| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jangusk Veteran
|
Posted: 18.10.2014 13:37 Post subject: |
|
|
Tror han og faren mener at han skal ligge på lønnstoppen i klubben. Så han forlenger neppe uten å være blandt lønnsadelen i klubben, desverre. _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 18.10.2014 13:41 Post subject: |
|
|
| Har sansen for Diskerud selv men at man skal betale han 2.5 -3 millioner i året for å henge i USA er jeg ikke med på. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.10.2014 13:47 Post subject: |
|
|
Slike lønninger bør ikke vises på skattelistene til neste år. Selv med urealistisk budsjettering på inntekter av både sponsorer og billettinntekter samt 12+ mill i budsjettert spillersalg i året så går vi i dundrende underskudd. Vi har ikke råd til 2,5-3 mill i lønninger lenger. Med mindre vi vinner ligaen og/eller kvaller til Europa. Men det er nødt til å være en akseptabel grunnlønn med meget gode bonusordninger.
Utover det så har jeg lyst å beholde Mix, en god spiller som skaper blest og gjør artige ting for klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 18.10.2014 14:09 Post subject: |
|
|
| Helt greit at Mix ser an trener-situasjonen før han signerer ny kontrakt, han ønsker helt sikkert forsikringer om han er en del av en fremtidsplanen til den nye treneren, blir KI ny trener så skriver han under ny kontrakt, blir det en annen trener så ønsker nok Mix å få en avklaring på hvilken rolle den nye treneren ser han i. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 18.10.2014 14:22 Post subject: |
|
|
Håper selv Mix forlenger, og synes ikke det er krise om han tjener 2mill i et år til i RBK. Kom vel gratis, og kommer til å gi penger i kassa ved salg.
Må trossalt erstattes om han forsvinner også... |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 18.10.2014 17:39 Post subject: |
|
|
| Holder med Mix. Nå må RBK-styret levere når det gjelder gode planer og gode ansettelser! |
|
| Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 18.10.2014 18:06 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | Det sies at spillerne ikke er 100 % på om KI er rett mann, da han gjerne kan ses som noe veik om det begynner å butte skikkelig, og kan tenke meg at Mix er en av disse. |
Står dette noe sted? Eller er det egne kilder? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.10.2014 13:22 Post subject: |
|
|
| Har vært spekulasjoner i andre tråder. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.10.2014 21:54 Post subject: |
|
|
Intet nytt, men litt mer om utsettelsen:
- Han har vært klar på at han ønsker å vente til trenerspørsmålet er avklart, og det respekterer vi selvfølgelig fullt ut, kommenterer Hoftun.
- Vi ønsker Mix med videre. Han har hatt en veldig bra høst, og han utvikler seg hver eneste uke. Nå er han i ferd med å spille seg inn på det amerikanske landslaget, og det er veldig gledelig. Vi ønsker ham veldig sterkt. Så får vi se hva han bestemmer seg for.
Les mer: Rosenborg har gitt opp Strandberg
Da Gordon Ramsay besøkte Trondheim tidligere denne uken tok han turen innom treningsfeltet til Rosenborg.
– Det var veldig hyggelig å møte ham. Han var jo en kjernekar, sier RBK-spiller Mikkel «Mix» Diskerud.
Ifølge Diskerud spurte Ramsay om noen av spillerne skulle til LA i nær framtid.
– Jeg fortalte at jeg og Selnæs skal på roadtrip i desember, og da insisterte han på at vi skulle komme innom Hell's Kitchen, sier Diskerud.
Les mer: Gordon Ramsay inviterer RBK-spillere på LA-middag |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 23.10.2014 22:01 Post subject: |
|
|
Mix er vel positiv til KI som trener slik jeg lesere de siste uttalelsene. Blir KI hovedtrener så signerer nok Mix en ny kontrakt.
Tror nok det er først og fremst Strandberg som ikke helt har 100% tro på KI. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.10.2014 22:05 Post subject: |
|
|
| Ja, følelsen er at Diskerud blir værende om Ingebrigtsen fortsetter. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 02.11.2014 15:51 Post subject: |
|
|
Mix: - Qatar er en spennende mulighet.
| Quote: | - Det har vært noen henvendelser fra Midtøsten og jeg er kanskje villig til å sjekke ut hva som skjer i Qatar. Ingenting er klart per i dag, og jeg skal sette meg ned og vurdere alternativene de neste dagene og ukene, forteller Diskerud til Nettavisen, som heller ikke lukker døra for å bli i Rosenborg.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
RoSolum Proff
|
Posted: 02.11.2014 15:55 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Mix: - Qatar er en spennende mulighet. |
Oversettelse: Penger, penger, penger, penger, KÃ¥re? ... penger, penger, penger..
Ikke at jeg klandrer han, da. _________________ Stopp negativismen rundt Rosenborg!
Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.11.2014 13:30 Post subject: |
|
|
ER jo hårreisende om dette stemmer og de såkaldte rådgiverne bør virkelig se seg i speilet......
Man drar ikke til Qatar for å utvikle seg som fotballspiller. Kanskje som menneske, men som spiller?
Det er mange gode spillere der nede, men det er aaaaalt for ujevnt nivå og det blir som å blande tippeliga med 1 og 2div.
Mix, for en gangs skyld, tenk litt selv. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 03.11.2014 14:09 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
Man drar ikke til Qatar for å utvikle seg som fotballspiller. Kanskje som menneske, men som spiller? |
Mulighetene for å utvikle seg som menneske i Qatar tror jeg heller ikke er særlig sannsynlig. Med mindre det å se ufattelig rikdom, undertrykking og utnytting av fremmedarbeidere, undertrykking av kvinner, meningsløs sløsing, korrupsjon og nepotisme i seg selv er utviklende.
Utviklende som fotballspiller - helt sikkert ikke.
Mulighet for å tjeneste usedvanlig mye penger - helt sikkert. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.11.2014 14:26 Post subject: |
|
|
| Jeg synes ikke man skal totalt avvise at man kan utvikle seg som menneske av å lære å kjenne en annen kultur. Som fotballspiller er det imidlertid et tullete valg. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 03.11.2014 14:37 Post subject: |
|
|
| Det må være noe jeg går glipp av - hvorfor mener alle Mix er så god? Selv synes jeg han er tafatt defensivt, taklingssvak og lite oppi situasjoner. Offensivt har vi her en spiller som nesten ikke skårer eller slår gjennombruddspasninger. Han er ikke noen løpsmaskin heller. Det er sikkert bare meg, men nå må noen med mer fotballforståelse forklare meg hva det er som gjør Mix til en viktig spiller... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.11.2014 14:39 Post subject: |
|
|
Mix prøver bare å gjøre seg interessant nå. Samme regla som mange ganger tidligere, både i RBK og andre klubber. Han kommer ikke til å dra til Midtøsten - det kan vi være helt sikker på.
RBK eller USA, alt annet vil overraske meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 03.11.2014 14:47 Post subject: |
|
|
| Qatar er jo et sted fotballspillere drar for å pensjonere seg, og er neppe noe bra valg for Mix hvis han vil fortsette å spille for USA. Men han om det. Mix er en god spiller, men langt ifra uerstattelig. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 03.11.2014 15:02 Post subject: |
|
|
Enig med Hedon, kun et kontraktforhandlingsutspill det her.
Han posta forøvrig det her på twitter i går kveld:
I hail @Baerumsk and my friend Andreas Aalbu.
Will await you at Lerkendal in the spring.
Just 4 more to go now. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 07.11.2014 23:17 Post subject: |
|
|
HÃ¥per Mix og hele familien stikker langt bort fra Trondheim. Makan til klovnegjeng. http://www.dn.no/magasine...r/lnehaien _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.11.2014 23:23 Post subject: |
|
|
Leste at DN i morra skulle ha sak om en lånehai på Tjuvholmen(!), men visste ikke at det var snakk om Pål Diskerud.
Stakkars gut.
Visste forresten heller ikke om farfar Tore Diskerud:
| Troon Pacific wrote: | Tore Chr. Diskerud
Chairman
As principal, Tore Chr. Diskerud formed Desert Troon Companies in 1980 as a way to explore opportunities within the United States after a successful history of over 20 years as a founder, controlling member, and director of a diverse group of international companies with planned golf communities, maritime construction, and helicopter transport maintenance and leasing. Educated at Purdue University, Mr. Diskerud graduated with a BS in Civil Engineering. Involved in numerous public and community organizations, he has served as the Norwegian representative to the United Nations Foreign Aid Convention as well as a Trustee of Thunderbird, the American Graduate School of International Management. Mr. Diskerud has an impressive 50 years of experience in his field, 30 of those with Desert Troon Companies. |
|
|
| Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 08.11.2014 00:13 Post subject: |
|
|
For et sinnsykt tullete alternativ. Ødelegger jo hele karrieren med å dra et slikt sted.
Greit å dra dit som 34-åring for å tjene penger, men i den alderen Mix er nå blir det bare useriøst. |
|
| Back to top |
|
 |
beejay Senior
|
Posted: 08.11.2014 00:14 Post subject: |
|
|
| Heslig type, ikke rart herr Hoftun sliter med å signere sønnen på lengre kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
GuitarHero Senior
|
Posted: 08.11.2014 00:18 Post subject: |
|
|
LÃ¥nehaien
Driver og leser gjennom nå. Har tidligere sett rykter om denne virksomheten, men har ikke på noen måte vært klar over at den er så omfattende. Høres ut som en fryktelig mann å ha med å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
|