1 wrote:

Akkurat da var trykket så høyt på ØØ at man ikke hørte at resten hadde startet på Rosenborg-sangen. Det var i hvert fall sånn for min del.

Slår meg til ro med den!
Neste år ser det ut til at jeg kan innta ØØ igjen til Shadwells store fornøyelse ^^
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 15:13    Post subject: Reply with quote

Velkommen Very Happy

Artig på kamp i går!

En ting som irriterer meg, er at de ikke åpner begge inngangene til øvre øst på kamper med mange besøkende. På grunn av puben i midten er det litt tricky å komme seg til øvre øst nærmest byen, og da blir det over smekkfullt mot sør og romslig mot nord. ser litt snålt ut.

Kampanjen den siste uka klarte ikke 20000-målet, men det kom en del ekstra folk sånn at de har til den pyrobota som kommer etter enga.
Old
Junior

PostPosted: 10.11.2014 15:46    Post subject: Reply with quote

Pyrobot blir det vel også på Godset. Brannvesenet fjernet iallefall to stk. blinkers i 2.omgangen.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 15:55    Post subject: Reply with quote

Bor i Strømsgodsetland for tida og har hatt en usedvanlig morsom dag på jobben. Godt å være kongen på haugen igjen.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2014 15:59    Post subject: Reply with quote

sidney: Ditto! Blitt mye utagerende mobbing på kontoret i dag. Very Happy
ajax1
Senior

PostPosted: 10.11.2014 16:10    Post subject: Reply with quote

Trønderkvitter wrote:
Pyrobot blir det vel også på Godset. Brannvesenet fjernet iallefall to stk. blinkers i 2.omgangen.

Telte 3 blinkers etter 2-1 målet og en luring som fyrte opp 1 etter kamp der han sto så å si alene og med x antall politi og brannmenn foran seg Razz
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 16:20    Post subject: Reply with quote

ajax1 wrote:
... Men kommer meg ikke utenom ett par irritasjonsmomenter. ...

7. At Eyolf spiller med rosa sko.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 16:33    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Thulian wrote:

Og derfor bør han selges. Enten må vi klare å holde han skadefri hele sesonger (noe vi beviselig ikke klarer), ellers så må vi ha inn en annen spiss som førstevalg.

Er forsåvidt dønn enig.
Det er vel det 3dje skadeavbrekket hans etter at han kom småskadet til klubben?
Malec er en interessant mann, men kanskje ikke helt der vi trenger ham.
Særs spent på vår nye danske da:)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
PerO
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 18:19    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Bor i Strømsgodsetland for tida og har hatt en usedvanlig morsom dag på jobben. Godt å være kongen på haugen igjen.

Det er vi flere om Smile
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 18:43    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Syns helt ærlig at det er langt verre at "dere" henger dere opp i dette i etterkant. Å anta hvorvidt folk godter seg ekstra og av hvilken grunn de i så fall godtet seg ekstra i "the heat of the moment" blir bare for dumt nå i ettertid.

På samme måte som det blir for dumt å komme med krass kritikk og henge seg opp i hva som skriver i kamptråder under kamp. (med mindre det er noe rådrøyt selvsagt)

Sier meg helt enig i denne, selv om jeg prinsipielt mener at supportere skal være mer opptatt av å heie frem eget lag, enn å drite ut motstanderne.

Sett fra TV-stolen, var det kanskje 30 sekunder, med unødig høy piping, idet han kom inn, og det må ses på som en detalj i denne sammenheng.

Alt i alt synes jeg RBK supporterne stort sett er veldig flinke til å heie på eget lag, fremfor å skjelle ut motstandere og dommere. Opplever svært sjeldent at RBK publikumet piper mot enhver dommeravgjørelse, slik det gjøres mange steder (Odd forrige helg f.eks) eller langvarig piping hver gang en spiller får ballen. Det setter jeg pris på, for klubben og supporterne fremstår mer positive, enn negative.

Derfor er ikke en slik episode noe å henge seg opp i etter kamp. Det bør anses som en situasjonsbetinget uvesentlighet.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 19:05    Post subject: Reply with quote

ene og alene alstad sin skyld.

hadde ikke alstad vært en klovn i forrige uke hadde folk gitt som vanlig en jamt faen når han kom på banen
zdanek
Senior

PostPosted: 10.11.2014 19:13    Post subject: Reply with quote

Post-match interviews:

KÃ¥re
http://w863.wrzuta.pl/aud...aGznl/kare

The Chairman of the Board
http://w863.wrzuta.pl/aud...1/chairman

Tore Reginiussen
http://w863.wrzuta.pl/aud...pQlTJ/tore
http://w863.wrzuta.pl/aud...0vx/tore_2

Mike Jensen
http://w863.wrzuta.pl/aud...ike_jensen
http://w863.wrzuta.pl/aud...e_jensen_2

Mikael Dorsin
http://w863.wrzuta.pl/aud...ael_dorsin

Daniel Ørlund
http://w863.wrzuta.pl/aud...iel_orlund
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next
Page 18 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb