View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Strand Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 06.06.2006 00:32 Post subject: |
|
|
Vi kan vel nesten se frem til at Opdal slipper inn ett par mål i neste runde da. På lik linje med andre keepere som står som en mur mot oss. |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 06.06.2006 01:02 Post subject: |
|
|
Her var det mye negative kommentarer gitt, til tross for en god kamp. Ok, vi har et problem framover, scorer ikke nok mål. Men positivt i dag var at vi var defensivt mye tryggere enn i noen annen kamp jeg har sett i år: vi hadde svært få ballmiss i forhold til vanlig. Tydeligvis synes ikke alle her at Ørjan gjorde en bra jobb, men jeg for min del tror nå at han hadde mye å si for at spillet fungerte bedre enn vanlig. Ørjan var kanskje ikke den mest synlige, men faktum er at midtbanen fungerte mye bedre i førsteomgangen i dag enn i noen kamp tidligere i år. Trioen Ørjan-Roar-Skjelbred er sannsynligvis den beste treermidtbanen vi kan stille opp med.
Var også fornøyd med innsatsen til spillerne i dag. Noe som har manglet i det siste.  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.06.2006 01:15 Post subject: |
|
|
Hvor klokt er det å gå ut med en slik innsats at man begynner å få problemer med kjøret allerede tidlig i andre omgang? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.06.2006 01:18 Post subject: |
|
|
Dette mener du ikke..? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.06.2006 01:23 Post subject: |
|
|
Jo, det mener jeg 100%. Man må disponere kreftene. Dette var det en del snakk om under Perry i fjor også, da man konkluderte med det samme.
Å spille direkte langpasningsfotball med voldsom innsats i gjenvinningsfasen krever enormt mye fysisk. Det er heller ingen stil som hører hjemme i RBK.
Hadde Brann ikke vært fornøyd med uavgjort kunne vi fort fått oss en på trynet i andre omgang. Det var vi som måtte vinne og hadde press på oss, allikevel presterer vi å spille en andreomgang langt under pari, der vi nesten ikke er i nærheten av noe som kan kalles en målsjanse. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 06.06.2006 10:28 Post subject: |
|
|
Det skremmer meg at vi er avhengig av Berg og Strand for å kunne spille godt. Vi har ingen som kan fylle disse skoene fullt ut, selv om gutta nærmer seg 40.
Det slår meg også hvor lite målfarlige angrepsspillere vi hadde i oppstillinga i går, med Storflor og Solli.
Er stallen vår rett og slett for svak til å kunne drømme om gamle storhetstider? Jeg tror det. Alt tyder på at vi ikke er attraktive nok til å kunne fange en Hangeland, en Hagen, en Årst, osv Vi har mye middels bra spillere, og noen talenter. Men det kan ta en stund før vi vinner seriegull. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.06.2006 11:52 Post subject: Re: Tv2's reportere - fra BERGEN |
|
|
Langlaufer wrote: | Dette er de værste komentatorene i historien, man skulle tro at hele NORGE holdt med Brann når de spiller!! :X :X :X |
Så så. Situasjonen var jo den samme for Rosenborg gjennom hele 90-tallet. Ok, ikke at bergenserne kommenterte, men at hele Norge fikk høre skryt om oss. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.06.2006 11:53 Post subject: |
|
|
Balder wrote: | Rosenborg kan ikke spille stabilt som tidligere før i 2007 eller kanskje 2008-sesongen. Generasjonsskifte. Det må bygges opp på nytt. Slik er det bare. Aksepter det! |
Støttes.
Gamlingene må byttes ut, og så må hele det yngre laget samkjøres. Først da kommer vi opp på et stabilt høyt nivå. Vi må ha en midtbane av høy kvalitet uten Roar og Ørjan, og vi må ha inn tre nye i backrekka. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.06.2006 12:01 Post subject: |
|
|
Ikke noe problem det der, Haavarl. Men da må ting skje. Og de tholder ikke å bare fjerne gamlingene så lenge det er flust med ungdommer som heller ikke har kvalitet. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.06.2006 12:07 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Jo, det mener jeg 100%. Man må disponere kreftene. <...>
Å spille direkte langpasningsfotball med voldsom innsats i gjenvinningsfasen krever enormt mye fysisk. Det er heller ingen stil som hører hjemme i RBK.
|
Jeg er helt enig med deg her. Langpasningene florerer, og det betyr mye mer løping - noe det er vanskelig å gjennomføre i 2 x 45. I cup'en vil vi være helt daue før ekstraomgangene.
RBKs gyldne mønster: back til sentral midtbane som fordeler videre, eller til sideback som forserer og veksler med indreløper og ving, eller midtstopper forserer og fordeler. Angripende sidebacker og spillende midtstoppere. Ikke denne Bjørnebye-og-Henning-Berg-pumpingen opp mot høye angripere. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.06.2006 12:12 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Ikke noe problem det der, Haavarl. Men da må ting skje. Og de tholder ikke å bare fjerne gamlingene så lenge det er flust med ungdommer som heller ikke har kvalitet. |
Fullstendig enig. Overraskende nok (virkelig) ser det ut til at Rosenborg nå tar talentspeidingen på alvor, og det jobbes (virkelig) med å finne de nye gode spillerne som skal utgjøre RBKs neste gullag. (Adressa)
Så får vi bare håpe at det finnes noen unge trøndere som kan være med. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.06.2006 13:57 Post subject: |
|
|
Det som har vært mest skuffende den siste tiden er at RBK har stoppet å score! Vi topper sjanse-statestikken men vi topper også missbrukte sjanser. Dette er skuffende, før så scorte RBK uansett, på bortebane og hjemmebane!
RBK var jo en ganatist for scoringer, hva er det som har skjedd? |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 06.06.2006 14:20 Post subject: |
|
|
Vi scorte jo t.o.m flest mål i tippeligaen i forrige sesong! |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 06.06.2006 14:45 Post subject: |
|
|
Midtstopperplassen må forsterkes. Men, jeg syns Riseth var jævlig god i går! Hvis han fortsetter sånn er han snart tilbake på landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
Langlaufer Junior

|
Posted: 06.06.2006 15:13 Post subject: |
|
|
nå må helstad/iversen/johnsen beegynne å score det er det vi sliter med, det stopper på en måte forann mål. Og ma ser jo at vi trenger en brattbakk type som er forann mål på rett plass til rett tid.
PS: Riseth var god i går, men tor nok vi burde få en ny midtstopper. En som er litt mer stabil. |
|
Back to top |
|
 |
heggland0 Junior
|
Posted: 07.06.2006 04:45 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: |
Men det er en ting jeg savner. Og det er den tingen JEG merket meg i dag. Den tingen som gledet meg mest av alt. For i dag betydde resultatet null og niks for meg. Men hva var det som betydde noe da, tro? Jo, det var følgende: At Rosenborg faktisk er like god som de beste lagene i Tippeligaen. Vi er på ingen måte frakjørt av Lillestrøm og Brann. Vi er minst like gode, om ikke bedre, enn de. Akkurat det viste vi i dag. Vi overkjørte til tider lederen av Tippeligaen. |
Njoaa.. I starten var det bra trøkk fra RBK, men jeg tror trønderne gjør det lurt i å vente LITT før de friskmelder Rosenborg-laget.
For det var ganske åpenbart at det var Branns uheldige forsøk med Vaagan Moen som erstatter for ballvinneren Haugen på midten som gav Rosenborg temmelig fritt spillerom i starten. Etter at Zavrl ble satt inn etter 30 minutter og PVM fikk tilbake sin vante plass på venstre, så kom vel ikke RBK til en eneste avslutning av betydning, og Brann fikk en nokså grei oppgave med å holde nullen (som jo tross alt var det viktigste, situasjonen tatt i betraktning).
Ellers presterte også duoen Sæternes/Winters kollektiv årsverste. Deres trøstesløse mangel på aggressivitet og løpsvilje fikk Brann til å se fryktelig tannløse ut, og det er vel knapt mulig å få mindre ut av ni hjørnespark enn én halvfarlig stuss
Må ha vært en takknemlig oppgave for Riseth og Kvarme å møte to spisser som ikke engang prøver å gå inn i en duell, eller for den saks skyld å møte ballen. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 07.06.2006 12:00 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Det som har vært mest skuffende den siste tiden er at RBK har stoppet å score! Vi topper sjanse-statestikken men vi topper også missbrukte sjanser. Dette er skuffende, før så scorte RBK uansett, på bortebane og hjemmebane!
RBK var jo en ganatist for scoringer, hva er det som har skjedd? |
http://fotball.adressa.no...e57966.ece
Nest verste på 22 år!
15 poeng på 11 seriekamper er ikke hverdagskost på Lerkendal. Siden 1984 har kun 1991-sesongen åpnet svakere. |
|
Back to top |
|
 |
|