| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.07.2004 16:57 Post subject: |
|
|
| Zinky wrote: | Og hvor realistisk er det at han setter både Johnsen og Karadas ut av laget med det første?
|
Hvorfor i all verden skulle ikke det være realistisk?
Gutten har mere fotballferdigheter i kroppen enn de to der tilsammen i andre potens. Får vi i tillegg skikkelige holdninger mata inn i fyren, så har han et enormt potensiale. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Zinky Junior
|
Posted: 14.07.2004 17:03 Post subject: |
|
|
Fordi jeg tviler på at Rosenborg vil bruke en spiller som er såpass lik kantspillerene vi har i midten framme. Nå kjenner ikke jeg Braathen ut og inn, menne han er vel ikke noe oppspillspunkt!?
Tipper han er mest aktuell på venstre kant jeg, så tipper det er en Harald her i norge som ikke kommer til å trene mindre framover hvertfall... |
|
| Back to top |
|
 |
Kolstad I.L Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 14.07.2004 17:05 Post subject: |
|
|
Er irrelevant å sammenligne antall mål for Braathen i Skeid, i forhold til antall scorede mål for Johnsen i RBK.
Selv om nivået er et annet i Tippeligaen, kommer nok RBK til minst like mange sjanser i en kamp som middelehavsfareren Skeid gjør i 1. divisjon. Faktisk synes jeg ikke Johnsens målstatistikk for RBK er all verden å skryte av. En midtspiss for RBK bør være kapabel til å score mer enn det Johnsen hittil har prestert i klubben. Johnsen oppnår mye skryt og annerkjennelse for sin arbeidskapasitet, men ærlig talt: Arbeidskapasitet er ikke det viktigste kriteriet for en spiss! Da er det viktigere at man har kapasitet til å skape målsjanser, både på egenhånd, og omsatte de sjansene han får servert via medspillerne i mål.
For det andre mener jeg Johnsen ikke holder internasjonalt nivå som spiss, i og med at han har betydelige tempoproblemer. Heller ikke ballbehandlingen (teknikken) går fort nok i tette og jevne internasjonale oppgjør.
Skal innrømme at Braathen har mye igjen å bevise, men han har ihvertfall ferdighetene og talentet som skal til for å bli en angrepsspiller som kan hevde seg også i internasjonale oppgjør. Det har vi ikke hatt i klubben siden Carew og Derek Sørensen herjet for fullt.
Denne skepsisen minner meg om da RBK ønsket Morten Gamst Pedersen tidlig i fjor. De fleste mente det ville være galskap å hente Gamst ettersom man hadde Brattbakk på laget. Argumentene gikk videre på at han ikke hadde internasjonal erfaring via landslaget, og at han bare har imponert i 1. divisjon med Tromsø som var nyopprykket i Eliteserien.
Hvis RBK igjen skal klare å hevde seg i Mesterligaen, mener jeg det er et sunt signal at man er interessert i en spiller som Braathen. Det vitner om at ambisjonsnviået fortsatt holdes intakt når man tør å kjøpe unge spillere med et ekstremt, men dog uforløst talent. |
|
| Back to top |
|
 |
langtind Junior

|
Posted: 15.07.2004 08:32 Post subject: |
|
|
Hmm.. Mulig jeg hørte feil på radioen i dag tidlig, men jeg mener jeg hørte noe om at Braathen hadde uttalt at det ikke var noen selvfølge at han valgte RBK selv om klubbene var enige. Finner ikke noe om det på nettet akkurat nå, men noen som vet noe mer om det?
Eller var det jeg som hørte feil der jeg kjørte rundt i søvne...  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2004 09:11 Post subject: |
|
|
Det var P4 som meldte det.
Ifølge radiostasjonen vurderer Braaten å gå til Stabæk i stedet for RBK. Dette vil jeg si virker meget usannsynlig.
Jeg holder inntil videre min lit til Bratseth, som i går sa at Braaten var fornøyd med kontraktsforslaget fra Rosenborg, og at han signerer på fredag. |
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 15.07.2004 10:42 Post subject: |
|
|
endelig. takk bratseth og co:)
men, nå mangler vi bare en midtstopper så har vi gjort nok i ferien.. men, tviler på at det blir noe mere. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2004 11:30 Post subject: |
|
|
| I følge Erling Venæs hos Rosenborg kommer Braaten på Brakka kl. 15.30 i morgen. Tror nok det blir overgang til RBK, ja... |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 15.07.2004 16:32 Post subject: |
|
|
Hva var det Braathen fikk tilbydt i grunnlønn i RBK? Mener det var snakk om en grunnlønn på ca. kr. 450.000 (+ bonuser).
Føler meg ikke overbevist om spilleren takker ja til dette.
Hvis LSK og Stabæk tilbyr ham det dobbelte, - noe jeg ikke ser bort ifra de gjør ettersom han kommer såvidt billig, - spørs det hvilken beslutning han tar. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.07.2004 08:01 Post subject: |
|
|
Braaten uten h.
Ikke umulig at LSK gir ham like mye eller mer... og Lillestrøm er jo SÅ mye nærmere Oslo, som han har sagt han gjerne vil bo i. Forundrer meg ikke om vi går glipp av denne karen. Håper på positiv bekreftelse i ettermiddag... men det kan godt tenkes han vil snakke med LSK også før han bestemmer seg. |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 16.07.2004 08:54 Post subject: |
|
|
Har tidligere gitt uttrykk for at jeg mener denne spilleren ville vært et scoop for RBK, spesielt prisen tatt i betraktning.
Blir meget fortørnet hvis Bratseth klarer å ødelegge dette ved å tilby en dårlig lønnspakke til Braaten.
Ærlig talt:
Hvilke spisser i samme alderskategori finnes i Norge som holder samme nivå som Braaten?
Hvis vi ser bort ifra at kontrakten hans går ut etter denne sesongen, ville vel prisen på spilleren ligget på 10-15 mill. Utifra dette mener jeg Bratseth bør være villig til å tilby samme lønnspakke til Braaten som LSK og Stabæk evt. vil gjøre for å unngå at vi mister spilleren. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.07.2004 09:19 Post subject: |
|
|
Forutsatt at det er bare lønna det står på, men jeg tror andre ting også spiller inn her.
Virker egentlig som en fornuftig fyr. Undersøker grundig alle aktuelle arbeidsgivere før han bestemmer seg. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 16.07.2004 09:39 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=235032
Fra VG i dag står det at han i går kveld ikke var sikker på hvilken klubb han velger. Regna med han skulle til Rosenborg? Mulig han vil være litt ordknapp til VG. |
|
| Back to top |
|
 |
langtind Junior

|
Posted: 16.07.2004 13:38 Post subject: |
|
|
HÃ¥per inderlig Braathen tar til fornuft og underskriver, men det er en ting jeg undres over...
Du ser ofte at spillere i utlandet har så sterke følelser for en klubb at de velger den fremfor andre, noen ganger på tross av personlige betingelser.
Hvorfor opplever vi det så skjeldent i Norge? Hvorfor drives de norske tallentene av tilsynelatende alt annet enn klubbfølelsen? Tenk så lett det hadde vært for omverden og forholdt seg til Braathen om han hele tiden hadde gjort det klart at det å spille for en annen klubb enn feks VIF i Norge var helt uaktuelt...
Fotball handler mye om penger, men jeg både håper og tror at fotball i hovedsak handler om følelser!! |
|
| Back to top |
|
 |
Zinky Junior
|
Posted: 16.07.2004 14:24 Post subject: |
|
|
| Ser du det oftere i utlandet enn i Norge? Har du mange eksempler på dette? Trur ikke det er mer eller mindre normalt i Norge enn i utlandet. |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 16.07.2004 17:17 Post subject: |
|
|
Iflg. www.kjernen.com har Braaten akkurat skrevet under;
18.05 : Braaten er førstemann til treningsfeltet. Med dongeri og Rosenborgskjorte. Han har skrevet under for ti minutter siden. |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 16.07.2004 17:22 Post subject: |
|
|
| langtind wrote: | Du ser ofte at spillere i utlandet har så sterke følelser for en klubb at de velger den fremfor andre, noen ganger på tross av personlige betingelser.
Hvorfor opplever vi det så skjeldent i Norge? Hvorfor drives de norske tallentene av tilsynelatende alt annet enn klubbfølelsen? Tenk så lett det hadde vært for omverden og forholdt seg til Braathen om han hele tiden hadde gjort det klart at det å spille for en annen klubb enn feks VIF i Norge var helt uaktuelt...
Fotball handler mye om penger, men jeg både håper og tror at fotball i hovedsak handler om følelser!! |
Dette utsagnet stiller jeg meg noe undrende til. En ting er at en spiller velger å bli i nåværende klubb grunnet sterk klubbfølelse. Men at en spiller skulle la sitt nye klubbvalg avgjøres av sin følelse for denne klubben er noe utopisk.
Klubbfølelse er vel vanligvis noe man får etter å ha vært i denne klubben en tid.
Unntaket må vel i såfall være hvis en trønder velger RBK, og en vestlending velger Brann grunnet geografisk tilhørighet og dermed sterkere tilknytning av den grunn. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 16.07.2004 18:03 Post subject: |
|
|
Følg med på Kjernen.com, ja. Oppdatering jevnlig med hva de gjør på treninga  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.07.2004 18:43 Post subject: |
|
|
Herlig at Rosenborg endelig får lidt offensiv tilgang. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 16.07.2004 18:48 Post subject: |
|
|
endelig underskrevet ja, det var deilig!
Da har vi skaffet oss et kjempeltalent igjen! Merkelig nok er det bergens tidene som har gitt skeid nyheten http://www.skeid.no/index...rside&mid= |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 16.07.2004 19:39 Post subject: |
|
|
Meget positivt at overgangen til Braaten gikk i orden. Han er etter min mening det største spisstalentet i Norge siden John Carew. I tillegg ligner de litt på hverandre som spillertyper også.
Spørsmålet nå er hvor Ola By har tenkt å benytte Braaten som i utgangspunktet er spiss. Det aner meg, at man ønsker å benytte ham i en kantrolle.
Personlig tror jeg Braaten derimot har et langt større potensiale som midtspiss, enn som ving. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 26.08.2004 19:48 Post subject: |
|
|
Daniel er vel den i Rosenborg laget som lever opp til navnet "troillonge". Ser jo ut som et lite troll da  |
|
| Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 26.08.2004 19:51 Post subject: |
|
|
hehe....tja... troll og troll... muligens... _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 26.08.2004 20:26 Post subject: |
|
|
| HÃ¥ret er jo bare utrolig kult, sjarmerende gutt det der. |
|
| Back to top |