| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
hello Veteran
|
Posted: 06.09.2014 00:42 Post subject: |
|
|
| Stuart Baxter? Snakkes da... |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.09.2014 00:45 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | 2mas har fått smekk på fingrene fra Adressa, så jeg kan dessverre ikke skrive ned det som står i artikkelen lengre. |
Utdrag Rånny - med link så er du safe! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.09.2014 00:47 Post subject: |
|
|
Kan jo ikke linke til papiravisa?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 06.09.2014 00:49 Post subject: |
|
|
| Kan du si hva det står i siste avsnittet om Sollied og Hareide? |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.09.2014 00:52 Post subject: |
|
|
Link til adressa.no/fotball kan da ikke skade? I så fall må man jo begynne å stille spørsmålstegn til Adressa som «stjeler» førstehåndsinformasjon og innhold herfra!? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.09.2014 00:56 Post subject: |
|
|
Kan ta det som er mest interessant:
Bob Bradley: Har vært diskutert internt.
Nils Arne Eggen: Satt døra på gløtt selv ved å si: " - Det sies at de skal lete etter en ny Nils Arne, og det er bare å fortsette å lete, men poenget mitt er at det er lettere å finne han gamle, smilte han - og fortsatte: - Men ikke som hovedtrener, da må kroppen først ha en innvendig renovasjon "
Rune Bratseth: Har hatt jobbtilbud fra utlandet så sent som i vår. Rutinert i kjøp og salg, og har stort kontaktnett.
Trond Sollied: Skal ikke avskrives, men trolig er ikke klubben like ivrig nå. Sollied har slitt i sine siste klubber, og kommet på kant med spillergruppe/klubbledelse. At han også har vært lunken tidligere, kan spille inn.
Åge Hareide: Har uttalt at han neppe returnerer til norsk fotball. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven
Last edited by RÃ¥nny on 06.09.2014 00:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.09.2014 00:56 Post subject: |
|
|
Er du liksom fritatt for alt av integritet som «faglig» journalist bare fordi du jobber i Adressa? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.09.2014 01:06 Post subject: |
|
|
Skal ikke ta helt av nå, men hvis dette er lista styret jobber med ...  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.09.2014 01:30 Post subject: |
|
|
Dette bør være synsing uten rot i innside-info fra adressa sin side, for hvis RBK skal kjøre 6 mnd med prosess for å finne nye SD og Hovedtrener, og alle alternativene de jobber med er folk du omtrent kan treffe om du står utenfor Lerkendal og kaster stein ,da gir jeg opp.
Styre: Skjønn at dere må bruke andre ressurser for å finne kandidatene enn de dere selv snakker med hver dag. Og ikke ring Avantas. Ring Tor Kristian Karlsen, han er sannsynligvis Norges tyngste fotballressurs(ikke trenere). Han ville helt sikkert vært den beste SD-en vi noengang kan få tak i, men det er en drømmesignering. Men sparr med han, få hjelp av en som kjenner alt innenfor Europeisk fotball. Snakk med Trond Sollied, den nest beste treneren Norge har produsert.
Fagermo, Bratseth, Bradley, NAE og Ingebrigtsen. Hvis det er den fulle lista over kandidater til potensielt begge stillingene før man starter jobben med å rangere, da er denne klubben ferdig. Da har man gjennom en ørkenvandring på 14 år ikke lært eller skjønt en dritt.
Offisielt gidder jeg ikke mer av den bedritne dritten de kaller ledelse om de skal kjøre en ny sånn prosess. Jeg orker ikke mer av denne klubben om vi skal gjøre dette enda en gang. Jeg har ikke ork, klubben har ikke pengene, vi har ikke troppen, vi kan ikke reise oss igjen om vi faller på nytt. En ny bom-satsing betyr konkurs eller omstrukturering ala Stabæk.
Dagens depressive utbrudd. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.09.2014 04:31 Post subject: |
|
|
Ender vi opp med en konstellasjon ala Bratseth og Fagermo er all den viktige opprydningsjobben forgjeves. Om styret går gjennom klubbens organisasjonsform og sportslige føringer og ender opp med slike navn, er hele prosessen bullshit. I hvertfall om vi har sjans til i det minste å prate med kapasiteter som Sollied og Karlsen.
Ting trekker ut, og det er i seg selv ingen dum ting, men om det stemmer at vi har mulighet på verdensklasse i begge hovedseter i det sportslige, er det pinlig om vi henter noe i egen bakgård. Vi har prøvd den gata før. Mange ganger. Og det har aldri blitt suksess.
Jeg håper for alle guders skyld at de begynner langt høyere enn de i utgangspunktet kan ha forhåpninger til, og jobber seg nedover. Om egen liga og gamle kjente fra Rosenborg er utgangspunktet, har vi ikke kommet en meter videre de siste ti årene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 06.09.2014 09:14 Post subject: |
|
|
| På den lista vil jeg ha Ingebrigsten eller Eggen dersom TS er uaktuell. Bradley, fagermo og Baxter er ensbetydende med at jeg ikke går på stadion på en god stund. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 06.09.2014 10:15 Post subject: |
|
|
Er tilbøyelig å være enig i at dette er tynn suppe fra adressa sin side, men om du ser på de siste års historie vedrørende trener og SD ansettelser så er de inne på rett spor. Jeg håper for alt i verden at dette er spikersuppe og ikke kommer fra kilder i klubben. Skulle det det, takk og farvel, vi kommer aldri tilbake!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.09.2014 10:27 Post subject: |
|
|
| Alt tyder på at dette er den samme typen skinnprosess som klubben har holdt på med de siste 10 årene. Det er bare å forberede seg på at Fagermo er mannen som skal lede oss videre ut i ørkenen. |
|
| Back to top |
|
 |
Per Joar Hesten Junior
|
Posted: 06.09.2014 10:37 Post subject: |
|
|
Kåre Ingebrigtsen (49): Først og fremst aktuell som hovedtrener. Høsten avgjør. Ønsker selv å fortsette. Humørspreder og sterk faglig, så spørs det om han har autoriteten som kreves om RBK går for en managerløsning.
Nils Arne Eggen (72): Om han får nyretransplantasjon og fysikken tilbake. Har også satt døra på gløtt selv, blant annet under åpningen av egen plass på Lerkendal: –Det sies at de skal lete etter en ny Nils Arne, og det er bare å fortsette å lete, men poenget mitt er at det er lettere å finne han gamle, smilte han - og fortsatte: –Men ikke som hovedtrener, da må kroppen først ha en innvendig renovasjon.
Dag Eilev Fagermo (47): Det mest åpenbare 4-3-3-alternativet ved siden av Ingebrigtsen. Har suksess i Odd, var diskutert i sommer og står sikker på lista. Så er spørsmålet om han er sterk nok under stort press - slik det alltid er rundt RBK.
Bob Bradley (56): Har også vært diskutert internt. Faglig sterk, og har karisma. Stabæk-treneren står for en litt annen spillestil enn det RBK har søkt i det siste.
Ronny Deila (38): Har noen interessante uker i Celtic foran seg. Kommer seirene, sitter han over jul. Hvis ikke, vil han være brennhet for RBK.
Stuart Baxter (61): «Dark horse», som har vært aktuell for RBK tidligere. Har autoritet og stiller tøffe krav. Er i dag sjef i Kaizer Chiefs, som leder den sør-afrikanske ligaen. Står for en litt annen type fotball enn Ingebrigtsen. Fortid i blant annet Lyn og Helsingborg, men også som landslagssjef for Sør-Afrika og Finland.
Rune Bratseth (53): Har hatt jobbtilbud fra utlandet så sent som i vår, og kan være aktuell som manager. Har en filosofi ikke ulikt dagens team, som kan bidra til at «tilbake-til-røttene»-tanken bringes videre. Rutinert i kjøp- og salg, og har stort kontaktnett.
I det siste har også Trond Sollied sagt han er sulten på en trenerjobb igjen. RBK har ønsket ham sterkt tidligere, og den rutinerte treneren skal ikke avskrives, men trolig er ikke klubben like ivrige nå. Sollied har slitt i sine siste klubber, og kommet på kant med spillergruppe/klubbledelse. At han også har vært lunken til RBK tidligere, kan spille inn.
Åge Hareide har også blitt nevnt i omgivelsene rundt klubben. Har suksess i Malmø, og skal ut i mesterliga. Han har uttalt at han neppe returnerer til norsk fotball, men Hareide har gått tilbake på uttalelser tidligere. Samtidig forlot han RBK på en måte i 2003 som gjør veien tilbake lengre.
Om drøye tre måneder rusler styreleder Koteng på Brakka for å ønske de ansatte god jul. Sammen med klubbens nye permanente trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.09.2014 11:01 Post subject: |
|
|
| Kan ikke forstå at Baxter og Bradley kan være aktuelle, de står da ikke for den fotballen vi vil spille? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.09.2014 11:20 Post subject: |
|
|
Tror vi kan ta det rolig på Baxter og Bradley, begge står for en helt annen fotball enn både styret og flesteparten rundt om i trøndelag ønsker å se hvordan RBK ser ut på banen.
Fagermo har diskvalifisert seg selv etter de siste dagers uttalelse. Deila er et ikke-tema, har ikke det som skal til for å lede en klubb som RBK.
Da står vi igjen med Eggen, Sollied, Ingebrigtsen, Bratseth og Karlsen.
Hadde Eggen ikke hatt sykdom hadde han vært en klar kandidat hos meg. Sollied er en annen.
Ingebrigtsen hadde jeg ønsket meg om han har en sterk person ved siden av seg som sportslig leder/Manager. Kåre Ingebrigtsen og Tor-Kristian Karlsen hadde vært en spennende duo. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 06.09.2014 11:47 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: |
Fagermo har diskvalifisert seg selv etter de siste dagers uttalelse.
|
Er det denne uttalelsen som du mener diskvalifiserer ham: http://www.vg.no/sport/fo.../23288313/ ?
eller har jeg misset en annen uttalelse?
Om du sikter til VG-artikkelen så ser ikke jeg hvorfor Fagermo skal komme dårlig ut av den. Fagermo er jo bare realist, mens det er "seg selv lik-alltid like bastante" Rekdal som kommer dårligst ut i den saken. Om vi skal plukke på hvert eneste ord som blir satt inn i en nyhetssak om fotball; så finner vi aldri en tilfredsstillende trener til denne klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.09.2014 13:20 Post subject: |
|
|
libido.
Om vi skal ansette en trener som er realistisk, så er Fagermo et godt alternativ. Men har vi ikke hatt nok av disse realistene i denne klubben nå? Jeg vil ikke ha en trener som er en realist, da kommer ikke denne klubben videre er jeg redd.
Klubben trenger en trener som har ambisjoner, som ikke er redd for å tenke litt stort. Det er utvikling jeg vil ha og det blir ikke den rare utviklingen av å være realist i fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 06.09.2014 13:55 Post subject: |
|
|
Fagermo: nok en trener som tilsynelatende har hatt en kort opptur i det siste, uten å ha vunnet noe som helst. Det vil være en erketypisk RBK-ansettelse. Går rett i fella igjen.
Kan ikke forstå at de siste engasjementene til Sollied bør ha noe å si. Se på Åge Hareide, ikke akkurat noen het potet i Norge de siste årene, nå leder han Malmø i Champions League. Vi behøver noen som har stor autoritet, og et prosjekt vi virkelig kan ha trua på. Det å faktisk kunne vise til noe er en viktig del av dette. Fagermo vil møte bøttevis med skepsis fra dag 1. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 06.09.2014 14:00 Post subject: |
|
|
Fagermo er det gråeste alternativet her. Kan ikke i min villeste fantasi se at det er han som tar oss til CL...
Deila tror jeg ikke har det som skal til for å takle trykket fra media og supportere. Passer best i trygge Drammen. Dog et morsommere alternativ enn Fagermo.
Bratseth har vel ikke all verden trenererfaring, men i Hoftuns rolle - JA TAKK! Savner for øvrig Bratzet- TV!
Hareide? Kommer ikke på tale. Tidligere Molle-trener og sviktet oss sist. Se også på hva han klarte med Viking og landslaget.
Det skal jammen godt gjøres å kjøre denne "prosessen" uten å diskutere Sollied grundig. Om det ikke blir han, kan vi like gjerne gå for KI. NAE et par tre år hadde vært fantastisk, men jeg tror det ikke før jeg får se det.
Slik jeg ser det er Sollied eneste seriøse kandidat. Alle de andre rangerer jeg bak Kåre. Ikke det at han har overbevist, men nå er det i hvert fall tendenser til det angrepsspillet vi alle ønsker så sterkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 06.09.2014 14:15 Post subject: |
|
|
| sidney wrote: |
Slik jeg ser det er Sollied eneste seriøse kandidat. Alle de andre rangerer jeg bak Kåre. Ikke det at han har overbevist, men nå er det i hvert fall tendenser til det angrepsspillet vi alle ønsker så sterkt. |
Tror det er mange som deler den oppfatningen, spesielt der jeg sitter på Lerkendal. Vi prøver i det minste å spille fotball under KI. Med Fagermo eller noe annet ræl så blir det fort 4-5-1 mot god motstand. |
|
| Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 06.09.2014 15:01 Post subject: |
|
|
Kåre Ingebrigtsen på en kort (1-2 år) kontrakt er det beste alternativet, med mindre vi finner en selvskreven erstatter nå i høst. Han har neppe personligheten og driven som skal til for å føre RBK tilbake til toppen, men han står for riktig type fotball, har respekt for Eggen og setter klubben foran seg selv.
Skal klubben går for noen andre enn Kåre nå må det være noen som innebærer en klar forbedring. Bortsett fra Sollied kan jeg ikke komme på et eneste navn som er det. |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 06.09.2014 15:17 Post subject: |
|
|
| Kjenner ikke til personen Stuart Baxter, men sånne typer er jo noe av det vi bør se etter. Vært med på mye rart. På tide at noen trakk opp et navn Hoftun ikke har på julekort-lista si. |
|
| Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 06.09.2014 15:21 Post subject: |
|
|
| Baxter har vært nevnt med jevne mellomrom i forbindelse med RBK-jobben i nærmere 10 år. Absolutt ingenting nytt og friskt over det. |
|
| Back to top |
|
 |
|