View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.10.2014 19:42 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | Hjelde wrote: | Nei, jeg har snudd etter å ha sett utviklingen jevnt gjennom alle kampene siden Bruttern tok over. Bedringen er åpenbar, og retningen er mye tydeligere. |
Bedringen er åpenbar, men er det nok? Og utgjør dagens kamp noen forskjell i så måte?
Jeg mener svaret er nei på begge spørsmålene. |
Jeg mener altså nå ja. Det aller viktigste er det spillemessige, men vi har faktisk vunnet 8 av de 10 siste kampene, som i seg selv er knallsterkt. Bare så synd at Odd og Molde er urokkelige i sin jevne poengsanking. Bruttern tok over et lag som var helt desorientert spillemessig, etter en prøve-og-feile-filosofi av dimensjoner. I tillegg var de katastrofalt dårlig trent. Det han har klart etter å ha tatt over et slikt lag midt i en sesong, er rett og slett veldig imponerende. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 26.10.2014 19:44 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Men du er jo litt gretten generelt, er du ikke?  |
Nei.
Men jeg er generelt litt skeptisk til å ansette en hovedtrener på lite annet grunnlag enn en håndfull gode kaper på toppnivå. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.10.2014 19:50 Post subject: |
|
|
... og i tillegg: Folk må begynne å ta inn over seg realitetene. Her er det diskutert opp og i mente at en trener med Brutterns meritter og erfaring ikke er av Rosenborg- kaliber, men det er knapt noen som kommer med et eksempel på hvem som kan være det. Heller ikke media har klart å vise oss gode realistiske alternativer. Styret kan ikke velge trenere som ikke finnes. Det beste de har foran seg nå er Bruttern, sånn er det bare, og da må det satses full og helt på han, og at han kan skaffe seg både meritter og erfaring i Rosenborg.
PS: NÃ¥ tar jeg dog for gitt at Sollied ikke er aktuell. Som 99% her inne, mener jeg at han i motsatt fall er det soleklare valget. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 26.10.2014 19:54 Post subject: |
|
|
Til å ha snudd først etter dagens kamp må jeg si at du argumenterer ganske bestemt  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 26.10.2014 19:55 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: |
Jeg mener altså nå ja. Det aller viktigste er det spillemessige, men vi har faktisk vunnet 8 av de 10 siste kampene, som i seg selv er knallsterkt. Bare så synd at Odd og Molde er urokkelige i sin jevne poengsanking. Bruttern tok over et lag som var helt desorientert spillemessig, etter en prøve-og-feile-filosofi av dimensjoner. I tillegg var de katastrofalt dårlig trent. Det han har klart etter å ha tatt over et slikt lag midt i en sesong, er rett og slett veldig imponerende. |
Men igjen, du mener ja etter i dag og da lurer jeg på hva som skjedde i dag som var så spesielt at det fikk deg til å snu. Jeg skjønner jo at skepsisen har avtatt gradvis, men jeg skjønner virkelig ikke at dagens kamp skal utgjøre noen stor forskjelll.
Kåre har fått til mye positivt han, men likevel: Grunnlaget er syltynt. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.10.2014 20:05 Post subject: |
|
|
Dagens kamp utgjør en del av en helhet for min del. I dag kan du f.eks se på hvordan vi scorer målene og hvordan vi kommer til sjanser. Det er full guffe i bakrom, spillerene løper og spiller inn i boksen, det går flere løp rundt ballfører og spillere som Helland, Mix, Selnæs og Jensen vokser seg inn i go- fot roller. For meg vitner det om en tydelig spillestil, som vi ikke har hatt over tid på Lerkendal på mange, mange år. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 26.10.2014 20:08 Post subject: |
|
|
På et eller annet tidspunkt må det nødvendigvis snu om det i det heletatt skal snu.
Hva med å si klokka 1642 norsk vintertid?
Usakelig å henge seg opp i detaljene og overse budskapet.
Sannsynligvis har tvilen hellet gradvis over til tro. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 26.10.2014 20:12 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | ... og i tillegg: Folk må begynne å ta inn over seg realitetene. Her er det diskutert opp og i mente at en trener med Brutterns meritter og erfaring ikke er av Rosenborg- kaliber, men det er knapt noen som kommer med et eksempel på hvem som kan være det. Heller ikke media har klart å vise oss gode realistiske alternativer. Styret kan ikke velge trenere som ikke finnes. Det beste de har foran seg nå er Bruttern, sånn er det bare, og da må det satses full og helt på han, og at han kan skaffe seg både meritter og erfaring i Rosenborg.
PS: NÃ¥ tar jeg dog for gitt at Sollied ikke er aktuell. Som 99% her inne, mener jeg at han i motsatt fall er det soleklare valget. |
Hvorfor i h.... kan ikke en journalist stille Koteng spørsmålet om hvorfor Sollied tilsynelatende ikke er aktuell? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.10.2014 20:22 Post subject: |
|
|
Nytteløst.
" Æ kommentere itj navn " hadde nok kommet frem da. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 26.10.2014 20:28 Post subject: |
|
|
Det virker som om klubben og rikspressen har rottet seg sammen og "vet" noe de ikke vil ut med ang. Sollied. CV'en hans er bra, og han virker som den perfekte kandidat nå.
Når det gjelder KI fortsetter han å imponere. Jeg synes ikke laget spiller godt ennå, men det er et kvantesprang i riktig retning. Så får vi håpe utviklinga fortsetter og at vi slipper en ny periode med hodeløs handling og system error på banen.
Fy flate det er godt å være ferdig med Perry og Mnjanne. |
|
Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
|
Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 26.10.2014 21:10 Post subject: |
|
|
Greit at Ulf ikke bød på særlig motstand, men fremgangen er jo formiddabel. Denne kampen tapte RBK 0-1 ifjor. |
|
Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 26.10.2014 21:13 Post subject: |
|
|
Bra skrevet  |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.10.2014 21:24 Post subject: |
|
|
Godt innlegg av LateBarter, men det er en viktig nyanse her synes jeg. Vi har allerede kontrakt med KI. Han er allerede ansatt, for ett år til. Det er ingen ny vi behøver å ansette hvis vi velger KI. Det koster oss i så måte lite å se hvor dette foreløpig veldig lovende prosjektet tar oss neste år. Ingen som skal betales ut hverken i vår klubb eller i andre klubber. I tillegg har vi uansett en stor risiko med enhver ny trener, uansett hvor bra han måtte virke på papiret. Jeg mener derfor vi har mer råd til å prøve oss frem på KI-løsningen enn det LateBarter mener. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 26.10.2014 21:32 Post subject: |
|
|
Sedvanlig kritiske uten noen bedre kandidater. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 26.10.2014 21:32 Post subject: |
|
|
Quote: | Men også fordi han hopper etter Eddie the Eagle. |
Haha, veldig bra sammenligning! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 26.10.2014 22:00 Post subject: |
|
|
... og de har helt rett. Må si jeg funderer oppriktig på om det faktisk var en prosess i det hele tatt. Men nå er det i praksis gjort, Kåre er ny RBK trener om svært kort tid. |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 26.10.2014 22:42 Post subject: |
|
|
Sterk kontrast til Perry:
- Vi er bra i en time i midten, men jeg irriterer meg over de siste 20. Vi burde og vi er kapable til å vinne med flere mål. Når vi hadde tre, burde vi ha satt inn fire og fem. Istedenfor byr vi dem inn i kampen og de får et mål. Det skal ikke skje, sier RBK-trener Kåre Ingebrigtsen etter kampen. |
|
Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 26.10.2014 23:07 Post subject: |
|
|
Fra latebarter:
"Tåler RBK å enda en gang gamble på en trener som har prestert lite på toppnivå? Har vi råd til å velge feil denne gangen? Vi gjør ikke det."
Men er det egentlig større gambling å hente inn en trener som ikke kjenner Rosenborg kontra KI? En må vel beregne at en ny trener trenger tid til få et lag til å prestere, noe man ikke har i Tr.heim. Vi ser jo f.eks hvordan en svenske presterer i Bergen, med kultursjokk som en av unnskyldningene til at de ikke lykkes...
Ergo, litt usikker hvor gamblingen ligger... _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.10.2014 23:13 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Vi har allerede kontrakt med KI. Han er allerede ansatt, for ett år til. |
Er det ikke to år til? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.10.2014 23:17 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Sedvanlig kritiske uten noen bedre kandidater. |
Ser for meg når du er på din første visning. Huset har hull i taket, kloak på soverommet og bjørner i hagen - men du har tross alt ingen andre hus i bakhånd, så da kan du heller ikke være kritisk. Eller hva? |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 26.10.2014 23:42 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Godt innlegg av LateBarter, men det er en viktig nyanse her synes jeg. Vi har allerede kontrakt med KI. Han er allerede ansatt, for ett år til. Det er ingen ny vi behøver å ansette hvis vi velger KI. Det koster oss i så måte lite å se hvor dette foreløpig veldig lovende prosjektet tar oss neste år. Ingen som skal betales ut hverken i vår klubb eller i andre klubber. I tillegg har vi uansett en stor risiko med enhver ny trener, uansett hvor bra han måtte virke på papiret. Jeg mener derfor vi har mer råd til å prøve oss frem på KI-løsningen enn det LateBarter mener. |
Jeg er enig i det du skriver her. Men styret snakker hele tiden om treneren som skal trene klubben fast i mange år. Er redd de gir KI en 3-5 års kontrakt, i stedet for å la han fortsette innenfor den kontrakten han har. Da er gamblingen plutselig dyr... |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 26.10.2014 23:48 Post subject: |
|
|
Koteng på TV2, på spørsmål om det er flere trenerkandidater:
- Selvsagt, ellers hadde vi avsluttet nå. |
|
Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 27.10.2014 00:03 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: |
Ser for meg når du er på din første visning. Huset har hull i taket, kloak på soverommet og bjørner i hagen - men du har tross alt ingen andre hus i bakhånd, så da kan du heller ikke være kritisk. Eller hva? |
Tror faktisk jeg var på den visningen i fjor. Men ellers var det et fint hus altså! _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 27.10.2014 00:15 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Sedvanlig kritiske uten noen bedre kandidater. |
Please. Vi har fått med oss at du har en rosenborgsk innstilling til dette med å lete etter kandidater, dvs "det fins da sikkert itj nån læll" eller minste motstands vei, men det betyr ikke at realiteten er sånn. For øvrig er det ikke LateBarters oppgave å komme opp med bedre kandidater. Jeg ser ingen løsninger på Israel-Palestina-konflikten, betyr det at jævelskapen dere nede er OK og at vi skal gi faen i hele greia? Sånn her tullsnakk må det bli slutt på snart.
puckno wrote: | Godt innlegg av LateBarter, men det er en viktig nyanse her synes jeg. Vi har allerede kontrakt med KI. Han er allerede ansatt, for ett år til. Det er ingen ny vi behøver å ansette hvis vi velger KI. Det koster oss i så måte lite å se hvor dette foreløpig veldig lovende prosjektet tar oss neste år. |
Sett dette argumentet før. Fortsatt noe av det dummeste jeg har hørt siden Hoftuns "fremgang? æ veit itj". Forklar meg hvorfor det koster oss lite om neste sesong går ad undas, og hele sirkuset ruller i gang igjen. |
|
Back to top |
|
 |
|