| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
selleck Senior
|
Posted: 11.06.2014 02:48 Post subject: |
|
|
I intervjuet med Skjelvik etter kampen, sier han at PJH i treningen dagen før, hadde antydet at det kunne skje endringer i forsvarsrekken frem mot kampen.
Så helt uforberedt og sjokkert var han vel neppe....
Last edited by selleck on 11.06.2014 02:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 11.06.2014 02:51 Post subject: |
|
|
| Quote: | | men det er fortsatt mulig å oppføre seg som folk og ikke som en gjennomsnittlig moldesupporter når en diskuterer saken. |
Det du sier der Hexx er å treffe spikeren på det berømte hodet!
Enkelte har et behov for å straks "kappe hodet" av en de er uenig med i en avgjørelse eller handling. Vi har desverre litt for mange av de samlet her inne etter min mening.
Som jeg har sagt tidligere så er det så langt saken kommer frem RBK ledelsens elendige handlinger med å gå ut med en intern sak som kommer mest frem.
Inkompetanse er tydeligvis smittsomt på Brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.06.2014 03:11 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvorfor folk her raser mot Strandberg. Jeg er trønder og hadde selv forlat et skip styrt av Perry og Hoftun uten å nøle. Dette er en sørlending som kom til oss for penger og en mulighet til å komme seg videre. På tide å innse at vi ikke lenger er hele norges fotballag.
Ikke la ledelsen tåkelegge kritikken mot seg. Våre problemer er langt dyoere enn at et individ streiker. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 11.06.2014 05:42 Post subject: |
|
|
| selleck wrote: | I intervjuet med Skjelvik etter kampen, sier han at PJH i treningen dagen før, hadde antydet at det kunne skje endringer i forsvarsrekken frem mot kampen.
Så helt uforberedt og sjokkert var han vel neppe.... |
Det jeg har fått med meg er at Skjelvik fikk beskjed om at han var den som kom til å få sjansen om det var behov. En ganske logisk greie å tenke gjennom med tanke på at både Reginiussen og Strandberg var/er skadeplaget. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 11.06.2014 05:46 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Skjønner ikke hvorfor folk her raser mot Strandberg. |
Hvis du ikke skjønner at folk blir rasende på spillere som streiker når de tjener millioner for å spille for Rosenborg... Ja, da blir det vanskelig, gitt. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.06.2014 07:16 Post subject: |
|
|
Ikke bare at han streiker, men at han gir beskjed to timer før kamp. Det setter hele laget i en vrien posisjon. Hvis han var så fordømt misfornøyd generelt sett, kunne han ha sagt fra klart og tydelig noen dager i forveien.
Nå virker det som om han mumlet et eller annet på fredag, men spesielt tydelig kan det ikke ha vært ... _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 11.06.2014 07:44 Post subject: |
|
|
Håper og tror Strandberg er ferdig i klubben.
Uakseptabel oppførsel. Å henge seg opp i klubbens kommunikasjonsstrategi er skivebom, dette handler om en spiller som ikke har skjønt hva det vil si å være en del av et lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 11.06.2014 08:14 Post subject: |
|
|
Sannsynlig scenario nå er vel at klubben splittes, styreleder Koteng er i ferd med å ta parti med sportslig ledelse, og at de spillerne som er Perrys største kritikere forlater klubben for en lav sum.
Spør du meg, er det klubben RBK som sitter igjen med gedigen svarteper her. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.06.2014 08:27 Post subject: |
|
|
| Strandberg har jo fått en ripe i lakken han også, kan tenke med at Høgmo er en type som vil holde slikt i mot Strandberg hvis to spillere ellers står likt. Men det er klart at klubben er den store taperen, mer støy i media, vi har én midtstopper til bortekamp mot Start, og vi står svakere ovenfor en interessert klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 11.06.2014 08:34 Post subject: |
|
|
Å sette seg selv foran laget, er værste sort. Ingen la vil ha slik spillere. Ingen supportere støtter spiller som pisser på klubben.
Skjønner ikke hvorfor noen har behov for å støtte Strandberg i denne saken.
Du gjør noe av det værste du kan gjøre mot klubben og likevel er det en god del sympati for det? Herregud |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 11.06.2014 08:38 Post subject: |
|
|
| Koteng og co sier de blir sinte pga. Strandberg, og da "Mobber"han jo. Om vi blir sinte på f.eks SD er det "Mobbing". Merkelige ting fortsetter som vanlig på Lerkendal. Så reportasje jf. adressa i dag morres. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 11.06.2014 09:00 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | Koteng og co sier de blir sinte pga. Strandberg, og da "Mobber"han jo. Om vi blir sinte på f.eks SD er det "Mobbing". Merkelige ting fortsetter som vanlig på Lerkendal. Så reportasje jf. adressa i dag morres. |
Ta deg ei bolle, RBK har ikke mobba Strandberg.
”Det er mobbing når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger. Dette kan dreie seg om trakassering, plaging, utfrysing, sårende erting og lignende. Det er typisk for situasjonen at offeret ikke er i stand til å forsvare seg." fra arbeidsmiljøloven, forøvrig.
Strandberg må tåle at det stormer når han gjør en så hodeløs ting. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 11.06.2014 09:03 Post subject: |
|
|
| Jangusk viser selvfølgelig her til Kotengs egen definisjon av mobbing. |
|
| Back to top |
|
 |
AVR Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 11.06.2014 09:13 Post subject: |
|
|
TRONDHEIM (adressa.no): Stefan Strandberg snakker nå ut etter alt som har skjedd i «Strandberg-saken de siste dagene. Her er hans versjon av saken, sendt til adressa.no som pressemelding i en e-post:
«Jeg er glad for at RBK sin ledelse har kommet med gårdagens beklagelse. Ikke fordi jeg ønsker "å vinne" en krangel, men fordi det da lettere kan forstås av alle utenfor – det jeg sier nå:
- Jeg vil rette denne pressemeldingen spesifikt til Rosenborg-supporterne. Det er dere jeg spiller for hver helg og det er dere jeg bryr meg om at skal få et riktig bilde av saken. Derfor vil jeg si til dere at jeg absolutt ikke streiket og det er heller ikke grunnet en kontraktskonflikt. Jeg er stolt av å ta på meg drakta hver eneste kamp og vil fortsatt være det i fremtiden.
- Bakgrunnen for at dette har blitt en sak er dårlig kommunikasjon innad og saken har beklageligvis blitt kommunisert til media uten å ha alle fakta på bordet. Jeg ga allerede beskjed på fredag morgen om at jeg ikke følte meg klar til å spille kamp på mandag.
- Grunnen for konflikten med enkelte i Rosenborgs ledelse er en personalsak og jeg er ikke ute etter å henge ut noen offentlig. Den utløsende faktoren til at jeg ikke følte meg klar til å spille kampen mot Lillestrøm ligger i personlige forhold i min nærmeste familie som ikke har noe med fotball å gjøre. Jeg hadde når som helst ofret ryktet mitt for å gi de pårørende ett minutt ekstra med den det gjelder.
- Jeg vil også be media om å vise hensyn og å være forsiktig med å forhåndsdømme unge spillere uten å ha alle fakta på bordet.
- Dette er endelige kommentar i saken, eventuelle vurderinger av håndtering og kommunikasjon vil etter avtale med alle parter gjøres internt.» Adressa i dag.
Ser ut som om saken har flere sider ja  |
|
| Back to top |
|
 |
Keyser Soze Senior
|
Posted: 11.06.2014 09:15 Post subject: |
|
|
Kommer vel ikke noe nytt opp i denne reportasjen som vi allerede ikke har hørt før? _________________ «Komplett leksikon, i utmerket stand gis bort, da behovet for det, ikke lenger er til stede, da kjerringa veit, og kan alt....» |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 11.06.2014 09:17 Post subject: |
|
|
| Fortsatt litt vagt, og han spiller mye på måten RBK (over)reagerte på. Når det er sagt er det enda et eksempel på hvor lite profesjonelle denne organisasjonen (les: Koteng) fremstår. Å gå ut i media brautende på den måten og konkludere med trivielle prosentregninger (les: 90/10) før alle fakta er lagt på bordet er rimelig illustrerende for måten Rosenborg blir drevet i disse dager. |
|
| Back to top |
|
 |
Old Junior

|
Posted: 11.06.2014 09:18 Post subject: |
|
|
Ikke vet jeg, men om det er hold i dette ( Det bør det jo være, eller?) så har ledelsen i klubben representert ved Perrys hodeløse opptreden på direkte tv og "brumlebass" Kotengs nærsagt sparking av Strandberg vist hvem de er for offentligheten: Hodeløse høns som ikke er i nærheten av å fortjene lønnsslipp fra RBK.
Denne saken blir bare mer og mer grøt.. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 11.06.2014 09:33 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke 5 sekunder på Strandberg i denne saken. De personlige forholdene er en fin unnskyldning å ha i bakhånden, men når alt kommer til alt er Strandberg bare en egoistisk tosk som ikke bryr seg det fnugg om hverken klubb, drakt eller supportere. Hadde det vært opp til meg skulle Strandberg fått være ballgutt resten av tida i Rosenborg, og ikke fått gå før kontrakten er ferdig.
Denne saken bør være til skrekk og advarsel for andre spillere i framtiden. Rett og slett en skam at Strandberg har fått spilt i Rosenborgdrakt i 2år. _________________ Alfredbørs 1-10: 1
Last edited by bongo on 11.06.2014 09:35; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.06.2014 09:34 Post subject: |
|
|
| Synes Strandberg er akkurat like uklar som før, det er både en personalsak med enkelte i Rosenborg og et-eller-annet i familien. Veldig merkelig. Hvor vanskelig kan det være å ringe PJH søndag eller tidlig mandag og si klart og tydelig "Det er noe personlig i familien, jeg kan ikke spille mot LSK". Ville vært totalt umulig å misforstå. Som andre har påpekt er det også påfallende at NISO ikke drar frem de tunge våpnene. |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 11.06.2014 09:36 Post subject: |
|
|
Bpde ledelse og arbeidstaker (standberg ) har vel noe å lære av arbeidstilsynet veileder om håndtering konflikt på :
http://www.arbeidstilsyne...tid=240499
GENERELL FREMGANGSMÅTE
I KONFLIKTSAKER
• Den enkelte arbeidstaker har ansvar for å melde fra til nærmeste leder så tidlig som mulig om konflikter.
Når en leder blir kjent med en konflikt, skal vedkommende ta kontakt med de involverte partene for å gjøre
seg kjent med sakens innhold. Leder har plikt til å handle når vedkommende får kjennskap til konflikter.
• Nærmeste leder har ansvaret for å håndtere konflikten og/eller ta det videre til daglig leder. Tillitsvalgte
kan kobles inn som støtteperson for sitt medlem, om ønskelig. Hvis arbeidstaker opplever konflikt med
nærmeste leder skal arbeidstaker, verneombud eller tillitsvalgt gi melding til daglig leder. Daglig leder er
da ansvarlig for håndtering av konflikten. Daglig leder kan bringe saken videre til overordnet nivå (styret)
dersom konflikten fortsetter. Dersom daglig leder selv er part i konflikten bringes saken direkte videre til
overordnet nivå.
• Når en arbeidstaker, som er part i en konflikt, blir innkalt til samtale med sin leder, har vedkommende alltid
rett til å ha med seg en tillitsvalgt eller annen person som vedkommende har tillit til.
• Kontradiksjonsprinsippet skal legges til grunn; den andre parten skal gjøres kjent med anklagene og har
rett til å forklare seg. Prinsippet fremmer ansvarliggjøring.
• Løs alltid konflikten på lavest mulig nivå. Unngå raske konklusjoner, og unngå å ta parti for en av partene.
Sørg for at partene kommer sammen og snakker med hverandre så tidlig som mulig i konflikten. Diskuter
og bli enig med partene om en fremgangsmåte å løse konflikten på.
Det skal settes opp en skriftlig avtale om hva en er blitt enige om. Avtalen skal inneholde opplysninger om :
• Hva som er besluttet
• Hvem har ansvar for hva
• Hvordan skal brudd på avtalen håndteres
• Når skal beslutningen tre i kraft
• Når og hvordan skal avtalen evalueres
• Avtalen skal signeres
Prosessen i konflikthåndteringsarbeidet må dokumenteres på en betryggende måte, herunder skriftlige innkallinger,
referater og eventuelt andre saksdokumenter. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 11.06.2014 09:40 Post subject: |
|
|
| Fortsatt vagt av Strandberg. Hvorfor kan han ikke si tydelig hvorfor han ikke ville spille? Og hvis han sa fra på fredag at han ikke ville spille, hvorfor var han med på formasjonstrening? Virker som han har tenkt å prøve å vri seg ut av dette med å spille på den voldsomme reaksjonen til RBK-ledelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 11.06.2014 09:44 Post subject: |
|
|
| Jeg har stor forståelse for at det kan ha vært en personlig sak i familien som man ikke vil legge ut om, men når Strandberg sier han gjerne ofrer ryktet sitt for litt ekstra tid med familien så synes jeg det er veldig rart at han befinner seg på stadion under kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 11.06.2014 09:47 Post subject: |
|
|
Det teiteste med det Strandberg har gjort er at det er kontraproduktivt i forhold til å rydde opp i trener- og sportsdirektørspørsmålet.
Strandberg får ikke sympati, mens Perry og Hoftun får det. Stikk i stid med de helt opplagte intensjonene fra Strandberg.
Synd at Strandberg ikke har tilstrekkelig intelligens til å forstå dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 11.06.2014 09:50 Post subject: |
|
|
Det kan være mange grunner til at Strandberg ikke konkretiserer hva sykdommen gjelder, eller om det er noe anner familiært som ligger til grunn.
Slik jeg forstår saken har det vært en kommunikasjonssvikt mellom partene her, og ingen av dem har fulgt boken. Strandberg har absolutt sin del av ansvaret her, men det overordende ansvaret for at klubben fremstår som en tegneserieklubb er lederne. Perry hadde ikke trengt å proklamere dette på riksdekkende tv, og Koteng hadde heller ikke trengt å demonstrere sin manglende impulshemming. Nå er jo dette to Cowboyer, og man skal kanskje ikke forvente mer. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
|