View previous topic :: View next topic |
Hvem var banens beste mot Godset? |
Ørlund |
|
2% |
[ 4 ] |
Dorsin |
|
1% |
[ 2 ] |
Reginiussen |
|
0% |
[ 1 ] |
Ejolf |
|
6% |
[ 10 ] |
Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
Pålssønn Diskerud |
|
0% |
[ 1 ] |
Selnæs |
|
1% |
[ 2 ] |
Mike |
|
81% |
[ 132 ] |
Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Søderlund |
|
0% |
[ 1 ] |
Helland |
|
5% |
[ 9 ] |
|
Total Votes : 162 |
|
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.11.2014 00:43 Post subject: Rosenborg – Strømsgodset |
|
|
 | | |  | VS. |  | | | Søndag 09.11.2014 kl. 18.00 | Lerkendal Stadion | Kampen vises på TV 2 | | |
|
# | | K | S | U | T | MÅL | P | 3. | Rosenborg | 29 | 17 | 6 | 6 | 60–42 | 57 | 4. | Srømsgodset | 29 | 15 | 5 | 9 | 47–38 | 50 |
Regner med at det er like greit at vi begynner å diskutere sesongavslutningen først som sist!
(Legger inn en poll som forumsjefene fjerner når det nærmer seg kampstart.)  _________________ Putte-ventrilokvist.
Last edited by Attaboy on 05.11.2014 21:31; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 03.11.2014 01:16 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok at sjansen er større for at vi vinner mot Strømsgodset enn at vi får hjelp av Molde. Alt i alt har jeg nok ikke helt trua på sølvet.
Vi får uansett være fornøyde så lenge vi gjør jobben og spiller en underholdende og god hjemmekamp mot "Godset"(og vinner naturligvis:))
Det vil nok ha noe å si for interessen neste år. En god avslutning på sesongen gjør seg veldig. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.11.2014 01:25 Post subject: |
|
|
Tror liksom ikke at Molde legger seg heller. Ville ikke det se rart ut før cup-finalen? Men, skal heller ikke se vekk fra at Skullerud viderefører Solskjærs tanker og stiller med et rent b-lag. Ville jo vært typisk for klubben. Kynisk og feig inn til beinet!
Edit: Men så har jo smurfene enda sjansen til å ta rekorden i antall poeng, da. Kanskje det trigger dem? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 03.11.2014 02:03 Post subject: |
|
|
Satser på uavgjort i molde-kampen, så får vi både i pose og sekk.
Ellers er det jo litt snålt at vi faktisk kan ende opp på 60 poeng denne sesongen, hvilket isåfall blir den andre sesongen på rad vi tar en poengsum som normalt er god nok til gull, uten å faktisk ta gull. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 03.11.2014 02:12 Post subject: |
|
|
Ergo så kan vi legge den "2 poeng i snitt holder til gull"-teorien til Perry død. 60 poeng er ikke målet, gull er målet. Samme faen. Virker dog ikke som kåre kommer til å snakke om nå annet enn gull uansett, så vi får (sannsynligvis) en trener som frir til publikum og vet hva vi vil høre |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 03.11.2014 02:25 Post subject: |
|
|
Hvorfor i helvete starter ikke vi slik, når Malec suger på hodet?
Skjelvik ---- Riski ---- Helland
Diskerud --- Selnæs --- Jensen
osv....
Poenget: Riski på topp. Vet at noen vil være i mot meg pga. hjemme mot Godset kommer vi til å styre å være høyt oppe på banen, og dermed ikke viktig med Riskis fart. MEN, han er minst like mye goalgetter som Søderlund og Malec (som bommet på åpent mål idag mot Odd). Skader heller ikke at Riski har fart, kommer helt sikkert kontringsmuligheter, er ikke slik at vi RBK har klart å dominere og stå høyt i 90 minutter. Spess ikke 20 første minutta av kampene. Grunnen til at jeg velger bort Malec er at når han ikke har fart og i tillegg ikke klarer å bruke hodet, så blir han verdiløs. Han har sikkert fin målsnitt i RBK, men det har også Søderlund. Tror det har noe med måten RBK spiller på noe. Mer offensive og flere sjanser.
Noen andre som er enige? |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.11.2014 09:09 Post subject: |
|
|
Riski kommer ikke til å spille på topp. Kåre er tro til systemet sitt og vil tydelig ha et oppspillspunkt på topp. Malec har vert relativt god til å ta imot ball og holde på den til laget kommer etter. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 03.11.2014 09:10 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Riski kommer ikke til å spille på topp. Kåre er tro til systemet sitt og vil tydelig ha et oppspillspunkt på topp. Malec har vert relativt god til å ta imot ball og holde på den til laget kommer etter. |
Jeg håper Søderlund får sjansen i denne kampen. Han er tross alt mer mobil enn Malec og kan bidra mer i spillet også utenfor 16-meteren. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.11.2014 09:28 Post subject: |
|
|
Tipper at Søder og Malec stiller ganske likt, men Malec er nok hakket foran fordi han har startet gjennom hele seiersrekken.
Skal Riski spille annet enn ving blir det nok indreløper i Kåres system.
Men det store spørsmålet, iallfall ved kaffetrakteren på brakka er: Skal Ødegaard spille? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.11.2014 10:57 Post subject: |
|
|
Gutten med gullfintene har hatt sin svakeste sesong i Godset-trøya, men er kommet i form i det siste (4 målpoeng på de 4 siste), og har som vanlig vært god i de store kampene: assist på vinnermålet hjemme mot Odd, tomålsscorer hjemme mot Molde, også nest sist på Kovacs utligningsmål på Aker Stadion. Det er åpenbart han vi må passe oss for, satser på at vi ikke glemmer det i all Ødegaard-dyrkinga. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 03.11.2014 11:29 Post subject: |
|
|
@ bjarne
Stiller meg veldig spørrende til at noen mener Søderlund skal bidra mer utenfor sekstenmeteren enn det Malec gjør.
Malec løper MYE og bidrar til press over store deler av banen. Det er nok for lenge siden A.S spilte dersom du husker han som en stor bidragsyter til noe annet enn de som selger brylkrem. (selv om han, i rettferdighetens navn var på riktig sted ofte de siste kampene før han ble skadet)
@mikkelsen
Malec har en del å gå på i hodespillet sitt (spesielt timingen), men er en langt bedre avslutter enn Riski med beina. (selv om han klarte å sette gavepakken fra Skjelvik i stolpen i går). Som Montana også nevner har han gjort det som er hans nest viktigste oppgave meget godt de siste kampene: han får ballen, holder på den, og spiller klokt videre vinger/indreløpere. Blir SVÆRT overrasket om Riski får starte i det hele tatt mot godset og enda mer overrasket om det er som midtspiss....
Last edited by RBKSandvika on 03.11.2014 11:56; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 03.11.2014 11:41 Post subject: |
|
|
Riski har vel også vist seg som håpløs tidligere i midtspiss posisjonen? |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 03.11.2014 12:08 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Jeg håper Søderlund får sjansen i denne kampen. Han er tross alt mer mobil enn Malec og kan bidra mer i spillet også utenfor 16-meteren. |
Det der er jo direkte feil. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 03.11.2014 12:48 Post subject: |
|
|
Nope. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 03.11.2014 13:02 Post subject: |
|
|
jo, det er feil |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.11.2014 13:06 Post subject: |
|
|
Man kan jo utdype hvordan man mener Søder bidrar mer utenfor 16?
Personlig vurderer jeg Malec som et bedre oppspillspunkt, noe som virker å være en viktig del av vårt oppbyggende angrepsspill under Kåre. Dette er jo et viktig bidrag utenfor 16.
Ellers kan man jo se på et eksempel på en spiss som var veldig glad i å bidra utenfor 16, Bille. Det viktigste er å ha en funksjon i laget som helhet ikke å "være overalt".
Last edited by Montana on 03.11.2014 13:08; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.11.2014 13:06 Post subject: |
|
|
Malec fikk 3 på adressabørsen i dag, men selv om han bommet på en ferdigscora og var relativt anonym så lar jeg meg stadig imponere av innsatsen han legger ned og evnen han har til å posisjonere seg smart.
Ikke hans beste kamp i går men du blir hva du spiser. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 03.11.2014 13:07 Post subject: |
|
|
Feil!
Nei!
Jo!
Okei. Det er vanskelig å si noe om hvem som er mest mobil, for begge to har en brukbar aksjonsradius og omstiller seg fra angrep til forsvar. Søderlund er en bedre ballvinner og duellspiller, men der Malec virkelig skiller seg ut er hvordan han bidrar i det oppbyggende spillet. Han løser spissrollen litt annerledes enn en vanlig 4-3-3-midtspiss og spiller den nesten som en 10er. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 03.11.2014 13:17 Post subject: |
|
|
Montana wrote: |
Ellers kan man jo se på et eksempel på en spiss som var veldig glad i å bidra utenfor 16, Bille. Det viktigste er å ha en funksjon i laget som helhet ikke å "være overalt". |
Jeg synes det er synd at vi ikke fikk se Bille under Brutterns kyndige veiledning. Når man ser på fremgangen enkelte har hatt etter at vi ble kvitt Perry er det trist at vi ikke rakk å se Bille (som tross alt er en god fotballspiller) med en skikkelig trener. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.11.2014 13:21 Post subject: |
|
|
Ja, det får vi vell aldri vite.
Men på hvilken måte synes du Søder bidrar mer utenfor 16 enn Malec? |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 03.11.2014 13:30 Post subject: |
|
|
Skrev litt mer lenger opp, men enig at argumentene bør utdypes noe her..
Har dessverre ikke tilgang på data for Malec og Søderlund, men har sett samtlige av RBK kamper i år og jeg mener det er markante fordeler og ulemper med de to:
Malec
- Svak på timing i dueller, taper ofte hodedueller mot lavere, mer rutinerte forsvarsspillere. Har sett flere ganger at han ender opp med å treffe skulder istedenfor hodet
- Er generelt forsiktig med å bruke egen styrke og størrelse til å SKAPE rom i sekstenmeteren og andre steder. Virker passiv i en del tette dueller
- Bruker alltid presisjon over kraft i avslutninger, bør lære seg å variere/kombinere for å bli mer uforutsigbar
- trenger å jobbe med nærteknikk, har et ok nivå nå, men holder ikke mot de mer rutinerte stopperne
+ Jobber hardt over store deler av banen, kanskje ikke like intenst som Billie, men det virker som han løper smartere
+ God til å finne rom som skapes av andre i sekstemeteren (løp og kryssløp fra indreløpere/vinger)
+ Godt oppspillspunkt, dog mest langs bakken
+ godt overblikk, evner å videreformidle ballen til andre, ofte i fartsretning(!), etter å ha holdt ballen med mann i rygg
+ kynisk på avslutninger fra ti meter og inn. Kald nok til å sette ballen i hjørnet
Gi han 1-2 år med selvtillit, styrketrening og ekstra avslutningstrening på ball fra 0,5 meter over bakken og oppover så blir han en klassespiss.
Søderlund:
- Svak på defensive løp, blir ofte stående igjen/småjoggende mot egen halvdel
- Middelmådig avslutter både med ben og hode, trenger ofte flere 100% sjanser for å putte
- Lite flink til å finne medspillere i oppbyggende spill, blir ofte støttepasninger og pasning PÅ mann
- Svak nærteknikk
- Svak timing i hodedueller, taper ofte dueller både som oppspillspunkt og i sekstenmeteren
+ Sterk og villig til å bruke det i dueller
+ Ok til å finne/skape rom (dette var markant bedre under KI enn Perry, uten at jeg vet helt hvorfor)
+ Tungt skudd, som han dessverre bruker for sjeldent
Søderlund tror jeg det er vesentlig vanskeligere å forbedre markant. Avslutningstrening vil gi en høyere uttelling på det store antallet 100% sjanser enhver midtspiss i RBK vil få. Tror dog det vil lønne seg å selge ham og heller kjøpe en annen spisstype som kan brukes i kamper der Malec kommer til kort (mer bakromsrettet som Bakenga [nei, Riski funker ikke]) |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 03.11.2014 13:33 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Ja, det får vi vell aldri vite.
Han løper mer og fortere, samt at han er bedre med ballen enn Malec. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.11.2014 13:45 Post subject: |
|
|
Om vi sier at det stemmer at han løper mer og fortere, jeg har ikke noen fasit der. Synes du dette er viktige egenskaper for en enslig spiss i 4-3-3 slik vi spiller? Egenskaper som er av prioritet når man velger spiss? For meg høres det mer ut som egenskaper vi ønsker fra en indreløper.
At Søder er bedre med ball er jeg rett og slett uenig i.
Forøvrig, RBKsandvika - godt innlegg  |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 03.11.2014 13:50 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Montana wrote: | Ja, det får vi vell aldri vite.
Han løper mer og fortere, samt at han er bedre med ballen enn Malec. |
Fristende å bare si "nei" igjen. Har du sett en kamp med Søder i år?
Forøvrig enig med Montana, selv om det skulle være riktig så er det ikke det våre midspisser i hovedsak bør måles på.. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 03.11.2014 14:02 Post subject: |
|
|
Enig i det meste RBKSandvika sier om Malec og Søderlund.
Slik det er nå, så stiller de tilnærmet 50/50, med Malec et museskritt foran. Personlig ønsker jeg og starte med Malec rett og slett fordi han har et større utviklingspotensiale. |
|
Back to top |
|
 |
|