View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 30.05.2006 13:19 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Sandt nok Stallen var det. Men der er stor forskel på at have den bedste stallen på papiret og have den bedste stallen punktum. Hvis vi ikke har 11 spillere som kan spille sammen, har vi ikke den bedste stallen, måske på papiret men ikke i virkeligheden. Derfor kan du ikke skrive som du gør. For det at vi har den bedste stallen på papiret har intet at gøre med at spilleren ikke kan spille sammen. |
Whatever, man.  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.05.2006 13:24 Post subject: |
|
|
Godt argument. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 30.05.2006 14:10 Post subject: |
|
|
Fin måte og avslutte en diskusjon på, ja. |
|
Back to top |
|
 |
crator Junior
|
Posted: 30.05.2006 16:08 Post subject: Brannsupporterne er pessimister. |
|
|
Det virker ikke som Bataljonen tar helt av, flere virker heller innstilt på årets første tap.
http://www.bataljonen.no/...php?t=6141
Kan faktisk ikke beskylde Brann-supporterne for å ta seieren på forskudd.
Vet ikke helt hvordan det slår ut.
Samtidig har RBK høyest odds på Langoddsen. _________________ IL Fri!
Ingen under, ingen ved siden! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.05.2006 16:21 Post subject: |
|
|
Fra forumet: "Men RBK er et lag som famler i blinde for tiden, stadig utskiftninger og elendige resultater har resultert i et lag uten selvtillitt, med et publikum som er imot dem."
Visste jeg det ikke. Helvetes tabloidaviser. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 30.05.2006 16:49 Post subject: |
|
|
Utrolig hvor tøffe i trynet mange bergensere er blitt. Heldigvis er det også mange som er fornuftige. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.05.2006 16:51 Post subject: |
|
|
Blitt!? Det har dem vært i noen hundre år nå.
 |
|
Back to top |
|
 |
zender Junior
|
Posted: 30.05.2006 19:03 Post subject: |
|
|
Hva med 4-2-3-1 da folkens, er det dødfødt eller?? |
|
Back to top |
|
 |
Tobb Senior
|
Posted: 30.05.2006 19:12 Post subject: |
|
|
Trenger ikke være dødfødt. Poenget er vel heller at Høgmo nå (eller i løpet av fotballpausen) tar et valg på hvordan vi skal spille og hvem som passer inn hvor på banen. Gutta trenger stabilitet og trygghet. |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 30.05.2006 19:14 Post subject: |
|
|
jeg er helt enig!
Er noe jeg ikke helt skjønner, før vi begynte serien spilte vi med formasjonen nevnt over, vi vant alt av treningskamper bortsett fra en uavgjort. Vi spilte rimelig ok, og alle jobbet bra. jeg kan snakke for alle at vi trodde vi var på rett vei, og noe bra var i ferd med å skje.
rett før serie start byttet vi til 4 3 3, og alt skjærer seg! tydelig at vi ikke har en midtbane som klarer det, samt med prestasjoner som tydligvis har sunket ved byttet.
Men jeg skjønner ikke helt tanken til høgmo med dette, hvorfor pokker skifte, og hvorfor ikke bytte tilbake. Hva er grunnen til dette? |
|
Back to top |
|
 |
zender Junior
|
Posted: 30.05.2006 19:15 Post subject: |
|
|
Lars
Russel----------------Basma---------------------Kvarme------------stensås
Strand--------------------------Johnsen
Braaten---------------------------Lille Per-------------------------------Kone
I I
I I
I I
v v
Steffen |
|
Back to top |
|
 |
zender Junior
|
Posted: 30.05.2006 19:16 Post subject: |
|
|
Hehe ble bare kluss med formasjonen min... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.05.2006 19:18 Post subject: |
|
|
Anbefaler Code: | <center>lagoppstilling</center> | ...rundt lagoppstillingene.
Spørsmålet om formasjon avhenger mye av om vi skaffer en ny midtbanespiller i sommer. Gjør vi ikke det, noe som er hårreisende, kan vi ikke spille med Skammelsrud-rollen. |
|
Back to top |
|
 |
zender Junior
|
Posted: 30.05.2006 19:24 Post subject: |
|
|
Takker for den attach... |
|
Back to top |
|
 |
zender Junior
|
Posted: 30.05.2006 19:28 Post subject: |
|
|
Vi kan ikke spille med skammelsrudrollen når vi ikke har noen med de rette kvalitetene. Han som er nermest nå etter min mening, er Tettey.
Men også han er en litt uslipt diamant pr.dags dato. Jeg er også enig i at vi burde handle en slugger på defensiv midtbane, men han må være av ypperste klasse, hvist ikke er det ikke noe vits i det. |
|
Back to top |
|
 |
Keef Senior

Joined: 05 Feb 2006 Posts: 228 Location: 13 hodekråka unna stadion.
|
Posted: 30.05.2006 19:59 Post subject: |
|
|
Ser at Roar ønsker mindre utskiftninger på laget og at laget må få litt tid til å sette seg. Må også si meg enig i at Høgmo har forandret vel mye fra kamp til kamp i år, men så har det jo også vært endel skader. Håper at dette vil bli litt mere stabilt fremover og at vi vil få flyten igjen.
Under Eggen så var det iallefall færre utskiftninger og selv om man ikke skal mimre alt for mye over gamle dager, så er det jo ingen tvil om at det funket.
Selv om kampen mot Ham Kam var meget skuffende så må jeg si at jeg fortsatt har trua.
Synes det var stort av Kjernen å ikke gi seg med heiarop og sang selv etter 0-3 på Lerkendal. Da er jeg mer skuffa over resten av Lerkendal som nesten var tømt 10 min før kampslutt.
HÃ¥per ikke dette gjentar seg mot Brann iallefall... _________________
a sphincter says what? |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 30.05.2006 20:17 Post subject: |
|
|
hmm, synes du det er så svært rart , synes ikke det jeg. Hvem har lyst å sitte på at rosenborg bli ydmyket av selveste HAMKAM! nei, å sitte å se de siste minuttene så jeg ingen grunn til.
Synes det er viktig også at publikum viser at en ikke er fornøyd, til en viss grad selvfølgelig. Men en slik holdning solli har, jfr intervjuet med fxt.no, ser jeg meg mektlig lei av. Han sier lerkendal ikke kan forvente at rbk kan spille ut lagene i tippeligaen, dette blir for meg helt feil. SELVFØLGELIG skal man ha den innstillingen at man kan det. RBK var og skal være norges beste lag, en må da ha som mål og rundspille samtlige lag i tippeligaen, som f.eks hamkam! basta |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.05.2006 20:33 Post subject: |
|
|
Keef wrote: |
Synes det var stort av Kjernen å ikke gi seg med heiarop og sang selv etter 0-3 på Lerkendal. |
Si meg var det bare Iversen som fikk med seg ironien fra Tribune Vest?  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Keef Senior

Joined: 05 Feb 2006 Posts: 228 Location: 13 hodekråka unna stadion.
|
Posted: 30.05.2006 20:34 Post subject: |
|
|
Ingen tvil om at RBK skal rundspille HamKam, men er det ikke viktig at folk støtter laget sitt selv når det butter i mot?
Det skal selvsagt være greit å si fra når man ikke er fornøyd, men det er også trist å se at tribunene nesten er tomme 10 min før slutt. Det kan ikke være særlig trivelig for gutta på banen heller og det hjelper helt sikkert ikke på prestasjonen.
Men hvis gutta slår til mot Brann så slipper vi jo dette...lets hope they do... _________________
a sphincter says what? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.05.2006 20:35 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Si meg var det bare Iversen som fikk med seg ironien fra Tribune Vest?  |
attach wrote: | Jubelgreiene dere dreiv med på slutten av HamKam-kampen var sikkert ironisk, men det var utrolig tøft! Mer sånt!  |
|
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.05.2006 20:36 Post subject: |
|
|
Det spiller strengt tatt ingen rolle. De fleste på stadion er tilskuere, og jeg har null medlidenhet med spillerne for at de må se hva den patetiske arbeidsinnsatsen de legger ned fører til. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 30.05.2006 20:51 Post subject: |
|
|
En ting vil jeg få klart! RBK supporterne har støttet opp som aldri før. En setter publikums rekorder i hytt og pine, men nå har det gått for langt. Fortsetter det slik snur nok trenden.
Det er greit det ikke hjelper spillerne at man går fra lerkendal 10 min før slutt, men dette er jobben deres som de får betalt for. De kan ikke forvente at man gang på gang gjennom 1 - 2 år skal bli sittende å se på at de ikke orker å springe, ikke orker å prøve! Ser jo ut som et forvirret junior lag som ikke vet posisjonene deres på banen, jfr storflor som springer inn i midten hele tiden. nei, det blir for meg latterlig....
Den dagen de prøver, de jobber etter hver ball og ofrer seg, da blir publikum sittende, inntil den dagen så får de TA SEG SAMMEN OG JOBB!
Som høgmo sa " blir for dumt at roar strand som har vært skadet lenge, skal være den spilleren som arbeider mest og spiller best" |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 30.05.2006 22:15 Post subject: |
|
|
ja det var tider det
ROSENBORG - BRANN 10-0 (6-0)
Lerkendal. T.: 11 163. Dommer: R. Pedersen, Sprint/J. - 8 p. Rødt kort: Lundekvam (34). Mål: 1-0 (4) Brattbakk (Iversen), 2-0 (15) Brattbakk (Soltvedt), 3-0 (20) selvmål Lundekvam, 4-0 (26) Brattbakk (Stensaas), 5-0 (29) Strand (Brattbakk), 6-0 (35) Brattbakk (Stensaas), 7-0 (53) Brattbakk (Soltvedt), 8-0 (66) Mini (Soltvedt), 9-0 (75) Mini (Fjørtoft), 10-0 (77) Mini. Målsjanser: 15-1. Innbyttere: R: Kvarme 20 for Løken, Ingebrigtsen 37 for Kvarme, Fjørtoft 52 for Strand. B: Johansson 52 for Hasund, Gylfason 45 for Eftevaag, Karlsbakk 19 for M. Pedersen.
RBK
System: 4-3-3
Jørn Jamtfall 6
Karl-Petter Løken 6
Jon Olav Hjelde 5
Erik Hoftun 6
Ståle Stensaas 6
Roar Strand 6
Tom KÃ¥re Staurvik 8
Trond E. Soltvedt 8
Steffen Iversen 7
Harald Brattbakk BB 10
Mini 8
Karl Oskar Fjørtoft 6
KÃ¥re Ingebrigtsen 5
Sum 13 mann: 87
Sum 11 mann: 76
BRANN System: 4-3-3 Birkir Kristinson 4 Geirmund Brendesæther 1 Claus Lundekvam 2 Claus Eftevaag 1 Morten Pedersen 2 Jan Ove Pedersen 1 Lars Bakkerud 2 Roger Helland 3 Per-Ove Ludvigsen 3 Geir Hasund 1 Tore André Flo 3 Magnus Johansson 1 Agust Gylfason 3 Sum 13 mann: 27 Sum 11 mann: 24
VG MENER:
Resultatet forteller alt! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 30.05.2006 22:26 Post subject: |
|
|
Jøsses, har virkelig Fjøra spilt i RBK? Og Brann spilt 4-3-3? |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 30.05.2006 22:36 Post subject: |
|
|
Irriterende å vite at plagsomt selvsikre bergensere bare kan komme og plukke med seg 3 poeng fra Lerkendal kommende helg, uten noen form for nevneverdig motstand..  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
|