English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.06.2014 19:57    Post subject: Reply with quote

eporkg wrote:
Forumsjef, også kommer du med slike uttalelser. Det blir bare utrolig useriøst...

Jeg har som doffen sier, mine kilder. Du får tenke hva du vil.

Last edited by attach on 10.06.2014 20:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 20:02    Post subject: Reply with quote

For et sirkus,for en gjeng med amatører..Supporterne framstår som mer profesjonelle enn ledelsen Cool

Jeg tror også at perry har mistet hele spillergruppen..og han må bort fortsatt.

Men jeg lurer på om jobben hans blir reddet av seierne nå eller om de jobber med erstatter?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kent
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 20:15    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
Kent wrote:
Hvilke spillere i tillegg til Strandberg og Chibbe er investoreide i RBK?

Ingen

Det skal virkelig godt gjøres å ende opp med dårlige investeringer enn Chibbe og Strandberg hvis man tenker avkastning på investert kapital.

Forutsatt at det ikke er ren veldedighet, kan det ikke finnes mindre lovende investeringer rent økonomisk enn fotballspillere som skal hentes og kjøpes av Hoftun, forvaltes av Perry og til slutt evt videreselges med aksept fra Koteng.

Hvis da ikke markedsverdien av spilleren er helt maltraktert etter et par år under Perrys ledelse.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 20:31    Post subject: Reply with quote

Mine kilder sier at sportslig ledelse ikke er lei seg for noe, de er snarere forbannet på Strandberg.

Hvem annen person i Norge anklager arbeidsgiver for å IKKE ha funnet en ny arbeidsgiver ? Noen som ønsker å be arbeidsgiveren sin om å finne en ny arbeidsgiver? Blir garantert sparket på dagen..
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 20:46    Post subject: Reply with quote

Hører rykter om bud på 3-4 millioner , forstår avslag da. Han er bedre nå,enn da han kom..
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 10.06.2014 20:57    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Hvem annen person i Norge anklager arbeidsgiver for å IKKE ha funnet en ny arbeidsgiver ? Noen som ønsker å be arbeidsgiveren sin om å finne en ny arbeidsgiver? Blir garantert sparket på dagen..

Dårlig analogi. RBK driver business på kjøp og salg av arbeidstagere.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.06.2014 21:03    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Hører rykter om bud på 3-4 millioner , forstår avslag da. Han er bedre nå,enn da han kom..

Dette er skuffende lavt og under alle andre omstendigheter uaktuelt lavt å selge for.

Men skadeutsatt, streikende og offisielt utfryst av klubben så kan man ikke forvente mer.

Selnæs, Mix, Chibuike, Ørlund, Bille, og Strandberg kan ende opp med å forlate klubben i sommer for en samlet sum for under 10 mill...

Det er så sinnsvakt at jeg finner ikke ord, skal bli ekstremt vanskelig å finne habile erstattere for småpenger. Bør også gi dødsstøtet til omtrent hele Sportslig Avdeling om de ikke allerede er borte når dette skjer.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 21:18    Post subject: Reply with quote

Dette er bare tragisk av Strandberg. Her har han altså, med all sin frekkhet, klart å skyve fokus bort fra seg selv. Rosenborg ender opp med å beklage, mens han selv fortsatt holder kjeft, og her inne går en hel masse folk løs på Perry og Koteng. Det at de reagerer med sterke følelser etter dette, er ingenting mot det Strandberg tross alt har gjort. Det betyr bare at de engasjerer seg i klubben, mens Strandberg driter fullstendig i oss, og tenker bare på å seg selv. Ikke står han rakrygget i det etterpå heller.

Helt håpløs fyr. Selvsagt skal han ALDRI mer spille for Rosenborg. Eneste grunnen til at han fortsatt er under kontrakt er fordi det fortsatt er mulig å få noen kroner for han. Straks noen legger noe på bordet, så er det bare å sende han vekk med klar beskjed om å aldri komme til brakka igjen.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 21:31    Post subject: Reply with quote

Synes RBK kan i legge han en stor bot (en årslønn), og spill på RBK 2 og/eller RBK3 til kontrakten går ut.
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 21:41    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Synes RBK kan i legge han en stor bot (en årslønn), og spill på RBK 2 og/eller RBK3 til kontrakten går ut.

Bot på en årslønn kommer aldri til å fungere. Ville blitt rettsak og greier.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 21:56    Post subject: Reply with quote

Klok uttalelse av Strand. Slutt nå med å gjøre Koteng og Perry til syndebukker i dette. Det de har gjort er ingenting mot det Strandberg driver med. At de er de eneste som har beklaget seg, er bare patetisk, og sier vel det meste om Strandberg.

http://www.adressa.no/100...440787.snd

Last edited by Hjelde on 10.06.2014 22:00; edited 1 time in total
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 21:56    Post subject: Reply with quote

Litt i seneste laget av sportslig avdeling å innrømme den fadesen av en oppførsel i etterkant av denne saken.
Strandberg har delvis kommet med sin side av saken, om det faktisk er en alvorlig helsesituasjon i nær familie så er det forståelig om han ønsker at dette ikke kommer ut.

Kjernen i saken er som følger fra Strandbergs ståsted:
1)
Har han sagt allerede på fredag at han ikke tror han er fit til å spille denne kampen mentalt på grunn av de årsaker han tidligere har nevnt (familiær situasjon samt uenighet innad i klubben rundt hans kontrakt og veien videre), så er det fulle og hele ansvaret på sportslig ledelse i RBK.
Vil minne om noen velvalgte ord fra en gammel mann i RBK, " I rosenborg tar vi vare på hverandre"!
2)
At Strandberg har vært en krass kritiker av Hansen (og dermed også Hoftun) er klart, og han har vært den som har vært mest tydelig i sine uttalelser. Er dette grunnen til den harde linjen klubben kjører så er de på dypt vann. Da er den reaksjonen som kommer personlig og ikke på grunn av selve situasjonen
3)
Er det derimot slik at Strandberg lyver eller finpusser på sin side av saken så er reaksjonen fra RBK helt grei, med unntak (!) av det med at de går så krast ut i media når spilleren ønsker å holde det internt.
Uansett så har Hoftun/Hansen/Koteng tråkket i salaten nok en gang.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
sidney
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 22:02    Post subject: Reply with quote

Er det mulig å få slettet denne tråden, brent alle drakter med Strandberg på ryggen og få slettet han fra spillersiden på www.rbk.no?

Jeg synes det er rimelig opplagt at styret og Perry ikke hadde hørt noe om familiære problemer og "ikke mentalt forberedt" før etter media kastet seg over spilleren... Bortforklaringer og atter bortforklaringer.

Selv om jeg og mener Perry må forsvinne, betyr ikke det at mannen er idiot og at alt han gjør er feil. Å gå ut i media i går var helt greit.
Back to top
Adde
Rutinert

PostPosted: 10.06.2014 22:10    Post subject: Reply with quote

Jep. Som Roar Strand sier, og jeg har påpekt tidligere, så deltok han på den lukkede treningen dagen før kamp, hvor elleveren skal drilles, det er opplagt på måten spillergruppen og Perry reagerer at dette kom uventet.

Thulian skriver at i Rosenborg tar vi vare på hverandre. Dette gjelder da kun spillere og/eller trenere som er i medgang? Hva med Perry, skal ikke han tas vare på også, i så fall? Slik dobbelmoral kan man ikke ha, Thulian, da burde du heller la være å trekke frem det begrepet.

At noen ønsker fokuset flyttet over på styreleder og sportslig ledelse forstår jeg supportere gjør, men prøv å se det med litt objektivitet.
Henri
Legende

PostPosted: 10.06.2014 22:10    Post subject: Reply with quote

Hvis vi kan få 4 mill så er det bare å selge, håper det er en klubb i Tyrkia som etter et par mnd ikke har råd til å betale lønn. Strandberg bør forøvrig få trene med juniorene, evt få "permisjon" frem til ny klubb er klar.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 22:12    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hvis vi kan få 4 mill så er det bare å selge, håper det er en klubb i Tyrkia som etter et par mnd ikke har råd til å betale lønn. Strandberg bør forøvrig få trene med juniorene, evt få "permisjon" frem til ny klubb er klar.

Jeg hadde heller sett at noen skikkelige rollemodeller trente med juniorene - synes ikke han der har holdninger vi ønsker å videreføre...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 10.06.2014 22:22    Post subject: Reply with quote

Godt poeng. Egentrening eller permisjon.
Back to top
Bongo Fury
Junior

PostPosted: 10.06.2014 22:24    Post subject: Reply with quote

Bare for å understreke hvor lite selvinnsikt Strandberg har... Her er et sitat fra Samuel-episoden tidligere i år. Er det noe denne mannen kan er det å skyve ansvar over på andre.

"Ville irritere Samuel

- Gjorde du det med vilje?

- Det eneste jeg er borti ham er for å irritere ham. Dommeren gjør en helt latterlig avgjørelse rett før. Han gir en corner på noe som var en veldig bra blokkering fra meg, og som soleklart skulle blitt et utspill fra keeper. Så får jeg gult kort fordi jeg sier fra til dommeren, noe som gjør meg ekstra irritert. Det er dommeren som skaper situasjonen med en hel feil avgjørelse, sier Strandberg, og fortsetter:

- I tillegg hadde det vært mye tøffe dueller med Samuel frem og tilbake. Han hadde irritert meg og Tore (Reginiussen), og vi følte at vi skulle hatt mange frispark som ble oversett. Så er det en hard duell i feltet der jeg klarerer først. Deretter går jeg over ham, og toucher bare borti ham for å irritere ham litt tilbake. Alle ser at det ikke er med kraft i foten. Jeg gjør ingenting for å skade ham, det har jeg aldri gjort på en bane. Du kan gå gjennom de 120 eliteseriekampene jeg har spilt, så ser du det.

Sørlendingen mener det er en del av fotballen.

- Om folk henger seg opp i en så liten ting som det der, da blir det vanskelig for dem å se fotballkamper – for det er flere titalls sånne i hver kamp, sier han."

Har tatt meg friheten til å utheve deler av intervjuet. Synes dette gir et greit bilde på modenhetsnivået til Strandberg. Når han selv ikke i et så åpenbart tilfelle makter å ta det minste spor av selvkritikk sier det egentlig alt.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 22:25    Post subject: Reply with quote

@ Adde, du mistolker jo totalt det jeg skriver!
Jeg syns sportslig avdeling har tatt særdeles godt vare på en Hoftun og Hansen som langtifra har levert utifra de forventningene man har hatt.

Selv om vi har brent av et par hundre millioner på spillerkjøp, solgt og gitt bort stjerner på billigsalg i klubben og hatt mange bomkjøp så har da vitterlig Hoftun blitt bra behandlet av klubben?
Hansen har stått ganske så stødig i den stormen som har kommet fra menigmann på tribunen, og selv om det utopiske "tilbake til røttene" prosjektet har gått over skokk og stein, så har han også fått massiv støtte fra klubben.

Så du må skille mellom supportere og klubb her Adde.
Det jeg skrev var at klubben skulle ta vare på sine egne, og de har gjort det med både Sportsdirektør og Trener til gangs.
Dog har vi tidligere hatt noen episoder med Nils Arne, Tørum og Ola By som ikke har vært særlig pene fra klubbens side (og da gjerne med Hoftun godt plassert i hele situasjonen, godt hjulpet av andre i styre og stell).
Og nå da altså Strandberg, der jeg tar forbehold om at Strandberg forteller den hele og fulle sannheten..., som igjen gir utenforstående så vel som lojale supportere en syn på styre og stell i rosenborg som er helt idioti.

Så dette går ikke på å flytte fokus, men heller se på hva faktisk styret i rosenborg har gjort i denne saken, og det er å plumpe rett ut i media med noe som de selv i ettertid har sett at har vært en beklagelig måte å gjøre nettopp det på.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hjelde
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 22:29    Post subject: Reply with quote

Her bør vi skille. Kritikken mot Perry handler om andre ting. Nå er tiden her for å gi han støtte. Strandberg er ingen Rosenborger og kan bare begynne å pakke. Inntil det kan han være saftbærer for de andre gutta. Han får fortsatt betalt for tullet sitt, så det er bare å sette han i arbeid.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 22:39    Post subject: Reply with quote

Strandberg viste seg mer umoden enn jeg trodde. Fysj og farvel.

Perry har også skuffet. Han er ingen menneskekjenner og ingen diplomat. Begge deler er et must om man ikke er genial. Og det er han heller ikke. Bye Bye 2u2.

Koteng - og Hoftun - her er jeg fortsatt ikke overbevist om forumsannhetens gjentatte håpløshetsmantra. Tror begge disse har hjerte, sjel og evner til å gjøre det som trengs. Hoftun og Tove var de eneste som holdt hodet kaldt når det kokte rundt Strandberg også. Tror Hoftun får mer pepper enn han fortjener, og at det som holder klubben unna flere titler er to trenere på rad (JJ og Perry) som ikke er mer enn helt grei.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 22:39    Post subject: Reply with quote

Vel, det var en gang en krangel mellom Gøran Sørloth og Nils Arne. Hvor krangelen endte i at Gøran Sørloth måte spille kamp for Rosenborg 2 i daværende 3.div mot Røros, dagen etter at han spilte landskamp mot Italia.

Så det har vært noen uenigheter før også..
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 10.06.2014 22:44    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Vi har bedt Stefan stå frem offentlig. Det vil være bra både over for klubben, Trondheim og en eventuell ny klubb. Han må selv bestemme når. Jeg skal ikke presse ham, men tror det er lurt at han kommer med sin versjon så fort som mulig. Det er ikke heldig når klubb og spiller kommer med så forskjellige versjoner som RBK og Strandberg gjorde mandag kveld, sier leder sav spillerorganisasjonen NISO, Joachim Walltin, til VG.

... Walltin ble kontaktet av Stefan Strandberg tirsdag og fikk vite mer av bakgrunnen for hvorfor Rosenborg-stopperen valgte å droppe Lillestrøm-kampen.

– Jeg har fått vite en del, men ikke alt. Dette er kinkig sak for oss, men vi ville i utgangspunktet ikke ha rådet ham til å stå over kampen om han hadde kommet til oss i forkant. En spiller skal ha veldig god grunn for ikke å spille kamp eller møte på trening.

NISO-lederen er tydelig på at han mener det har vært alt for dårlig kommunikasjon mellom Stefan Strandberg og klubben i denne saken.

– Ved tydelig og ordentlig kommunikasjon så tror jeg ikke denne saken hadde kommet så uheldig ut.

irie
Senior

PostPosted: 10.06.2014 22:46    Post subject: Reply with quote

da har jeg fått inside fra strandberg leieren!

kommer visst nok pressemelding fra den kanten i morgen. men vil ikke bli noe skitt kasting siden de har "skværet opp" og blitt "enige".

men han er fly forbanna for måten det her blir fremstilt, og at det er total kommunikasjons svikt mellom ledd i rbk som er årsaken til at ikke alle er informert om situasjonen. han mener også at han siden dag en har blitt foret med at ALT skal holdes internt, så er flere i ledelsen ute og prater uten fakta på bordet en gang.

familie situasjonen er visst nok veldig alvorlig...
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 22:53    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Strandberg viste seg mer umoden enn jeg trodde. Fysj og farvel.

Perry har også skuffet. Han er ingen menneskekjenner og ingen diplomat. Begge deler er et must om man ikke er genial. Og det er han heller ikke. Bye Bye 2u2.

Koteng - og Hoftun - her er jeg fortsatt ikke overbevist om forumsannhetens gjentatte håpløshetsmantra. Tror begge disse har hjerte, sjel og evner til å gjøre det som trengs. Hoftun og Tove var de eneste som holdt hodet kaldt når det kokte rundt Strandberg også. Tror Hoftun får mer pepper enn han fortjener, og at det som holder klubben unna flere titler er to trenere på rad (JJ og Perry) som ikke er mer enn helt grei.

Hovedpunktene mot Hoftun handler heller ikke om opptreden i media, men visjonene hans, eller mangel på sådan. Det er ingen klar linje som er fulgt gjennom hans periode som SD, snarere tvert i mot, vi har vinglet noe voldsomt. I tillegg er spillerlogistikken under enhver kritikk. Han står også med en stor del av ansvaret for ansettelsen av både JJ og Perry. At førstnevnte velges foran en motivert Nils Arne Eggen..ja, det sier seg liksom selv, og ansettelsen av Perry, etter det som skjedde i 2005, var fullstendig skivebom det også. På toppen av det har det vært et par grove brølere (i mangel på et bedre ord) i forbindelse med bla. Jarstein-overgangen, og ikke minst Stengel-saken.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 133, 134, 135  Next
Page 78 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb