View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 18.07.2014 00:14 Post subject: Demonstrasjon 18. juli |
|
|
Trening kl. 11:30.
Langt mer oversiktlig med egen tråd.
Deltakerliste? Forslag til aktive handlinger? Sang? Stille protest? Talglys og vakestemning? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 18.07.2014 00:19 Post subject: |
|
|
Jeg er på ferie i Trondheim og har lyst til å komme, men vet ikke om jeg får det til.
Har selvfølgelig veldig lyst til å markere at nok er nok, men samtidig et lite obs: De som følger med på de viktigere ting i verden har reagert litt på twitter i kveld om at vi kan synes en fotballkamp er katastrofe med det som skjer ellers i verden.
Kanskje greit å ikke overdramatisere, selv om det må markeres.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.07.2014 00:19 Post subject: |
|
|
Et bilde av logoen med levende lys, blomster (og kanskje en krans med "takk for alt"-bånd), og masse RK-skjerf rundt seg foran Brakka hadde gitt sterk effekt uten å være aggressiv.
Mulig litt i overkant grafisk og direkte med tanke på metaforen, men hva gjør man ikke i nøden.
EDIT: OrionPax, disse twitter-moralistene er lite å bry seg om. Jeg forbeholder meg retten til å klage på norske ølpriser selv om det finnes millioner som sulter og tørster i verden. At det finnes store ting å bry seg om tar ikke fra oss retten til å reagere på de "små".
EDIT 2: Ser Sliter var inne på noe av det samme som meg i RBK-Sligo-tråden. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 18.07.2014 00:25; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 18.07.2014 00:24 Post subject: |
|
|
Zorac: Er selvfølgelig dødsenig med deg. Ser bare for meg at en sånn markering kan få negativt fokus fra folk som mener at så lenge Gaza og Syria (f.eks.) så kan man umulig synes noe annet er viktig, og vi vet jo at media elsker å skape negativitet rundt RBK.
Men jeg digger forslaget med kranser, bånd o.l.
Kanskje noen med "Tilbake til røttene", "Prosjekt Perry" e.l., men det tar vel for lang tid å lage. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 18.07.2014 00:25 Post subject: |
|
|
Noen som har hestevogn? |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 18.07.2014 00:26 Post subject: |
|
|
Noen med gitar som kan melodien til Øystein Sundes "Hva var det jeg sa?" ?
Forøvrig, ang. banner og andre visuelle effekter; Aner ikke hva folk har liggende, men om noen kreative sjeler finner et lerett og en sprittusj skal man ikke kimse av hva man kan utrette med dette.
Edit: Noen foreslo gyngehester tidligere. Er dette et alternativ?
Editedit: Evt kan man ta en "Køben" og samle 100 mann med banner og allsang om hvor mye vi ønsker trenerens avgang. "Det bliver en god dag, Når Perry fucker af!" _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.07.2014 00:30 Post subject: |
|
|
Vi må drite i media, andre supportere og besserwissere på twitter. Dette er noe som engasjerer oss her inne. Det er ikke slik at engasjementet for klubben kveler et eventuelt engasjement i utenrikspolitikk. Kan love at brorparten av disse twitter-folkene heller ikke løfter en finger for det de mener burde engasjere mer enn "en fotballkamp" utover når de trykker på museknappen. De har trykket "like" på et par facebook-sider som kritiserer elementer i stormaktspolitikk, og er med det engasjert i en viktig sak. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 18.07.2014 00:30 Post subject: |
|
|
Ta det heller på søndag. Dette vil bare gå ut over reservene/juniorene som trener da det er restitusjonstrening imorgen. _________________ Push it to the limit |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 18.07.2014 00:32 Post subject: |
|
|
Tjoda, en mulighet det. Samtidig er det ikke i like stor grad en markering mot spillerne som mot ledelsen. Ihvertfall slik jeg ser det. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 18.07.2014 00:38 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke dere bør gjøre dere avhengige av å finne en dag hvor det ikke er restitusjonstrening. Det vil gjøre dette unødvendig komplisert. |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 18.07.2014 00:42 Post subject: |
|
|
Nei, som sagt, For min del handler det om å fortelle ledelsen min misnøye rettet mot de, ikke mot spillerne som skal forholde seg til det "systemet" de blir satt inn i. Selv om de selvfølgelig ikke kan unnskyldes for kveldens ydmykelse. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.07.2014 00:48 Post subject: |
|
|
Jeg vil anbefale å ikke bruke hest eller hestemetaforer. Jeg tror dette blir for lett å avfeie som mobbing og stunt fra umodne supportere som vi har sett før vel klistremerkeaksjonen mot Hoftun(?) og tagge-bannerne mot Perry. Perry er en del av problemet, men langt ifra hele bildet. En hest er (om de i hele tatt forstår signalet på Brakka) et først og fremst en kommentar mot Perry alene. Jeg tror det er viktig å utrykke at vi er bekymret for klubbens fremtid, ikke å ta enkeltnavn.
Jeg har ingen ting med regien av en slik aksjon å gjøre - jeg får ikke en gang blitt med, men virkemidler som vake/minnesmerke for klubben er både direkte og subtilt, og gir et slag i magen uten å være utagerende eller aggressiv. Slike aksjoner behøver heller ikke være værken dyre eller vanskelige; signalet er viktigere en materialvalg. En krans kan printes ut på et ark og klippes ut, båndet rundt kan lages av hva som helst - av dopapir for den saks skyld - og skrives på med sprittusj. Blomstene kan plukkes på vei mot stadion, og en neve telys har vel alle i skuffen. Så lenge de riktige folkene forstår tegninga og budskapet er det godt nok.
Uansett hva som blir gjort vil en del av de "tiltalte" gå i forsvarspsisjon og vise klør. Viktig å gi dem minst mulig kjøtt på beinet til bortforklaring og tåkelegging. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 18.07.2014 01:16 Post subject: |
|
|
Ja, det er mye frustrasjon å gripe fatt for oss som har Rosenborg nært hjertet vårt. Men en slik demonstrasjon nå vil virke helt mot sin virkning, og vil være med på å sementere oppfatningen av de som kritiserer ledelsen - langt med enn det allerede har.
Etter å ha fulgt med på diskusjonen her inne i flere år, er kritikken som går mot ledelsen gjennomført både saklig og heidundrende usaklig.
Hoftun klandres for kjøp og manglende kjøp, pengebruk og manglende pengebruk, spillere som ikke vet hvordan arbeidslivet fungerer og spillere som vet det litt for godt.
Per Joar klandres for manglende resultater, manglende attityd i spillertroppen, for å stå oppreist og ta ansvaret og dermed framstå som en grepa kar, for å skylde på andre, for å holde ting hemmelig og for å ta ting i media.
Koteng får kjeft for å være aktiv i styringen av laget, for å være passiv, for å bidra med penger og hvordan han har tjent pengene sine, for feilansettelser og -avganger.
Og ja, det er mye å kritisere. Men å bringe det opp hver eneste gang, er direkte usaklig og bidrar til å ødelegge for de gode poengene.
Og tar man med den geopolitiske situasjonen nå, virker det rett og slett barnslig å gjennomføre en slik aksjon nå. Israel invaderer Gaza, passasjerfly skytes ned og Russland er mistenkt for enten å stå bak eller å ha bidratt med utstyret som gjorde det mulig. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 18.07.2014 01:32 Post subject: |
|
|
Det er kriger rundt om i verden hele tiden. At vi skal holde kjeft fordi media fatter interesse for en eller to av dem er tull.
Saklig aksjon med akkurat så mye baluba at media tar opp tråden igjen er det som skal til. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.07.2014 01:39 Post subject: |
|
|
Barnslig? Javel.
Det er lov å utebli fra en eventuell aksjon og la klubben gå til grunne i stillhet i sympati for Gazastripa og Ukraina.
Mange her inne følger nok situasjonen i verden for øvrig tett, og er engasjert i det som skjer. Det er tilogmed egne tråder for slikt på forumet. Det skjer imidlertid alltid noe viktigere i verden enn at en bortskjemt klubb fra et lite rikt land stuper, så timinga blir sånn sett aldri rett. Jeg ser ingen kobling mellom den "geopolitiske situasjonen" og situasjonen på Lerkendal, og den ene utelukker ikke den andre. Dette blir for meg å sammenligne epler og skiftnøkler. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 18.07.2014 01:53 Post subject: |
|
|
Vi kunne kanskje snakket om at det var feil med en aksjon hvis det er noen som helst kobling mellom Midtøsten-konflikten og RBK. Men det er det overhodet ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4066 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 18.07.2014 02:35 Post subject: |
|
|
Helt ærlig folkens, all ære til de som har ønske og anledning til å stille opp på aksjoner. Jeg tror at et vært forsøk på å stille på brakka blir møtt med små humrende latter fra Hoftun og et utsagn om at "supporterne må få lov å reagere etter en kamp".
Det eneste som vil fungere i dette henseende er at man boikotter kamper. At klubben kjenner det på lommeboken slik at styret må ta grep. Ja det er også mot min filosofi hvor klubben kommer først, men det er det eneste disse guttene skjønner.
En kamp eller to med manglende inntekt ville gitt resultater. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.07.2014 02:47 Post subject: |
|
|
Skal man la være å vise at man har det jævlig fordi noen, langt unna oss, har det verre enn oss? Nei. Selvfølgelig er det som skjer i Gaza forferdelig, men det kan da ikke stoppe oss fra å gjøre noe med som er ille. |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 18.07.2014 08:16 Post subject: |
|
|
Markering bør samkjøres med Kjernen. Hva tenker de etter dagens kamp? Er det nok å fortsette å messe "Hoftun må gå" på alle hjemmekamper? |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 18.07.2014 09:26 Post subject: |
|
|
Gravlys? Det vil være usedvanlig upassende. Ta heller kontakt med de organiserte supporterne for å koordinere noe rundt kamp enn en slik spontanmarkerin
10 sære sjeler som står og misbruker et sørgesymbol er ikke akkurat noe som gir (riktig) oppmerksomhet eller sympati for saken. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 18.07.2014 09:46 Post subject: |
|
|
Mulig det er å dra det litt langt men stor tifo på øø neste kamp hadde gjort seg. Forslag: todelt bilde hvorpå ene siden stor skrift:1997 Stolt fortid. med bilde av Eggen over f.eks Tabellen fra CL gruppa vår det året med ett speilene bilde på andre siden med ståa 2017 med Joar å EH som ser opp på en småkjip
Adeccotabell med RBK sånn midt på treet.
Slenger gjerne med no kroner i maling etc...
Har vært laga fete tifoer før de senere åra så mulighetene er der, å noe sånt gir garantert oppmerksomhet fra media.
Evt. Hvite lommetørkler å juble for mostanderlag neste gang vi blir Pissa på. |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 18.07.2014 09:47 Post subject: |
|
|
Jeg er langt unna, så ikke mulig å stille opp.
Men, tenkt godt gjennom hva dere gjør. Unngå symboler som er helt ute i denne sammenheng dvs. gravlys, kranser osv. er helt ute!!!
Snu ryggen til treningen, bruk plakater, sitt på hver deres gyngehest, snu draktene, gjør noe på en kamp (f.eks. at alle står med ryggen til det første kvarteret helt uten lyd, for så å gi fullt trykk etter dette). Ikke møt på kamp på supporterfeltet, men dra å støtt Ranheim eller Byåsen i stedet. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 18.07.2014 09:58 Post subject: |
|
|
Orkdal1 wrote: | Mulig det er å dra det litt langt men stor tifo på øø neste kamp hadde gjort seg. Forslag: todelt bilde hvorpå ene siden stor skrift:1997 Stolt fortid. med bilde av Eggen over f.eks Tabellen fra CL gruppa vår det året med ett speilene bilde på andre siden med ståa 2017 med Joar å EH som ser opp på en småkjip
Adeccotabell med RBK sånn midt på treet. |
Sku likt å se det!  |
|
Back to top |
|
 |
|