View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 12.08.2014 22:30 Post subject: Norge - FAE |
|
|
Onsdag 27. august klokka 18.30 @ TVNorge Max.
NÃ¥ som det ikke ble europaligakvalifisering dagen etter, blir vel ligalandskampen om to uker fylt opp med ganske mange fra RBK og Molde, vil jeg tro.
Uttak på mandag? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.08.2014 22:35 Post subject: |
|
|
Blir visst ingen pressekonferanse, bare pressemelding i morra.
Troppen mot England og Italia blir offentliggjort neste mandag. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 19.08.2014 01:00 Post subject: |
|
|
Spennende å se om de lar Ødegaard få prøve seg i denne kampen for så å droppe han til England og Italia kampene (Så lenge han ikke storspiller om han får være med da).
Jeg håper de tar han ut nå, men jeg må si at jeg tviler på at de gjør det. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.08.2014 08:25 Post subject: Re: Norge - FAE |
|
|
2mas wrote: | NÃ¥ som det ikke ble europaligakvalifisering dagen etter, blir vel ligalandskampen om to uker fylt opp med ganske mange fra RBK og Molde, vil jeg tro. |
Tviler på at RBK får mange i troppen i denne troppen. Reg og Søder blir vel tatt ut, og kanskje også Strandberg. Gamst og Lunna har vært svake og kommer nok ikke med. Våre beste spillere i Sverige og Danmark kommer også med i denne troppen, for eksempel Fredrik SB og et par-tre spillere til.
Brustad debuterer? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 19.08.2014 12:48 Post subject: |
|
|
Klubben Molde kanskje, men ingen fra nabolaget Molde. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 19.08.2014 12:48 Post subject: |
|
|
Det er rett og slett sjokkerende at Gamst og Søderlund er funnet verdig til en plass på landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 19.08.2014 12:55 Post subject: |
|
|
Det finnes ikke noe som helst sjokkerende med at de er tatt ut. Det er sånn det norske landslaget fungerer. Jeg hadde blitt sjokkert om de ikke var med i en tropp som denne. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 19.08.2014 14:01 Post subject: |
|
|
De har kun kunnet velge i spillere i TL (+ Jarstein, som ikke spiller i Hertha). Jeg tipper det er landslagsrutine og dødballfot som har forsvart Gamst sin plass. Søderlund har stadig vært innbytter i andre landskamper også, men det viser vel mest at Norge har et spissproblem.
Skulle gjerne spolt fram til mandag nå for å se hvem Høgmo tar ut til den ekte landslagstroppen - det blir virkelig spennende. |
|
Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 19.08.2014 14:10 Post subject: |
|
|
Jeg vil tro at både Tore R og Gamst melder forfall jf sine skader. Spesielt Tore R er viktig å få skadefri til å spille klubbkamper igjen for å klare minimumskravet for resten av sesongen - dvs medalje og mulighet for Europa neste år. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.08.2014 14:20 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Klubben Molde kanskje, men ingen fra nabolaget Molde. |
Kontekstuell tilnærming er vanskelig for dem som tilhører arten Homo sapiens tabula rasa  |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 19.08.2014 14:20 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | Jeg hadde blitt sjokkert om de ikke var med i en tropp som denne. |
Oppklarende spørsmål: mener du disse to har hatt et nivå i år som tilsier en plass på et landslag med hjemmeværende spillere? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.08.2014 16:11 Post subject: |
|
|
Det var da voldsomt til runking etter Ødegård i media. Dagbladet ikke uventet helt i egen klasse. De har endret litt nå, men for et par timer siden var det noe slikt som 7-8 saker om eller relatert til Ødegårds landslagsdebut, blant annet med saken "sjekk hvor gamle de var da de debuterte på sitt landslag" med en bildekollasje med Messi, Ronaldo, Zlatan osv.
Jeg forstår det er spesielt og at Ødegård er et talent av de sjeldne, men det får da være måte på til idoldyrking. Stemningen er jo hakket under den på opreataket når Justin Bieber er på besøk. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 19.08.2014 16:30 Post subject: |
|
|
Har en tendens til å ta av ja. Spesielt når artiklene: "Se hva resten av verden skriver om oss/ødegaard" kommer. Da vrir jeg meg i stolen i allefall _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.08.2014 20:41 Post subject: |
|
|
Verdt å merke seg at dette er første gang Høgmo har tatt ut Søderlund. Det må sies at han trolig hadde vært aktuell for ligalandskampene mot Moldova og Polen i januar om han ikke hadde hatt brudd i vrista.
- Jeg håper å få starte og ikke minst score. Det er på tide. Jeg ønsker å bite meg fast i troppen, selv om det blir vanskelig med bare en kamp og en trening, sier Rosenborg-spissen.
Les mer: Søderlund tilbake på landslaget |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.08.2014 21:02 Post subject: |
|
|
Siden Hangeland ga seg så blir det spennende å se hvem som blir kaptein. Eneste med mange landskamper igjen er jo Gamst men så er vel spørsmålet om han kommer til å spille fast som jo kapteinen skal gjøre.
Bak han så er vel det sterkeste alternativene Skjelbred og Tarik (har vel vært kaptein i en kamp før), så kan det jo bli en av midtstopperne men det er jo også usikkert hvem det blir som skal spille der.
Tettey er jo også ett alternativ men samme spørsmål ved han som de fleste andre hos Norge, kommer han til å få plass i start 11'ern til Norge.
Får bare håpe det ikke blir Forren..
EDIT: Kom på Høgli nå, han er nok høyaktuell om han fortsatt er førstevalg på venstreback (regner med Omar spiller på høyreback). Eller så er det jo favoritten til Høgmo i Yttergård Jenssen  |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 20.08.2014 21:35 Post subject: |
|
|
Det verste er at helt sikkert blir Yttegård Jensen. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 20.08.2014 22:06 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | joakleis wrote: | Jeg hadde blitt sjokkert om de ikke var med i en tropp som denne. |
Oppklarende spørsmål: mener du disse to har hatt et nivå i år som tilsier en plass på et landslag med hjemmeværende spillere? |
Det jeg mener er at de er de spillerne fra RBK som er landslagsaktuelle, i tillegg til Reginiussen, og de blir ikke nødvendigvis tatt ut på meritter, men navn, slik tradisjonen er på det norske landslaget. Søderlund har i det siste scoret noen mål, så den er mer forståelig, men Gamst har ikke prestert mye å snakke om. Ingen av disse har spesielt gode prestasjoner bak seg, men så er det heller ikke derfor de er tatt ut. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 20.08.2014 23:09 Post subject: |
|
|
Forferdelig rart at Gamsten er tatt ut; nedadgående kurve hele sesongen og står for mye av "det gamle" ved landslaget. Hyggelig for ham, merkelig av Høgmo.
EDIT: Forferdelig rart er det kanskje ikke, jamfør meritter og linken Høgmo - Gamst, men jeg finner det uansett merkelig. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 26.08.2014 13:49 Post subject: |
|
|
Nyland og Singh har meldt forfall til landskampen i morgen, kan ikke akkurat sies å være overraskende at Molde spillere melder forfall til uviktige landskamper
Nå tror jeg riktignok Singh har hatt lyst til å spille siden han ikke vanligvis er en del av landslaget så han er nok skadet som meldt men Nyland skal stå over pga tøff belastning i det siste. De skal ikke ta å sende han på en ferie slik som Godset gjorde med Larsen Kwarasey i fjor?
Høres egentlig bare latterlig ut at en keeper melder forfall pga tøff belastning, hører ikke akkurat noe om det ute i Europa, at keepere trenger en pause pga tøft kampprogram. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 26.08.2014 14:05 Post subject: |
|
|
Tøft program? Høres merkelig ut, han står (ja, står) tross alt i mål. Er vel begrenset hvor sliten han kan bli? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2014 14:32 Post subject: |
|
|
Merkelig om Nyland skulker han som holder på å tilrive seg førstekeeperplassen på landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.08.2014 20:49 Post subject: |
|
|
Bleikt av Nyland, såfremt han ikke plages av en skade. Godt å slippe Singh da.... |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 27.08.2014 17:24 Post subject: |
|
|
Ødegaard starter kampen.
Norges lag:
Rune Jarstein - Martin Linnes, Steffen Hagen, Vegard Forren, Per Egil Flo - Yann-Erik de Lanlay, Jone Samuelsen, Martin Ødegaard, Mohamed Elyounoussi - Marcus Pedersen, Fredrik Gulbrandsen |
|
Back to top |
|
 |
|